200cdi common rail ongelmat
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Pe 19.02.2016 01:19
200cdi common rail ongelmat
joo elikkäs olis sellane homma että, nyt ku on lumet sulanut niin tuli huomattua että autolla kun ajaa alle 2k kierrokset ja lähtee kiihyttämään vähänki rajummin niin auto heittää vika tilaan ja koodeina on common rail high pressure ja että railin paine olisi aluks liian alhainen ja sitten ylittynyt. kone on om646 eli w211 faceliftistä sellasta vaan että mistä lähtis vikaa etsiskelemään ja onko muilla ollut tällästä
Re: 200cdi common rail ongelmat
Emännän autossa oli samanlaiset oireet ja korjaantui määränsäätimen vaihdolla.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 04.04.2016 18:59
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaan reservaatti
Re: 200cdi common rail ongelmat
Hello, nyt on omakin nauta ojassa.StraightOuttaHagis kirjoitti:joo elikkäs olis sellane homma että, nyt ku on lumet sulanut niin tuli huomattua että autolla kun ajaa alle 2k kierrokset ja lähtee kiihyttämään vähänki rajummin niin auto heittää vika tilaan ja koodeina on common rail high pressure ja että railin paine olisi aluks liian alhainen ja sitten ylittynyt. kone on om646 eli w211 faceliftistä sellasta vaan että mistä lähtis vikaa etsiskelemään ja onko muilla ollut tällästä
Antoiko millaisia ilmoituksia/vikakoodeja? Onko sulla manuaali vai automaatti?
Tilanne on nimittäin sellainen, että itselläkin tuo 204-mallinen OM646 automaatti on antanu viikon sisään parikertaa tällaisen herjan: "ESP currently unavail. See Owner's Manual". Kuittaa kuitenkin itsensä parin käynnistyksen jälkeen. Vian syntytapa on täsmälleen sama: kierrokset alhaalla ja reilu kiihdytys, tulee pieni nykäys -> herja ja auto limppimoodissa.
edit: typoja fiksattu...
S204 / 2008 / 200CDI AUT
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Pe 19.02.2016 01:19
Re: 200cdi common rail ongelmat
juu itsellä on automaatti. mikäs sulla oli se "tyyppivika" ?:D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 04.04.2016 18:59
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaan reservaatti
Re: 200cdi common rail ongelmat
Autocomilla luettua:StraightOuttaHagis kirjoitti:juu itsellä on automaatti. mikäs sulla oli se "tyyppivika" ?:D
koodi 2075
- korkeapaineohjaus (polttoaine)
- polttoaineen yhdysputken paineen valvonta tilavuussäätöventtiilin kautta
- katkonainen
ja sit ennen kuittausta luettu vielä ns. yleismallin obd2-lukijalla:
koodi P0088
- Fuel rail / system pressure too high
Tähän kun olisi vielä ollu star niin vois sanoa, että suurella todennäköisyydellä tuo rail-painetunnistin ja/tai sit tuo vikakoodissa mainittu tilavuussäätöventtiili. Uskoisin että tuo tilavuussäätöventtiili=määränsäädin, jota muutamat muutkin on vaihdelleet.
Korjaustoimet tähän mennessä ovat: vikakoodien ja historian nollaus sekä vaihteiston adaptoinnin nollaus ja rauhallista opastusta. Toiminut toistaiseksi hyvin nämä kolme päivää toimenpiteiden jälkeen. Viikonloppuna tutkaillaan taas varmuudeksi lisää...
S204 / 2008 / 200CDI AUT
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 04.04.2016 18:59
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaan reservaatti
Re: 200cdi common rail ongelmat
Päivitetään tilannetta:yosef kirjoitti:Autocomilla luettua:StraightOuttaHagis kirjoitti:juu itsellä on automaatti. mikäs sulla oli se "tyyppivika" ?:D
koodi 2075
- korkeapaineohjaus (polttoaine)
- polttoaineen yhdysputken paineen valvonta tilavuussäätöventtiilin kautta
- katkonainen
ja sit ennen kuittausta luettu vielä ns. yleismallin obd2-lukijalla:
koodi P0088
- Fuel rail / system pressure too high
Tähän kun olisi vielä ollu star niin vois sanoa, että suurella todennäköisyydellä tuo rail-painetunnistin ja/tai sit tuo vikakoodissa mainittu tilavuussäätöventtiili. Uskoisin että tuo tilavuussäätöventtiili=määränsäädin, jota muutamat muutkin on vaihdelleet.
