270cdi vaihteisto
270cdi vaihteisto
Moi
Vaihteisto nykii kylmänä,voiko johtua öljyistä ja suodattimesta?
Vaihteisto nykii kylmänä,voiko johtua öljyistä ja suodattimesta?
Re: 270cdi vaihteisto
No milloinkas viimeksi on öljyt vaihdettu?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 270cdi vaihteisto
Voi toinen yleinen syy on turbin lukonsolenoidipaxi kirjoitti:Moi
Vaihteisto nykii kylmänä,voiko johtua öljyistä ja suodattimesta?
Mökkillä
'
'
Re: 270cdi vaihteisto
Lainataanpa tätä ketjua seuraavaan kysymykseen eli;
Omassa mersussa laatikko täytyy remontoida tai vaihtaa. Nykyisessä glykoli tehnyt tehtävänsä.
Autoni on w211 -02 270 cdi, loota 722.640. "Turpiinikopassa" notulit 203 271 00 01 (viimeinen numero voi olla 7 tai joku muu) ja varsinaisen laatikon kyljessä 140 271 26 01 ( viimeinen numero voi olla myös 7).
Nyt olisi tiedossa toinen laatikko, joka on C mersusta -04 mallinen myös 270 cdi ja laatikko on tietysti tuo 722.640. Tässä laatikossa "turbiinikopassa" notulit 203 271 07 01 ja laatikon kyljessä sama, kuin nykyisessäkin eli tuo 140 271 26 01.
Eli ilmeisesti, jos oikein nuo numerot tuolta laatikon kyljestä oikein poimin, niin eroa ei ole muuta, kuin tuo " turbiinikopan" yksinumero. Kysymys kuuluukin, että meneekö kyseinen laatikko nykyisen tilalle heittämällä niin fyysisesti, kuin softankin puolesta?
Olis vähäm kiire!
Kiitoksia vastauksista etukäteen!
Omassa mersussa laatikko täytyy remontoida tai vaihtaa. Nykyisessä glykoli tehnyt tehtävänsä.
Autoni on w211 -02 270 cdi, loota 722.640. "Turpiinikopassa" notulit 203 271 00 01 (viimeinen numero voi olla 7 tai joku muu) ja varsinaisen laatikon kyljessä 140 271 26 01 ( viimeinen numero voi olla myös 7).
Nyt olisi tiedossa toinen laatikko, joka on C mersusta -04 mallinen myös 270 cdi ja laatikko on tietysti tuo 722.640. Tässä laatikossa "turbiinikopassa" notulit 203 271 07 01 ja laatikon kyljessä sama, kuin nykyisessäkin eli tuo 140 271 26 01.
Eli ilmeisesti, jos oikein nuo numerot tuolta laatikon kyljestä oikein poimin, niin eroa ei ole muuta, kuin tuo " turbiinikopan" yksinumero. Kysymys kuuluukin, että meneekö kyseinen laatikko nykyisen tilalle heittämällä niin fyysisesti, kuin softankin puolesta?
Olis vähäm kiire!
Kiitoksia vastauksista etukäteen!
Ex W124 230E -89 (hitto kun menin myymään)
Ex w210 E 230 -96
Ex w210 E 270 -00
W211 E 270 -02
Ex w210 E 230 -96
Ex w210 E 270 -00
W211 E 270 -02
Re: 270cdi vaihteisto
Menee. Muutakun vaihdat vain.
Re: 270cdi vaihteisto
Mielenkiinnosta vain eli vaikuttaako pyörimis anturit että askit ei käy eli välitys eri vai eri numeroilla olevat että pitäisi tcu laittaa toisesta askista...joutuukos sitä koodailemaan?
Pyörimis anturit taitavat kuitenkin lukea luiston mahdollisuutta mutta tieten pyörimis nopeutta mutta jos se on kardaanille niin sillä ei väliä.
Pyörimis anturit taitavat kuitenkin lukea luiston mahdollisuutta mutta tieten pyörimis nopeutta mutta jos se on kardaanille niin sillä ei väliä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 270cdi vaihteisto
Vaihteistothan olivat molemmat 722.640 eli sama versio. Välitys eroahan näissä ei ole kuin "iso" ja "pikkulaatikon" välillä, eli kaikissa isoissa samat välitykset ja kaikissa pienissä samat. Perävälityksissä on sitten eroja.
Kardaanin pyörimisnopeus anturia ei 722.6:ssa erikseen ole kuin hyötyajoneuvoissa ja niissäkin se on ilmeisesti vain piirturia varten.
Kardaanin pyörimisnopeus anturia ei 722.6:ssa erikseen ole kuin hyötyajoneuvoissa ja niissäkin se on ilmeisesti vain piirturia varten.
Re: 270cdi vaihteisto
Tein saman homman pari viikkoa sitten. Pari huomiota asiaan liittyen, Turbiihin napa oli aika tiukalla vetolevyssä, tue loota hyvin ja nitkuttele turbiini irti hyvissä ajoin. Vaihdevivun välitystangon säätö kannattaa myös herkistää maalla ollessa. itse jouduin pari milliä sitä säätämään, ja olikin vähän jumissa. Entäpä sähkölittimen holkin vaihto, sekin olisi helppo samassa hötäkässä. Aikaahan multa hupeni viikonloppu moiseen.
