w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
Mistä sitä aloittaisi, otsikon mukainen vehje ja vikaa pukkaa kuin sieniä sateella. Tällä hetkellä suurin ongelma on tyhjäkäynnin kanssa, ongelmat alkoi kovilla pakkasilla, auto käy tyhjäkäyntiä 1-2 min ja sitten alkoi yskimään ja lopulta kierrokset tippui niin alas ettei enää jaksanut käydä. Kaasulla sai pidettyä käynnissä.
Ongelmaa lähdin korjaamaan tulppien ja ilmanpuhdistajan vaihdolla, seurauksena nyt tyhjäkäynti on kylmänä 1500 rpm, kuumana melkein 2000 rpm.
Edellinen omistaja on tehnyt todella paljon tuhoja, jokainen vika on korjattu mitä ihmeellisimmillä patenteilla, joten nyt ei ole varmuutta onko joku käynyt esim. ruuvaamassa tyhjäkäyntiä isommalle kun käynti on heikentynyt.
Huollot on laiminlyöty miltei täysin edellisten 100tkm aikana joten yllätyksiä on riittänyt.
Muitakin vikoja löytyy: Mittaristossa palaa pissapojan valo vaikka auto sammutettu, jäähdytysnesteen valo, ulkolämpömittari on mykkä. Nesteiden anturien johdot oli poikki mutta valot palaa vaikka liittimien johdotukset on korjattu. Joku on myös poistanut mittaristosta 8 kpl näitä erinäisten hälytysten merkkivaloja, osa alkoi palaa kun lisäsin puuttuvat polttimot...
Moottorissa oli aika raju öljyvuoto, viikossa meni 5 L kannu ja jätti aina läikän alleen, kampiakselin stefa uusittu ja väheni reilusti, silti vuotaa moottorin etuosasta.
Automaattilaatikko on aika hidas, pakki on pahin, joskus ei mene päälle ollenkaan. Ajossa vaihtaa nätisti.
Tässä olisi ne akuutimmat viat jotka pitäisi selvittää, kaikki apu olisi tarpeen Kysyn lisää sitä mukaa kun muistuu mieleen tai jotain taas hajoaa
Varmasti puuttuu oleellisia tietoja ja yksityiskohtia, mutta lyhyesti; vm. -95, ajettu 325000 km, 2,8 L suora kutonen, automaatti
Ongelmaa lähdin korjaamaan tulppien ja ilmanpuhdistajan vaihdolla, seurauksena nyt tyhjäkäynti on kylmänä 1500 rpm, kuumana melkein 2000 rpm.
Edellinen omistaja on tehnyt todella paljon tuhoja, jokainen vika on korjattu mitä ihmeellisimmillä patenteilla, joten nyt ei ole varmuutta onko joku käynyt esim. ruuvaamassa tyhjäkäyntiä isommalle kun käynti on heikentynyt.
Huollot on laiminlyöty miltei täysin edellisten 100tkm aikana joten yllätyksiä on riittänyt.
Muitakin vikoja löytyy: Mittaristossa palaa pissapojan valo vaikka auto sammutettu, jäähdytysnesteen valo, ulkolämpömittari on mykkä. Nesteiden anturien johdot oli poikki mutta valot palaa vaikka liittimien johdotukset on korjattu. Joku on myös poistanut mittaristosta 8 kpl näitä erinäisten hälytysten merkkivaloja, osa alkoi palaa kun lisäsin puuttuvat polttimot...
Moottorissa oli aika raju öljyvuoto, viikossa meni 5 L kannu ja jätti aina läikän alleen, kampiakselin stefa uusittu ja väheni reilusti, silti vuotaa moottorin etuosasta.
Automaattilaatikko on aika hidas, pakki on pahin, joskus ei mene päälle ollenkaan. Ajossa vaihtaa nätisti.
