E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
DiisseliKiisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37

E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Viesti Kirjoittaja DiisseliKiisseli »

Eli paljonko tuollaiselta E200/220 2006 faceliftin jälkeiseltä hieman yli 300tkm ajetulta koneelta voi odottaa öljynsyöntiä per 1000km? Tuli vaan tässä mieleen kun oma nykyinen kulkine (ei mersu) syö öljyä sellaiset 1/2 litraa per 10tkm kun mittarissa nyt reilut 270tkm ja auto vuodelta 2001 bensa ja V6 koneella. Jos porukalta löytyy kokemusta niin auttaisi vähän hahmottaa jos joskus parin vuoden päästä tuollaista meseä lähtisi etsimään ja katselemaan/kyselemään myytävien kandidaattien kuntoa niin tietäisi että myyjä ei höpöttele ihan omiaan jos asiaa kysyy. :think:
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Viesti Kirjoittaja TLP »

DiisseliKiisseli kirjoitti:Eli paljonko tuollaiselta E200/220 2006 faceliftin jälkeiseltä hieman yli 300tkm ajetulta koneelta voi odottaa öljynsyöntiä per 1000km? Tuli vaan tässä mieleen kun oma nykyinen kulkine (ei mersu) syö öljyä sellaiset 1/2 litraa per 10tkm kun mittarissa nyt reilut 270tkm ja auto vuodelta 2001 bensa ja V6 koneella. Jos porukalta löytyy kokemusta niin auttaisi vähän hahmottaa jos joskus parin vuoden päästä tuollaista meseä lähtisi etsimään ja katselemaan/kyselemään myytävien kandidaattien kuntoa niin tietäisi että myyjä ei höpöttele ihan omiaan jos asiaa kysyy. :think:
No mulla on vajaa 700tkm ajettu E280CDI OM642 koneella ja se ei syö edes sitä litraa vaihtovälissä (15tkm), mikäli ei ole vuotoa.
Vuotoja on kyllä viime aikoina ollut, kun ensin tiputti turbojalka ja nyt se öljylauhdutin.
Josko tilanne taas tammikuussa normalisoituis, kun tilasin ison kasan osia siihen ja vaihdan tuon lauhduttimen.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
DiisseliKiisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37

Re: E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Viesti Kirjoittaja DiisseliKiisseli »

Ahaa. Eli öljynkulutus pitäisi olla lähellä nollaa. Mitenkäs yleisiä tällaiset öljyn tihkumiset ovat sitten näissä yli 300tkm ajetuissa?
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Viesti Kirjoittaja TLP »

DiisseliKiisseli kirjoitti:Ahaa. Eli öljynkulutus pitäisi olla lähellä nollaa. Mitenkäs yleisiä tällaiset öljyn tihkumiset ovat sitten näissä yli 300tkm ajetuissa?
No noihan on autokohtaisia, tiettyjä ns. 'perusvikoja' ainaki tuosta V6 3.0 koneesta löytyy.
Lauhdutin, turbojalka ja kampiakselin stefa nyt kai ne päällimmäiset ?

200CDI on sitten taas oma lukunsa, siitä voi joku muu sanoa jotain tarkempaa.
Itsellä ei ole tuosta mitään kokemusta ja se on aivan eri värkki, mitä tää 280CDI.

Noissa alkupään OM651 koneissa taisi olla nokkaketjun kanssa jotain probleemia, mutta tuliko toi vasta 212 koriin vai oliko se jo 2008 211-korisessa ?
Niitä kai takuuseen vaihdeltiin paremmiksi, mutta siitäkin varmasti löydät täältä viestiketjua :thumbup:
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
puunakki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 567
Liittynyt: Ke 27.05.2015 08:38

Re: E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Viesti Kirjoittaja puunakki »

Juu eipä nämä mersut kuluta öljyä ellei ole varsinaista vuotoa. 520tkm ajettu om604 ja tikusta ei osaa sanoa onko öljyä kulunut vaihtovälillä (10tkm).
Käyttikset:
MB S213 200d -18

Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86

Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
DiisseliKiisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37

Re: E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Viesti Kirjoittaja DiisseliKiisseli »

