7-vaihteinen automaatti kokemuksia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

7-vaihteinen automaatti kokemuksia

Viesti Kirjoittaja esukki »

Olisi kiikarissa 205 tkm ajettu mersu 7-vaihteisella automaatilla (722.9). Toistaiseksi on kokemusta vain 5-vaihteisesta 722.6 lootasta.

- Onko tyyppivikoja ja millaisilla km-määrillä vikoja alkaa tulla?
- Tehdäänkö öljynvaihto huuhtelemalla samoin kuin 5-vaihteisella?
- Onko tässäkin sähkötöpselin holkki joka on syytä vaihtaa samalla?
- Ilmeisesti öljy täytetään tyhjennyspropun kautta, onko kohtuuhintaista laitetta jolla voi tehdä itse?
- Käykö sama mittatikku kuin 5-vaihteisessa?
- Muuta jota olisi syytä tietää ko. laatikosta?

Kiitokset asiallisista vastauksista etukäteen
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 7-vaihteinen automaatti kokemuksia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

esukki kirjoitti:Olisi kiikarissa 205 tkm ajettu mersu 7-vaihteisella automaatilla (722.9). Toistaiseksi on kokemusta vain 5-vaihteisesta 722.6 lootasta.

- Onko tyyppivikoja ja millaisilla km-määrillä vikoja alkaa tulla?
- Tehdäänkö öljynvaihto huuhtelemalla samoin kuin 5-vaihteisella?
- Onko tässäkin sähkötöpselin holkki joka on syytä vaihtaa samalla?
- Ilmeisesti öljy täytetään tyhjennyspropun kautta, onko kohtuuhintaista laitetta jolla voi tehdä itse?
- Käykö sama mittatikku kuin 5-vaihteisessa?
- Muuta jota olisi syytä tietää ko. laatikosta?

Kiitokset asiallisista vastauksista etukäteen
-suurin osa johtuu huollon laimin lyönistä/väärin tehdystä, terväviä vihtoja nykimistä ja
samoja kuin 5v laatikossa aikaisimmat km alle 100tkm
-öljyn vaihto jep
-töpseli ei
-täyttö jep on(käsi ruutta)
-mittatikku ei
-muuta, on tarkaa oikeasta öljyn määrästä,
öljypohja ja tarkistus putkinysä
vaihdetava jos on vielä vanhan malliset, pohjan pulti vaihdtava

lisä tietoa kuvien kanssa löytyy ainkin tuolta mese fi
suoria linkejä alla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Re: 7-vaihteinen automaatti kokemuksia

Viesti Kirjoittaja esukki »

- Onko kaikissa 722.9 laatikoissa öljyproppu turbiinissa?
- Mistä lähtien on uudemman mallin öljypohja? EPC väittää 30.1.2007 mutta WIS että vasta 21.6.2010
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Avatar
jjh-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 25.05.2015 12:30

Re: 7-vaihteinen automaatti kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jjh- »

CDI203 kirjoitti: -suurin osa johtuu huollon laimin lyönistä/väärin tehdystä, terväviä vihtoja nykimistä ja
samoja kuin 5v laatikossa aikaisimmat km alle 100tkm
Eisss, mulla alle 100tkm ajettu 7G loota vaihtaa 1-2 aika helvetin töksähtävästi :/

Tosin tätä esiintyy ainoastaan sport-modessa, comfort vaihtaa todella sulavasti... että jospa siinä ei olis mikään kauhean kriittinen ongelma sitten, pitäisköhän tuota marmoritiskillä käydä kyselemässä silti...


Muuten tuo seiskaloota toiminu kyllä kivasti, vanha CLK oli tosiaan tätä ennen 5 vaihteisella myös ja tää seiska ollu muuten ehkä paremmin toimiva jopa, tuota töksäytystä lukuunottamatta.
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: 7-vaihteinen automaatti kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

Mulla on 200 tkm ajettu 7g. Vaihdettu vain 60 tkm kohdalla nesteet ja nyt vaihdoin ite tyhjentäen turbiinin propusta ja öljypohjan. Tuli pois 7-8 litraa. Vaihtaa kuin unelma. Hieno laatikko ja tuntuu kuin se tietäisi mitä haluan seuraavaksi. Kylmänä saattaa nyksäyttää hieman 2-3 mutta ei ole nesteenvaihdon jälkeen tehnyt. Joskus ku on lähdössä liikenneympyrään ja just kerkee vaihtaa isompaa ja joutuuki jarruttaa ---> voi nykästä ikävästi. Ei jaksa kaikesta piitata. Oishan se kiva jos niitä nesteitä olis vaihdeltu useammin :/

Nyt oon kuunnellu korva tarkkana autotta huohottavaa ääntä tyhjäkäynnillä ja alannu pelkäämään öljypumppua laatikossa.... Mutta ihminen senki on sinne laittanut ja tuskin on sitte se.

Sport asento laittaa liian hanakasti pienempää kaupungipörräyksessä mielestäni ja comfortti koittaa olla liianki mukava niin kierrättää vähä turhaan. Ehkä ton vois päivittää jos jaksais.

Johdinlevyjä näissä on vissiin hajonnut ja aika kalliiksi taitaa silloin tulla. Jääkiekkoa ne ei unkarissa osaa pelata mutta kuulemma osaavat noita johdinlevyjä korjata :P :P
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: 7-vaihteinen automaatti kokemuksia

Viesti Kirjoittaja simosami »

Kyse on adaptaatiosta

Täällä foorumilla on kerrottu monessa ketjussa aiheesta. Oliko niin, että pystyy opettamaan ilman staria?

Tämmöinen linkki on jäänyt talteen
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... 60_61e.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Unkari pelasi hyvin, mutta viimeistelyn suhteen oli ongelmia.

Johdinlevyjä ja muutakin eletroniikkaa korjataan ainakin täällä, Bulgariassa:
http://www.softelectronic.com/prodCat/Mercedes-4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 7-vaihteinen automaatti kokemuksia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simosami kirjoitti:Kyse on adaptaatiosta

Täällä foorumilla on kerrottu monessa ketjussa aiheesta. Oliko niin, että pystyy opettamaan ilman staria?

Tämmöinen linkki on jäänyt talteen
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... 60_61e.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Unkari pelasi hyvin, mutta viimeistelyn suhteen oli ongelmia.

Johdinlevyjä ja muutakin eletroniikkaa korjataan ainakin täällä, Bulgariassa:
http://www.softelectronic.com/prodCat/Mercedes-4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Adaptaatiosta juttua mese fi

Johdin levyjä muutakin korjataan Suomessa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13763
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 7-vaihteinen automaatti kokemuksia

Viesti Kirjoittaja DBFI »

simosami kirjoitti:
Johdinlevyjä ja muutakin eletroniikkaa korjataan ainakin täällä, Bulgariassa:
http://www.softelectronic.com/prodCat/Mercedes-4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko foorumilaisilla kokemusta kyseisestä liikkeestä? Sattui vaan tällainen threadi silmiin ja muistin että kotosallakin sama firma mainittu:
http://www.benzworld.org/forums/general ... avoid.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin