M272 -moottorin imusarjan kehitysversiot?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

M272 -moottorin imusarjan kehitysversiot?

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Terve,

Tuosta ko. moottorin imusarjan kestävyydestä on saanut lukea jonkun verran negatiivista viestiä, että on tosi heiveröiset ne läppien säätömekanismien muoviosat jne.

Kuka tietää onko tuon M272 -moottorin (bensa V6) elinkaaren aikana tehty mitään muutoksia tai erilaisia parannettuja kehitysversioita siihen imusarjaan? Vai onko se ollut 'samaa kuraa' koko moottorin tuotannon ajan?

Miten käy jos imusarja jotenkin hajoaa? Ilmeisesti auton moottoriin sisälle ei kuitenkaan pääse mitään irtoavia osia? Tietysti moottorin häiriövaloa pukkaa, vikakoodia varmaan tulee ja suorituskyky laskee, mutta voiko moottori pitkän ajan kuluessa vaurioitua esim. siitä että läpät ovat toiselta puolelta jumissa, ja moottorin toisen puolen kolme sylinteriä saavat eri määrän ilmaa kuin toisen puolen?

On mersukuumetta ollut pitkin syksyä, ja nyt mietin W203 C 230:n ostamista (2.5-litrainen V6 M272.920). Olen jo tietoinen ko. moottorin erittäin ikävästä ja kalliista tyyppiviasta, tasapainoakselin rattaan ennenaikaisesta kulumisesta, joka koskee ennen tiettyä sarjanumeroa valmistettuja moottoreita. Tämä imusarja mietityttää nyt.

T. Matti

edit: tarkennuksia otsikkoon ym.
Viimeksi muokannut Matti_L, Ke 30.12.2015 00:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M272 -moottorin imusarja

Viesti Kirjoittaja atlas »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=148937" onclick="window.open(this.href);return false;

Tossa ihan kuvien kanssa..vastata en kyllä osaa kysymykseen mutta jos siellä olisi jotain.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: M272 -moottorin imusarja

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Joo, kiitos linkistä. Olin jo lukenut sen aiemmin.

Juuri tuossa ketjussa ei kirjoittajalla, Sergei:llä kyllä ollut paljon hyvää sanottavaa tuosta imusarjan rakenteesta :(

Mutta hän kuitenkin kirjoitti siinä vaihtoprojektin yhteydessä huomanneensa:
Uusi varaosa on huomattavasti paljon laadukaampi kuin tämä vanha. Uusi tosin on alumiinikuoressa muoviläpät yhtenäisellä teräsakselilla. Muutoinkin detaljit on paljon paremmin totetutettu. Jos ja kun ostaa M27x moottorilla varustetun auton, kannattaa katsoa kaasuläpän taakse onko siellä alumiiniset paskaläpät vai muoviset vähä paremmat läpät.
Eli voiko tuon tulkita mitenkään muuten kuin että imusarjasta olisikin eri kehitysversioita tullut matkan varrella? M272-moottoria on kuitenkin vissiin valmistettu vuodesta 2004 ainakin vuoteen 2012 asti?

Toisaalta nimimerkki "jmustonen" kirjoittaa saman ketjun vastauksessaan että hänen vm. 2007 C230 on mennyt imusarja vaihtokuntoon, ollut sisäpuolelta "täysin romuna"...

Taidan huomenna kysäistä marmoritiskiltä, että näkevätkö he jostakin onko imusarjaa parannettu jossakin vaiheessa.

Auto jota koeajoin (C 230 vm. 2007) olisi muuten sopiva ja tosi kiva, mutta haluaisin välttää kalliit 'tyyppiviat'. Se on jo positiivista että siinä ei olisi sitä 5000€ "balance shaft" -tyyppivikaa. Jotenkin tuommoiset 1000 - 2000€ imusarjat vielä voisi kärsiä nahoissaan ja vaihdattaa, jos muuten tykkää autosta, kunhan ne eivät hajotessaan rikkoisi koko konetta.

Olen tottunut Audin omistajana siihen, että huoltoihin menee monta tuhatta euroa vuodessa, kone syö öljyä jne. :D
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M272 -moottorin imusarjan kehitysversiot?

Viesti Kirjoittaja atlas »

mersun imusarja läpät kuin bensoissa ja fieseleissä ei mielelstäni ole yhtään moottoria rikkonut..suunniteltu silleen vaikka onhan tossa sergeyn linkissä ollut aika pitkään noi läpät irti.
Itse sergeykin voisi ihan informoida itse tehneenä ja vaihtaneena sen sarjan..pistä hänelle yv. menemään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: M272 -moottorin imusarjan kehitysversiot?

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Ok. BMW-puolella on ilmeisesti ihan koneitakin sitten mennyt noiden imusarjan läppien vuoksi.

Se moottorin vaurioitumismahdollisuus tuli mieleen siinä vaiheessa kun näin YouTube:sta videon, jossa amerikkalainen ukko manaili imusarja autotallin pöydällä sitä, että vähän ajettu C-sarjalainen oli konerikon vuoksi arvoton romu, ja syytti juuri tätä imusarjan jumittamista, että oli kone saanut ilmaa "toispuoleisesti". Tiedä sitten. Eihän kaikki netissä kirjoitettu tai sanottu ole totta. Onneksi.

Löysin videon uudestaan, tossa: https://www.youtube.com/watch?v=9njhlh9ksWA" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Tur_o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Ma 15.05.2006 00:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: M272 -moottorin imusarja

Viesti Kirjoittaja Tur_o »

Matti_L kirjoitti:Auto jota koeajoin (C 230 vm. 2007) olisi muuten sopiva ja tosi kiva, mutta haluaisin välttää kalliit 'tyyppiviat'. Se on jo positiivista että siinä ei olisi sitä 5000€ "balance shaft" -tyyppivikaa. Jotenkin tuommoiset 1000 - 2000€ imusarjat vielä voisi kärsiä nahoissaan ja vaihdattaa, jos muuten tykkää autosta, kunhan ne eivät hajotessaan rikkoisi koko konetta.
Mihin perustuu käsitys, että tuossa ei ole mainittua balance shaft -vikaa? Wikipedian mukaan se koskee 2004-2008 valmistettuja koneita, mutta muistan lukeeneni jostain, että vielä 2009 valmistetuissa voi olla vikaa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes- ... ear_Issues
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: M272 -moottorin imusarjan kehitysversiot?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

En tiedä onko tehtaan linjalta lähtenyt yhtään autoa paremmalla osalla, huhupuheen ja essobaarin juttujen perusteella niitä on vaihdettu takuuseen. Melko uusissa noita vanhanmallisia on näkynyt.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: M272 -moottorin imusarja

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Mihin perustuu käsitys, että tuossa ei ole mainittua balance shaft -vikaa? Wikipedian mukaan se koskee 2004-2008 valmistettuja koneita, mutta muistan lukeeneni jostain, että vielä 2009 valmistetuissa voi olla vikaa.
Oma käsitykseni perustuu internetistä saatuihin tietoihin, sekä erään Mercedes -liikkeen huoltopäällikön kanssa käymääni keskusteluun. Wikipedia-artikkeli on mielestäni siinä mielessä hieman harhaanjohtava.

Netissä löytyy tosi paljon keskustelua aiheesta. Siitähän on pari lakijuttuakin (joukkokannetta) viritetty ameriikassa Mersua vastaan. Toinen ratkaistiin ilmeisesti Mercedeksen hyväksi (eli on ihan ok jos takuuajan jälkeen muutaman kymmenen tuhatta mailia ajetuista luxus-autoista laukeaa koneet :thumbup: ) ja toinen muistaakseni Kaliforniassa niin, että Mersu joutuisi korvaamaan jonkun 70% asiakkaan korjauskuluista.

Keskusteluja löytyy pilvin pimein hakemalla Googlella, en listaa niitä nyt tähän.

Sitten Mercedes-Benz:in oma tiedote (service bulletin) asiasta:
http://mbworld.org/wiki/index.php/File: ... lletin.pdf

Näissä aina tulee ilmi se, että tasapainoakselin ratasta tai rakennetta on vahvistettu tietyn moottori-sarjanumeron jälkeen:
Applicable Models (Not Applicable to Model 164.156, 204 or 216.386): Equipped with M272 Engine Up to Serial No. 2729..30 468993

T. Matti
Avatar
Tur_o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Ma 15.05.2006 00:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: M272 -moottorin imusarja

Viesti Kirjoittaja Tur_o »

Wikipediassa on samat sarjanumerot kuin tuossa huolto-ohjeessa. Olethan tarkistanut koeajamasi auton moottorinumeron, ettei ole tuolla välillä?
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: M272 -moottorin imusarjan kehitysversiot?

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Tur_o kirjoitti:Olethan tarkistanut koeajamasi auton moottorinumeron, ettei ole tuolla välillä?
Kyllä kiitos, olen tarkastanut, monta kertaa päivässä varmuuden vuoksi... :thumbup: Moottorin sarjanumero on 272920 30 524203. Tämähän on sitä sarjanumeroväliä, että odotettavissa voi olla niitä nokka-akselin säätösolenoidien ongelmia ja -öljyvuotoja... Mutta nekin taitaa olla hinnaltaan ykkös satasia tai -tonneja, ei koko moottorin purkamista tai rikkoutumista.


