E 220 (111960) käyntihäiriö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Verkke »

Mikä boxi pitää irrottaa? Se ensimmäinen jossa on pitkä töpseli, vai taaempi mihin puolan ja lämpöanturin piuhat menee? Vai onko ne yhtä ja samaa boxia?

Edit: Taaempi on ecu, ensimmäinen on ABS-boxi.
Viimeksi muokannut Verkke, La 28.10.2017 15:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Verkke »

"Moottori alkaa lämmittyään käymään kahdella sylinterillä, häiriökoodit tallentuvat 2. ja 3. sylinterin sytytyskatkoista.

Sytytyspuolien ensiöpiireistä mitattiin sytytysvahvistimen toiminta. Ensiöpulssi tulee edelleen molemmille puolille myös häiriön ilmaantumisen jälkeen.

1. ja 2. sylinterin ruiskutussuuttimien ohjauspiirit mitattiin. Häiriön ilmaantumisen jälkeen 2. sylinterin ruiskutussuuttimen pulssi poistui, eli moottorinohjaus tunnistaa sytytyskatkon ja lopettaa polttoaineen ruiskutuksen kyseisiin sylintereihin.

Vauhtipyörän impulssikehä tarkastettiin. Molemmat segmentit ovat ehjät ja toisen segmentin loppupäässä oleva kestomagneetti on myös ehjä.

Oire esiintyy ainoastaan moottorin lämmittyä yli 80 C lämpötilaan, mikä voi viitata moottorinohjainlaitteen sisäiseen vikaan. Ohjainlaitteen ulkopuolista syytä ei tällä hetkellä pystytty toteamaan.

Akun tyhjenemiseen johtanut ABS-järjestelmän jatkuva päälläolo johtui suojareleen sisään päässeestä kosteudesta. Kosteus poistettiin ja ABS:n releen kytkevä transistori taivutettiin irti sulakkeen jälkeisestä jännitesyöttökiskosta."

Kaikki varmaan huomasi, että edellä oleva ei ollut Verken tekstiä, vaan Autosähköpaja Lindholmin (ex Timpan Auto). Akun tyhjeneminen loppui yj-releen korjaamisen myötä ja ecun lähetin Kuusankoskelle Romlab Oy:öön.

Romlabista sanottiin jo puhelimessa, että vaikka ecussa oli jotain kylmäjuotoksia jotka korjattiin, ei siinä ole varsinaista vikaa. Jotkut hybridikortitkin (jota ei voi vaihtaa) siellä tarkastettiin ja todettiin ehjäksi, eli em. teoriani ecun vioittumisesta ei pitänyt paikkansa. Lindholmin mielestä vikaa ei muualtakaan löydy.

MISSÄ VIKA SIIS VOI OLLA??? Tulpilta ecuun pitäisi kaikki olla kunnossa.

Lambda-anturikin mitattiin varmuuden vuoksi, mutta se on ok.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Verkke kirjoitti:"Moottori alkaa lämmittyään käymään kahdella sylinterillä, häiriökoodit tallentuvat 2. ja 3. sylinterin sytytyskatkoista.

Sytytyspuolien ensiöpiireistä mitattiin sytytysvahvistimen toiminta. Ensiöpulssi tulee edelleen molemmille puolille myös häiriön ilmaantumisen jälkeen.

1. ja 2. sylinterin ruiskutussuuttimien ohjauspiirit mitattiin. Häiriön ilmaantumisen jälkeen 2. sylinterin ruiskutussuuttimen pulssi poistui, eli moottorinohjaus tunnistaa sytytyskatkon ja lopettaa polttoaineen ruiskutuksen kyseisiin sylintereihin.

Vauhtipyörän impulssikehä tarkastettiin. Molemmat segmentit ovat ehjät ja toisen segmentin loppupäässä oleva kestomagneetti on myös ehjä.

Oire esiintyy ainoastaan moottorin lämmittyä yli 80 C lämpötilaan, mikä voi viitata moottorinohjainlaitteen sisäiseen vikaan. Ohjainlaitteen ulkopuolista syytä ei tällä hetkellä pystytty toteamaan.

