W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi 9020
W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi 9020
Terve,
Onko kokemusta ja osaako joku kertoa seuraavasta viasta?
Eli star kertoo näin:
LWR - Ajovalojen korkeussäätö, koodi 9020, Rakenneosa E2m1 (oikean ajovalon korkeussäädön moottori) tai siihen menevä johto on rikki.
Tarkasta rakenneosa E2m1 (oikean ajovalon korkeussäädön moottori)
Tarkastusedellytykset:
-Vikakoodi 9020 on olemassa, tai siihen liittyvä ohjaus ei ole kunnossa
Tähän liittyvän vikakoodin tila:
Vikakoodi '9020 Rakenneosa E2m1 (oikean ajovalon korkeussäädön moottori) tai siihen menevä johto on rikki.' olemassa
Mahdollinen syy ja aputoimenpide:
-Jos päset käsiksi, tarkasta valon sisäisten, rakenneosaan E2m1 (oikean ajovalon korkeussäädön moottori) menevien johtojen mahdollinen oikosulku tai virtakatkos; tarvittaessa korjaa.
-Tarkasta ettei rakenneosa E2m1 (oikean ajovalon korkeussäädön moottori) ole raskasliikkeinen tai takerteleva.
-Jos et onnistunut korjaamaan vikaa, vaihda rakenneosa E2m1 (oikean ajovalon korkeussäädön moottori)
-Jos et onnistunut korjaamaan valon sisäisten johtojen vikaa, vaihda rakenneosa E2 (valoyksikkö oikea etu)
Pystyykö tuon korkeussäädön moottorin toimivuuden mittaamaan yleismittarilla johtojen liittimestä? Jos pystyy, niin onko tietoa mitä arvoja (paljonko ohmeja) pitäisi mittarilla löytyä? Umpio on irti ja tuohon korkeussäädön moottoriin näyttää menevän neljä johtoa. Tai mistä ja miten tuota vikaa kannattaisi lähteä etsimään/purkamaan?
Autoa käynnistäessä ja valot päälle, niin vasen valo nousee ja jää oikeaan asentoon. Oikea ei liikahda yhtään mihinkään suuntaan.
Onko kokemusta ja osaako joku kertoa seuraavasta viasta?
Eli star kertoo näin:
LWR - Ajovalojen korkeussäätö, koodi 9020, Rakenneosa E2m1 (oikean ajovalon korkeussäädön moottori) tai siihen menevä johto on rikki.
Tarkasta rakenneosa E2m1 (oikean ajovalon korkeussäädön moottori)
Tarkastusedellytykset:
-Vikakoodi 9020 on olemassa, tai siihen liittyvä ohjaus ei ole kunnossa
Tähän liittyvän vikakoodin tila:
Vikakoodi '9020 Rakenneosa E2m1 (oikean ajovalon korkeussäädön moottori) tai siihen menevä johto on rikki.' olemassa
Mahdollinen syy ja aputoimenpide:
-Jos päset käsiksi, tarkasta valon sisäisten, rakenneosaan E2m1 (oikean ajovalon korkeussäädön moottori) menevien johtojen mahdollinen oikosulku tai virtakatkos; tarvittaessa korjaa.
-Tarkasta ettei rakenneosa E2m1 (oikean ajovalon korkeussäädön moottori) ole raskasliikkeinen tai takerteleva.
-Jos et onnistunut korjaamaan vikaa, vaihda rakenneosa E2m1 (oikean ajovalon korkeussäädön moottori)
-Jos et onnistunut korjaamaan valon sisäisten johtojen vikaa, vaihda rakenneosa E2 (valoyksikkö oikea etu)
Pystyykö tuon korkeussäädön moottorin toimivuuden mittaamaan yleismittarilla johtojen liittimestä? Jos pystyy, niin onko tietoa mitä arvoja (paljonko ohmeja) pitäisi mittarilla löytyä? Umpio on irti ja tuohon korkeussäädön moottoriin näyttää menevän neljä johtoa. Tai mistä ja miten tuota vikaa kannattaisi lähteä etsimään/purkamaan?
Autoa käynnistäessä ja valot päälle, niin vasen valo nousee ja jää oikeaan asentoon. Oikea ei liikahda yhtään mihinkään suuntaan.
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Joo vaihda suosiolla se korkeudensäätömoottori.
Asiasta löytyy tarinaa foorumilla kun hakee sanoilla xenon valojen korkeudensäätö tms.
Asiasta löytyy tarinaa foorumilla kun hakee sanoilla xenon valojen korkeudensäätö tms.
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Mulla oli samaa ongelmaa kauan sitten. Välillä nousi se valokeila ylös ja välillä ei.
Vaihdoin lapun pohojasa olevat ballastimet ristiin niin loppu ongelmat. Se ballasti on can-väylässä ja ohjaa noita korkeussäätömoottoreita.
Vaihdoin lapun pohojasa olevat ballastimet ristiin niin loppu ongelmat. Se ballasti on can-väylässä ja ohjaa noita korkeussäätömoottoreita.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Ok. Kiitos vaan. Täytyypi alkaa metsästää moottoria.
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Taitaa olla vika tuossa LWR Leistugsmoduulissa. Kokeilin vaihtaa niitä puolelta toiselle ja vika siirtyi mukana:)
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Joo. Vaihdoin tuon moduulin ja testasin, niin toimivat molemmin puolin. Roplasin umpiot ja puskurin kiinni ja testasin->paluu lähtöpisteeseen eli oikea ei liiku, mutta vasen toimii. Viulukieli!!!
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Puskurin ym, purku ja umpio pois. Otin nyt sitten sen korkeussäädönmoottorin irti ja mittasin kelojen vastukset. Toinen näytti 10,8 ohmia ja toinen 25,4 ohmia. Osaako tietävät nyt kertoa onko tuo moottori sökönä? Ja saako uusia mistään vai pitääkö koittaa ebaysta tms. metsästää?
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Jepjep...varaosana tulleessa säätömoottorissa molempien kelojen vastus 7,2 ohmia. Jos tuosta tiedosta nyt kenellekään mitään iloa on...
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Mistä löysit varaosa moottorin?
Ihan vaan tulevaisuutta miettien.
Ihan vaan tulevaisuutta miettien.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Ebaystä. Aika rivakasti näyttävät häipyvän sieltä, kun myyntiilmoitus tulee. Eikä siellä montaa ollutkaan ilmoituksia, kun etsin...ehkä 1-3kpl max.
Kävi tuossa mielessä käämiä itse uudelleen tuo vanha moottori (kun tuo 7,2 ohmia on nyt tiedossa ja muistissa) jos joskus energiaa/aikaa löytyy. Moottori kuitenkin on hyvin yksinkertainen https://www.drive2.com/l/3382799/" onclick="window.open(this.href);return false; kuten tuosta linkistä käy ilmi.
Kävi tuossa mielessä käämiä itse uudelleen tuo vanha moottori (kun tuo 7,2 ohmia on nyt tiedossa ja muistissa) jos joskus energiaa/aikaa löytyy. Moottori kuitenkin on hyvin yksinkertainen https://www.drive2.com/l/3382799/" onclick="window.open(this.href);return false; kuten tuosta linkistä käy ilmi.
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Täällä olisi sama ongelma 203 faceliftissä, oikean puolen korkeussäätö ei toimi ja vikakoodi oli moottorille. Saakohan 203seen uuden säätömoottorin, uusi umpio klssä 1300e
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Eiköhän sellainen jostain löydy. Pitäisi vaan ensin selvittää millainen säätömoottori siinä on. Hyvä tapa aloittaa selvittäminen on ensin selvittää umpion osanumero tai purkaa umpio irti ja katsoa säätömoottorin osanumerot/merkinnät. Minkä vuotinen autosi on ja xenon/bi-xenon ilmeisesti on? Ja umpio kannattaa tilata vaikka Saksasta jos sellaisen joutuisi hankkimaan. Todennäköisesti löytyy useita satoja euroja halvemmalla.crikez kirjoitti:Täällä olisi sama ongelma 203 faceliftissä, oikean puolen korkeussäätö ei toimi ja vikakoodi oli moottorille. Saakohan 203seen uuden säätömoottorin, uusi umpio klssä 1300e
Säätömoottori saattaisi löytyä esim. tuolta kunhan tietää mitä tilaa http://www.ebay.de/itm/BMW-Audi-A6-A3-A ... Sw~gRVi9Ml" onclick="window.open(this.href);return false;
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Autohan on 2004vm bi-xenon umpioilla, ebaysta olen juu 200-300 euroon löytänyt umpioita, tuningkaupassa olis kanssa 320e.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Takakannen suojan alta näyttää tuolta, missä se säädinmoottori siis on? Umpiossa luki automotive lighting ja numerokoodeja
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Paha sanoa, kun ei ole perehtynyt kyseisen auton umpioon/autoon.... Saattaa olla tuo musta mötikkä umpion aukosta kuvassa vasemmalla. Siis tuossa sytyttimen johtojen "takana". Moottorista lähtee jonkinlainen muoviakseli projektorin kiinnityskehykseen luulisin. Akseli/varsi voi olla vaikka neliskulmainen ja yleensä moottori on umpiossa alhaalla. Saatat joutua purkamaan koko umpion, jotta saat moottorin vaihdettua.
