7g tronic johdinlevyn vaihto 320 cdi
7g tronic johdinlevyn vaihto 320 cdi
Johdinlevy vikahan se tuli laatikkoon. Onko Oulun seudulla ketään "mersuvelhoa", joka ton pystyis vaihtaan ja ohjelmoimaan? Kallistahan tuo on marmorilla korjata.
Re: 7g tronic johdinlevyn vaihto 320 cdi
Meillä onnistuu Ylivieskassa vaihtaa ja koodata online.
oulaistenliikenne.fi
Re: 7g tronic johdinlevyn vaihto 320 cdi
Se saattaa olla mahdollista myös korjata, eikä silloin ohjelmointia tarvi. Ainakin mikkelissä on joku firma joka tekee niitä, ja jos korjaus ei onnistu, ei tule veloitustakaan. Pitäisi onnistua ainakin jos vika on pyörintänopeusanturissa.
Re: 7g tronic johdinlevyn vaihto 320 cdi
Romanian pojat korjaa kanssa ja ovat korjanneet niitä todella paljon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 7g tronic johdinlevyn vaihto 320 cdi
Itse korjautin juurikin Romaniassa Softelectronicilla. Kaveri halusi starin vikakoodit ja kertoi sitten saako korjattua. Hommasta tuli takuutodistus ja mitä on korjattu. Antoi DHL koodinsa ja kuljetus sujui sillä hienosti. DHL haki maanantai aamuna levyn. Oli Romaniassa keskiviikkoaamuna ja lähti illalla takasin. Täällä oli perjantaina ja auto nipussa lauantaina. Kaikki toimi hienosti. Vaihteet vaihtui napakammin, josta itse tykkään enemmän kun levyjen luistattamisesta. Koko hoito maksoi matkoineen 280 euroa. Ja tietysti öljyt, filtteri ja ruuvit.
Re: 7g tronic johdinlevyn vaihto 320 cdi
Joo ja tiiviste unohtui.
Re: 7g tronic johdinlevyn vaihto 320 cdi
Mitäs johdinlevyyn tarkalleen ottaen korjattiin, jos kerran se oli kerrottu? Siis ihan uteliaisuudestä mitä ne sille tekee.Janne L kirjoitti:Itse korjautin juurikin Romaniassa Softelectronicilla. Kaveri halusi starin vikakoodit ja kertoi sitten saako korjattua. Hommasta tuli takuutodistus ja mitä on korjattu. Antoi DHL koodinsa ja kuljetus sujui sillä hienosti. DHL haki maanantai aamuna levyn. Oli Romaniassa keskiviikkoaamuna ja lähti illalla takasin. Täällä oli perjantaina ja auto nipussa lauantaina. Kaikki toimi hienosti. Vaihteet vaihtui napakammin, josta itse tykkään enemmän kun levyjen luistattamisesta. Koko hoito maksoi matkoineen 280 euroa. Ja tietysti öljyt, filtteri ja ruuvit.
Oma laatikkko on tehnyt satunnaisia vaihteiston jumiamisia, joista on selvinnyt pysäyttämisellä ja uudelleen starttauksella. Esiintyi yleensä kostealla kelillä ja noin 100km ajon jälkeen, jossa risteyksessä tapahtuvan käännöksen ja kiihdytyksen jälkeen kaasun nosto. Syksyllä 2017 sitten jouduin turvautumaan lavettikyytiin, kun tämä ei enää tepsinyt ja laatikko pysyi 2 vaihteella. Tai pakilla. Mutta ei enää vaihtanut. Vaihdoin sitten öljyt autoon, joka korjasi silloin vian. Öljyt olivat todella paskaiset. Dokumenttien mukaan laatikkoon olisi ollut öljyt vaihdettu juuri ennen ostoa. Mutta ilmeisesti ei. Tällöin oli ajettu juurikin tuon 60tkm oletetusta edellisestä öljynvaihdosta. Tämän jälkeen auto toimi viime kesään asti, jolloin uudestaan totaali jumi.
Öljyt oli taas melko tummat, ei tosin niin mustat kuin edellisellä kerralla.
Sitten otin johdinlevyn omalle pöydälle tutkittavaksi turbiinianturivian vuoksi. Olin jo hankkinut kiinan poikien tuottamat uudet anturit valmiiksi, mutta en sitten kuitenkaan uskaltanut niitä vaihtaa, kun totesin niiden signaali ohjauksen olevat hieman erilainen alkuperäisiin verrattuna.
