muutama ei niin helppo W163 270CDI Mona-Lisa kysymys.
muutama ei niin helppo W163 270CDI Mona-Lisa kysymys.
Hei.
Eli kysymykset ovat seuravaanlaiset koska itse en ole saanut vielä näihin vastausta:
1. Kylmänä ja noin 10 min ajon aikana ohjaustehostin toimii normaalisti, ei ole jäykkä eikä äännä, mutta noin 15 -30 min ajon päästä tyhjäkäynnillä ohjaustehostin jäykistyy n. joka toisella kierroksella ja tuntuu ehkä hieman ääntävän --> hihna luistaa, pumppu menossa paskaksi vai itse hammastanko, letkujen koko tai liitännät?
2. pakosarjan tiiviste vuotaa ja ääntää viheltävästi todella ärsyttävästi, ja katsoin tarkasti niin yksi, lähimpänä etupuskuria oleva alempi kiinnimutteri oli löysällä, ja kun pyöritin niin lähti mutteri sekä puoli kantaa irti, onko turvallista ottaa pakosarja irti (on) ja sitten porata tämä sisäänjäänyt kanta pois, ja mitä on sen päässä, vesi tai öljykanava / alumiinia?
3. ylläoleva vika johtui siitä että ekana 5 pytyn suuttimen tiiviste rupesi vuotamaan, ja tästä johtuen sitten paine rupesi karkaamaan myös pakosarjasta (kun rupesi sirinää kuulumaan pakosarjasta, suuttimen vuoto loppui) niin mistä tämä johtuu että viitospytyn (tai ykköspytty kummasta suunnasta katsoo) paineet nousevat näin kovaksi ja alkaa tulemaan jommastakummasta päästä ulos väärästä suunnasta?
kiitos vastauksista!
Eli kysymykset ovat seuravaanlaiset koska itse en ole saanut vielä näihin vastausta:
1. Kylmänä ja noin 10 min ajon aikana ohjaustehostin toimii normaalisti, ei ole jäykkä eikä äännä, mutta noin 15 -30 min ajon päästä tyhjäkäynnillä ohjaustehostin jäykistyy n. joka toisella kierroksella ja tuntuu ehkä hieman ääntävän --> hihna luistaa, pumppu menossa paskaksi vai itse hammastanko, letkujen koko tai liitännät?
2. pakosarjan tiiviste vuotaa ja ääntää viheltävästi todella ärsyttävästi, ja katsoin tarkasti niin yksi, lähimpänä etupuskuria oleva alempi kiinnimutteri oli löysällä, ja kun pyöritin niin lähti mutteri sekä puoli kantaa irti, onko turvallista ottaa pakosarja irti (on) ja sitten porata tämä sisäänjäänyt kanta pois, ja mitä on sen päässä, vesi tai öljykanava / alumiinia?
3. ylläoleva vika johtui siitä että ekana 5 pytyn suuttimen tiiviste rupesi vuotamaan, ja tästä johtuen sitten paine rupesi karkaamaan myös pakosarjasta (kun rupesi sirinää kuulumaan pakosarjasta, suuttimen vuoto loppui) niin mistä tämä johtuu että viitospytyn (tai ykköspytty kummasta suunnasta katsoo) paineet nousevat näin kovaksi ja alkaa tulemaan jommastakummasta päästä ulos väärästä suunnasta?
kiitos vastauksista!
Viimeksi muokannut Tyramies, To 21.03.2024 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway
Re: muutama ei niin helppo W163 270CDI Mona-Lisa kysymys.
Suuttimen tiivisteen vuoto ei liity pakosarjan tiivisteen vuotoon, molemmat sanoisiko tyyppivikoja.
Saattaisi löytyä suutin, lähetä rekisterinumero yyveellä niin tarkistan.
Saattaisi löytyä suutin, lähetä rekisterinumero yyveellä niin tarkistan.
oulaistenliikenne.fi
Re: muutama ei niin helppo W163 270CDI Mona-Lisa kysymys.
Terve, nyt on imusarjan läpät tukittu, ja pakosarjan tiiviste vaihdettu, nyt häiritsee vielä tuo ohjaustehostimen pumppu... ?
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway
Re: muutama ei niin helppo W163 270CDI Mona-Lisa kysymys.
Hei taas pitkästä aikaa. Jatketaan listaa kysymyksillä:
1. Tulppasin imusarjan läpät, ja nyt kun polkaisee kaasun pohjaan niin välijäähdyttimeltä menevä ahtoputki pullahtaa irti EGRstä? Klipsi on oikein kiinni ja pysyy kiinni vaikka käsillä kuinka riuhtoisi irti, mutta kunnon kiihdytyksessä plopsahtaa ulos. Pitäisikö olla huolissaa ja asentaa dumppi? Autoa ei lastutettu. Tosin viimeaikoina alkanut vuotaa pakoputken ja turbon liitos, ehkäpä pitäisi hakata katalysaattori pois että kulkis pakokaasut vapaasti..?
2. Takaperän stefa tihkuu silleen että yhden vetävän akselin pinta on märkänä, uskaltaisiko kaataa tekohengityksenä jotain seal saveria vai otraisiko suoraan pöydälle ja vaihtais stefat jos sellasia erikseen löytyy...
3. Taas tämä perus keskuslukitus ongelma. Toimii auton sisältä normaalisti keskikonsolin napista. Avaimesta ei. Päivän välein joutuu vaihtelemaan patteria, muuten ei toimi. Onko uusimaalla ketään velhoa joka voisi tehdä mulle uuden avaimen tohon EI vehon hinnoilla? Tai vaikka starilla lukasta koodit ja kertoa enemmän?
1. Tulppasin imusarjan läpät, ja nyt kun polkaisee kaasun pohjaan niin välijäähdyttimeltä menevä ahtoputki pullahtaa irti EGRstä? Klipsi on oikein kiinni ja pysyy kiinni vaikka käsillä kuinka riuhtoisi irti, mutta kunnon kiihdytyksessä plopsahtaa ulos. Pitäisikö olla huolissaa ja asentaa dumppi? Autoa ei lastutettu. Tosin viimeaikoina alkanut vuotaa pakoputken ja turbon liitos, ehkäpä pitäisi hakata katalysaattori pois että kulkis pakokaasut vapaasti..?
2. Takaperän stefa tihkuu silleen että yhden vetävän akselin pinta on märkänä, uskaltaisiko kaataa tekohengityksenä jotain seal saveria vai otraisiko suoraan pöydälle ja vaihtais stefat jos sellasia erikseen löytyy...
3. Taas tämä perus keskuslukitus ongelma. Toimii auton sisältä normaalisti keskikonsolin napista. Avaimesta ei. Päivän välein joutuu vaihtelemaan patteria, muuten ei toimi. Onko uusimaalla ketään velhoa joka voisi tehdä mulle uuden avaimen tohon EI vehon hinnoilla? Tai vaikka starilla lukasta koodit ja kertoa enemmän?
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway
Re: muutama ei niin helppo W163 270CDI Mona-Lisa kysymys.
ei ketään apuun?
Edelleenkin tarvitsisin apua, onko kellään myydä erikseen takaperän stefaa vasemmalle puolelle?
Myös keskuslukituksen suhteen voisin maksaa jos joku pystyy auttamaan että saisi avaimen toimimaan taas vai tilaanko köyhän miehen keskuslukitus sarjan jonka asennan erikseen niin pääsee helpommalla?
Edelleenkin tarvitsisin apua, onko kellään myydä erikseen takaperän stefaa vasemmalle puolelle?
Myös keskuslukituksen suhteen voisin maksaa jos joku pystyy auttamaan että saisi avaimen toimimaan taas vai tilaanko köyhän miehen keskuslukitus sarjan jonka asennan erikseen niin pääsee helpommalla?
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway
Re: muutama ei niin helppo W163 270CDI Mona-Lisa kysymys.
Toi takaperän stefa niin putsaapa ensin huohotin...voi vuoto loppua kun lämmetessään tuleva paine hellittää perän sisällä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: muutama ei niin helppo W163 270CDI Mona-Lisa kysymys.
Ota vanha stefa mukaan ja vaikka tiivistekeskuksesta tms tiiviste kaupasta mallin kanssa uusiTyramies kirjoitti:ei ketään apuun?
Edelleenkin tarvitsisin apua, onko kellään myydä erikseen takaperän stefaa vasemmalle puolelle?
Myös keskuslukituksen suhteen voisin maksaa jos joku pystyy auttamaan että saisi avaimen toimimaan taas vai tilaanko köyhän miehen keskuslukitus sarjan jonka asennan erikseen niin pääsee helpommalla?
Mökkillä
'
'
Re: muutama ei niin helppo W163 270CDI Mona-Lisa kysymys.
huohotin taitaa olla vaan pätkä letkua ?
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway
Re: muutama ei niin helppo W163 270CDI Mona-Lisa kysymys.
En muista miten ml:ssä, mutta yleensä ei letkuakaan, pelkkä reikä peränkuoren valussa.Tyramies kirjoitti:huohotin taitaa olla vaan pätkä letkua ?
Re: muutama ei niin helppo W163 270CDI Mona-Lisa kysymys.
Tyhjää katit!Tyramies kirjoitti:Hei taas pitkästä aikaa. Jatketaan listaa kysymyksillä:
1. Tulppasin imusarjan läpät, ja nyt kun polkaisee kaasun pohjaan niin välijäähdyttimeltä menevä ahtoputki pullahtaa irti EGRstä? Klipsi on oikein kiinni ja pysyy kiinni vaikka käsillä kuinka riuhtoisi irti, mutta kunnon kiihdytyksessä plopsahtaa ulos. Pitäisikö olla huolissaa ja asentaa dumppi? Autoa ei lastutettu. Tosin viimeaikoina alkanut vuotaa pakoputken ja turbon liitos, ehkäpä pitäisi hakata katalysaattori pois että kulkis pakokaasut vapaasti..?
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: muutama ei niin helppo W163 270CDI Mona-Lisa kysymys.
juu tyhjäsin ne. Nyt toimii kaikki mahdollinen ja erkkasarjakin asennettu. Tänään vielä heitän subwooferin. Nyt vielä jäi hehkureleen vaihto tekemättä, tilasin uuden, pitäis tulla ens viikolla. Sen kun saa vaihdettua niin on priimaa.
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway