OM642 Y-haara
OM642 Y-haara
Moro,
Huomasin autossa turbon seudulla runsaasti öljyä ja asiaa tutkailtuani totesin Y-haaran olevan juuresta halki. Liekkö halennut jossain vaiheessa huollossa. Löytyykö mistään uutta ilman antureita vai joutuuko ostamaan koko paketin uutena. KL-varaosilla hinta hieman hirvitti 450€
Vinkkejä kaivataan. Autohan on 280cdi 4matic -07
Huomasin autossa turbon seudulla runsaasti öljyä ja asiaa tutkailtuani totesin Y-haaran olevan juuresta halki. Liekkö halennut jossain vaiheessa huollossa. Löytyykö mistään uutta ilman antureita vai joutuuko ostamaan koko paketin uutena. KL-varaosilla hinta hieman hirvitti 450€
Vinkkejä kaivataan. Autohan on 280cdi 4matic -07
MB E S213 200d -19
Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
Re: OM642 Y-haara
Monesti osissa orkkis numero eli se googleen...hyvä ostopaikka myös ebay.de.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: OM642 Y-haara
Vielä parempi jos tarkistaa EPC:stä osanumeron. Varsinkin ongelmallisia osia on usein paranneltu eikä silloin kannata ostaa samalla osanumerolla sitä osaa missä on samat ongelmat kuin siinä autossa olevassa ja rikki menneessä. Tästäkin osasta näytti olevan ainakin joissakin malleissa neljäs uusittu osa menossa.
Re: OM642 Y-haara
Saksasta näyttää saavan y-haaraa vähän edukkaammin kuin täältä kotimaan kamaralta. Onnistusko jonku kattoo EPC:stä onko muita varaosanumeroa paranneltuna tuolle. Nykyinen varaosanumero on A6420943497
MB E S213 200d -19
Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
Re: OM642 Y-haara
A6420943497 replaced by:
A6420946397, replaced by:
A6420907337, replaced by:
A6420907437, replaced by:
A6420908237.
Oletusarvoisesti viimeisin suositeltavin ja mikä tahansa siltä väliltä parempi kuin alkuperäinen (en tietenkään tätä osaa tunne ja poikkeuksiakin järjestykseen on).
A6420946397, replaced by:
A6420907337, replaced by:
A6420907437, replaced by:
A6420908237.
Oletusarvoisesti viimeisin suositeltavin ja mikä tahansa siltä väliltä parempi kuin alkuperäinen (en tietenkään tätä osaa tunne ja poikkeuksiakin järjestykseen on).
Re: OM642 Y-haara
Tattista, koitanpa tuolla viimeisimmällä numerolla lähteä etsimään.
MB E S213 200d -19
Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
Re: OM642 Y-haara
Sen voi kyllä liimaamalla ja uutta muovia sulattamalla korjata. Yleensä aina tuota irroittaessa kannattaa irroittaa ja löysätä ilmanpuhdistajien kotelot ensin ja vetää niitä sivuun pari senttiä. Sitten sen saa helpommin irti eikä rikkoudu se turbon liitos.
Muovi kovettuu ajan myötä ja muuttuu helposti murenevaksi
Muovi kovettuu ajan myötä ja muuttuu helposti murenevaksi
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: OM642 Y-haara
Nyt honasin misyä kyse ja paripäivää sitten irroitin sen ml mersusta....siinäkin oli korjattu yksi kohta ja mielestäni jollakin 2komponentti hartsi valulla ja oli tiiviin ja hyvän näköisesti tehty.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: OM642 Y-haara
Joo kyllä sekin kävi mielessä. Tuosta on samalla rikottu se pantakiinnikekkin eli aika kolvaamista vaatii.
ite aattelin et voisi vaikka 0,5mm alumiinilevyn liimata sikaflexillä ulkopintaan ni pitäs kestää. Sain baldilta tarjouksen osasta ja pyytivät saksassa seuraavasti:
we offer you the requested spare part (Mercedes-Benz genuine part, new) at a price of:
1x A6420908237 260,00€ Clean Line
tuon jo viittii maksaa jos vielä ilmamassa-anturit olis mukana.
ite aattelin et voisi vaikka 0,5mm alumiinilevyn liimata sikaflexillä ulkopintaan ni pitäs kestää. Sain baldilta tarjouksen osasta ja pyytivät saksassa seuraavasti:
we offer you the requested spare part (Mercedes-Benz genuine part, new) at a price of:
1x A6420908237 260,00€ Clean Line
tuon jo viittii maksaa jos vielä ilmamassa-anturit olis mukana.
MB E S213 200d -19
Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
Re: OM642 Y-haara
Kysy myös vaikka parkkilan akilta.....Autopalvelu Parkkinen tai yleensä mersu purkaamot.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: OM642 Y-haara
Tähän vanhaan asiaan taas palaan, eli tuohon Y-Haaran ja turbon väliseen tiivisteeseen. Menee meinaan melko sekavaksi, kun katsoin, niin omaankin autoon tarjosi vaihtoehtoina noita kaikkia samoja Y-haaroja ja toisaalta se tiiviste pitäisi sitten valita tuon putken mukaisesti, eikä moottorin numeron mukaan, jos putki on vaihdettu.DBFI kirjoitti:A6420943497 replaced by:
A6420946397, replaced by:
A6420907337, replaced by:
A6420907437, replaced by:
A6420908237.
Oletusarvoisesti viimeisin suositeltavin ja mikä tahansa siltä väliltä parempi kuin alkuperäinen (en tietenkään tätä osaa tunne ja poikkeuksiakin järjestykseen on).
Ja sitä vanhaa keskustelua tiivisteestä oli täällä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: OM642 Y-haara
http://www.tori.fi/pohjois-karjala/MB_n ... m?ca=9&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tommonenhan se on mutta voiko toi olla vaparin v6 vaikka bensakoneen?
Tommonenhan se on mutta voiko toi olla vaparin v6 vaikka bensakoneen?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: OM642 Y-haara
Vanhan topicin nostoa, mutta samalle otsikolle menee.
Onko kukaan laittanut tämmöistä silikonista haaraa y-putken ja turbon väliin?
Ensimmäisiä om642 koneita w211 korissa.
Onko kukaan laittanut tämmöistä silikonista haaraa y-putken ja turbon väliin?
Ensimmäisiä om642 koneita w211 korissa.
Re: OM642 Y-haara
linkki löytyy tekstistä, 35€ näyttäs olevan korjaussarjalla hintaa ja 33€ päälle toimitus suomeen
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d