Joo, aikomuksissa ei ole etsiä 2litrasta konetta isommalla varustettua autoa, meinaan kun tuo nykyinen 2.4L V6 kuluttaa turhan paljon bensaa töihin ajellessa lähes joka arkipäivä, ei oikein pääse sen9L/100km kulutuksen alle kuin tuurin kanssa... Ja vähintään 60km päivässä tulee ajoa tällä hetkellä arkisin, joskus enemmänkin. Mutta hyvä tietää että meseissä se öljynkulutus indikoisi vuotoa jostain välistä. Millainenhan on käypä hinta näissä meseissä joilla ajettu luokkaa 400tkm? Äkkiseltään nettiautosta selailtuani näyttäisi että saa melkein poikkeuksetta 10k€ pulittaa tuollaisesta 2007 vuosimallista jos puhutaan E200/220 sedaneista jolla ajettu se vajaat 400tkm. Toinen rasittava juttu nettiautossa on se että osa ihmisistä laittaa autonsa väärällä vuosimallilla tuonne myyntiin, eräskin mersu joka osui silmään oli 2006 prefacelift etumaskista päätellen vaikka siihen oli merkitty vuosimalliksi 2007...

Sitten jos vähemmän ajetun haluaa niin löytyi tuollainen 2007 vuosimalli webastolla jolla oli ajettu epäilyttävän vähän (124tkm) niin sellaisesta olikin hintapyyntö jo 18k€. Ei siinä mitään, hyvä autohan tuo varmaan olisi mutta tuollaiseen ei budjetti vielä taivu parinkaan vuoden päästä... Tietysti aina voisi ostaa tuollaise 550tkm ajetun mutta tiedä hänestä sitten että uskaltaako tuollaista enään ostaa vaikka hintaa olisikaan enää sen 6k€... Mitähän mieltä olette, onko tuollaisesta yli 500tkm ajetusta odotettavissa enemmänkin vikoja jos perushuollot on tehty huoltokirjan mukaan? Itselle tulee mieleen jotain pyöränlaakereita jarruja yms kulutusosia. Mitenkähän nuo kestää meseissä nuo laakerit ylipäätään?
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Viesti Kirjoittaja TLP »

DiisseliKiisseli kirjoitti:Joo, aikomuksissa ei ole etsiä 2litrasta konetta isommalla varustettua autoa, meinaan kun tuo nykyinen 2.4L V6 kuluttaa turhan paljon bensaa töihin ajellessa lähes joka arkipäivä, ei oikein pääse sen9L/100km kulutuksen alle kuin tuurin kanssa... Ja vähintään 60km päivässä tulee ajoa tällä hetkellä arkisin, joskus enemmänkin.
Matkassa tämä oma on vienyt sinne 7l/100km ja alle, vaikka on 3.0 CDI
Tuo 200:n ohjelmoituna vie varmasti vähempi.


DiisseliKiisseli kirjoitti:Sitten jos vähemmän ajetun haluaa niin löytyi tuollainen 2007 vuosimalli webastolla jolla oli ajettu epäilyttävän vähän (124tkm) niin sellaisesta olikin hintapyyntö jo 18k€. Ei siinä mitään, hyvä autohan tuo varmaan olisi mutta tuollaiseen ei budjetti vielä taivu parinkaan vuoden päästä... Tietysti aina voisi ostaa tuollaise 550tkm ajetun mutta tiedä hänestä sitten että uskaltaako tuollaista enään ostaa vaikka hintaa olisikaan enää sen 6k€... Mitähän mieltä olette, onko tuollaisesta yli 500tkm ajetusta odotettavissa enemmänkin vikoja jos perushuollot on tehty huoltokirjan mukaan? Itselle tulee mieleen jotain pyöränlaakereita jarruja yms kulutusosia. Mitenkähän nuo kestää meseissä nuo laakerit ylipäätään?
Tässä tulee yhtälö, miksi itse ostin aikoinaan reippaasti ajetun faceliftin.
Tuolla 18t€ vs 6t€ sä korjaat autosta aika paljon. Siihen jää kuitenkin 12000€ "korjausrahaa", millä nyt tekee jo aika paljon :D

Luonnollisesti niiden vikojen mahdollisuus kasvaa, mitä enempi autolla on rullattu.
Paljon myös siitä kiinni, minkälaista rullaamista se on ollut ja minkälainen on huoltohistoria.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
DiisseliKiisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37

Re: E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Viesti Kirjoittaja DiisseliKiisseli »

No tämäkin on kyllä ihan totta että korjailuun jää sitten enemmän raheita. Toisaalta mitenkä tuossa sun kulkineessa on kaikki pelannut? Jouduitko korjailemaan paljon ostamisen jälkeen kun suht paljon on kilsoja tuossakin alla? Tietysti jo noiden mainitsemiesi öljyvuotojen lisäksi.
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Viesti Kirjoittaja TLP »

DiisseliKiisseli kirjoitti:No tämäkin on kyllä ihan totta että korjailuun jää sitten enemmän raheita. Toisaalta mitenkä tuossa sun kulkineessa on kaikki pelannut? Jouduitko korjailemaan paljon ostamisen jälkeen kun suht paljon on kilsoja tuossakin alla? Tietysti jo noiden mainitsemiesi öljyvuotojen lisäksi.
Uusittu on laturi, startti, ohjaustehostimen pumppu, sekä turbo... siinä isoimmat.

Perinteisesti tasosäädön palkeet taakse, mutta tämä ehkä enempi tuolla kulutusosien puolella.
Muutoin on mennyt kohtuu kivuttomasti.
Tietenkin niitä kulutusosia menee kuten kaikissa muissakin autoissa...
Jarrulevyt/palat vaihdoin heti ostaessa.
Käytön puutteesta porsiva käsijarru, mikä on enempikin tyyppivika kaikissa 211-sarjalaisissa.
Automaatilla kun käsijarrua tulee käytettyä todella harvoin.

Mutta itse ajan semmosen 40-50tkm/v, joten siihen nähden kohtuu vähällä on päästy.

Ensi kesänä ehkä tulee tuon nokkaketjun vaihdatus, mutta sen näkee sitten.
Ei vielä rahise kummemmin käynnistäessä, mutta venymää on havaittavissa, kun tuosta öljytäytön korkista kurkkii.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
DiisseliKiisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37

Re: E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Viesti Kirjoittaja DiisseliKiisseli »

Turbon uusiminen kuullostaa suht kalliilta hommalta, paljonkohan tuollaisen 200 cdi koneen turbolle voi odottaa elinikää ennenkuin pitäisi turbohuoltoa/korjautusta miettiä?
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
ola94
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1197
Liittynyt: Ma 23.04.2012 18:58
Paikkakunta: Tampere

Re: E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Viesti Kirjoittaja ola94 »

DiisseliKiisseli kirjoitti:Turbon uusiminen kuullostaa suht kalliilta hommalta, paljonkohan tuollaisen 200 cdi koneen turbolle voi odottaa elinikää ennenkuin pitäisi turbohuoltoa/korjautusta miettiä?
Kyllä Mersun turbo yleensä ainakin 400tkm kestää , kaverilla S203 facelift 200cdi 620tkm ajettu ja alkuperäinen turbo.
W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Viesti Kirjoittaja TLP »

ola94 kirjoitti:
DiisseliKiisseli kirjoitti:Turbon uusiminen kuullostaa suht kalliilta hommalta, paljonkohan tuollaisen 200 cdi koneen turbolle voi odottaa elinikää ennenkuin pitäisi turbohuoltoa/korjautusta miettiä?
Kyllä Mersun turbo yleensä ainakin 400tkm kestää , kaverilla S203 facelift 200cdi 620tkm ajettu ja alkuperäinen turbo.
Juu, mulla meni itseasiassa tuo ahtopaineen säädin siitä.
Turbo on käsittääkseni alkuperäinen, eikä se nyt vielä 680tkm kohdalla ois ollut pakollinen vaihdettava.
Vaihdoin vaan siihen vaihtuturbon, joten piti se runkokin laittaa paikalleen.
Säädin taas todennäkisin syin meni hajalle turbojalan öljyvuodon takia, putsaus ei siihen auttanut.
Eli periaatteessa runkoa ei olisi ollut pakko vaihtaa, se nyt vaan em. syistä vaihdettiin.
Jos olisin ollut kotona, niin olisi laitellut tuon säätimen korjaukseen. Mutta kun olin riekkojahdissa Enontekiöllä vaunu perässä, niin oli vähän kuin pakko saada siellä korjattua.
Vikasietotilaa napsutti päälle jatkuvasti vaunu perässä ylämäkiin mennessä, joten oli vähän ikävä ajettava. Ilman vaunua ei niinkään taajaan.

Läppämoottorihan on ollut rintapellissä jo jonkin aikaa, kun se ei tässä V6 koneessa ole oikein järkevässä paikassa.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
DiisseliKiisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37

Re: E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Viesti Kirjoittaja DiisseliKiisseli »

ola94 kirjoitti:
DiisseliKiisseli kirjoitti:Turbon uusiminen kuullostaa suht kalliilta hommalta, paljonkohan tuollaisen 200 cdi koneen turbolle voi odottaa elinikää ennenkuin pitäisi turbohuoltoa/korjautusta miettiä?
Kyllä Mersun turbo yleensä ainakin 400tkm kestää , kaverilla S203 facelift 200cdi 620tkm ajettu ja alkuperäinen turbo.
Onko noissa S runkosissa samat koneet ja turbosysteemit kuin E sarjalaisissa? Joo mutta hyvä kuulla että sen voi vaihtaa mahdollisesti erikseenkin sen painesäätimen jos sen voi odottaa lahoavan ennen turbon mekaanisia osia.
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Viesti Kirjoittaja TLP »

DiisseliKiisseli kirjoitti:Onko noissa S runkosissa samat koneet ja turbosysteemit kuin E sarjalaisissa?
S = farmari
W = sedan

203 on merkittävä, eli C-sarjalainen.

Koodisto opiskeltava kuntoon, jos meinaa mersumieheksi :thumbup:

Moottorimallit on käytännössä samat perusrakenteeltaan korista riippumatta, joillain pienilä eroilla.
OM- on yleensä mootorin tyyppi ja numero perässä merkkaa sitten mikä se on.
Esim. OM642 = 3.0l V6 CDI, löytyy 280CDI, 320CDI ja 350CDI, erilaisin lisin.

Ks. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_M ... nz_engines" onclick="window.open(this.href);return false;
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
DiisseliKiisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37

Re: E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Viesti Kirjoittaja DiisseliKiisseli »

Heh joo, jotenkin tuli heti mieleen että mitenkä siinä nyt S sarjalaisesta puhuttaisi :roll:
Mutta joo, tarkoitiko muuten perän pusseilla jotain ilmajousituksen osaa, taitaa olla näitä farmarimallien juttuja? Itsellä ei ole aikomusta farmarimallista hommata, en vain pidä mersujen farmarien ulkonäöstä niin yhtään toisin kuin sedaneiden jotka ovat bueno :thumbup: .

Nykyinen kulkine on siis 2001 Audi A6 farmari multitronicilla jos jotain se kiinnostaa ja voin heti sanoa että en suostu enää ajamaan A6 tai mersun E sarjaan verrattuna "huonompaa" autoa kun näihin automaattisiin ilmastointeihin, hyvään äänentoistoon sun muihin on tullut totuttua. Taitaa tämä mesen E sarja olla se vastike tuolle A6 sarjalle kun audeihin vertaa. En osaa kuvitella miten esimerkiksi porukat pärjää ilman tota automaattista ilmastointia kun hirveetä säätöä joutuu nuppien kanssa värkkäämään muuten on aina joko kylmä tai liian kuuma jostain... :lol: Mutta joo, seuraava kulkine varmaankin E sarjan mese, auki on vain vielä se että milloin vaihto koittaa ja millainen budjetti on silloin käytettävissä...
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
Avatar
puunakki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 567
Liittynyt: Ke 27.05.2015 08:38

Re: E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Viesti Kirjoittaja puunakki »

DiisseliKiisseli kirjoitti:Heh joo, jotenkin tuli heti mieleen että mitenkä siinä nyt S sarjalaisesta puhuttaisi :roll:
Mutta joo, tarkoitiko muuten perän pusseilla jotain ilmajousituksen osaa, taitaa olla näitä farmarimallien juttuja? Itsellä ei ole aikomusta farmarimallista hommata, en vain pidä mersujen farmarien ulkonäöstä niin yhtään toisin kuin sedaneiden jotka ovat bueno :thumbup: .

