Moikka
Tulo ostettua tommonen 112cdi vito vm1999. Hetken sitäkin iloa kesti kun alkoi jo vitottaa. Mittaristo on peruspimeänä. Näyttää nopeudeksi mitä sattuu muut toimii paitsi näyttö. Säätimien valot ei toimi ja eberi ei sytytä. Ovet menevät lukkoon auki lukkoon auki kun painaa ovia kiinni. Nyt sitten hetken ajeltuani auto toimi muuten hyvin mutta yön yli seistyä ilmaantui kojetauluun ETS valo ja laatikko ei vaihda ykköseltä ylöspäin
Missähän saisi starin päähän vitoa lahdessa ja vinkkejä ja veikkauksia saa heittää. Ehjää mittaristoakin saa tarjota
Vapaata keskustelua ja ongelman hakua yritän tässä luoda jos täältä päin saisi apua.
W638 112cdi
Re: W638 112cdi
Helpoin ensin puhdistaa liukuoven vastepinnat ja ne jousitapit. Saattaa jo tuolla ovien temppuilu loppua.
Eikö tuo laatikko yleensä jätä vikatilassa kolmosen päälle?
Yksi kokeilun arvoinen on käyttää laatikkoon menevä pistoke irti ja puhaltaa siellä mahdollisesti olevat vedet pois.
Eikö tuo laatikko yleensä jätä vikatilassa kolmosen päälle?
Yksi kokeilun arvoinen on käyttää laatikkoon menevä pistoke irti ja puhaltaa siellä mahdollisesti olevat vedet pois.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: W638 112cdi
Vastinpinnat putsattu, ei vaikutusta. Täytyy vielä katsoa etuovien johtoniput saranoiden kohdalta. ETS valo ilmestyy tauluun satunnaisesti. Lähtee pois kun odottelee hetken kun kääntää auton sammuksiin. Sen jälkee toimii normaalisti. ETS valon palaessa taulussa ei tosissaan vaihda vaihdetta 1 ylöspäin. Takatilaan ei syty muuten valoja ovia aukoessa? Ennen ollut 8+1 muutettu pakuksi.pt kirjoitti:Helpoin ensin puhdistaa liukuoven vastepinnat ja ne jousitapit. Saattaa jo tuolla ovien temppuilu loppua.
Eikö tuo laatikko yleensä jätä vikatilassa kolmosen päälle?
Yksi kokeilun arvoinen on käyttää laatikkoon menevä pistoke irti ja puhaltaa siellä mahdollisesti olevat vedet pois.
Re: W638 112cdi
Terse taas. ETS saatu häivytettyä yksi sulake oli pimeänä. Mittariston takaa oli otettu laatikonvikavalon kohdalta polttimo pois, laatikon vikavalo syttyy kun laatikko vaihtaa 1 -> 2. W moodi päällä ei syttyttänyt niin helposti. Jää palamaan tauluun eikä lähde pois vasta kun on käyttänyt virrat pois, syttyy kuitenkin kun lähtee ajamaan. Takapään ovet kyllä toimii keskuslukosta, mutta keskuslukko avaa ne heti. Etuovien lukot eivät edes yritä mennä lukkoon. Johdot otettu tarkastelun alle jo. Onko kenelläkään tietämystä laatikon viasta? Mielestäni kuitenki laatikko toimii ja vaihtaa hienosti neloselle asti?
Edit: ainiin, auto on automaatti 4hp20
Edit: ainiin, auto on automaatti 4hp20
Re: W638 112cdi
Nyt kun sattui sopiva aihe kohdalle, niin koitetaan hakea vinkkejä. Eli kyseessä Vito -00 112cdi, jossa myöskin mittaristo vikaa.
Satunnaisesti (ehkä ilmastosta riippuen) viisarit saattaa näyttää ihan omiansa, esim kierrokset 5000rpm ja nopeus 100km/h, vaikka mennään normaalia kaupunki nopeutta.
Vian sattuessa kohdalle kaikki valot syttyy mittariin *naps* ja viisarit putoaa nollille, jonka jälkeen näyttää mitä sattuu... Onko vinkkejä ongelman korjaamiseksi?
Satunnaisesti (ehkä ilmastosta riippuen) viisarit saattaa näyttää ihan omiansa, esim kierrokset 5000rpm ja nopeus 100km/h, vaikka mennään normaalia kaupunki nopeutta.
Vian sattuessa kohdalle kaikki valot syttyy mittariin *naps* ja viisarit putoaa nollille, jonka jälkeen näyttää mitä sattuu... Onko vinkkejä ongelman korjaamiseksi?
Re: W638 112cdi
Mittaristovika korjaantuu vaihtamalla mittaristo 112cdissä tietääkseni erillainen mittaristo kuin 108,110... Mittaristossa menee prosessori rikki kaiketi kylmyydestä ja vanhuudesta. Näyttökään ei enää pelannut omassa. Nopeusviisari näytti mitä sattuu, muut viisarit kyllä toimivat. Koita katsoa sulakkeet ratin alta, minulla oli sieltä palanut yksi sulake ja sen jälkeen valot palasitvat tauluun.perolaadi kirjoitti:Nyt kun sattui sopiva aihe kohdalle, niin koitetaan hakea vinkkejä. Eli kyseessä Vito -00 112cdi, jossa myöskin mittaristo vikaa.
Satunnaisesti (ehkä ilmastosta riippuen) viisarit saattaa näyttää ihan omiansa, esim kierrokset 5000rpm ja nopeus 100km/h, vaikka mennään normaalia kaupunki nopeutta.
Vian sattuessa kohdalle kaikki valot syttyy mittariin *naps* ja viisarit putoaa nollille, jonka jälkeen näyttää mitä sattuu... Onko vinkkejä ongelman korjaamiseksi?
Re: W638 112cdi
Ehtoota. Korjailin tuossa keskuslukitusta. Johdothan sieltä oli poikki molemmista ovista. Nyt toimii keskuslukitus etu- ja takaovissa, sivuovi ei jää lukkoon vaan avautuu lukitsemisen jälkeen välittömästi. Ovikytkin ei toimi eli, kun avaan sivuoven niin kuormatilan valot eivät syty. Olisikohan vika siinä? Missä vika siis kun sivuovi avautuu lukituksen jälkeen välittömästi? Natsat putsattu.
Re: W638 112cdi
Kyllä taitaa olla sivuoven, lukon kosketuspintojen vaihto ainoa millä saa oven toimimaan. Omassa 112 -03 sellanen vika että kosketus jää välillä vajaaksi jonka takia sivuovi pitää aukasta sisältäpäin. Lukko ei tunnista että ovi olis kiinni ja tästä syystä ei anna aukasta lukkoa. Pintoja puhdistettu ja kevyesti hiottu, eikä auta ollenkaan. ´Voin toki olla väärässäkin.Apem0 kirjoitti:Ehtoota. Korjailin tuossa keskuslukitusta. Johdothan sieltä oli poikki molemmista ovista. Nyt toimii keskuslukitus etu- ja takaovissa, sivuovi ei jää lukkoon vaan avautuu lukitsemisen jälkeen välittömästi. Ovikytkin ei toimi eli, kun avaan sivuoven niin kuormatilan valot eivät syty. Olisikohan vika siinä? Missä vika siis kun sivuovi avautuu lukituksen jälkeen välittömästi? Natsat putsattu.