w204 320cdi sytytysvirta katosi??
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: To 05.01.2017 22:18
w204 320cdi sytytysvirta katosi??
Moro.
Tässä reippaana vaihdoin rikkoutuneen sumuvalon autoon ja toimenpiteen seurauksena hävisi sähköjä autosta.
Mittaristoon ei syty minkäälaisia valoja, mutta radio ja kaikki muu toimii.
Olisiko jollakulla tietoa ko. viasta mistä johtuu vai kippaanko auton lähimpään korjaamoon??
PS. jos Kristiinankaupungissa joku tietäjä löytyy niin paikanpäälle voi tulla ihmettelemään.
Tässä reippaana vaihdoin rikkoutuneen sumuvalon autoon ja toimenpiteen seurauksena hävisi sähköjä autosta.
Mittaristoon ei syty minkäälaisia valoja, mutta radio ja kaikki muu toimii.
Olisiko jollakulla tietoa ko. viasta mistä johtuu vai kippaanko auton lähimpään korjaamoon??
PS. jos Kristiinankaupungissa joku tietäjä löytyy niin paikanpäälle voi tulla ihmettelemään.
Re: w204 320cdi sytytysvirta katosi??
Sattuman kauppaa rattilukon moottori jumitti samalla, veikkaanpa.
oulaistenliikenne.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: To 05.01.2017 22:18
Re: w204 320cdi sytytysvirta katosi??
Osaatko sanoa pystyykö asialle jotain tekemään vai pitääkö käyttää liikkeessä?dealer kirjoitti:Sattuman kauppaa rattilukon moottori jumitti samalla, veikkaanpa.
Re: w204 320cdi sytytysvirta katosi??
Jos on kyse tuosta mitä arvelen pitää purkaa rattilukko irti, se onnistuu kohtuudella ellei lukko ole päällä eli jos ratti kääntyy vapaasti. Muussa tapauksessa joutuu purkamaan hieman enemmän.
Jossain täällä oli mainiot ohjeet, kohta joku varmaan linkittääkin...mutta tosiaan, tuo nyt oli vaan veikkaus viasta.
Jossain täällä oli mainiot ohjeet, kohta joku varmaan linkittääkin...mutta tosiaan, tuo nyt oli vaan veikkaus viasta.
oulaistenliikenne.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: To 05.01.2017 22:18
Re: w204 320cdi sytytysvirta katosi??
Aivan..dealer kirjoitti:Jos on kyse tuosta mitä arvelen pitää purkaa rattilukko irti, se onnistuu kohtuudella ellei lukko ole päällä eli jos ratti kääntyy vapaasti. Muussa tapauksessa joutuu purkamaan hieman enemmän.
Jossain täällä oli mainiot ohjeet, kohta joku varmaan linkittääkin...mutta tosiaan, tuo nyt oli vaan veikkaus viasta.
Ratti on tosiaan aivan jumissa eikä pyöri vapaasti, mutta odotellaan vastauksia.
Ja suuri kiitos tästäkin vastauksesta.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: To 05.01.2017 22:18
Re: w204 320cdi sytytysvirta katosi??
No mutta.
Herra Dealer oli aivan oikeassa. Nyt onneksi riitti että riuhtaisin rattia hieman kovemmin sen jälkeen kun avaimen laitoin virtalukkoon.
Hieman hölmö olo tuli kun vika oli tosiaan noinkin pieni, mutta puolustuksekseni sanon että auto on ensimmäinen mersuni.
Herra Dealer oli aivan oikeassa. Nyt onneksi riitti että riuhtaisin rattia hieman kovemmin sen jälkeen kun avaimen laitoin virtalukkoon.
Hieman hölmö olo tuli kun vika oli tosiaan noinkin pieni, mutta puolustuksekseni sanon että auto on ensimmäinen mersuni.
Re: w204 320cdi sytytysvirta katosi??
Nyt kannattaisi korjauttaa rattilukko kun ratti kääntyy pääsee helpoimmalla.
oulaistenliikenne.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: To 05.01.2017 22:18
Re: w204 320cdi sytytysvirta katosi??
Täytyy pitää mielessädealer kirjoitti:Nyt kannattaisi korjauttaa rattilukko kun ratti kääntyy pääsee helpoimmalla.