Korjaustoimet tähän mennessä ovat: vikakoodien ja historian nollaus sekä vaihteiston adaptoinnin nollaus ja rauhallista opastusta. Toiminut toistaiseksi hyvin nämä kolme päivää toimenpiteiden jälkeen. Viikonloppuna tutkaillaan taas varmuudeksi lisää...
Toistaiseksi mennään auton kanssa ilman säröjä rakkaudessa. Autolle on annettu lenkkaria kaikenlaisissa olosuhteissa ja ongelmat loistavat poissaolollaan. Yllämainitut toimenpiteet siis toimivat ainakin minulla.
S204 / 2008 / 200CDI AUT
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 04.04.2016 18:59
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaan reservaatti
Re: 200cdi common rail ongelmat
Pakkanen saapui reservaattiin ja talvinakitkin on vaihdettu alle, joten päivitelläänpä tilannetta. Toivottavasti tämä jotakuta muuta auttaa ongelmien selvityksessä.
Eli eli, auton tilanne on oleellisesti muuttunut siten, että ECUn ohjelma on päivitetty ja voimaa otetaan nykyisin ulos "hiukan" enemmän. Pedaali-moottori herkkyyden kasvaessa tästä välitön seuraus oli ESP unavailable merkkivalot rivakassa kiihdytyksessä tasakaasulta ja railipaineen nousu yli pyydetyn rajan -> MIL ja CR ylipaineen vikakoodi. No näitä sitten luettiin starilla ja nollailtiin...toisin sanoen seurattiin tilannetta. No melkeimpä samoihin aikoihin alkoi tapahtua muutakin, sillä täysin yllättäen auto saattoi sammua kävelyvauhdista risteyksiin/marketin pihalle ilman ennakkovaroituksia ja vikakoodeja ei tietenkään jättänyt, mutta avaimesta taas käyntiin. Tutkin ohjauspylvään lukot yms. palikat, sekä polttoaine ja ilmansaantipuolen huolellisesti vain todetakseni, että tähän on vain yksi ja ainoa ratkaisu: määränsäädin vaihtoon. Tällöin oli ajettu uudella ohjelmalla noin 1,5tkm.
No määränsäädin tilattiin Saksasta Ebayn kautta, hinta kotiovelle 63e. Joku olisi varmaan halunnu ostaa mersuleimallisen (kalliimpi), mutta olin taas rohkea ja ostin suoraan Delphin merkinnöillä varustetun (varaosakoodi 9307Z530A). Venttiili on heidän katalogeissaan IMV (Inlet Metering Valve).
Vanha venttiili irti, uusi sisään. Kellosta suorituksen aika: 5min, josta puolet ihmettelyä ja putsausta. Eli varsin helppohomma siis...
Nyt ajettu 3,5tkm lisää ja MB pelaa paremmin kuin koskaan. Ei satunnaisia nykäyksiä tai muitakaan outouksia, voima tulee herkästi, tasaisesti ja pehmeästi pedaalin liikkeitä seuraten.
Hyvä hyvä, ja kulutuskin on ohjelman myötä laskenut 5tkm mittausjakson perusteella -0,3 l/100km, verrokkijakson pituus oli 24tkm. Ja edelleenkään ei pelkät sukat jalassa ole menty.