Akun tyhjenemiseen johtanut ABS-järjestelmän jatkuva päälläolo johtui suojareleen sisään päässeestä kosteudesta. Kosteus poistettiin ja ABS:n releen kytkevä transistori taivutettiin irti sulakkeen jälkeisestä jännitesyöttökiskosta."

Kaikki varmaan huomasi, että edellä oleva ei ollut Verken tekstiä, vaan Autosähköpaja Lindholmin (ex Timpan Auto). Akun tyhjeneminen loppui yj-releen korjaamisen myötä ja ecun lähetin Kuusankoskelle Romlab Oy:öön.

Romlabista sanottiin jo puhelimessa, että vaikka ecussa oli jotain kylmäjuotoksia jotka korjattiin, ei siinä ole varsinaista vikaa. Jotkut hybridikortitkin (jota ei voi vaihtaa) siellä tarkastettiin ja todettiin ehjäksi, eli em. teoriani ecun vioittumisesta ei pitänyt paikkansa. Lindholmin mielestä vikaa ei muualtakaan löydy.

MISSÄ VIKA SIIS VOI OLLA??? Tulpilta ecuun pitäisi kaikki olla kunnossa.

Lambda-anturikin mitattiin varmuuden vuoksi, mutta se on ok.
Onko puristukset tarkistettu jospa siinä on vanhan aikainen vika ja ventiili alkaa kantamaan
Mökkillä
'
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Verkke »

Tällöin vika ei varmaankaan kuittaantuisi - edes hetkeksi - virrat pois kytkemällä.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Verkke »

On aika kehitellä uusi teoria käyntihäiriöstä, kun kolmellakaan pajalla vika ei ole selvinnyt. Autossa ilmeisesti -94 asennettu (SF-tunnus käyttöohjeessa) Defa Patriot hälytin, joka ei ole toiminnassa, joskin valodiodi vilkkuu sekä virrat päällä, että ovien ollessa lukossa.

Järjestelmä on isommin reistannut ensimmäisen kerran vuonna 2012, jolta ajalta on komea 507,83€ lasku. Tällöin varsinainen asiantuntija Convita Oy:ssä on etsinyt vikaa kun auto ei ole käynnistynyt. Homma on "korjattu" ecu-yksikön syöttölinjan virtajohto ohittamalla ja ecun viereen on lisätty 30A sulake. Johto tulee siis laturilta (joka on lähes uusi) ja akun takaa sitä on jatkettu omalla virityksellä. Myös öljynpaineanturin johto tulee tätä kautta ja painemittarihan siis meni mykäksi.

Kun otin sulakkeen irti, se oli kuin tervan peitossa, eli lämmennyt joskus? Ilman sulaketta auto starttaa mutta ei käynnisty eli virta kulkee tätä väylää edelleen.

Vuonna 2015 (10 tkm sitten) vika on nimittäin toistunut - ei käynnisty - ja tällöin Koivuhaan Vehossa on todettu hälyttimen johto irronneeksi ja tämä kiinnitetty. Mitään ei ole kuitenkaan tehty aiemmille virityksille/ yrityksille korjata vikaa.

Ecu saa hälytinongelmiin liittyen virheellistä tietoa? Aiemman omistajan mukaan tätä nykyistä vikaa ei ole esiintynyt.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja atlas »

Toi hälytin kannattaa purkaa pois johto johdolta...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Ompas perusteellista tutkimusta tehty ja hyvin raportoitukin mitä missäkin kohtaa tehty :thumbup:

Minullahan ei pensavehkeistä kokemusta juurikaan ole eli siltä pohjalta. Sellainen vaan tuli mieleen että kun nuissa hälyttimissä monesti on käynnistyksenesto niin mitenhän se on mahdettu kytkeä? Eikait sentään silleen että ECU:n virransyöttö kun helpompiakin tapoja on? Vai onko niin että virtalukolle tulee ECU:n jännitejohto joka on sitte valittu hälyttimelle käynnistyksenestoksi?

