270cdi vaihteisto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
paxi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 18.10.2016 07:25
Paikkakunta: Ylöjärvi

270cdi vaihteisto

Viesti Kirjoittaja paxi »

Moi
Vaihteisto nykii kylmänä,voiko johtua öljyistä ja suodattimesta? :?:
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 270cdi vaihteisto

Viesti Kirjoittaja atlas »

No milloinkas viimeksi on öljyt vaihdettu?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 270cdi vaihteisto

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

paxi kirjoitti:Moi
Vaihteisto nykii kylmänä,voiko johtua öljyistä ja suodattimesta? :?:
Voi toinen yleinen syy on turbin lukonsolenoidi
Mökkillä
'
miinamies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 23.03.2009 21:52
Paikkakunta: Rauma

Re: 270cdi vaihteisto

Viesti Kirjoittaja miinamies »

Lainataanpa tätä ketjua seuraavaan kysymykseen eli;

Omassa mersussa laatikko täytyy remontoida tai vaihtaa. Nykyisessä glykoli tehnyt tehtävänsä.

Autoni on w211 -02 270 cdi, loota 722.640. "Turpiinikopassa" notulit 203 271 00 01 (viimeinen numero voi olla 7 tai joku muu) ja varsinaisen laatikon kyljessä 140 271 26 01 ( viimeinen numero voi olla myös 7).

Nyt olisi tiedossa toinen laatikko, joka on C mersusta -04 mallinen myös 270 cdi ja laatikko on tietysti tuo 722.640. Tässä laatikossa "turbiinikopassa" notulit 203 271 07 01 ja laatikon kyljessä sama, kuin nykyisessäkin eli tuo 140 271 26 01.

Eli ilmeisesti, jos oikein nuo numerot tuolta laatikon kyljestä oikein poimin, niin eroa ei ole muuta, kuin tuo " turbiinikopan" yksinumero. Kysymys kuuluukin, että meneekö kyseinen laatikko nykyisen tilalle heittämällä niin fyysisesti, kuin softankin puolesta?

Olis vähäm kiire!

Kiitoksia vastauksista etukäteen!
Ex W124 230E -89 (hitto kun menin myymään)
Ex w210 E 230 -96
Ex w210 E 270 -00
W211 E 270 -02
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1599
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: 270cdi vaihteisto

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Menee. Muutakun vaihdat vain.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 270cdi vaihteisto

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mielenkiinnosta vain eli vaikuttaako pyörimis anturit että askit ei käy eli välitys eri vai eri numeroilla olevat että pitäisi tcu laittaa toisesta askista...joutuukos sitä koodailemaan?
Pyörimis anturit taitavat kuitenkin lukea luiston mahdollisuutta mutta tieten pyörimis nopeutta mutta jos se on kardaanille niin sillä ei väliä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1599
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: 270cdi vaihteisto

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Vaihteistothan olivat molemmat 722.640 eli sama versio. Välitys eroahan näissä ei ole kuin "iso" ja "pikkulaatikon" välillä, eli kaikissa isoissa samat välitykset ja kaikissa pienissä samat. Perävälityksissä on sitten eroja.

Kardaanin pyörimisnopeus anturia ei 722.6:ssa erikseen ole kuin hyötyajoneuvoissa ja niissäkin se on ilmeisesti vain piirturia varten.
hentar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Ti 27.07.2004 22:23

Re: 270cdi vaihteisto

Viesti Kirjoittaja hentar »

Tein saman homman pari viikkoa sitten. Pari huomiota asiaan liittyen, Turbiihin napa oli aika tiukalla vetolevyssä, tue loota hyvin ja nitkuttele turbiini irti hyvissä ajoin. Vaihdevivun välitystangon säätö kannattaa myös herkistää maalla ollessa. itse jouduin pari milliä sitä säätämään, ja olikin vähän jumissa. Entäpä sähkölittimen holkin vaihto, sekin olisi helppo samassa hötäkässä. Aikaahan multa hupeni viikonloppu moiseen.
paxi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 18.10.2016 07:25
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 270cdi vaihteisto

Viesti Kirjoittaja paxi »

Öljyjen sekä suodattimen vaihto auttoi,eipä nyi enää!!
paxi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 18.10.2016 07:25
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 270cdi vaihteisto

Viesti Kirjoittaja paxi »

paxi kirjoitti:Öljyjen sekä suodattimen vaihto auttoi,eipä nyi enää!!
Olin liian hätäinen sanomaan ettei nyi enää.
Taas nykii.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 270cdi vaihteisto

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kyb nykäisee kylmänä mutta ei se tee sitä jatkuvasti vaan kun lukittuu ja oikea sana olisi terävä kytkeytyminen.
Onkos tätä käytetty testerissä jos se antaisi suoraan jotain koodia?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
miinamies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 23.03.2009 21:52
Paikkakunta: Rauma

Re: 270cdi vaihteisto

Viesti Kirjoittaja miinamies »

Tere!

Kysytääs täältä, kun en haulla löytänyt vastausta, eli:

Auto W211 ja laatikko 722.640. Laatikko vaihdettu taannoin tyylillä paska laatikko -> paskaan laatikkoon. Ongelmana turbiinin luisto. Nyt sattuu olemaan rempattu turbiini tallissa joten se menee vaihtoon. Viimeksi, kun laatikko vaihdettiin oli myös kardaani irti tukilaakerin ja toisen rätin vaihdon vuoksi. Nyt ei olisi kardaanin irroitukselle tarvetta, mutta saako laatikon pois ilman kardaanin irroitusta ja jos saa onko mitään vinkkejä hettää kellää?

Toinen kysymys littyykö tuollaisen rempatun sisältä kuivan turbiinin käyttöönottoon jotain erityistä, vai hoitaako öljypumppu täytön oikein ym. ym?
Ex W124 230E -89 (hitto kun menin myymään)
Ex w210 E 230 -96
Ex w210 E 270 -00
W211 E 270 -02
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 270cdi vaihteisto

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jossakin jenkki tv ohjalmassa nähnyt kun kaveri täyttää sen lattialla ainakin puolilleen.
Sen ainakin rempanneena hieman noita tiedän että kitka pinaat on aina kylvettävä öljyssä ennen paikalleen laittoa ja käyttöä kun ei ne tykkää kuivana pyöriä ja onhan siinä nyt se uusi pinta siellä kehällä eli laittaisin omaa öljyä sinne jonkin verran ja pyörittelisin ja kääntelisin sitä että varmasti kitkapinta menisi täysin märäksi....muista sitten saada se kolme loksahdusta ja varmista että turbiinin korkeus on oikea askin liitospinnasta.,,,muuten tuhoutuu öljypumppu.
Sanoisin että helpoimmalla pääset jos irroitat kardaanin kun askia on hieman vedettävä taaksepäin kuitenkin...mutta voihan sitä kokeilla aina helpottavampia keinoja kun ei sun tartte sitä kuitenkaan täysin lattialle askia laskea.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
gubbe89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 17.02.2013 16:01
Paikkakunta: Mouhijärvi

Re: 270cdi vaihteisto

Viesti Kirjoittaja gubbe89 »

Lähtisin myös ottamaan kardaanin irti boorista. Helppo homma, vieläpä kun kardaanissa on kohtalaisen selvät merkitkin.
Vastaa Viestiin