w639 vito neliveto ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
partisaani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 04.01.2016 16:52

w639 vito neliveto ongelma

Viesti Kirjoittaja partisaani »

Päivää.
12vuoden automaatti nelivedosta hävisi juuri se neliveto.
Ääntä ei ole pitänyt.
Jakolaatikko on näissä toteutettu sillä korjaamattomalla ketjuvedolla? Miten tuon rikkoutuminen ilmenee? Juuri näin? :D

Vinkkiä mistä alkaa etsimään vikaa?
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: La 05.07.2014 20:58

Re: w639 vito neliveto ongelma

Viesti Kirjoittaja Forestman »

partisaani kirjoitti:Päivää.
12vuoden automaatti nelivedosta hävisi juuri se neliveto.
Ääntä ei ole pitänyt.
Jakolaatikko on näissä toteutettu sillä korjaamattomalla ketjuvedolla? Miten tuon rikkoutuminen ilmenee? Juuri näin? :D

Vinkkiä mistä alkaa etsimään vikaa?
Jakolaatikossa on planeettavaihteella toteutettu tasauspyörästö, josta ketjuveto etukardaanille. Jos voimalinja katkeaa, ei liiku kyllä takavedollakaan. Jos ketju katkeaa, tulee se yleensä sieltä ulos katselemaan, eli etsi reikää jakolaatikon kyljestä.
partisaani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 04.01.2016 16:52

Re: w639 vito neliveto ongelma

Viesti Kirjoittaja partisaani »

Tjaa. Kyllä se etupää näytti vetävän,kun nosti tunkilla perän ilmaan.
Eli tuskin ketju on poikki :D

Mitäs seuraavaksi? Öljyn vaihto etuperään?
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: La 05.07.2014 20:58

Re: w639 vito neliveto ongelma

Viesti Kirjoittaja Forestman »

partisaani kirjoitti:Tjaa. Kyllä se etupää näytti vetävän,kun nosti tunkilla perän ilmaan.
Eli tuskin ketju on poikki :D

Mitäs seuraavaksi? Öljyn vaihto etuperään?
Tuskin on mitään vikaa nelivedossa. Huolto-ohjelman mukaan ensimmäinen öljynvaihto laatikkoon ja jakolaatikkoon 60tkm, takaperään 120tkm ja etuperään 180tkm.
Älä suutu, mutta tuli mieleen se blondi joka mätti hiekkaa pyörimättömien renkaiden eteen. Olisiko keskitasauspyörästö tehnyt tepposensa.
partisaani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 04.01.2016 16:52

Re: w639 vito neliveto ongelma

Viesti Kirjoittaja partisaani »

Forestman kirjoitti:
partisaani kirjoitti:Tjaa. Kyllä se etupää näytti vetävän,kun nosti tunkilla perän ilmaan.
Eli tuskin ketju on poikki :D

Mitäs seuraavaksi? Öljyn vaihto etuperään?
Tuskin on mitään vikaa nelivedossa. Huolto-ohjelman mukaan ensimmäinen öljynvaihto laatikkoon ja jakolaatikkoon 60tkm, takaperään 120tkm ja etuperään 180tkm.
Älä suutu, mutta tuli mieleen se blondi joka mätti hiekkaa pyörimättömien renkaiden eteen. Olisiko keskitasauspyörästö tehnyt tepposensa.
Jep en suutu ja keskitasauspyörästönkin tajuan.
Olen vain eilen ollut kiinni tuolla mersuntötteröllä siten,että takarenkaat lumikasassa ja etutassut liikkumattomana asfaltilla. Siksipä tämä ihmetyttää
karppinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ke 10.02.2010 20:23
Paikkakunta: iisalmi

Re: w639 vito neliveto ongelma

Viesti Kirjoittaja karppinen »

jos siinä ei mitään tasauspyörästöjen lukkoja tai lukon tapaisia ole, nii eikös sen noin kuulu vetääkkin. voima menee sieltä mistä helpoiten pääsee
Sprinter 316 -05 & -06
partisaani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 04.01.2016 16:52

Re: w639 vito neliveto ongelma

Viesti Kirjoittaja partisaani »

karppinen kirjoitti:jos siinä ei mitään tasauspyörästöjen lukkoja tai lukon tapaisia ole, nii eikös sen noin kuulu vetääkkin. voima menee sieltä mistä helpoiten pääsee
Totta jommankumman etusen ja jommankumman takarenkaan pitää aina vetää?
Avatar
mlowner
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ti 06.04.2010 18:56
Paikkakunta: 4-tie akselilla Helsinki-Jyväskylä

Re: w639 vito neliveto ongelma

Viesti Kirjoittaja mlowner »

Eikö tossa pitäs olla jo ns. 4ets eli sähköinen jarruihin perustuva tasauspyörästön lukon korvike... Näinollen ihan sama, kuinka paljon pyöriä on sutivalla alustalla. Eihän mersulla missään muussa ole oikeita lukkoja ku G:ssä
Kolmannen polven Mersumies, vauvasta asti mersun Dieselin raksutusta kuunnellut ja sitä rakastanut. Nykyään intohimoinen Star-Harrastaja. Kaapelit löytyy kaikenikäiseen kalustoon, valistuneita arvauksia tarjolla 4-tien varrella akselilla Jyväskylä - Helsinki.
---------------------------------

Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi

Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
partisaani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 04.01.2016 16:52

Re: w639 vito neliveto ongelma

Viesti Kirjoittaja partisaani »

mlowner kirjoitti:Eikö tossa pitäs olla jo ns. 4ets eli sähköinen jarruihin perustuva tasauspyörästön lukon korvike... Näinollen ihan sama, kuinka paljon pyöriä on sutivalla alustalla. Eihän mersulla missään muussa ole oikeita lukkoja ku G:ssä
Juu,akselilukkoja ei tietenkään ole.
Mutta kaippa se mersuissa jakolaatikko on niinkuin muissakin että voima menee eteen ja taka.
Kertaan vielä. Kaikki renkaat kun on maassa,takarenkaat/rengas pyörii tyhjää. Etukardaani yrittää pyöriä mutta ei kuitenkaan.

Ite olen jääräpäisesti sitämieltä että joku visko/monilevypakka systeemi tuolla jakolootassa on. Ja autodata anto öljynlaaduksikkin vähän siihen viittavaa... Noh,huomenissa selviää :)
karppinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ke 10.02.2010 20:23
Paikkakunta: iisalmi

Re: w639 vito neliveto ongelma

Viesti Kirjoittaja karppinen »

jako laatikko on ja keskitasaus pyörästö, ja jos kun keskitasauspyörästönlukko puuttuu, niin noinhan se toimii.
Sprinter 316 -05 & -06
Vastaa Viestiin