Moro!
Eli kyseinen auto on w638 108D vm 97 manuaali vito. Ongelma on seuraavanlainen. Nelos ja viitosvaihde pitää viheltävää ääntä.
Vaihteet 1-3 sekä pakki toimii normaalisti mutta heti neloselle vaihdettaessa alkaa kuulumaan viheltävää ääntä. Sama toistuu viitosella ja se ei tahdo pysyä päällä. Myös 5 kytkeytyminen
on välillä huono.
Autolla ajeltu 314 tkm. Sanokaapa fiksut onko kytkin loppu vai voisiko laatikko olla rikki em vaihteiden osalta.
Toki tiedän ettei varmaa vastausta tiedä purkamatta mut jos jotain arvailuja/ tietoa tulisi.
Laatikon ja kytkimen vaihto onnistuu ilmeisesti ilman koneen nostamista? tullee alakautta pois?
Vito w638 kytkin/laatikko ongelma
Re: Vito w638 kytkin/laatikko ongelma
Katsopa ensin tuleeko öljyä askista ja millaista
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Vito w638 kytkin/laatikko ongelma
No nii. Eipä tullu laatikosta paljoa öljyä pois, ihan mustaa. No on
näköjään tiputellu poistopropun kohdalta. Nyt on uutta laatikko täynnä.
Vielä sen verran ongelmaa et rolisee kun on kytkin ylhäällä mutta ääni
häviää kun painaa kytkimen pohjaan. Vissiin painelaakeri on valmis.
Minkälainen homma toi on vaihtaa? Kallishan toi ei ole.
näköjään tiputellu poistopropun kohdalta. Nyt on uutta laatikko täynnä.
Vielä sen verran ongelmaa et rolisee kun on kytkin ylhäällä mutta ääni
häviää kun painaa kytkimen pohjaan. Vissiin painelaakeri on valmis.
Minkälainen homma toi on vaihtaa? Kallishan toi ei ole.
Re: Vito w638 kytkin/laatikko ongelma
Ite aloin kytkimen vaihtoon sillälailla että nostin koneen ja laatikon irralleen ja sitten erilleen. Samallahan tuo paine laakeri vaihtuu uuteen. .. Sitten yks kysymys. Oliko tuossa kytkimen asennuksessa joku jippo että saa toimivan siitä, ettei ala heti alkuunsa luistaan?? Olin lukevinani että pitäis jollain laitteella laittaa säätöön että käpälät jaksaa puristaa riittävästi
https://picasaweb.google.com/jussi.hankkila/Mersu#
Re: Vito w638 kytkin/laatikko ongelma
Okkei. Ajattelin vaan ettei tarttis koko mottia nostaa pois.
Näyttäisi että laatikko putois alakautta melko näppärästi pois. Viisaammat
kertokoot onko näin?
Mitäs meinaat et laitetaan säätöihin. Eikös se painelaakeri juuri tee
sen että levy painuu ja ottaa kiinni?
Mites on onkohan tossa 108d mallissa 228mm vai 240mm vauhtipyörä?
Osais vaan oikeanlaisen kytkimen hommata.
Näyttäisi että laatikko putois alakautta melko näppärästi pois. Viisaammat
kertokoot onko näin?
Mitäs meinaat et laitetaan säätöihin. Eikös se painelaakeri juuri tee
sen että levy painuu ja ottaa kiinni?
Mites on onkohan tossa 108d mallissa 228mm vai 240mm vauhtipyörä?
Osais vaan oikeanlaisen kytkimen hommata.