Re: 270cdi vaihteisto
Öljyjen sekä suodattimen vaihto auttoi,eipä nyi enää!!
Re: 270cdi vaihteisto
Olin liian hätäinen sanomaan ettei nyi enää.paxi kirjoitti:Öljyjen sekä suodattimen vaihto auttoi,eipä nyi enää!!
Taas nykii.
Re: 270cdi vaihteisto
Kyb nykäisee kylmänä mutta ei se tee sitä jatkuvasti vaan kun lukittuu ja oikea sana olisi terävä kytkeytyminen.
Onkos tätä käytetty testerissä jos se antaisi suoraan jotain koodia?
Onkos tätä käytetty testerissä jos se antaisi suoraan jotain koodia?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 270cdi vaihteisto
Tere!
Kysytääs täältä, kun en haulla löytänyt vastausta, eli:
Auto W211 ja laatikko 722.640. Laatikko vaihdettu taannoin tyylillä paska laatikko -> paskaan laatikkoon. Ongelmana turbiinin luisto. Nyt sattuu olemaan rempattu turbiini tallissa joten se menee vaihtoon. Viimeksi, kun laatikko vaihdettiin oli myös kardaani irti tukilaakerin ja toisen rätin vaihdon vuoksi. Nyt ei olisi kardaanin irroitukselle tarvetta, mutta saako laatikon pois ilman kardaanin irroitusta ja jos saa onko mitään vinkkejä hettää kellää?
Toinen kysymys littyykö tuollaisen rempatun sisältä kuivan turbiinin käyttöönottoon jotain erityistä, vai hoitaako öljypumppu täytön oikein ym. ym?
Kysytääs täältä, kun en haulla löytänyt vastausta, eli:
Auto W211 ja laatikko 722.640. Laatikko vaihdettu taannoin tyylillä paska laatikko -> paskaan laatikkoon. Ongelmana turbiinin luisto. Nyt sattuu olemaan rempattu turbiini tallissa joten se menee vaihtoon. Viimeksi, kun laatikko vaihdettiin oli myös kardaani irti tukilaakerin ja toisen rätin vaihdon vuoksi. Nyt ei olisi kardaanin irroitukselle tarvetta, mutta saako laatikon pois ilman kardaanin irroitusta ja jos saa onko mitään vinkkejä hettää kellää?
Toinen kysymys littyykö tuollaisen rempatun sisältä kuivan turbiinin käyttöönottoon jotain erityistä, vai hoitaako öljypumppu täytön oikein ym. ym?
Ex W124 230E -89 (hitto kun menin myymään)
Ex w210 E 230 -96
Ex w210 E 270 -00
W211 E 270 -02
Ex w210 E 230 -96
Ex w210 E 270 -00
W211 E 270 -02
Re: 270cdi vaihteisto
Jossakin jenkki tv ohjalmassa nähnyt kun kaveri täyttää sen lattialla ainakin puolilleen.
Sen ainakin rempanneena hieman noita tiedän että kitka pinaat on aina kylvettävä öljyssä ennen paikalleen laittoa ja käyttöä kun ei ne tykkää kuivana pyöriä ja onhan siinä nyt se uusi pinta siellä kehällä eli laittaisin omaa öljyä sinne jonkin verran ja pyörittelisin ja kääntelisin sitä että varmasti kitkapinta menisi täysin märäksi....muista sitten saada se kolme loksahdusta ja varmista että turbiinin korkeus on oikea askin liitospinnasta.,,,muuten tuhoutuu öljypumppu.
Sanoisin että helpoimmalla pääset jos irroitat kardaanin kun askia on hieman vedettävä taaksepäin kuitenkin...mutta voihan sitä kokeilla aina helpottavampia keinoja kun ei sun tartte sitä kuitenkaan täysin lattialle askia laskea.
Sen ainakin rempanneena hieman noita tiedän että kitka pinaat on aina kylvettävä öljyssä ennen paikalleen laittoa ja käyttöä kun ei ne tykkää kuivana pyöriä ja onhan siinä nyt se uusi pinta siellä kehällä eli laittaisin omaa öljyä sinne jonkin verran ja pyörittelisin ja kääntelisin sitä että varmasti kitkapinta menisi täysin märäksi....muista sitten saada se kolme loksahdusta ja varmista että turbiinin korkeus on oikea askin liitospinnasta.,,,muuten tuhoutuu öljypumppu.
Sanoisin että helpoimmalla pääset jos irroitat kardaanin kun askia on hieman vedettävä taaksepäin kuitenkin...mutta voihan sitä kokeilla aina helpottavampia keinoja kun ei sun tartte sitä kuitenkaan täysin lattialle askia laskea.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 270cdi vaihteisto
Lähtisin myös ottamaan kardaanin irti boorista. Helppo homma, vieläpä kun kardaanissa on kohtalaisen selvät merkitkin.