Offtopic:

Olen sopinut autosta kaupat. Se menee vielä tiistaina Mercedes-huoltoon vikakoodinlukuun, valohoitoon ja tarkastukseen, kun en sitä koeajolla mihinkään nosturille saanut enkä omista Staria. Voin sitten jatkossa kirjoitella siitä juttua ja kokemuksia. On tarkoitus huoltaa sitä jonkun verran itse, harrastusmielessä.

Mielestäni kyseessä on todella miellyttävä 'paketti' ajaa: V6:sen yli 200 hevosvoimaa ja 7G-Tronic -laatikko tekevät ajamisesta vaivatonta. Ihan eri luonteinen auto kun esim. koeajamani C180 Kompressor.

/ Offtopic
Avatar
Tur_o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Ma 15.05.2006 00:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: M272 -moottorin imusarjan kehitysversiot?

Viesti Kirjoittaja Tur_o »

Onneksi olkoon, vaikuttaa hyvältä ostokselta! :thumbup:

Mulle oli uus tieto, että 2007 on jo tehty parannetulla tasapainoakselilla noita.

Offtopicin puolelle menevää:

Itelläkin vähän samaa vikaa, että tulee selviteltyä hankinnan taustoja perusteellisesti. Sitten käy niin, että foorumeilla olevat kauhukuvat vioista alkaa pelottaa. Ehkä turhaan - nettilähteiden perusteella on jokseenkin vaikea arvioida, miten yleisistä vioista on lopulta kyse. Vaikka tästä tasapainoakselista on joukkokanne nostettu jenkeissä, niin ei kai ne kaikki hajoa pienillä kilsoilla?
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: M272 -moottorin imusarjan kehitysversiot?

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

Tur_o kirjoitti:Vaikka tästä tasapainoakselista on joukkokanne nostettu jenkeissä, niin ei kai ne kaikki hajoa pienillä kilsoilla?
No isällä on 191tkm ajettu w211 E350 ja ei ainakaan vielä ole hajonnut(kop kop)
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: M272 -moottorin imusarjan kehitysversiot?

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Tur_o kirjoitti: Mulle oli uus tieto, että 2007 on jo tehty parannetulla tasapainoakselilla noita.
Joo, itse asiassa tämä ko. C-sarjalainen on valmistettu loppuvuodesta 2006, mutta on 2007 -mallia.

tuomkiti81 kirjoitti:
Tur_o kirjoitti:Vaikka tästä tasapainoakselista on joukkokanne nostettu jenkeissä, niin ei kai ne kaikki hajoa pienillä kilsoilla?
No isällä on 191tkm ajettu w211 E350 ja ei ainakaan vielä ole hajonnut(kop kop)
Saako tiedustella onko isäsi auton moottori sitä sarjanumeroa, että ei ole vielä muutettu sitä rakennetta kestävämmäksi? Onko mersu ollut hänellä uudesta asti, vai olisiko mahdollista että siihen on jo remontti tehty jossakin vaiheessa?

Varmasti kestävyyskin riippuu esim. siitä kuinka ahkerasti ja minkälaisia moottoriöljyjä vaihdellaan. Käyttökin ehkä vaikuttaa - lähdetäänkö joka liikennevaloista luistonesto vilkkuen jne.

Tuosta imusarjasta tuli vielä mieleen, että siinä taitaa läpät liikahtaa vasta jossakin 3000 kierroksen jälkeen, eli semmoisessa rauhallisessa ajossa ei varmaan kierrokset sinne asti varsinkaan automaatilla nouse. Sitä en sitten tiedä tekeekö se hyvää vai huonoa niille läpille. Jumiiko ne 'käyttämättöminä', vai olisko välillä parempi antaa autolle 'sikaa' että urut aukeaisivat soimaan kunnolla...
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: M272 -moottorin imusarjan kehitysversiot?

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

Kyllä on sitä sarjanumeroa missä on se fiasko akselin ratas. Ei ole ollut uudesta asti, on tuotu saksasta vuonna 2010 105tkm ajettuna. Moottorin vikavalo on palanut nyt varmaan pari vuotta siinä...ja vikakoodia antaa jakopäästä. Eipä hänellä ole ollut intressiä asialle mitää tehdä...kaippa odotellaan että koko mosa räjähtää....
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: M272 -moottorin imusarjan kehitysversiot?