Tässä olisi ne akuutimmat viat jotka pitäisi selvittää, kaikki apu olisi tarpeen Kysyn lisää sitä mukaa kun muistuu mieleen tai jotain taas hajoaa
Varmasti puuttuu oleellisia tietoja ja yksityiskohtia, mutta lyhyesti; vm. -95, ajettu 325000 km, 2,8 L suora kutonen, automaatti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
Moottorin johtosarjavikoja noissa ollut, josta voi johtua käyntiongelmat, myös kaasuläppää ym..
Katso nyt ainakin ensin, että laatikossa on riittävästi öljyä.
Jos laatikkokaan ei lähde pelaamaan kunnolla öljyn lisäämisellä tai uusilla öljyillä, niin kannattaneeko tuohon paasata järkyttävä rahamäärä kuntoonsaamiseksi, jos vielä yllätys"patentteja" on ripakopallinen, jos ei toki muuten koriltaan ym priima yksilö. Tarkoitan vaan, että tulee maksamaan paljon parsittaessa kaikki viat kuntoon ja älyttömästi mikäli et ite pysty tekeen lähes kaikkea.
Katso nyt ainakin ensin, että laatikossa on riittävästi öljyä.
Jos laatikkokaan ei lähde pelaamaan kunnolla öljyn lisäämisellä tai uusilla öljyillä, niin kannattaneeko tuohon paasata järkyttävä rahamäärä kuntoonsaamiseksi, jos vielä yllätys"patentteja" on ripakopallinen, jos ei toki muuten koriltaan ym priima yksilö. Tarkoitan vaan, että tulee maksamaan paljon parsittaessa kaikki viat kuntoon ja älyttömästi mikäli et ite pysty tekeen lähes kaikkea.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
No siis kaikki korjaukset pyrin tekemään itse, korjaamolle en vie kuin pakosta. Saako noita johtosarjoja ihan uutena vai joutuuko tekemään itse? Täytyy vielä käydä alipaineletkut läpi jos jossain olisikin jokin liitos auennut, jos vaikka selviäis niin helpolla.
Toi laatikko on vähän mielenkiintoinen, siihen vaihdettiin öljyt viime kesänä ja toi vika on tullut hiljalleen. En tiedä liittyykö asiaan mitenkään mutta jos auto on mäessä niin silloin pakkiongelma on pahimmillaan.
Mittariston takana on 2 lilan väristä ilmaletkua ihan irtonaisena, mihin ne liittyy? Jälkien perusteella ne on ollut jossain kiinni mutta missä?
Toi laatikko on vähän mielenkiintoinen, siihen vaihdettiin öljyt viime kesänä ja toi vika on tullut hiljalleen. En tiedä liittyykö asiaan mitenkään mutta jos auto on mäessä niin silloin pakkiongelma on pahimmillaan.
Mittariston takana on 2 lilan väristä ilmaletkua ihan irtonaisena, mihin ne liittyy? Jälkien perusteella ne on ollut jossain kiinni mutta missä?
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
Mikäs aski siellä on?..numeroltaan?
Yksi 722.3 käyttäytyi noin ja pakin männäntiiviste loppu...sen kun vaihdoin alkoi pelaamaan.....muutenhan se pelasi täysin mutta toi pakki oli vain samanlainen kuin sinulla.
Yksi 722.3 käyttäytyi noin ja pakin männäntiiviste loppu...sen kun vaihdoin alkoi pelaamaan.....muutenhan se pelasi täysin mutta toi pakki oli vain samanlainen kuin sinulla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
Jos vika tullut vasta yhtäkkiä ja pohjassa ei näy lootaöljystä johtuvaa märkää, vois poissulkea öljyt? Ehkä mäki voi jollain tasolla liittyäkkin, että öljypinta muuttuu.
Johtosarjoja saa uutenakin, mutta maksaa vissiin aika paljon. Silikonijohdoista tuntuvat tekevän itse, muutamat kaljat saattaa mennä, kun rupee tekee.