Eli eli, auton tilanne on oleellisesti muuttunut siten, että ECUn ohjelma on päivitetty ja voimaa otetaan nykyisin ulos "hiukan" enemmän. Pedaali-moottori herkkyyden kasvaessa tästä välitön seuraus oli ESP unavailable merkkivalot rivakassa kiihdytyksessä tasakaasulta ja railipaineen nousu yli pyydetyn rajan -> MIL ja CR ylipaineen vikakoodi. No näitä sitten luettiin starilla ja nollailtiin...toisin sanoen seurattiin tilannetta. No melkeimpä samoihin aikoihin alkoi tapahtua muutakin, sillä täysin yllättäen auto saattoi sammua kävelyvauhdista risteyksiin/marketin pihalle ilman ennakkovaroituksia ja vikakoodeja ei tietenkään jättänyt, mutta avaimesta taas käyntiin. Tutkin ohjauspylvään lukot yms. palikat, sekä polttoaine ja ilmansaantipuolen huolellisesti vain todetakseni, että tähän on vain yksi ja ainoa ratkaisu: määränsäädin vaihtoon. Tällöin oli ajettu uudella ohjelmalla noin 1,5tkm.
No määränsäädin tilattiin Saksasta Ebayn kautta, hinta kotiovelle 63e. Joku olisi varmaan halunnu ostaa mersuleimallisen (kalliimpi), mutta olin taas rohkea ja ostin suoraan Delphin merkinnöillä varustetun (varaosakoodi 9307Z530A). Venttiili on heidän katalogeissaan IMV (Inlet Metering Valve).
Vanha venttiili irti, uusi sisään. Kellosta suorituksen aika: 5min, josta puolet ihmettelyä ja putsausta. Eli varsin helppohomma siis...
Nyt ajettu 3,5tkm lisää ja MB pelaa paremmin kuin koskaan. Ei satunnaisia nykäyksiä tai muitakaan outouksia, voima tulee herkästi, tasaisesti ja pehmeästi pedaalin liikkeitä seuraten.
Hyvä hyvä, ja kulutuskin on ohjelman myötä laskenut 5tkm mittausjakson perusteella -0,3 l/100km, verrokkijakson pituus oli 24tkm. Ja edelleenkään ei pelkät sukat jalassa ole menty.
Viimeksi muokannut yosef, Ke 09.11.2016 09:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S204 / 2008 / 200CDI AUT
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 04.04.2016 18:59
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaan reservaatti
Re: 200cdi common rail ongelmat
Tosiaan lisätietona vielä, että tuo oman auton moottori on OM646.811, eli siihen sopii tuo ilmoittamani Delphin IMV.yosef kirjoitti:Pakkanen saapui reservaattiin ja talvinakitkin on vaihdettu alle, joten päivitelläänpä tilannetta. Toivottavasti tämä jotakuta muuta auttaa ongelmien selvityksessä.
Eli eli, auton tilanne on oleellisesti muuttunut siten, että ECUn ohjelma on päivitetty ja voimaa otetaan nykyisin ulos "hiukan" enemmän. Pedaali-moottori herkkyyden kasvaessa tästä välitön seuraus oli ESP unavailable merkkivalot rivakassa kiihdytyksessä tasakaasulta ja railipaineen nousu yli pyydetyn rajan -> MIL ja CR ylipaineen vikakoodi. No näitä sitten luettiin starilla ja nollailtiin...toisin sanoen seurattiin tilannetta. No melkeimpä samoihin aikoihin alkoi tapahtua muutakin, sillä täysin yllättäen auto saattoi sammua kävelyvauhdista risteyksiin/marketin pihalle ilman ennakkovaroituksia ja vikakoodeja ei tietenkään jättänyt, mutta avaimesta taas käyntiin. Tutkin ohjauspylvään lukot yms. palikat, sekä polttoaine ja ilmansaantipuolen huolellisesti vain todetakseni, että tähän on vain yksi ja ainoa ratkaisu: määränsäädin vaihtoon. Tällöin oli ajettu uudella ohjelmalla noin 1,5tkm.
No määränsäädin tilattiin Saksasta Ebayn kautta, hinta kotiovelle 63e. Joku olisi varmaan halunnu ostaa mersuleimallisen (kalliimpi), mutta olin taas rohkea ja ostin suoraan Delphin merkinnöillä varustetun (varaosakoodi 9307Z530A). Venttiili on heidän katalogeissaan IMV (Inlet Metering Valve).
