Öljynkulutus - kompressori W204
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma 26.06.2017 10:27
Öljynkulutus - kompressori W204
Brothers-in-Daimlers. Kokemuksia/ideoita W204 M271 öljynkulutuksesta, lisääntynyt muutamaan litraan per 15 tkm. Nyt 145 tkm. Harvinainen vaiva, jopa merkkikorjaamo tarjoaa vain Forte-huuhtelua ensi huoltoon, öljyrenkaat herkiksi. Normisti pientä kulutusta tuleekin ajan kanssa tähän moottoriin mutta selvästi pienempää ja ketjun vaihdon myötä tutkitusti pitkäikäinen pannu. W203:n kansiprobsejakaan ei tässä enää. Muutoin täysin viaton pirssi ollut.
Re: Öljynkulutus - kompressori W204
Täysin tukossa oleva ilmanputsari voi alkaa imetyttää ohjuri kumien ja joka paikasta mistä vaan öljysumua käydessä vaan saa matkaansa.
Kompuran takana on se yksi huohotus letku joka hapertuu rikki mutta sekin pitäisi näkyä ihan kosteana lohkon kupeessa...eli onkos lohko kuiva ja yleensä moottori jos se olisi pientä hikoilua jostain?
Kompuran takana on se yksi huohotus letku joka hapertuu rikki mutta sekin pitäisi näkyä ihan kosteana lohkon kupeessa...eli onkos lohko kuiva ja yleensä moottori jos se olisi pientä hikoilua jostain?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma 26.06.2017 10:27
Re: Öljynkulutus - kompressori W204
Kiitos, tutkailen lisää.
Re: Öljynkulutus - kompressori W204
En nyt 271:stä tunne, mutta Mersulle tyypillistä kuluttaa mittatikun asteikon yläpäässä nopeammin öljyä, puolivälin kohdalla tasoittuu lähes olemattomaksi.
Siis, kun esim. öljynvaihdossa laitat uutta öljyä lähelle tikun maksimia, vajoaa se n. puoliväliin muutaman tkm matkalla ja pysyttelee suunnilleen puolivälissä öljynvaihtoon asti...
Eli kokeile niin, että jos öljyä on n. puolivälissä tikun asteikkoa, älä lisää ennenkuin on alarajalla.
Saatat yllättyä..
Jos taas on digimittaus ilman tikkua, älä lisää ellei auto sitä vaadi.
Siis, kun esim. öljynvaihdossa laitat uutta öljyä lähelle tikun maksimia, vajoaa se n. puoliväliin muutaman tkm matkalla ja pysyttelee suunnilleen puolivälissä öljynvaihtoon asti...
Eli kokeile niin, että jos öljyä on n. puolivälissä tikun asteikkoa, älä lisää ennenkuin on alarajalla.
Saatat yllättyä..
Jos taas on digimittaus ilman tikkua, älä lisää ellei auto sitä vaadi.