Johtosarjoja saa uutenakin, mutta maksaa vissiin aika paljon. Silikonijohdoista tuntuvat tekevän itse, muutamat kaljat saattaa mennä, kun rupee tekee.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
No niin, nyt on vähän edetty vikojen kanssa. Letkut ja liittimet on käyty läpi ja pieniä korjauksia tehty niihin, nyt sitten alkoi kierrokset seilaamaan. Kylmäkäynnistyksessä kierrokset on n. 1000 rpm, lämmetessään nostaa kierrokset n. 1500 rpm kunnes sitten alkaa seilaaminen 500-1500 välillä. Tekee tätä myös ajossa, kiihdyttää ja jarruttaa itsekseen jos ei koske kaasuun. Käyntihäiriö tulee siis vain kun auton pitäisi käydä tyhjäkäyntiä, kaasuttaessa toimii.
Millainen systeemi hoitaa tuota tyhjäkäyntiä, löytyisikö kuvaa tai selitystä?
Millainen systeemi hoitaa tuota tyhjäkäyntiä, löytyisikö kuvaa tai selitystä?
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
Kaasuläppäkotelo....saisit jostain kokeiltavaksi ja ostettavaksi toisen kotelon...eiköhän asetu kierros humppailut.
Vaikka kokeilepa ensin putsata itse läppäkotelo sisältä puhtaaksi ja katso jos voi sinne kopan alle.
Vaikka kokeilepa ensin putsata itse läppäkotelo sisältä puhtaaksi ja katso jos voi sinne kopan alle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
Pahin pelko toteutui ja joku on tehnyt patentin kaasuläppäkoteloon, läppä on mekaanisesti jumitettu ja jotain muuta epämääräistä siinä on myös ruuvattu. Johdot oli aivan hapertuneet, pystyykö tuota jotenkin korjaamaan vai onko uuden hankinta edessä? Johdot vissiin saisi uusittua mutta en oikein keksinyt miten tota pitäisi alkaa purkamaan?
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
Varmaan löytyy purku osaakin...katso kuitenkin varaosahaku.fi
osto ilmo forumille ja tutki purkuautot...vaadi toiminta takuu koska johdot on toisestakin läpästä sitten sisältä mmurentuneet..joudut vaihtamaan ne silti.
Kuitenkin laita googleen sen läpän numerosarja ja tutkimaan.
osto ilmo forumille ja tutki purkuautot...vaadi toiminta takuu koska johdot on toisestakin läpästä sitten sisältä mmurentuneet..joudut vaihtamaan ne silti.
Kuitenkin laita googleen sen läpän numerosarja ja tutkimaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
Ensimmäisen viestin vikalistaus on sellainen että melkein jättäisin varaosa-autoksi ja hankkisin paremman tilalle, ellei auto ole koriltaan ehdottoman viimeisen päälle ja siitä syystä halutaan pitää liikenteessä.
Anteeksi, tämä ei kyllä kysyjää auta mitenkään
Anteeksi, tämä ei kyllä kysyjää auta mitenkään
oulaistenliikenne.fi
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
MInulla oli C280 kauan aikaa sitten ja vieläkin lämmöllä sitä muistelen. Elegantti vehje ja voimaa piisasi.
Siinäkin oli piuhojen kanssa ongelmia ja sai tehdä uutta johtosarjaa urakalla että alkoi toimimaan. Kannattaa tarkastaa myös ylijännitereleen kunto. Se aiheuttaa mitä ihmeelisimpiä oireita konepuolelle.
Alkuperäiset piuhat on todella huonoalaatua ja kannattaa korvata ne silikoonipiuhoilla.
Kun kone on täysin kunnossa se tikkaa kuumana tasaista 650 rpm tyhjäkäyntiä täysin värinättömästi.
Tässä pari linkkiä aiheeseen:
Johtosarjasta yleensä:
http://www.mbclub.co.uk/forums/engine/9 ... m-diy.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PDF kaasuläpän korjauksesta:
http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... wiring.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaasuläppä:
https://www.youtube.com/watch?v=bBLiUL4lQBg" onclick="window.open(this.href);return false;
Uusia johtosarjoja saa huonosti ja ovat kalliita. Jos sellaista etsit ota johtosarjan numero ylös mootorinihjausmodulin vierestä mustasta lapusta.
Siinäkin oli piuhojen kanssa ongelmia ja sai tehdä uutta johtosarjaa urakalla että alkoi toimimaan. Kannattaa tarkastaa myös ylijännitereleen kunto. Se aiheuttaa mitä ihmeelisimpiä oireita konepuolelle.
Alkuperäiset piuhat on todella huonoalaatua ja kannattaa korvata ne silikoonipiuhoilla.
Kun kone on täysin kunnossa se tikkaa kuumana tasaista 650 rpm tyhjäkäyntiä täysin värinättömästi.
Tässä pari linkkiä aiheeseen:
Johtosarjasta yleensä:
http://www.mbclub.co.uk/forums/engine/9 ... m-diy.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PDF kaasuläpän korjauksesta:
http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... wiring.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaasuläppä:
https://www.youtube.com/watch?v=bBLiUL4lQBg" onclick="window.open(this.href);return false;
Uusia johtosarjoja saa huonosti ja ovat kalliita. Jos sellaista etsit ota johtosarjan numero ylös mootorinihjausmodulin vierestä mustasta lapusta.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
-
- Mersumies
- Viestit: 2321
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
Minä olen asiasta eri mieltä, kyllä se auttaa kysyjää jos jättää auton osiksi/ myy pois koska vikoja ja niiden korjaamista yrittäneitä idiootteja on ollut tuon auton osalta jo liikaa. Pelin viheltäminen poikki ja toisen vastaavan EHJÄN hankkiminen on jatkoa ajatellen kaikkein viisain ratkaisu.dealer kirjoitti:Ensimmäisen viestin vikalistaus on sellainen että melkein jättäisin varaosa-autoksi ja hankkisin paremman tilalle, ellei auto ole koriltaan ehdottoman viimeisen päälle ja siitä syystä halutaan pitää liikenteessä.
Anteeksi, tämä ei kyllä kysyjää auta mitenkään
Toinen vaihtoehto on ostaa täysin ehjä ja hyväkuntoinen vastaava auto ja siirtää kaikki toimivat osat siihen joka paikasta risaan nykyiseen autoon. Mikä on täysin järjetöntä.
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
Kiitos paljon, nyt tuli sen verran hyvät ohjeet että eiköhän niillä päästä eteenpäin. Meinaa kyllä usko jo loppua tämän laitteen kanssa, on kyllä ollut jo harkinnassa jättää tämä varaosiksi ja hommaa toinen tilalle. Näitä virityksiä purkaessa on ihmetelty monta kertaa mitä helvettiä korjaajalla on ollut mielessä, eihän tommosia pitäis kenenkään mennä edes kokeilemaan
-
- Mersumies
- Viestit: 2321
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
Tarkennuksena, kysehän ei ole sinusta tai sinun taidoistasi vaan niistä aiemmista säätäjistä.VesKari kirjoitti:Kiitos paljon, nyt tuli sen verran hyvät ohjeet että eiköhän niillä päästä eteenpäin. Meinaa kyllä usko jo loppua tämän laitteen kanssa, on kyllä ollut jo harkinnassa jättää tämä varaosiksi ja hommaa toinen tilalle. Näitä virityksiä purkaessa on ihmetelty monta kertaa mitä helvettiä korjaajalla on ollut mielessä, eihän tommosia pitäis kenenkään mennä edes kokeilemaan
Saatan kuvitella tilanteesi koska aikoinaan eräässä takaveto-autossa minkä ostin, oli tavaratilan pohjaan porattu reikä josta oli johdettu rasvaprässin taipuisa letku perän huohotinputkesta sisään. Myyjä kertoi perän pitävän jonkin verran ääntä ja hän oli sitä ääntä hiljentääkseen pumpannut rasvaprässistä vaseliinia perään aina silloin tällöin.
Kun sitten vaihdoin öljyt siihen perään niin öljyä tuli ulos lähes 2,5L vaikka tilavuus oli vain 1,2L. Ja lopulta äänen lähteeksi paljastui vasemman takapyörän laakeri jolla ei ollut mitään yhteyttä perän öljytilaan mutta omistajan pumppaama vaseliini oli ilmeisesti nostanut perän sisällä painetta joka sitten purkautui laakerin ympäriltä jarrurumpuun ja kenties jopa hiljensi sitä laakeria.