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

tuomkiti81 kirjoitti:Kyllä on sitä sarjanumeroa missä on se fiasko akselin ratas. Ei ole ollut uudesta asti, on tuotu saksasta vuonna 2010 105tkm ajettuna. Moottorin vikavalo on palanut nyt varmaan pari vuotta siinä...ja vikakoodia antaa jakopäästä. Eipä hänellä ole ollut intressiä asialle mitää tehdä...kaippa odotellaan että koko mosa räjähtää....
:( Onpa ikävä kuulla. Kyllä kai siinä sitten aikamoista tuhoa tulee kun se menee lopullisesti. On se kyllä harmi, ja kallis remontti jos teetättää kuntoon vahvistetuilla osilla. Mutta kuulin että ainakin Joensuun seudulla on eräs "indie" -paja, joka tekisi rempan 1500EUR. En tiedä sitten maksetaanko siitä verot ym. mutta tarkoitan vain, että joku pienempi (pätevä) paja voisi sen tehdä kuntoon murto-osalla VEHO -hinnasta...

Me kaikki jotka pyöritään täällä foorumeilla, niin nyt ainakin jonkun verran näistä tyyppivioista tiedetään, että osaa välttää ne pahimmat ja kalleimmat karikot, mutta kyllä käy sääliksi semmoisia 'tavallisia' autonostajia, jotka luottavat hienoa mersua ostaessaan autokauppiaiden "ei mersuissa ole mitään vikoja" -puheisiin... Ja tämäkin kommentti on kuultu autokauppiaan suusta henk. koht.

Kirjoitin asiasta myös mese.fi -foorumille. Siellä mersuguru, nimimerkki "CDI203" vastaili seuraavasti:
Kyllä tuo nim Sergey kuvaien tilanne ei ole mitenkään harvinainen
taas hetki sitten semmoinen löyti 251, 350koneesta(3 alipaine kellolla 2 sähkö mutikalla)
samman tapaan oli kulunut reikä ja läppä systeemi hajonnut
lisäänä 3syl tulppa oli saanut kipeää läppä systeemin murusista

korjaus noihin on helppo ko läpät/niiten akselit pois
(ne ullomat valvotut läpät ei yleenssä hajoa, niiden yhteisestä kääntö palasta hajoa nivelkuulat, mihin myydään korjus pallaa jos ei haliua askarella)
reiän paikkus sopivalla (sika tms)tökötillä

eri versioita on jokunen 1, 2 tai 3 alipaine kellolla olevat

niin ja sen ko sisemmän läppä systeemin poiston vaikutukset on pelkästään positiiveset,

samaan homaan kun vielä yhdistää kaasu läpän puhdistuksen niin tulle hoidettua 2 yleistä käynti häiriön syytä
Laitan tiedon tännekin jos tästä on jotain hyötyä muille, jotka etsivät tietoa samasta aiheesta.
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: M272 -moottorin imusarjan kehitysversiot?

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

Matti_L kirjoitti::( Onpa ikävä kuulla. Kyllä kai siinä sitten aikamoista tuhoa tulee kun se menee lopullisesti. On se kyllä harmi, ja kallis remontti jos teetättää kuntoon vahvistetuilla osilla. Mutta kuulin että ainakin Joensuun seudulla on eräs "indie" -paja, joka tekisi rempan 1500EUR. En tiedä sitten maksetaanko siitä verot ym. mutta tarkoitan vain, että joku pienempi (pätevä) paja voisi sen tehdä kuntoon murto-osalla VEHO -hinnasta...
Olis kyllä mukava kuulla lisää faktaa tästä pajasta??
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Re: M272 -moottorin imusarjan kehitysversiot?

Viesti Kirjoittaja Make »

ViestiLähetetty: Su 03.01.2016 17:08
Kyllä on sitä sarjanumeroa missä on se fiasko akselin ratas. Ei ole ollut uudesta asti, on tuotu saksasta vuonna 2010 105tkm ajettuna. Moottorin vikavalo on palanut nyt varmaan pari vuotta siinä...ja vikakoodia antaa jakopäästä. Eipä hänellä ole ollut intressiä asialle mitää tehdä...kaippa odotellaan että koko mosa räjähtää....


Miten oot saanut auton katsastettua, jos vikavalo palanut jo pari vuotta?
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: M272 -moottorin imusarjan kehitysversiot?

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

Make kirjoitti:Miten oot saanut auton katsastettua, jos vikavalo palanut jo pari vuotta?
Vikakoodit aina nollattu ennen katsastusta jolloin valo ei ole palanut...
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Keklu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 15.10.2017 17:03

Re: M272 -moottorin imusarjan kehitysversiot?

Viesti Kirjoittaja Keklu »

Pystyykö mistään selvittämään, onko kyseisessä autossa tuo surkea imusarja vai jo paranneltu malli? Olisi 135tkm ajettu mersu kiikarissa W204 C280 vuodelta -07. Moottorin sarjanumero on sen verran uusi, että tasapainoakseliongelmaa ei enää ole, mutta tämä imusarja hieman mietityttää vielä.
W204 320 CDI -08
Vastaa Viestiin