Toisioilmapumppu ongelma
Toisioilmapumppu ongelma
W221 antaa vikakoodin (The air flow of the secondary air system (cylinder bank 1) is too low). Ilmapumppu ääntä kuin sirkkeli ja moottorin vikavalo syttyy. Purin pumpun ja puhdistin moottorin. Moottori täynnä hiilipölyä. Puhdistus ei auttanut.
Arvelen laakerivika.Onko kukaan vaihtanut laakereita moottoriin? Onko laakerit vakio mitoilla ja mitkä ne on?
Pumpun numero A0001405185.
Arvelen laakerivika.Onko kukaan vaihtanut laakereita moottoriin? Onko laakerit vakio mitoilla ja mitkä ne on?
Pumpun numero A0001405185.
Re: Toisioilmapumppu ongelma
Terve. Samaan liittyen vikakoodit 0810 ja 0814 eli sylinteririvi 1 ja 2. Moottorin merkkivalo palaa. Vaihdoin pumpun keväällä (saksasta uusi Boschin pumpu 240 eur) ja vika poistui -> nyt tuli kesän korvilla takaisin. Pumppu ei pitänyt mitään "sirkkeliääntä" kummallakaan kerralla. Kyseessä E350.
Onko vinkkiä mitä etsiä seuraavaksi?
Onko vinkkiä mitä etsiä seuraavaksi?
Re: Toisioilmapumppu ongelma
rele kipinöinyt kärjet pilalle ? tuleeko sähköt ylipäätään sinne
Re: Toisioilmapumppu ongelma
Kyllä sähköt tulee, mutta on tosiaan eri juttu jos hetkittäin häröilee. Mistähän ATK nappaa tuon tilatiedon? Olen saanut 2 eri relettä .. kumpikin ollut vielä vääriä - >etsin juuri mistä saan oikean. Voiko olla vielä joku anturi, joka olisi syytä tarkistaa?
Re: Toisioilmapumppu ongelma
Uusi rele laitettu boxiin .. katsotaan miten käy.
Re: Toisioilmapumppu ongelma
Ei auttanut .. virhekoodi tuli takaisin.
Re: Toisioilmapumppu ongelma
Onko tuossa siis kyse pakopääsupäästöjä kylmänä vähentävästä lisäilmalaitteesta? Senhän saa kuitattua pois toiminnasta osaavan star-käyttäjän avustuksella.
e: ainakin siis bensa-autossa.
e: ainakin siis bensa-autossa.
Re: Toisioilmapumppu ongelma
Ei kai tuota pirunkeksintöä dieseleissä edes ole?
Vanhoihin M271 ja M111 koneisiin tuo kait ainakin onnistuu poistaa starilla.
Vanhoihin M271 ja M111 koneisiin tuo kait ainakin onnistuu poistaa starilla.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Toisioilmapumppu ongelma
M113 koneistakin sen saa koodattua pois. Miksei täskin..?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Toisioilmapumppu ongelma
En ole hyvä sähköasioissa, mutta omassa (jo myydyssä) slk350 tuli vaihdettua se pumppu (Bosch 150€). Tämä ei kuitenkaan riittänyt, vaan yksi rele ja yksi pinni oli palanut samissa. Vasta sen jälkeen vikakoodi pysyi poissa.
Re: Toisioilmapumppu ongelma
Jep eli pumppu on vaihdettu sekä rele. Koodi tuli takaisin. Tarkennatko asioista paljoakaan tietämättömälle missä/mistä siis tuo pinni oli palanut?
Kyllä, lisäilmapumppu on juuri se joka antaa käynistyksen yhteydessä lisäilmaa sylintereille. Turha kapine sinälään, mutta jos edes vikavalon saisi pysymään poissa.
Kyllä, lisäilmapumppu on juuri se joka antaa käynistyksen yhteydessä lisäilmaa sylintereille. Turha kapine sinälään, mutta jos edes vikavalon saisi pysymään poissa.
Re: Toisioilmapumppu ongelma
Tilanne näyttää viimein ratkenneen. Vaihdettu on siis itse toisioilmapumppu, sitä ohjaava rele ja sen edessä oleva sulake. Mitä tapahtui ..
1. vaihdoin pumpun (hankittu Saksasta Bosch merkkinen, uusi)
2. vikakoodi kuittaantui ja pysyi pois 2 kk
3. vika takaisin päälle - >vaihdoin releen -> ei auttanut
4. vaihdettu sulake relerasiassa -> vika pysynyt pois (juu oli vähän tyhmä juttu että en tuota tiennyt heti vaihtaa, vaan kun en keksinyt heti mikä on se sulake. ei voinut Vehokaan sitten auttaa kun kyselin asiasta relettä hakiessani .. harmi)
Edelleen on epäselvää mikä oli varsinaisesti vialla. Pumppu ei pitänyt mekkalaa, joten se saataa olla ehjä. Pitää vielä testata. Sulakehan se ei tietenkään voinut olla alunperin viallinen (koska vika olisi ollut koko ajan päällä) , joten oma arvaukseni on myös rele, jota tuolla alussa jo veikkailtiinkin (Veholla noin 20 eur).