Samassa autossa startin solenoidi oli korvattu vaihdepyörän vaihteenvalitsemella josta oli vedetty vaijeri starttiin joten starttaus vaati koordinaatiota käsien kanssa kun piti ensin vetää soleinoidi päälle ja sitten vasta virtaa avaimesta.
Lämmityslaitteen vesiventtiili oli korvattu lvi-venttiilillä jota säädettiin imusarjan yläpuolelta.
Kaikkeen pitää varautua kun ostaa vanhemman auton...
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
E200kompressor kirjoitti:Tarkennuksena, kysehän ei ole sinusta tai sinun taidoistasi vaan niistä aiemmista säätäjistä.VesKari kirjoitti:Kiitos paljon, nyt tuli sen verran hyvät ohjeet että eiköhän niillä päästä eteenpäin. Meinaa kyllä usko jo loppua tämän laitteen kanssa, on kyllä ollut jo harkinnassa jättää tämä varaosiksi ja hommaa toinen tilalle. Näitä virityksiä purkaessa on ihmetelty monta kertaa mitä helvettiä korjaajalla on ollut mielessä, eihän tommosia pitäis kenenkään mennä edes kokeilemaan
Saatan kuvitella tilanteesi koska aikoinaan eräässä takaveto-autossa minkä ostin, oli tavaratilan pohjaan porattu reikä josta oli johdettu rasvaprässin taipuisa letku perän huohotinputkesta sisään. Myyjä kertoi perän pitävän jonkin verran ääntä ja hän oli sitä ääntä hiljentääkseen pumpannut rasvaprässistä vaseliinia perään aina silloin tällöin.
Kun sitten vaihdoin öljyt siihen perään niin öljyä tuli ulos lähes 2,5L vaikka tilavuus oli vain 1,2L. Ja lopulta äänen lähteeksi paljastui vasemman takapyörän laakeri jolla ei ollut mitään yhteyttä perän öljytilaan mutta omistajan pumppaama vaseliini oli ilmeisesti nostanut perän sisällä painetta joka sitten purkautui laakerin ympäriltä jarrurumpuun ja kenties jopa hiljensi sitä laakeria.
Samassa autossa startin solenoidi oli korvattu vaihdepyörän vaihteenvalitsemella josta oli vedetty vaijeri starttiin joten starttaus vaati koordinaatiota käsien kanssa kun piti ensin vetää soleinoidi päälle ja sitten vasta virtaa avaimesta.
Lämmityslaitteen vesiventtiili oli korvattu lvi-venttiilillä jota säädettiin imusarjan yläpuolelta.
Kaikkeen pitää varautua kun ostaa vanhemman auton...
Repesin....
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
JanneW124 kirjoitti:E200kompressor kirjoitti:Tarkennuksena, kysehän ei ole sinusta tai sinun taidoistasi vaan niistä aiemmista säätäjistä.VesKari kirjoitti:Kiitos paljon, nyt tuli sen verran hyvät ohjeet että eiköhän niillä päästä eteenpäin. Meinaa kyllä usko jo loppua tämän laitteen kanssa, on kyllä ollut jo harkinnassa jättää tämä varaosiksi ja hommaa toinen tilalle. Näitä virityksiä purkaessa on ihmetelty monta kertaa mitä helvettiä korjaajalla on ollut mielessä, eihän tommosia pitäis kenenkään mennä edes kokeilemaan
Saatan kuvitella tilanteesi koska aikoinaan eräässä takaveto-autossa minkä ostin, oli tavaratilan pohjaan porattu reikä josta oli johdettu rasvaprässin taipuisa letku perän huohotinputkesta sisään. Myyjä kertoi perän pitävän jonkin verran ääntä ja hän oli sitä ääntä hiljentääkseen pumpannut rasvaprässistä vaseliinia perään aina silloin tällöin.