Hälyttimissähän on vaan pelkkä rele jonka kautta "sopiva piuha" ohjataan kulkemaan. Rele menny rikki ni laitettu ECU:lle erillinen syöttöjohto kun ei ole tutkittu omaa syöttöjohtoa et miksi siihen ei virtaa tule? Nopeakin tapa kokeilumielessä ottaa hälytin ns. pois pelistä (ennen kun kokonaan purkaa johto johdolta) kun liittää nuo releelle tulevat johdot pysyvästi kiinni toisiinsa ja ottaa siitä erillisestä ECU:n johdosta sulakkeen kuten olit sen jo kertaalleen tehnytkin ja koittaa käynnistyykö.

Sit tuosta ECU:n virransyötöstä. Jotkin älyä sisältävät laitteet ei siedä ollenkaan "häiriötä" sisältävää tasajännitettä. Laturin latausjännitteen päällä näkyy siniaalonhuippuja joka on muistaakseni kuuden kerrannainen kierroslukuun nähden. Kaukaa haettua mutta sellainenkin tuli mieleen että kun olet laturin uusannu niin voisiko ECU:n sähkönsyöttökaapelia (joka nyt erillisenä tulee laturilta) myöten tulla laturilta jotain sellaista mitä ECU ei siedä? Se siinä kyllä outoa on että kylmänä kuitenkin toimii ja kuumana ei.

Mutta jatketaan eli: Mites imusarjan lämmitys kytkeytyy päälle ja pois? Voisiko se olla päällä kun huijaat lämöanturia ja silloin laturilta mahdollisesti tuleva häiriö tasaantuu kun laturi puskee täysillä virtaa ja moottori käy silloin kuumanakin hyvin?

Periaatteessa tuo kuvaamani skenaario on helppo sulkea pois kun ottaa laturilta lataustöpselin irti silloin kun on käyntilämmössä tai ehkä vielä helpomaa on se että ottaa pois imusarjan lämpövastukselle menevän virtasyöttöjohdon --> vika pitäis olla päällä kylmänäkin.

Niin sietääkö laturi sen että ottaa laturintökkelin kokonaan irti meinaan staatorille voi jäädä jäännösmagneettia senverta että laturi haluaisi ladata. Kun kuormaa ei ole niin nouseeko jännite niin ylös että säädin rikkoutuu? Säätimen tietty jos irroittaa? Tätä laturiaihetta en tiedä mieten käy jos pelkän tökkelin irroittaa?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tossa defassa virtalukolta lähtevä avaimesta käännetty jatkuva virta laitteille on omansa jotain 4neliön johto ja se oli poikki ja defan sisään meni 2.5 neliön johto ja sieltä takaisin ja sitten satunnaisia johtoja joka toimilaitteen oman johto katkoksen väliin ja siksi kun autokin vanha niin kaikki pois ja tinaamalla takaisin...muutenkin toi defan laitos on aiheuttanut todella paljon ongelmia kellä ollut....heivaa veks.
Abico liitoksia...todella ohuita johto liitoksia....karmee paska.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Hetkonen? Olikos potilasi sinulla korjattavana? Kuntoutuiko tai selvisikö mitä uutta?
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Verkke »

Juu, ei ole ollut korjattavana vielä, mutta kiitos hyvistä näkökohdista. Näyttää siltä että aikaisemmissa korjauksissa on menty siitä mistä aita on matalin, jotta auto on saatu jotenkin käyntiin. Veholla tähän ei tosin ole tuhlattu edes paljon aikaa, mutta jotenkin virrankulkua on saatu aikaisempaa enemmän sekaisin? Jotenkin tuntuu, että ongelma on taas eskaloitunut laturin vaihdon jälkeen kuten Jari Ke selvitti.

