M104 ei käynnisty
M104 ei käynnisty
M104 moottori päätti olla käynnistymättä. Kansiremontti saatiin päätökseen ja lähti pyörimään, ensin normaalisti vähän huonosti kaasuun reagoiden. Saatiin normaalisti pyörimään kuitenkin.
Seuraavana päivänä lähti hyvin käymään, kunnes yhenäkin sammu. Ei lähde kun satunnaisesti käymään hetkeksi.
Nyt olis hyvät neuvot kalliit. Pumppu ok, kipinä hieman epäselvä.. Joku anturi sökö?
Miten esimerkiksi tuo kampiakselin asentotunnistin oikkuilee? Otti kuumaa vettä päällesä kun vuoti letku pikkusen.
Missä on yj-rele tässä? Kaiveltu peräkontti ja konehuone tuloksetta.
Niin ja auto w140 320 sel vm. 96
Seuraavana päivänä lähti hyvin käymään, kunnes yhenäkin sammu. Ei lähde kun satunnaisesti käymään hetkeksi.
Nyt olis hyvät neuvot kalliit. Pumppu ok, kipinä hieman epäselvä.. Joku anturi sökö?
Miten esimerkiksi tuo kampiakselin asentotunnistin oikkuilee? Otti kuumaa vettä päällesä kun vuoti letku pikkusen.
Missä on yj-rele tässä? Kaiveltu peräkontti ja konehuone tuloksetta.
Niin ja auto w140 320 sel vm. 96
Re: M104 ei käynnisty
Kampura anturan ohmi arvon voi tarkistaa...yleensä se kuumalla koneella hyytyy ja kun jäähtyy toimii taas kunnes lämpenee ja sammuu.
Yj relettä ei välttämättä ole ollenkaan....
Yj relettä ei välttämättä ole ollenkaan....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M104 ei käynnisty
Yj-releen virkaa hoitaa Base-module... löytyy ecun vierestä. Voi tunnistaa päällä olevista sulakkeista.
Base modulista kannattaa tinata kaikki suurimmat tinaukset uusiksi...
Jos on kansiremppa tehty niin taitaapi käyntiongelmat löytyä johtosarjasta jos sitä ei ole vaihdettu tai rakennettu uusiksi...
Base modulista kannattaa tinata kaikki suurimmat tinaukset uusiksi...
Jos on kansiremppa tehty niin taitaapi käyntiongelmat löytyä johtosarjasta jos sitä ei ole vaihdettu tai rakennettu uusiksi...
Re: M104 ei käynnisty
Johtosarja on nyplätty uusiksi joskus, vaan eikös 96 ole jo ne paremmat johtosarjat kuitenkin. Mitäs tuon ka-anturin pitäs antaa lukemaksi? Toi base-moduuli on ilmeisesti vänkärin puolella oleva loota, josta löytyy 2kpl 10a sulakkeita päältä?
Re: M104 ei käynnisty
Uutta tunnistinta tarjottu nyt vaan eipä herännyt silläkään. Moduli avattu ja näyttää siistiltä kaikki. Ideoita miten jatkaa?
Re: M104 ei käynnisty
Jatkan yksinpuhelua, nyt avattu johtosarja eikä löydy mitää kummallista. Puolat vaihdettu, virta tulee puolille mutta ei eteenpäin kipinäksi asti. Myös bensaa tulee tukille, mutta ei eteenpäin. Alkaa olemaan aika kypsä tämän auton kanssa
Jos ajonesto ois päällä, niin pitäs näkyä punainen valo peilissä? Ecu sökö vai voiko sitä jotenkin nollata tjsp? Aapuva!
Jos ajonesto ois päällä, niin pitäs näkyä punainen valo peilissä? Ecu sökö vai voiko sitä jotenkin nollata tjsp? Aapuva!
Re: M104 ei käynnisty
Aika yleistä että just kansirempan jälkeen on ongelmia ja paljon...käy vielä läpi kaikki paikat jotka auoit ja laittelit takaisin...jossakin on tai johtuu nyt se ongelma...taiteltu johtojs tai jäänyt väliin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M104 ei käynnisty
Johtohommat katottu uudestaan jo useasti, imusarjakin käytetty irti uusiksi ja katottu kaikki paikalleen. Mikä se ohjaa nuita suuttimia ja puolia?
Re: M104 ei käynnisty
Töpseliin käy tiemme, katotaan sit jos vika aukeis..
Re: M104 ei käynnisty
Vika paikallistettu kampiakselin asentotunnistimen johtoon. Auto lähti käymään heti vaihdon jälkeen. Kiitos kaikille avusta.