Kun sitten vaihdoin öljyt siihen perään niin öljyä tuli ulos lähes 2,5L vaikka tilavuus oli vain 1,2L. Ja lopulta äänen lähteeksi paljastui vasemman takapyörän laakeri jolla ei ollut mitään yhteyttä perän öljytilaan mutta omistajan pumppaama vaseliini oli ilmeisesti nostanut perän sisällä painetta joka sitten purkautui laakerin ympäriltä jarrurumpuun ja kenties jopa hiljensi sitä laakeria.
Samassa autossa startin solenoidi oli korvattu vaihdepyörän vaihteenvalitsemella josta oli vedetty vaijeri starttiin joten starttaus vaati koordinaatiota käsien kanssa kun piti ensin vetää soleinoidi päälle ja sitten vasta virtaa avaimesta.
Lämmityslaitteen vesiventtiili oli korvattu lvi-venttiilillä jota säädettiin imusarjan yläpuolelta.
Kaikkeen pitää varautua kun ostaa vanhemman auton...
Repesin....
Tuo tarina tuo kyllä toivoa mulle tähän projektiin Huomenna täytyy mennä kaivelemaan yhdelle purkaamolle jos sieltä jotain löytyisi, ajelin ohi ja pari w202:sta näytti ilmaantuneen pihalle, toivotaan parasta.
Löytyykö muuten Suomesta ketään joka näitä hajonneita mesen sähkölaitteita korjaisi? Youtubesta ja googlaamalla näyttäisi joitain heppuja maailmalla löytyvän mutta kotomaasta ei ainakaan vielä ketään.
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
Mikkelissä joku korjasi kaasuläppäkoteloita....joskus....vekatroniks.elehuolto?...Joensuussa taitaaa olla kaksi venäläistä kaveria...en tiedä firman nimeä.
On niitä täälläkin mutta yleisesti korjaus on aina kallista...pistä googleen numeroita ja tutki...
On niitä täälläkin mutta yleisesti korjaus on aina kallista...pistä googleen numeroita ja tutki...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
:[/quote]
Tuo tarina tuo kyllä toivoa mulle tähän projektiin Huomenna täytyy mennä kaivelemaan yhdelle purkaamolle jos sieltä jotain löytyisi, ajelin ohi ja pari w202:sta näytti ilmaantuneen pihalle, toivotaan parasta.
Löytyykö muuten Suomesta ketään joka näitä hajonneita mesen sähkölaitteita korjaisi? Youtubesta ja googlaamalla näyttäisi joitain heppuja maailmalla löytyvän mutta kotomaasta ei ainakaan vielä ketään.[/quote]
Jotenkin muistelen että CDI203 pystyisi myös tohon hommaan. Peruselektroniikkakorjausta varmaan moni muukin osaa tehdä mutta minä en noiden boxien sielunelämää tunne tarkemmin joten korjaamiseni jää sille tasolle että pystyn mittailemaan yksittäiset komponentit ja vaihtamaan ne mutta mikropiirit joista ei ole dokumentointia on aika haastavia jollei muuten tiedä mikä pitää vaihtaa. Ja vaihdossakin on nykyaikaisessa elektroniikassa ongelmansa, pitäisi olla lämpöpeti jolla bga piirit saisi irti. Vekatronics lienee vakavasti otettava elektroniikkakorjaamo jolla löytynee nuo tarvittavat välineet.
Tuo tarina tuo kyllä toivoa mulle tähän projektiin Huomenna täytyy mennä kaivelemaan yhdelle purkaamolle jos sieltä jotain löytyisi, ajelin ohi ja pari w202:sta näytti ilmaantuneen pihalle, toivotaan parasta.