Hälytin lienee on asennettu jo uutena, koska käyttöohjeessa on vielä SF-maatunnus.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Verkke »

atlas kirjoitti:Tossa defassa virtalukolta lähtevä avaimesta käännetty jatkuva virta laitteille on omansa jotain 4neliön johto ja se oli poikki ja defan sisään meni 2.5 neliön johto ja sieltä takaisin ja sitten satunnaisia johtoja joka toimilaitteen oman johto katkoksen väliin ja siksi kun autokin vanha niin kaikki pois ja tinaamalla takaisin...muutenkin toi defan laitos on aiheuttanut todella paljon ongelmia kellä ollut....heivaa veks.
Abico liitoksia...todella ohuita johto liitoksia....karmee paska.
Nyt on laite esillä, mutta en kyllä ymmärrä mihin ne johdot pitäisi tinailla takaisin. Voitko selventää? Kytkentäkaavio on. Esim. P1 piuhat start 1 musta/punainen; start 2 vihreä/ keltainen; akku punainen - mihin nuo piuhat pitäisi liittää? Näen kyllä mistä ne on katkaistu ja tulee boxille.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja atlas »

Aina ne on katkaistu jostain omasta johdostaan ja liitetty sitten boxin johtoihin...selvästi näkee mistä katkos tehty ja ne tinaile kiinni takaisin....eli joka paikassa on näin tehty...mutta jos orkkis becker on tällöin se orkkis johto sarjassa ja tätä ei sitten enää ohitella tai kytketä takaisin vaan jälkiasennus laitteissa vain ja niissä liitokset näkyvät selvästi ja laitanaan ne on laiteltu abicoilla .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Verkke »

Nyt on Defa Patriot ollut pois pelistä (kiitokset atlakselle yv:stä). Eli ajonesto pois ja alkuperäinen johto tinattu kiinni. Myös hälyttimen sytytysvirta johto poistettu. Lisäksi otin sulakkeen pois, että on mykkä koko laite. Puran sen kokonaan pois kunhan ehdin..

Se erillinen ecun johto täytyy silti olla toiminnassa jotta auto käynnistyy, joten ilmeisesti vuoden 2012 sammuminen ei olekaan ollut syy-yhteydessä hälyttimeen. Kytkentäkaaviotakin kun katsoo, niin on vaikea kuvitella, että hälytin/ ajonesto vaikuttaisi moottorin käymiseen (jos lähtee käyntiin). Onpahan tämäkin vaihtoehto nyt poissuljettu.

Vika on entisellään. On tässä vähäisiä satunnaisia sytytyskatkoja alemmassakin kuin 80 lämpötilassa, mutta ne eivät vaikuta ajamiseen mitenkään.

Nyt kiinnostaa, että mistäköhän tuo imusarjan lämpövastus löytyy, mistä Jari Ke mainitsi?
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
mars
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 02.12.2015 15:12

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja mars »

Ny tulee vähä offtopic mut millä oot lukenu noi vikakoodit. Itellä m111 -95 124 ja aivan mykkänä. Nimittäin numeron verran väärä boksi paikallaan. Voikohan tuota olla mahollista saaha toimimaan tuolla?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tolleen että kuumana alkaa käydä kahdella tai kolmella pytyllä niin boxissa ollut vikaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Verkke »

Miten piuhat oikeasti pitäisi kulkea laiturilta eculle? Epäilen että siellä on katkos jossain ja laturin vaihdon jälkeen ongelma taas eskaloitunut.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Verkke »

Ei ollut vika jälkiasennussähköissäkään http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 9#p1210519" onclick="window.open(this.href);return false; koska virta kulkee laturilta eculle ihan oikein.

Imusarjan lämpövastusta tässä mallissa ei kai ole, joten lähtökuopissa ollaan taas.