Anturithan ovat hall-antureita. 3-nastaa joissa +5V, maa ja open-collector/drain lähtö signaalille. Ohjausboksissa on ylösveto signaalille. Kiinan anturi jätti signaalin joko ylös tai alas riippuen viimeisestä magneetin polariteetista. Alkuperäinen anturi vapautti aina signaalin ylösvedolle vietyäni magneetin pois anturilta. Alkuperäisen anturin nousu- ja laskunopeudet olivat myös jonkun verran nopeampia. Mitatessani huomasin, että alkuperäinen ei jaksaisi vetää kunnolla signaalia alaspäin, mutta muutellessani mittapäiden asentoa ja välillä painettuani sormella piirilevyä anturia kohden sain samat lukemat kuin uudestakin anturista. Siksi päädyin vain irroittamaan anturin pistehitsaus liitokset ja tinasin ne huolella kiinni, jonka jälkeen signaalit tasot olivat kohdallaan.
Uusilla öljyillä taas kasaan. Pari kertaa on taas kuukauden sisään tehnyt jumin, josta on selvinnyt uudelleen käynnistyksellä.
Olen tullut siihen tulokseen, että omalla kohdallani ei välttämättä olisi anturiviasta kuitenkaan kyse vaan aikaisemmasta laatikon huollon laiminlyönnistä ja joku pakka/jarru paskoo laatikon niin pahasti, että metallisilppu rupee johtamaan ajan saatossa anturien signaalitasot lukukelvottomiksi, kun kerran pesun jälkeen toimii taas jonkun aikaa normaalisti.
2->3 tai 2-1 vaihto on satunnaisesti ollut melko raju. Kotipihaan noustessa jyrkkä mäki, jossa hidastetaan mutkan vuoksi ja aski vaihtaa pienemmälle.
Seuraavaksi joutuu varmaan silpuamaan koko askin ja vaihtamaan joitan pakkoja...
Mikäköhän noista ensin kuluu? Vai turbiinilukko???
S211 2006 & W204 2008 & STAR 2013.7
Re: 7g tronic johdinlevyn vaihto 320 cdi
Varmaan pitää öljyt olla vaihdettu. Kun mekaaninen puoli on ok, niin laatikon voisi resetoida. Niin opettelee kuskin ajotavat uudestaan. Auttaa outoihin vaihto nykimisiin.
Jos se ei auta (riittävästi) , niin sitä voi opettaa uudestaan myös. (Adaptoida)
Luulen, että Romaniassa korjaavat juotokset ja vaihtaa jonkun anturin
Jos se ei auta (riittävästi) , niin sitä voi opettaa uudestaan myös. (Adaptoida)
Luulen, että Romaniassa korjaavat juotokset ja vaihtaa jonkun anturin
Viimeksi muokannut simosami, Ti 18.12.2018 20:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 7g tronic johdinlevyn vaihto 320 cdi
Vikakoodit ?Olen tullut siihen tulokseen
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 7g tronic johdinlevyn vaihto 320 cdi
7v laatikko pitää aina "resetoinnin" jälkeen opettaa 5v opii hyvin itsekseensimosami kirjoitti:Varmaan pitää öljyt olla vaihdettu. Kun mekaaninen puoli on ok, niin laatikon voisi resetoida. Niin opettelee kuskin ajotavat uudestaan. Auttaa outoihin vaihto nykimisiin.
Jos se ei auta (riittävästi) , niin sitä voi opettaa uudestaan myös. (Adaptoida)
Luulen, että Romaniassa korjaavat juotokset ja vaihtaa jonkun anturin
Mökkillä
'
'
Re: 7g tronic johdinlevyn vaihto 320 cdi
Levyyn oli vaihdettu pyörintänopeusanturit ja joku muu anturi. Ei enää muista.
Re: 7g tronic johdinlevyn vaihto 320 cdi
Turbiinianturin vikakoodit. En muista tarkkaa sanamuotoa, mutta toinen herja epäselvä tai epäkelpo signaali ja toinen, että signaali puuttuu. Ja pelkällä öljyn vaihdolla nuo katoaa jumitilanteet useammaksi kuukaudeksi.dealer kirjoitti:Vikakoodit ?Olen tullut siihen tulokseen
Nyt vaan harmittelin, että ei tullut valettua niihin kontakteihin mitään likasuojaa. Jotain öljynkestävää lakkaa?
S211 2006 & W204 2008 & STAR 2013.7