Löytyykö muuten Suomesta ketään joka näitä hajonneita mesen sähkölaitteita korjaisi? Youtubesta ja googlaamalla näyttäisi joitain heppuja maailmalla löytyvän mutta kotomaasta ei ainakaan vielä ketään.[/quote]
Jotenkin muistelen että CDI203 pystyisi myös tohon hommaan. Peruselektroniikkakorjausta varmaan moni muukin osaa tehdä mutta minä en noiden boxien sielunelämää tunne tarkemmin joten korjaamiseni jää sille tasolle että pystyn mittailemaan yksittäiset komponentit ja vaihtamaan ne mutta mikropiirit joista ei ole dokumentointia on aika haastavia jollei muuten tiedä mikä pitää vaihtaa. Ja vaihdossakin on nykyaikaisessa elektroniikassa ongelmansa, pitäisi olla lämpöpeti jolla bga piirit saisi irti. Vekatronics lienee vakavasti otettava elektroniikkakorjaamo jolla löytynee nuo tarvittavat välineet.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
Kävimpäs tänään purkaamolla ja sieltä lähti jotain pikkusälää mukaan, löytyi uusi mittaristokin kun vanha vähän sekoilee. Mutta nyt on edelleen ulkolämpömittari pimeänä, onko todennäköistä että tossakin olisi mittarivika? Jos anturi puuttuu tai sen johto on poikki niin mitä ton pitäisi silloin näyttää?
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
Anturi rikko niin tapissaan lämpöä tai pakkasta..oliko likema 58astetta jos oikein muistan..joka tapauksessa se näyttää jotain mutta huuhaata..kokemusta kahdesta erilaisesta viallisesta...tai sieltä tulee jotain tietoa mutta sekavaa...onko sitten ilman mitään vastustietoa näyttö pimeä?????...jos siinä ei näy mitään sanoisin itse näytön viaksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
Näyttö mykkä molemmissa, minne se varsinainen anturi on jemmattu? Jossain luki että etupuskurissa mutta missä tarkalleen? Puskuri on pariin kertaan ollut irti mutta ei ainakaan tullut mitään piuhoja kiinni siihen
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
Voisikohan olla tuo liike? http://www.in-tek.fi/fi/autoelektroniikka.html" onclick="window.open(this.href);return false;atlas kirjoitti:Mikkelissä joku korjasi kaasuläppäkoteloita....joskus....vekatroniks.elehuolto?...Joensuussa taitaaa olla kaksi venäläistä kaveria...en tiedä firman nimeä.
On niitä täälläkin mutta yleisesti korjaus on aina kallista...pistä googleen numeroita ja tutki...
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
Vianetsintä on edennyt nyt sen verran että kaasuläppäkotelo on todettu varmasti ehjäksi, hankin toisen varalle ja alkuperäinen sai uuden johdotuksen. Edelleen kierrokset heittää todella rajusti, välillä taas toimii aivan täydellisesti. Seuraavaksi on varmaan pakko alkaa tekemään uutta johtosarjaa jos se vaikka auttaisi. Mysteerinen laite
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
Taas se mese keksii uusia vikoja itseensä, tällä kertaa paukahti takaa jarruputki. Uusien putkien vaihdon jälkeen ei enää jarrut pelaa, ilmattu monta kertaa ja silti poljin menee pohjaan ja jarruteho ihan olematon. Nesteet pysyy sisällä.
Sen lisäksi ilmestyi erikoinen oire, kun moottorin käynnistää niin se käy 1-2 min ja sammuu varoittamatta, sen jälkeen käynnistyy huonosti, mutta kun saa pysymään käynnissä, niin sen jälkeen toimii moitteetta.
Onko kellään sivistyneitä arvauksia?
Sen lisäksi ilmestyi erikoinen oire, kun moottorin käynnistää niin se käy 1-2 min ja sammuu varoittamatta, sen jälkeen käynnistyy huonosti, mutta kun saa pysymään käynnissä, niin sen jälkeen toimii moitteetta.
Onko kellään sivistyneitä arvauksia?
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
Ootko kertaakaan käyttänyt testerin päässä sitä? Sieltä tulee sivistyneitä vastauksia.VesKari kirjoitti:Taas se mese keksii uusia vikoja itseensä, tällä kertaa paukahti takaa jarruputki. Uusien putkien vaihdon jälkeen ei enää jarrut pelaa, ilmattu monta kertaa ja silti poljin menee pohjaan ja jarruteho ihan olematon. Nesteet pysyy sisällä.