Mikä voisi olla rikkoutunut johto, joka aiheuttaa näin ison vian?
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Verkke »

Ehkä siellä on jossain toinen kupareiltaan viallinen johto., YouTubesta on hurjia videoita näistä, tosin niissä vika on selvästi nähtävissä. Pitäisi vissiin vielä katsella johtoja tuolta akun takaa, missä voivat päästä veden kanssa tekemisiin. Harmillinen vika sikälikin, kun auto olisi muuten hyvä ja ruosteeton. Nyt kylmemmälle vika ei edes tule päälle kuin harvoin, kun moottorin lämpötila pysyy kriittisen pisteen alapuolella.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Verkke »

Sieltä akun takaahan löytyi kompostia. Ecua vasemmasta töpselistä tarkistin piuhoja - sytytyspuolen johdot olivat ihan ehjiä, mutta 3 ruskutussuuttimien piuhaa ja 2 ilmamassamittarin piuhaa kuparit esillä ja päässeet myös veden kanssa tekemisiin. Syksyllä en näitä tarkastellut, kun näytti siltä, että vikaa on vain kuumimmissa kohdin. Uusin piuhoja terveeseen asti luullen löytäneeni päävian, mutta johtojen parsimisella ei ollut mitään vaikutusta käyntiin. Tämä on outoa, että oireet pysyy samana, oli johdot kuparit paljaana ja hapettuneena tai ei.

Ilmeisesti siellä on jossain edelleenkin rikkonaista johtoa, mutta ei kyllä tässä sytytys/ ruiskutus linjassa. Sekin outoa, että samassa vyyhdissä on hajonneita johtoja ja ihan ehjiä. Näin paljonko on ollut laatuvaihtelua?
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Verkke kirjoitti:Sieltä akun takaahan löytyi kompostia. Ecua vasemmasta töpselistä tarkistin piuhoja - sytytyspuolen johdot olivat ihan ehjiä, mutta 3 ruskutussuuttimien piuhaa ja 2 ilmamassamittarin piuhaa kuparit esillä ja päässeet myös veden kanssa tekemisiin. Syksyllä en näitä tarkastellut, kun näytti siltä, että vikaa on vain kuumimmissa kohdin. Uusin piuhoja terveeseen asti luullen löytäneeni päävian, mutta johtojen parsimisella ei ollut mitään vaikutusta käyntiin. Tämä on outoa, että oireet pysyy samana, oli johdot kuparit paljaana ja hapettuneena tai ei.

Ilmeisesti siellä on jossain edelleenkin rikkonaista johtoa, mutta ei kyllä tässä sytytys/ ruiskutus linjassa. Sekin outoa, että samassa vyyhdissä on hajonneita johtoja ja ihan ehjiä. Näin paljonko on ollut laatuvaihtelua?
Toden näköisesti ne missä kuoret puuttui
on kuumentun oikosulun tms takia

ja kun johdot on ilman kuoria ollut voi olla että se on rikkonut sitten ecun
Mökkillä
'
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Verkke »

Tämä käyntihäiriö ei selvinnyt ja loppui aika (jota tuli jo hukattua tarpeeksi) tämän kanssa. Myin siis auton vian kanssa, katsotaan jatkuuko tämä keskustelu.

Espoossa Lommilan Veholla työskentelevä asentaja myi auton minulle viime kesänä ehjänä kehuen itseään että Mersua ja oli myöhemmin täysin yllättynyt ilmenneestä viasta. Kumma kyllä näyttää sille, ettei ollut myöskään yrittänyt korjata autoa millään tavalla näiltä osin. Vesiventtiileitä ohjannut sulake oltiin osattu kuitenkin vaihtaa hapettuneeseen, jolloin vain kuumaa ilmaa tuli kabiiniin ja moottorin lämpö saatiin pysymään alhaisena. Koska katit oli vielä ehjät, saatiin se menemään läpi päästöistä varsinkin kun katsastettiin auto erinomaisessa mestassa Lommilan Veholla..

Kiertäkää forumilaiset kaukaa Veho-Lommila!
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jaujaujj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 14.04.2013 12:03

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja jaujaujj »

Saitko auton toimimaan ja jos niin mitä kaikkea vaihdoit?
w201 -89 190E
w202 -95 c280
jaujaujj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 14.04.2013 12:03

Re: E 220 (111960) käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja jaujaujj »

Saitko kyseisen vian korjattua? Jos sait niin miten?
w201 -89 190E
w202 -95 c280
Vastaa Viestiin