Re: w204 320cdi sytytysvirta katosi??
jos ei pian korjauta tosiaan niin pääsee lavettikyydillä pajallekaalilaatikko kirjoitti:Täytyy pitää mielessädealer kirjoitti:Nyt kannattaisi korjauttaa rattilukko kun ratti kääntyy pääsee helpoimmalla.
Re: w204 320cdi sytytysvirta katosi??
Oliko tämä nyt toinen tapaus missä rattilukko jumittui päälle kun (ilmeisesti) renkaat käännettynä ääriasentoon?
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: w204 320cdi sytytysvirta katosi??
Ehkä toista miljoonaa tapausta jo maailmalla, mutta tehdas ei vieläkään myönnä kyseessä olevan tyyppivika. (myös muita korimalleja samalla rattilukolla. W210, W211, W203, vito jne löytyy vuosimallista riippuen)multiviri kirjoitti:Oliko tämä nyt toinen tapaus missä rattilukko jumittui päälle kun (ilmeisesti) renkaat käännettynä ääriasentoon?
Edit: ei samalla rattilukolla vaan samalla rattilukkovialla.
Viimeksi muokannut JeremyH, Pe 24.02.2017 08:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: w204 320cdi sytytysvirta katosi??
Mä en pitäis mitään kiirettä. Ei ole niinkään mikään vika, vaan ominaisuus.shade_z kirjoitti:jos ei pian korjauta tosiaan niin pääsee lavettikyydillä pajallekaalilaatikko kirjoitti:Täytyy pitää mielessädealer kirjoitti:Nyt kannattaisi korjauttaa rattilukko kun ratti kääntyy pääsee helpoimmalla.
Jos pelottaa että lukkiutuu uudestaan, niin ottaa sen lukon irtalleen, niin on helpompi hinata jos hajoaa.
Siinä itse rattilukossa tuskin on mitään vikaa. Turha vaihtaa ehjää osaa.
Jokainen voi huvikseen kokeilla. Väännä rattia ja sammuta auto yhtäaikaa. Rattilukko menee päälle ja ohjaustehostin palauttaa rattia rattilukkoa vasten niin suurella voimalla että lukko jää jumiin, kun lukon sähkömoottori ei jaksa vetää lukon kieltä pois kolostaan. Kun rattia vääntää oikeeseen suuntaan, (tehostajaa vastaan) niin lukko heltiää jumista ja toimii taas.
Hyvällä tuurilla kun tehostin runttaa oikein voimalla niin pääset vaihtamaan koko rattiakselin, ecun ja virtalukon.
Eli: älä pidä ratista kiinni kun sammutat mersun, se saattaa muuten hajota.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: w204 320cdi sytytysvirta katosi??
Onko samalla rattilukolla? Foorumi täynnä W204 rattilukko vikoja, kun hajoaa se markan moottori/ratas ja korjaus maksaa tonnin.JeremyH kirjoitti:Ehkä toista miljoonaa tapausta jo maailmalla, mutta tehdas ei vieläkään myönnä kyseessä olevan tyyppivika. (myös muita korimalleja samalla rattilukolla. W210, W211, W203, vito jne löytyy vuosimallista riippuen)multiviri kirjoitti:Oliko tämä nyt toinen tapaus missä rattilukko jumittui päälle kun (ilmeisesti) renkaat käännettynä ääriasentoon?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: w204 320cdi sytytysvirta katosi??
Mistä kukakin kirjoittaa, mutta samaa murhetta rattilukkomoottorin kanssa mikä 204:ssä on ei ole ollut 210, 211 eikä 203.
oulaistenliikenne.fi
Re: w204 320cdi sytytysvirta katosi??
Näköjään jonkin sortin ajatus/kirjoitus virhe käynyt
W204, W207 ja W212 on sama lukko
W140, W210, W211 ja W203 sama lukko. (vaihtuu kesken mallisarjan ainakin W210)
Suunnilleen noin, en jaksa tarkistaa mikä malli missäkin. Sama vika mallista riippumatta.
Tarkoitin sanoa että on eri lukko, mutta samaa vikaa kaikissa. vanhemmissa tosin vähän järeempi mootori, niin ei ihan niin yleinen vika, mutta mistään harvinaisesta viasta ei ainakaan voi puhua vanhemmissakaan malleissa.