Sen lisäksi ilmestyi erikoinen oire, kun moottorin käynnistää niin se käy 1-2 min ja sammuu varoittamatta, sen jälkeen käynnistyy huonosti, mutta kun saa pysymään käynnissä, niin sen jälkeen toimii moitteetta.
Onko kellään sivistyneitä arvauksia?
Jarruissa on moniosainen säiliö ja pitää olla takimmainenkin täysi.
Johtoja uusimalla varmaan pääosa vioista häipyy. ECUlta tulppaan asti katselet johtonipun auki erkkareista. oletko sen kaasuläpän todennut juuri kyseiseen autoon kuuluvaksi. Niissä on eroja.
Puolat ja tulppien etuvastukset kuntoon käyntihäiriöissä. Mulla meni 7 puolaa c36 kanssa 130tkm matkalla. Mittaamalla ei välttämättä huomaa "kylmänä". Pitäisi mitata virrat päällä mutta siihen ei ole vissiin kellään mittaria.
Samoin katsele se ylijänniterere (aukaise ja tarkista onko juotosvikaa kärynnyttä).
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
Ilmeisesti täytyy saada se testeriin, kerran käytin sen veholla mutta olivat kuitanneet koodit pois kertomatta mitä siellä oli muistissa. Moottorin johtosarja on käytetty auki ja kaikki johdot oli kunnossa, kaasuläpän johtosarja on uusittu myös ja toinen samanlainen on kans jemmassa. Ylijännitereleen tarkistan vielä, voisko bensapumpun rele kiusata tuolla tavalla?AK47 kirjoitti:Ootko kertaakaan käyttänyt testerin päässä sitä? Sieltä tulee sivistyneitä vastauksia.VesKari kirjoitti:Taas se mese keksii uusia vikoja itseensä, tällä kertaa paukahti takaa jarruputki. Uusien putkien vaihdon jälkeen ei enää jarrut pelaa, ilmattu monta kertaa ja silti poljin menee pohjaan ja jarruteho ihan olematon. Nesteet pysyy sisällä.
Sen lisäksi ilmestyi erikoinen oire, kun moottorin käynnistää niin se käy 1-2 min ja sammuu varoittamatta, sen jälkeen käynnistyy huonosti, mutta kun saa pysymään käynnissä, niin sen jälkeen toimii moitteetta.
Onko kellään sivistyneitä arvauksia?
Jarruissa on moniosainen säiliö ja pitää olla takimmainenkin täysi.
Johtoja uusimalla varmaan pääosa vioista häipyy. ECUlta tulppaan asti katselet johtonipun auki erkkareista. oletko sen kaasuläpän todennut juuri kyseiseen autoon kuuluvaksi. Niissä on eroja.
Puolat ja tulppien etuvastukset kuntoon käyntihäiriöissä. Mulla meni 7 puolaa c36 kanssa 130tkm matkalla. Mittaamalla ei välttämättä huomaa "kylmänä". Pitäisi mitata virrat päällä mutta siihen ei ole vissiin kellään mittaria.
Samoin katsele se ylijänniterere (aukaise ja tarkista onko juotosvikaa kärynnyttä).
Jarruista sen verran että säiliö on täynnä ihan maxiin saakka, täytyy ottaa takasatulat vielä auki ja kattoa löytyiskö sieltä mitään outoa.
PS. Kellään Staria Porvoossa?
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
Ite täytän takajarrujen ilmaukseen kantta myöten. Olisiko pääsylinterissä ongelma? Taitaa pensapumpun rele joko toimia tai ei, eli jos se ei kytke niin voi ehkä hörähtää käyntiin mutta sammuu hetimiten. Virrat päälle laittaessa pitäisi hörähtää ja kun auto käynnistyy niin on kokoajan päällä.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: w202 C 280 ei meinaa pysyä kasassa, neuvoja kaivataan
Nyt on jarrut saatu toimimaan mutta jostain syystä nyt palaa käsijarrun merkkivalo koko ajan? Otin käsijarrun kytkimeltä johdot irti ja kytkin yhteen ja irti, ei vaikutusta. Se hälytysääni ei kuitenkaan tule ajossa, vain valo palaa.