7G tronic 4-matic ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ABT
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 07.01.2016 14:00

7G tronic 4-matic ongelma

Viesti Kirjoittaja ABT »

Elikkä osaisko kukaan arvuutella mikä mahto antautua? Laatikko toiminut täysin normaalisti jo sen n.60tkm mitä autolla itse ajanut. Tänään kovilla pakkasilla niin kiihdytin vähän terhakammin rampista, jotta ehdin massavirtaan niin juuri kun lodju vaihto pienemmällä. Niin kuulu paukahdus ja veto hävisi. Laatikko siis luistaa. Kuuluu myös samanlainen ääni, kuin yksi pyörä pyörisi tyhjää, kun painaa kaasua, mutta kuitenkaan mikään ei pyöri. Yritin lähteä liikenteeseen, mutta kiihtyvyys 0-20km/h oli noin 10sek. Pakilla sama ääni, mutta auto liikkui pikkasen paremmin.

Mittaristossa ei ainakaan pala mitään valoja.

Toinen korjaako joku tuollaisia? Itse olen useita manuaaleja itsekin korjaillut mutta noihin automaatteihin en ole sekaantunut.

Kattelin, että alle 3000e saisi saksasta vähän ajetun ehjän vaihtolaatikon tosin tuo 1000e rahti vaihdelaatikolle tuntuu kovalta.
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1521
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 7G tronic 4-matic ongelma

Viesti Kirjoittaja illinois »

vähän OT:tä, mutta tuo rahtihinta on aivan järjetön.
Jos kun asia selviää ja päädyt ostamaan vaihtolaatikon (esim. Saksasta) niin kysy hinta ExWorks ja
mistä paikkakunnalta laatikko noudettavissa. Samalla kysyt sitten laatikon pakkauslavan/kuljetuslaatikon mitat ja painon.
Sitten soittelet läpi muutama huolintaliikkeen. Veikkaan että 300 € + alv voisi olla lähempänä totuutta.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Hybridi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 05.12.2015 16:34

Re: 7G tronic 4-matic ongelma

Viesti Kirjoittaja Hybridi »

Vaihdelaatikon korjauksen hintaa/mahdollisuutta kannattaa kenties kysyä myös Latvialaisesta Recro yrityksestä. Henkilökohtaisesti asiasta ei ole kokemuksia, mutta netin keskustelupalstojen perusteella moni suomalainen on siellä korjauttanut laatikon kohtuuhintaan verrattuna Suomen hintatasoon. Tietoa löytyy vaikka googlen kautta hakusanalla "Recro kokemuksia".

Ja omat nettisivut löytyy http://www.recro.eu/fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
ABT
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 07.01.2016 14:00

Re: 7G tronic 4-matic ongelma

Viesti Kirjoittaja ABT »

Toimitin nyt auton paikallisen laatikko expertin hoiviin. Katsotaan mikä sieltä tulee tuomioksi. Toisen kaverin kanssa keskustelin juuri tuosta, että joku hänen ystävänsä oli latviassa käyttänyt bemarin turbiinin huollossa (ajanut siis sinne ja parin päivän aikana olivat korjanneet auton) ja lysti oli maksanut alle 1000e... Kaveri ei vielä saanut selvittettyä kyseistä pajaa mutta varmaan tuo sama. Mulla vaan ei ole nyt auto ajokunnossa.

No saa tuo vaihdelaatikko expertti nyt ottaa sen irti ja katsoa mikä vikana ja päätän sitten mitä teen. Tuo latvia vois olla hyvä vaihtoehto, koska löytyy myös pakettiauto niin samalla tois lahden toiselta puolelta vähän tulilaisia, jos itse kävis kippaamassa lootan tuonne.
turkkaoksa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 21.01.2015 15:42

Re: 7G tronic 4-matic ongelma

Viesti Kirjoittaja turkkaoksa »

Miten tää keissi mahto päättyä.?? Aika samalta murheelta vaikuttaa
Vastaa Viestiin