Nykyinen kulkine on siis 2001 Audi A6 farmari multitronicilla jos jotain se kiinnostaa ja voin heti sanoa että en suostu enää ajamaan A6 tai mersun E sarjaan verrattuna "huonompaa" autoa kun näihin automaattisiin ilmastointeihin, hyvään äänentoistoon sun muihin on tullut totuttua. Taitaa tämä mesen E sarja olla se vastike tuolle A6 sarjalle kun audeihin vertaa. En osaa kuvitella miten esimerkiksi porukat pärjää ilman tota automaattista ilmastointia kun hirveetä säätöä joutuu nuppien kanssa värkkäämään muuten on aina joko kylmä tai liian kuuma jostain... :lol: Mutta joo, seuraava kulkine varmaankin E sarjan mese, auki on vain vielä se että milloin vaihto koittaa ja millainen budjetti on silloin käytettävissä...
Mersujen manuaali-ilmastointi on ns. puoliautomaatti, joten pitää saman lämpötilan hytissä ilman että vääntelee nuppeja :thumbup:
Käyttikset:
MB S213 200d -18

Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86

Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
DiisseliKiisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37

Re: E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Viesti Kirjoittaja DiisseliKiisseli »

Nyt on tullut ihastuttua tuollaseen 2009vm 2008 vuoden lopulla käyttöönotettuun E220 faceliftattuun kulkineeseen. Kilsoja tuolla olisi rullattu se 265tkm ja budjettikin riittäisi. Vaihteistona yksilössä manuaali. Eikös tuo manuaaliloota ole kanssa aika idioottivarmaa tekoa?
Nyt vaan askarruttaa katsastuksen k arvo, joka viime viikolla katsastettaessa oli ollut 0,4. Onko tossa mikä rajana nykyään, tyyppikilvessä käsittääkseni luki yksilössä 0,5 jos oikeasta paikasta katsoin?

PS: kyseinen kulkine ei mennyt katsastuksesta läpi narinahelan takia. Voiko taka-akselin narinahela aiheuttaa sopivalla kytkintuntumalla liikkeellelähdettäessä perän täristystä ja pientä ääntä vai kuuluuko tuo lootan/kytkimen päästä? Sellainen on käytännössä ainoa vikakohta jota autosta olen löytänyt. Tuo on ilmeistä silloin kun lähtee paikaltaan liikkeelle sopivaan ylämäkeen. Myyjä korjauttaa maanataiksi tuon narinahelan, sitten pääsee uudelleen kokeilemaan kyllä onko tuo täristys/ääni enää toistettavissa.

Yksilöön ei myöskään huoltohistorian mukaan ole vaihdettu vielä loota eikä peräöljyjä, joten ne olisivat ekana listalla.
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1209
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Ei narinahela tärinää tee, rengas väärässä asennossa/ muljuaa ajossa/ narisee.
DiisseliKiisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37

Re: E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Viesti Kirjoittaja DiisseliKiisseli »

Jännä, tätä pitää sitten vielä katsella mistä mahtaisi johtua. Äänen se kyllä selittäisi... Toisaalta tärinä saattaa olla ihan sitäkin ettei tullut kaasua painettua tarpeeksi, tässä kun on reilu vuosi tullut automaattia ajettua putkeen ja vielä vähän nuo manuaalihommat hukassa :roll:
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Viesti Kirjoittaja dealer »

Todennäköisesti kytkimestä. Onpa ollut huonolla pidolla auto jos 265000 ajettu huoltamatta voimansiirtoa.
Pakokaasutestin läpäisemisestä ei ole mitään huolta näissä.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
CDI320CLS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Ke 11.09.2013 08:24
Paikkakunta: Nummela

Re: E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Viesti Kirjoittaja CDI320CLS »

Oma 2014 E200 diisseli ei kuluta öljyä vaihtojen välillä yhtään.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
DiisseliKiisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37

Re: E200 cdi 2006 facelift jälkeisten öljynkulutusodotuksia

Viesti Kirjoittaja DiisseliKiisseli »

Tosiaan kyllä se ääni tuntuu kytkimestä tulevan... Pitää tinkiä sen verran että voi laittaa kytkimen kuntoon jos ei auta pelkkä lootaöljyjen vaihto
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
Vastaa Viestiin