Huom. puhun nyt vain kokemuksesta W211 umpiosta, joten varmaa tietoa tämä ei ole.
Huom. puhun nyt vain kokemuksesta W211 umpiosta, joten varmaa tietoa tämä ei ole.
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Automotive lighting ei vielä kerro mitään, koska todennäköisesti sen edessä lukee Bosch, Hella, tai joku muu valmistaja. Numerokoodi paljon tärkeämpi.crikez kirjoitti:Takakannen suojan alta näyttää tuolta, missä se säädinmoottori siis on? Umpiossa luki automotive lighting ja numerokoodeja
Tiedätkö ovatko autosi umpiot alkuperäiset? Jos laittaisit autosi valmistenumeron, niin voin katsoa umpion osanumeron EPC:n kautta.
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Alkuperäiset on, WDB2032161F521371
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Pikaisesti haettuna en löytänyt kuin xenon umpion korkeussäädön moottorin MB osanumero A 140 820 19 08 ja merkintä UBLZ4 toinen osanumero samassa moottorissa 0 307 860 001 AL ja toisessa kuvassa muuten sama, mutta AL:n tilalla lukee Bosch . En tiedä onko sama moottori kuin bi-xenonissa.
Näyttäisi Ford Focus 2004-2007 olevan noilla samoilla merkinnöillä oleva moottori. Uskoisin jonkun palstalaisen W203 omistajan osaavan kertoa sopiiko xenonin moottori bi-xenoniin.
Eli kyseessä sama moottori, joka aikaisemman viestin linkistä ebayhin löytyy. Ja käytetään monessa eri automerkissä kuten BMW, Ford, Land Rover, Mercedes (http://www.ebay.com/itm/MERCEDES-BENZ-S ... 3169190855" onclick="window.open(this.href);return false;), mutta tosiaan en osaa sanoa sopiiko Bi-Xenon umpioon.
Näyttäisi Ford Focus 2004-2007 olevan noilla samoilla merkinnöillä oleva moottori. Uskoisin jonkun palstalaisen W203 omistajan osaavan kertoa sopiiko xenonin moottori bi-xenoniin.
Eli kyseessä sama moottori, joka aikaisemman viestin linkistä ebayhin löytyy. Ja käytetään monessa eri automerkissä kuten BMW, Ford, Land Rover, Mercedes (http://www.ebay.com/itm/MERCEDES-BENZ-S ... 3169190855" onclick="window.open(this.href);return false;), mutta tosiaan en osaa sanoa sopiiko Bi-Xenon umpioon.
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Pitää loman aikana käyttää umpio pöydällä ja ottaa säätimestä selvää, kiitos sinulle vaivannäöstä!
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Eipä mitään. Sillä se sitten selviää . On kyllä aika häpeällistä touhua, että säätömoottoreita ei myydä varaosina xenon/bi-xenon umpioihin.