1. vaihdoin pumpun (hankittu Saksasta Bosch merkkinen, uusi)
2. vikakoodi kuittaantui ja pysyi pois 2 kk
3. vika takaisin päälle - >vaihdoin releen -> ei auttanut
4. vaihdettu sulake relerasiassa -> vika pysynyt pois (juu oli vähän tyhmä juttu että en tuota tiennyt heti vaihtaa, vaan kun en keksinyt heti mikä on se sulake. ei voinut Vehokaan sitten auttaa kun kyselin asiasta relettä hakiessani .. harmi)
Edelleen on epäselvää mikä oli varsinaisesti vialla. Pumppu ei pitänyt mekkalaa, joten se saataa olla ehjä. Pitää vielä testata. Sulakehan se ei tietenkään voinut olla alunperin viallinen (koska vika olisi ollut koko ajan päällä) , joten oma arvaukseni on myös rele, jota tuolla alussa jo veikkailtiinkin (Veholla noin 20 eur).
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 313
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: Toisioilmapumppu ongelma
Hei,
Potilaana M113 moottorilla oleva S211. Koitettiin *:lla ottaa ilmapumppu pois käytöstä, siinä onnistumatta. Pääsee kyllä valikkoon muuttamaan "aus" muotoon "ein", mutta lyö vaan erroria sen jälkeen eikä mee läpi tuo muutos. Tarviiks tuo ECU saada jotenkin auki vai oonko aivan pihalla?
Potilaana M113 moottorilla oleva S211. Koitettiin *:lla ottaa ilmapumppu pois käytöstä, siinä onnistumatta. Pääsee kyllä valikkoon muuttamaan "aus" muotoon "ein", mutta lyö vaan erroria sen jälkeen eikä mee läpi tuo muutos. Tarviiks tuo ECU saada jotenkin auki vai oonko aivan pihalla?
Star C3 @LPR
Re: Toisioilmapumppu ongelma
Kyllä. Se pitää klikata avoimeksi kirjoitusmoodiin. En nyt vaan muista mistä... Sama juttu jos esim EGR:n haluaa sammuttaa. Mutta sitte taas takalambdojen sammutukseen tai flektin peukalointiin ei tarvitse avata. Mikä Stari kyseessä? Muistan että joidenkin muksien kanssa ollut ongelmia ja useampaan kertaan joutui tappelemaan.anselmi123 kirjoitti: ↑La 02.04.2022 19:10 Hei,
Potilaana M113 moottorilla oleva S211. Koitettiin *:lla ottaa ilmapumppu pois käytöstä, siinä onnistumatta. Pääsee kyllä valikkoon muuttamaan "aus" muotoon "ein", mutta lyö vaan erroria sen jälkeen eikä mee läpi tuo muutos. Tarviiks tuo ECU saada jotenkin auki vai oonko aivan pihalla?
Tulee muuten VRP peitelevyillä siisti kun saa poistettua kaikki rojut moottorin päälätä edestä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 313
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: Toisioilmapumppu ongelma
Jos ymmärsin oikein niin pitäis vediamolla saada ECU avoimeksi? Miul on C3:nen käytössä.MouTine kirjoitti: ↑Su 03.04.2022 09:37Kyllä. Se pitää klikata avoimeksi kirjoitusmoodiin. En nyt vaan muista mistä... Sama juttu jos esim EGR:n haluaa sammuttaa. Mutta sitte taas takalambdojen sammutukseen tai flektin peukalointiin ei tarvitse avata. Mikä Stari kyseessä? Muistan että joidenkin muksien kanssa ollut ongelmia ja useampaan kertaan joutui tappelemaan.anselmi123 kirjoitti: ↑La 02.04.2022 19:10 Hei,
Potilaana M113 moottorilla oleva S211. Koitettiin *:lla ottaa ilmapumppu pois käytöstä, siinä onnistumatta. Pääsee kyllä valikkoon muuttamaan "aus" muotoon "ein", mutta lyö vaan erroria sen jälkeen eikä mee läpi tuo muutos. Tarviiks tuo ECU saada jotenkin auki vai oonko aivan pihalla?
Tulee muuten VRP peitelevyillä siisti kun saa poistettua kaikki rojut moottorin päälätä edestä.
Star C3 @LPR
Re: Toisioilmapumppu ongelma
Joo, vediamolla syöttää ensin salasanan ja sitten pääsee koodailemaan.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 313
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Toisioilmapumppu ongelma
Joo, ja pitiköhän olla vielä ilman vikakoodia, en muista varmaksi... en itse tuota ole koskaan tehnyt vaikka kerran viallista pumppua olen tutkaillut.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: La 05.02.2022 18:04
Re: Toisioilmapumppu ongelma
Voisiko joku valaista missä tuo toisiopumppu sijaitseee Mese 2007 malli C w204 Bensa 1796 katsatuksessa koodo P0491 pitääkö pumppu vaihtaa