Noissa moottoreissa itsessään ei ole mitään sellaista vikaa että ne hajoaisi ihan itsekseen. Vaan kun rattilukon kieli jää koloonsa jumiin, niin sen takia se moottori hajoaa. Uudemmissa pienempi moottori, niin hajoaa herkemmin kun yrittää käydä mutta ei pääse liikkumaan, vaan käämit vaan lämpee kunnes kärähtää.
(kyse siis mersun suunnitteluvirheestä eikä heikosta sähkömoottorin valmistuslaadusta)
Uuden moottorin vaihto ei paranna tilannetta juurikaan. Ihan samalla tavalla uuden moottorin käämit kärähtää kuin käytetynkin jos sille annetaan virtaa eikä se pääse pyörimään ollenkaan.
Uutta lukon moottoria tai koko lukkoa ei kannata turhaan vaihtaa koska vika voi tulla heti seuraavalla sammutuskerralla uudestaan jos lukon kieli jää taas jumiin.
Älä koske rattiin kun sammutat mersun.
Lisävarmistuksena voi rattilukon jättää irtaalleen. Rattiakselissa ei ole (ainakaan vanhemmissa malleissa) mitään mikä tunnistaisi lukon paikallaan olon. Lukon sisällä tunnistimet liikkumisesta. Joskus tosin saattaa katsastusmies testata toimiiko rattilukko, jos testaa, niin laittaa siksi aikaa lukon paikoilleen että saa leiman.
Itseäni ei ainakaan kiinosta meneekö autoni ratti lukkoon vaiko eikö silloin kun en ole autossa. Autovarkautta rattilukko ei estä, se on vain pakollinen varuste joka vaaditaan autoihin sen takia että siitä on ollut hyötyä silloin kun autoissa oli vain rauta-avaimet eikä muuta ajonestoa kuin rattilukko.
W204, W207 ja W212 on sama lukko
W140, W210, W211 ja W203 sama lukko. (vaihtuu kesken mallisarjan ainakin W210)
Suunnilleen noin, en jaksa tarkistaa mikä malli missäkin. Sama vika mallista riippumatta.
Tarkoitin sanoa että on eri lukko, mutta samaa vikaa kaikissa. vanhemmissa tosin vähän järeempi mootori, niin ei ihan niin yleinen vika, mutta mistään harvinaisesta viasta ei ainakaan voi puhua vanhemmissakaan malleissa.
Noissa moottoreissa itsessään ei ole mitään sellaista vikaa että ne hajoaisi ihan itsekseen. Vaan kun rattilukon kieli jää koloonsa jumiin, niin sen takia se moottori hajoaa. Uudemmissa pienempi moottori, niin hajoaa herkemmin kun yrittää käydä mutta ei pääse liikkumaan, vaan käämit vaan lämpee kunnes kärähtää.
(kyse siis mersun suunnitteluvirheestä eikä heikosta sähkömoottorin valmistuslaadusta)
Uuden moottorin vaihto ei paranna tilannetta juurikaan. Ihan samalla tavalla uuden moottorin käämit kärähtää kuin käytetynkin jos sille annetaan virtaa eikä se pääse pyörimään ollenkaan.
Uutta lukon moottoria tai koko lukkoa ei kannata turhaan vaihtaa koska vika voi tulla heti seuraavalla sammutuskerralla uudestaan jos lukon kieli jää taas jumiin.
Älä koske rattiin kun sammutat mersun.
Lisävarmistuksena voi rattilukon jättää irtaalleen. Rattiakselissa ei ole (ainakaan vanhemmissa malleissa) mitään mikä tunnistaisi lukon paikallaan olon. Lukon sisällä tunnistimet liikkumisesta. Joskus tosin saattaa katsastusmies testata toimiiko rattilukko, jos testaa, niin laittaa siksi aikaa lukon paikoilleen että saa leiman.
Itseäni ei ainakaan kiinosta meneekö autoni ratti lukkoon vaiko eikö silloin kun en ole autossa. Autovarkautta rattilukko ei estä, se on vain pakollinen varuste joka vaaditaan autoihin sen takia että siitä on ollut hyötyä silloin kun autoissa oli vain rauta-avaimet eikä muuta ajonestoa kuin rattilukko.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...