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Sanos muuta
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Pistin töiden jälkeen ranttaliksi ja napsuttelin umpion palasiksi ja samanlainen mötikkä sieltä löyty kuin w211sessä, mutta miten ton saa mitattua onko sökö?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Ei näytä samalta kuin W211:ssä Bi-Xenonin säätömoottori (halogen umpiossa erilainen). W211:ssä siis on tuollainen moottori https://www.drive2.com/l/3382799/" onclick="window.open(this.href);return false; Säätömoottorin johtoliittimessa on todennäköisesti 4 tai 5 johtoa/napaa (kaksi kelaa joihin molempiin 2 liitintä). Mittaa yleismittarilla liittimestä paljonko kelan vastus on ohmeina. Löydät oikeat johdot/navat kokeilemalla mittarilla. Jos W211 moottoriin menee neljä johtoa, niin johto 1 ja 3 menee toiselle kelalle ja johto 2 ja 4 toiselle kelalle (tämä vain esimerkkinä...johtoja ei ole numeroitu, mutta liittimen "laidasta laitaan" 1, 2, 3, 4)
W211:n säätömoottorin kelojen vastukset olivat em. 7,2 ohmia/kela. Yhden BMW:n säätömoottorin kelojen vastukset olivat 8,4 ohmia/kela (tämä vain verrokkina/esimerkkinä).
Eli kokeile minkälaiset vastukset löytyvät minkäkin navan väliltä. Todennäköisesti jos moottori on ehjä, niin molempien kelojen vastukset ovat samansuuruiset. Ei varmaa tietoa kylläkään, mutta näin uskoisin.
Enemmänkin tuo moottori näyttäisi samalta kuin aikaisemman viestin linkissä ebayhin. Taisin nähdä 12€/kpl myynti-ilmoituksia, kun asiaa viimeksi tutkiskelin.
W211:n säätömoottorin kelojen vastukset olivat em. 7,2 ohmia/kela. Yhden BMW:n säätömoottorin kelojen vastukset olivat 8,4 ohmia/kela (tämä vain verrokkina/esimerkkinä).
Eli kokeile minkälaiset vastukset löytyvät minkäkin navan väliltä. Todennäköisesti jos moottori on ehjä, niin molempien kelojen vastukset ovat samansuuruiset. Ei varmaa tietoa kylläkään, mutta näin uskoisin.
Enemmänkin tuo moottori näyttäisi samalta kuin aikaisemman viestin linkissä ebayhin. Taisin nähdä 12€/kpl myynti-ilmoituksia, kun asiaa viimeksi tutkiskelin.
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Näyttääkö samalta http://www.bildelsbasen.se/?link=item&s ... d=20680844" onclick="window.open(this.href);return false; ? Tuo kylläkin Land Roverista...
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Joo anteeksi kun ymmärsin aiemmin että se osa minkä linkkasit olisi ollut sama kuin sinulla w211ssä, mutta ei sittenkään, mutta piti niputtaa umpio takaisin autoon niin jäi mittailematta, ja tilasin mötikän varaosakoodilla oikeita säätömoottoreita 2kpl, eli tämä minkä olit aiemmin jo linkannut? http://www.ebay.de/itm/BMW-Audi-A6-A3-A ... Sw~gRVi9Ml" onclick="window.open(this.href);return false;
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
No eipä mitään tarvitse anteeksi pyydellä Hyvä, että uudet moottorit löytyivät. Se on pääasia
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Niin, umpion purkaminenkin pitäisi mennä nyt kuin itsestään kun sen on kerran jo avannut, kiitos Sampolle vielä!
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Eipä mitään. Mukavaa jos pystyin auttamaan Vielä seuraavalla kerralla, kun purat umpion, niin kannattaa tarkastaa umpion sisällä kulkevien johtojen eristeet. W211:ssä ilmeisesti ainakin ensimmäisissä malleissa taisi olla "tyyppivikana" eristeiden huono laatu (kuten minulla). Osaan laitoin kutistesukkaa ja osan johdoista jouduin uusimaan kokonaan, koska eriste oli halkeillut ja paikoin ei ollut mitään jäljellä. Löytyi 1-2cm pätkiä pelkkää kuparia näkyvillä. En tiedä onko W203:ssa samaa "vaivaa", mutta samalla sen tarkistaa, kun umpion purkaa
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Eli ko. automallissa käytetty kaapeli ei ollut tarpeeksi lämmönkestävää. Kova kuumuus hapertaa kaapelin eristeen. Kutistesukka parempi kuin paljas kupari ja kestänee muutaman vuoden.Sampo kirjoitti:seuraavalla kerralla, kun purat umpion, niin kannattaa tarkastaa umpion sisällä kulkevien johtojen eristeet. W211:ssä ilmeisesti ainakin ensimmäisissä malleissa taisi olla "tyyppivikana" eristeiden huono laatu (kuten minulla). Osaan laitoin kutistesukkaa ja osan johdoista jouduin uusimaan kokonaan, koska eriste oli halkeillut ja paikoin ei ollut mitään jäljellä. Löytyi 1-2cm pätkiä pelkkää kuparia näkyvillä.