Vanha venttiili irti, uusi sisään. Kellosta suorituksen aika: 5min, josta puolet ihmettelyä ja putsausta. Eli varsin helppohomma siis...
Nyt ajettu 3,5tkm lisää ja MB pelaa paremmin kuin koskaan. Ei satunnaisia nykäyksiä tai muitakaan outouksia, voima tulee herkästi, tasaisesti ja pehmeästi pedaalin liikkeitä seuraten.
Hyvä hyvä, ja kulutuskin on ohjelman myötä laskenut 5tkm mittausjakson perusteella -0,3 l/100km, verrokkijakson pituus oli 24tkm. Ja edelleenkään ei pelkät sukat jalassa ole menty.
S204 / 2008 / 200CDI AUT
Re: 200cdi common rail ongelmat
yosef kirjoitti:Tosiaan lisätietona vielä, että tuo oman auton moottori on OM646.811, eli siihen sopii tuo ilmoittamani Delphin IMV.yosef kirjoitti:Pakkanen saapui reservaattiin ja talvinakitkin on vaihdettu alle, joten päivitelläänpä tilannetta. Toivottavasti tämä jotakuta muuta auttaa ongelmien selvityksessä.
Eli eli, auton tilanne on oleellisesti muuttunut siten, että ECUn ohjelma on päivitetty ja voimaa otetaan nykyisin ulos "hiukan" enemmän. Pedaali-moottori herkkyyden kasvaessa tästä välitön seuraus oli ESP unavailable merkkivalot rivakassa kiihdytyksessä tasakaasulta ja railipaineen nousu yli pyydetyn rajan -> MIL ja CR ylipaineen vikakoodi. No näitä sitten luettiin starilla ja nollailtiin...toisin sanoen seurattiin tilannetta. No melkeimpä samoihin aikoihin alkoi tapahtua muutakin, sillä täysin yllättäen auto saattoi sammua kävelyvauhdista risteyksiin/marketin pihalle ilman ennakkovaroituksia ja vikakoodeja ei tietenkään jättänyt, mutta avaimesta taas käyntiin. Tutkin ohjauspylvään lukot yms. palikat, sekä polttoaine ja ilmansaantipuolen huolellisesti vain todetakseni, että tähän on vain yksi ja ainoa ratkaisu: määränsäädin vaihtoon. Tällöin oli ajettu uudella ohjelmalla noin 1,5tkm.
No määränsäädin tilattiin Saksasta Ebayn kautta, hinta kotiovelle 63e. Joku olisi varmaan halunnu ostaa mersuleimallisen (kalliimpi), mutta olin taas rohkea ja ostin suoraan Delphin merkinnöillä varustetun (varaosakoodi 9307Z530A). Venttiili on heidän katalogeissaan IMV (Inlet Metering Valve).
Vanha venttiili irti, uusi sisään. Kellosta suorituksen aika: 5min, josta puolet ihmettelyä ja putsausta. Eli varsin helppohomma siis...
Nyt ajettu 3,5tkm lisää ja MB pelaa paremmin kuin koskaan. Ei satunnaisia nykäyksiä tai muitakaan outouksia, voima tulee herkästi, tasaisesti ja pehmeästi pedaalin liikkeitä seuraten.
Hyvä hyvä, ja kulutuskin on ohjelman myötä laskenut 5tkm mittausjakson perusteella -0,3 l/100km, verrokkijakson pituus oli 24tkm. Ja edelleenkään ei pelkät sukat jalassa ole menty.
Missä päin tuo määränsäätöventtiili sijaitsee konehuoneessa?
Re: 200cdi common rail ongelmat
Määränsäädin venttiili on korkeapaine pumpun kupeessa...hinta noin vähän yli satkun.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 200cdi common rail ongelmat
atlas kirjoitti:Määränsäädin venttiili on korkeapaine pumpun kupeessa...hinta noin vähän yli satkun.
Onko se helposti vaihdettavissa ?
Re: 200cdi common rail ongelmat
Kahdella tai kolmella pienellä torx pultilla kiinni.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-