Vito 639 111cdi painetta syylärissä ?
Vito 639 111cdi painetta syylärissä ?
Olisko jollain kokemusta kyseisen pelin paineongelmasta ?
Eli tekee painetta vesitilaan, vesi ei häviä, kone ei keitä, ei savuta, ainoastaan painetta järjestelmässä.
Nyt ongelmana liika ilma kiusaa jo eberin käynnistystä. Tekee ilmalukon tuohon sähköpumpun kohdille.
Illalla kun pumppaa letkuista ilman pois niin lämmitin lähtee hyvin päälle.
Kävin jo marmoritiskilläkin tarjoamassa kannentiivisteen vaihtoon, asentaja hetken katteli ja tuumasi että ei kuulemma todennäköisesti ole vika siinä.
Sama vastaus toisestakin korjaamosta, eivät vaan osaa sanoa mistä voisi johtua.
Ei kuulemma ole koskaan noista mennyt tiivistettä ????? Nyt tarvittaisiin hyviä neuvoja.
-pete-
Eli tekee painetta vesitilaan, vesi ei häviä, kone ei keitä, ei savuta, ainoastaan painetta järjestelmässä.
Nyt ongelmana liika ilma kiusaa jo eberin käynnistystä. Tekee ilmalukon tuohon sähköpumpun kohdille.
Illalla kun pumppaa letkuista ilman pois niin lämmitin lähtee hyvin päälle.
Kävin jo marmoritiskilläkin tarjoamassa kannentiivisteen vaihtoon, asentaja hetken katteli ja tuumasi että ei kuulemma todennäköisesti ole vika siinä.
Sama vastaus toisestakin korjaamosta, eivät vaan osaa sanoa mistä voisi johtua.
Ei kuulemma ole koskaan noista mennyt tiivistettä ????? Nyt tarvittaisiin hyviä neuvoja.
-pete-
Re: Vito 639 111cdi painetta syylärissä ?
Jos se laskee yli paineensa niin vastaus on paisarin korkki...niitä on mennyt...toki jos paine ei pääse pois eli jotenkin jumissa niin se ei tasaa painetta.
Toki voihan sitä jättää korkin hieman löysälle mutta tällöin voi se tihuuttaa.
Jos jäähtyessään tulee jonnekin ilmalukko niin mielessä kävi jos korkki toimiij a päästää liian pois painetta ja kylmetessään sitten paine laskee niin jostain siitä ilmalukon läheltä imaisee ilmaa järjestelmää hieman eli kokeiles kiriä niitä letkuja siinä lähistöllä..muuta ei oikein tule mieleen järkevää.
Toki voihan sitä jättää korkin hieman löysälle mutta tällöin voi se tihuuttaa.
Jos jäähtyessään tulee jonnekin ilmalukko niin mielessä kävi jos korkki toimiij a päästää liian pois painetta ja kylmetessään sitten paine laskee niin jostain siitä ilmalukon läheltä imaisee ilmaa järjestelmää hieman eli kokeiles kiriä niitä letkuja siinä lähistöllä..muuta ei oikein tule mieleen järkevää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Vito 639 111cdi painetta syylärissä ?
Kiitos!!!atlas kirjoitti:Jos se laskee yli paineensa niin vastaus on paisarin korkki...niitä on mennyt...toki jos paine ei pääse pois eli jotenkin jumissa niin se ei tasaa painetta.
Nyt paisuntasäiliön korkista tiiviste pois ja säiliö vuorattu pyyheliinaan ettei ruiski ympärinsä Pieni lenkki ja Eberi pörähti käymään.
Tosin vieläkin ihmetyttää mistä tuo ilma ilmestyy järjestelmään ?
No huomenna ollaan viisaampia kun pääsee pidempää lenkkiä heittämään.
Jotenkin tuntui ettei tulisi ihan niin lämmintä kun korkki ilma tiivistettä.
-pete-
Re: Vito 639 111cdi painetta syylärissä ?
Voisiko egr-venttiili vuotaa?, onhan se vesijäähdytteinen. Haiseeko jäähdytysneste pakokaasulle?petrito kirjoitti:Kiitos!!!atlas kirjoitti:Jos se laskee yli paineensa niin vastaus on paisarin korkki...niitä on mennyt...toki jos paine ei pääse pois eli jotenkin jumissa niin se ei tasaa painetta.