Luulisin että nuo säätömoottorit ole toteutettu siten että toiset kaksi johtoa on säätömoottorille (sama ohmimäärä molemmilla moottoreilla) ja toiset kaksi johtoa vastukselle (arvo muuttuu kun akselia kääntää). Tuo akselin vastus on toteutettu liukuvastuksilla, jotka kuluvat/sotkeentuvat helposti. Onko kukaan noita moottoreita purkanut kokeillut suihkuttaa kelalle "kontaktin puhdistus spraytä"? Ko. spray poistaisi liasta/hapettumasta, mutta ei tietenkään kulumasta, aiheutuneen vian ja voisi toimia "ensiapuna".Sampo kirjoitti:Säätömoottorin johtoliittimessa on todennäköisesti 4 tai 5 johtoa/napaa (kaksi kelaa joihin molempiin 2 liitintä). Mittaa yleismittarilla liittimestä paljonko kelan vastus on ohmeina. Löydät oikeat johdot/navat kokeilemalla mittarilla. Jos W211 moottoriin menee neljä johtoa, niin johto 1 ja 3 menee toiselle kelalle ja johto 2 ja 4 toiselle kelalle (tämä vain esimerkkinä...johtoja ei ole numeroitu, mutta liittimen "laidasta laitaan" 1, 2, 3, 4)
W211:n säätömoottorin kelojen vastukset olivat em. 7,2 ohmia/kela. Yhden BMW:n säätömoottorin kelojen vastukset olivat 8,4 ohmia/kela (tämä vain verrokkina/esimerkkinä).
Eli kokeile minkälaiset vastukset löytyvät minkäkin navan väliltä. Todennäköisesti jos moottori on ehjä, niin molempien kelojen vastukset ovat samansuuruiset. Ei varmaa tietoa kylläkään, mutta näin uskoisin.
Käytössä nyt: MERCEDES E220 2017 ja HONDA Civic Tourer 1,8 2014
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Re: W211 Bi-Xenon valojen korkeussäädön moottori, vikakoodi
Saattaa olla noinkin. Moottorin sisällä ei uskoakseni liukuvastusta ole ellei se sitten ole kierteellisessä akselissa joka säätää valonkorkeutta? Akseli ei siis käänny vaan roottorissa olevat kierteet "työntävät" tai "vetävät" akselia/tappia ulos tai sisään. Sinänsä järkeen käypää kyllä olisi yksi kela, jonka napaisuutta muuttamalla olkoon "roottori" pyörisi eri suuntiin.PeteA kirjoitti:Luulisin että nuo säätömoottorit ole toteutettu siten että toiset kaksi johtoa on säätömoottorille (sama ohmimäärä molemmilla moottoreilla) ja toiset kaksi johtoa vastukselle (arvo muuttuu kun akselia kääntää). Tuo akselin vastus on toteutettu liukuvastuksilla, jotka kuluvat/sotkeentuvat helposti. Onko kukaan noita moottoreita purkanut kokeillut suihkuttaa kelalle "kontaktin puhdistus spraytä"? Ko. spray poistaisi liasta/hapettumasta, mutta ei tietenkään kulumasta, aiheutuneen vian ja voisi toimia "ensiapuna".
Minä uskon kahteen kelaan. Mittaamassani BMW:n säätömoottorin liittimessä oli viisi napaa, joista "viides" saattaisi jotain arvoa jostain antaa. Muuten olen saanut identtiset ohmit ehjiltä säätömoottoreilta kaksi + kaksi johdon väliltä. W211:n rikkonaisen säätömoottorin vastukset olivat jotain 25,4 ohmia toisesta parista ja 9,4 ohmia toisesta parista. Mene ja tiedä Yhden säätömoottorin olen purkanut kuten tuossa linkissä https://www.drive2.com/l/3382799/" onclick="window.open(this.href);return false;
-04 S211 E320 4Matic, ex-82 W123 300D, ex-98 W210 E320, ex-99 W210 E55 AMG, ex-95 W202 C200, ex-00 W210 E430