Nyt paisuntasäiliön korkista tiiviste pois ja säiliö vuorattu pyyheliinaan ettei ruiski ympärinsä Pieni lenkki ja Eberi pörähti käymään.
Tosin vieläkin ihmetyttää mistä tuo ilma ilmestyy järjestelmään ?
No huomenna ollaan viisaampia kun pääsee pidempää lenkkiä heittämään.
Jotenkin tuntui ettei tulisi ihan niin lämmintä kun korkki ilma tiivistettä.
-pete-
Re: Vito 639 111cdi painetta syylärissä ?
Koitin sitä nuuhkia ja samaa Vehollakin haistelivat. Mielestäni oma makea haju.Forestman kirjoitti:Voisiko egr-venttiili vuotaa?, onhan se vesijäähdytteinen. Haiseeko jäähdytysneste pakokaasulle?petrito kirjoitti:Kiitos!!!atlas kirjoitti:Jos se laskee yli paineensa niin vastaus on paisarin korkki...niitä on mennyt...toki jos paine ei pääse pois eli jotenkin jumissa niin se ei tasaa painetta.
Nyt paisuntasäiliön korkista tiiviste pois ja säiliö vuorattu pyyheliinaan ettei ruiski ympärinsä Pieni lenkki ja Eberi pörähti käymään.
Tosin vieläkin ihmetyttää mistä tuo ilma ilmestyy järjestelmään ?
No huomenna ollaan viisaampia kun pääsee pidempää lenkkiä heittämään.
Jotenkin tuntui ettei tulisi ihan niin lämmintä kun korkki ilma tiivistettä.
-pete-
Kuulostaa kyllä ihan loogiselta vaihtoehdolta. Mutta jos tuo ventiili vuotaisi niin eikö vesi myös häviäisi ja auto savuttaisi ??
-pete-
Re: Vito 639 111cdi painetta syylärissä ?
Nyt on tuo korkki koitettu, ei tulosta. Nyt ei tietenkään painetta pöntössä mutta ilmaa järjestelmässä
Mites ton egr venttiilin vois testata ?
-pete-
Mites ton egr venttiilin vois testata ?
-pete-
Re: Vito 639 111cdi painetta syylärissä ?
Kyllähän nuo poikkeuksetta kansitiiviste / kansiviasta johtuu.
oulaistenliikenne.fi
Re: Vito 639 111cdi painetta syylärissä ?
Noilla kansi spekseillä kyseistä vikaa olen korjaamoille tarjonnut.dealer kirjoitti:Kyllähän nuo poikkeuksetta kansitiiviste / kansiviasta johtuu.
Mutta kuulemma kun vesi ei häviä, ei ongelmia lämmön kanssa, kone ei savuta ja paine ongelma on ollut jo 10 th verran, tiiviste olisi jo pettänyt aikojasitten.Näillä on korjaamot perustelleet ettei olisi kannesta kyse.
Re: Vito 639 111cdi painetta syylärissä ?
Pakostakin nestettä häviää kun ilmaa (painetta) tulee järjestelmään. Jokin ei täsmää.
oulaistenliikenne.fi
Re: Vito 639 111cdi painetta syylärissä ?
Pinta nousee paisuntasäiliössä, mutta kun paine laskee pinta laskee myös paisuntasäiliössä. Neste ei katoa mihinkään, väistyy vaan paisuntasäiliöön.Eli nestetyä ei tartte lisätä.dealer kirjoitti:Pakostakin nestettä häviää kun ilmaa (painetta) tulee järjestelmään. Jokin ei täsmää.
Re: Vito 639 111cdi painetta syylärissä ?
Koitetaan uusiksi josko jollain olisi ideoita.
Nyt taas vitolla rullattu puoli vuotta lisää ja 10th.
Ongelmat ei ole lisääntyneet, mutta eipä liioin poistuneetkaan.
Jos tuo tiiviste tai kansi olisi mennyt, niin koskakohan se ilmoittaisi itsestään lisäongelmilla ??
-pete-
Nyt taas vitolla rullattu puoli vuotta lisää ja 10th.
Ongelmat ei ole lisääntyneet, mutta eipä liioin poistuneetkaan.
Jos tuo tiiviste tai kansi olisi mennyt, niin koskakohan se ilmoittaisi itsestään lisäongelmilla ??
-pete-