W210 automaatin "herääminen"?
W210 automaatin "herääminen"?
Tervehdys kaikille foorumilaisille!
Hankin juuri ensimmäiseksi Mersuksi vanhan mutta siistin ja vähänajetun W210-sarjan E320:sen. Auton automaattivaihteiston toiminta hieman askarruttaa: Kylmänä laatikko ei vaihda 3:lle vasta kuin muutaman sata metriä ajettuani, silloinkin vasta kun vauhti on noin 60 km/h. Tämän jälkeen laatikko toimii silkinpehmeästi. Tämä ilmiö toistuu aivan säännöllisesti. Laatikkoöljyjen ja suodattimen vaihdolla ei ilmiöön ollut mitään vaikutusta.
Lisäksi en ole huomannut E/S-kytkimen asennolla olevan tomaatin toimintaan mitään vaikutusta. Onkohan kytkin hajalla vai pitääkö vikaa hakea ohjainyksiköstä?
Hankin juuri ensimmäiseksi Mersuksi vanhan mutta siistin ja vähänajetun W210-sarjan E320:sen. Auton automaattivaihteiston toiminta hieman askarruttaa: Kylmänä laatikko ei vaihda 3:lle vasta kuin muutaman sata metriä ajettuani, silloinkin vasta kun vauhti on noin 60 km/h. Tämän jälkeen laatikko toimii silkinpehmeästi. Tämä ilmiö toistuu aivan säännöllisesti. Laatikkoöljyjen ja suodattimen vaihdolla ei ilmiöön ollut mitään vaikutusta.
Lisäksi en ole huomannut E/S-kytkimen asennolla olevan tomaatin toimintaan mitään vaikutusta. Onkohan kytkin hajalla vai pitääkö vikaa hakea ohjainyksiköstä?
Re: W210 automaatin "herääminen"?
Tuo on ihan normaalia laatikon toimintaa kylmällä laatikolla e asenossa pitäisi lähteä 2 vaihteella ja s asenossa 1 vaihteella
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 automaatin "herääminen"?
Joo kyllä se paikaltaan lähtee ihan kuin pitääkin, mutta ei vaihda ylöspäin ennenkuin on vonguttanut sitä 2:lla 60 asti, jolloin kierroksia on jo yli 3000.
Re: W210 automaatin "herääminen"?
Onko laatikoon koska vaihdettu öljyt ja suodatin onko muuta remonttia tehty laatikkoon
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 automaatin "herääminen"?
Öljyt + suod vaihdettu alle 200km sitten, rempoista ei tietoa.
Re: W210 automaatin "herääminen"?
Kannataisi koittaa ensin starilla tehdä laatikon adaptaation nollaus sekä tarkistaa laatikon töpsölin kunto ettei siellä ole öljyä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 automaatin "herääminen"?
Vaihtaakos silloin normaalisti 2:lta ylöspäin jos pistää valitsimen d:n sijasta 4:selle?
Minun paavossa ollut tuo sama oire talvisin ja toiminut ko. menetelmällä normaalisti. Vika pysyi vaikka öljyt ja suodatin vaihdettu ja ohjainboksi tarkistettu sekä pistokeholkkikin vaihdettu myöskin nollasin adaptiot.
Tuossa kuukausi sitten vaihdoin vielä keppiyksikön ja nyt odottelen pakkasia niin näkee oliko vika siinä.
Minun paavossa ollut tuo sama oire talvisin ja toiminut ko. menetelmällä normaalisti. Vika pysyi vaikka öljyt ja suodatin vaihdettu ja ohjainboksi tarkistettu sekä pistokeholkkikin vaihdettu myöskin nollasin adaptiot.
Tuossa kuukausi sitten vaihdoin vielä keppiyksikön ja nyt odottelen pakkasia niin näkee oliko vika siinä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Pe 29.11.2013 11:54
Re: W210 automaatin "herääminen"?
minun väyrysen automaattiloota toimii loistavasti ylöspäin, ei mitään nykimisiä. Alaspäinkin siihen asti kun pitää pysähtyä. Loota pitää jostain syystä viimeiseen asti 2 silmässä ja vasta melkein auton pysähdyttyä yskäisee 1 silmään joka nykäisee väkisinkin autoa jonkun 10cm eteenpäin. Osaatteko sanoa mikä vika? Öljyt vaihdettu juuri edellisen omistajan toimesta
Nykyinen: MB w210 220cdi aut T vm-00, ajettu 420tkm
Ex:
MB w124 260e vm-88
MB w201 190 2.0 vm-90
Ex:
MB w124 260e vm-88
MB w201 190 2.0 vm-90
Re: W210 automaatin "herääminen"?
Tuttua eräästä entisestä autostani + eräästä tuttavan autosta juuri samanlaisilla oireilla, mutta ei hajuakaan mistä johtuu. Adaptaatiot, johdinlevy, KYB, vaihteiston boksin vaihtaminen ... ei vaikutusta. Laatikkoguruilla ei neuvoja tuohon.Kylmänä laatikko ei vaihda 3:lle vasta kuin muutaman sata metriä ajettuani, silloinkin vasta kun vauhti on noin 60 km/h. Tämän jälkeen laatikko toimii silkinpehmeästi. Tämä ilmiö toistuu aivan säännöllisesti. Laatikkoöljyjen ja suodattimen vaihdolla ei ilmiöön ollut mitään vaikutusta.
oulaistenliikenne.fi
Re: W210 automaatin "herääminen"?
Mun Väykkä on -95:nen, siinä on eteenpäin vaan D-3-2. En ole tuolla kolmosella koittanut vielä jurnuttaa, pitää kokeilla.sompio kirjoitti:Vaihtaakos silloin normaalisti 2:lta ylöspäin jos pistää valitsimen d:n sijasta 4:selle?...
Btw, miten E/S-katkaisimen toiminnan voisi parhaiten todeta? Ja jos se on poissa pelistä, niin mikä siinä useimmiten on vikana, itse kytkin vai jotain muuta?
"Kannataisi koittaa ensin starilla tehdä laatikon adaptaation nollaus sekä tarkistaa laatikon töpsölin kunto ettei siellä ole öljyä"... Onko joku vm-raja noille resetoinneille, jotka tehdään virta-avainkikalla?
Viimeksi muokannut Stone68, Ke 28.06.2017 09:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W210 automaatin "herääminen"?
Meinasin jo aikasemmin kirjotella, että onkohan tässä ollenkaan 722.6 lootaa ja ilmeisesti ei ole. Vuosimalli kun ei olluit tiedossa. Joten ei oikein toimi nuo annetut ohjeet vaan uusiksi meni
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: W210 automaatin "herääminen"?
95-96 on siis vuosimalliraja, jonka jälkeen käyttöön tuli tuo 722.6-laatikko sekä W210:ssä ja jatkui myöhemmin W211:ssa? Tuo mun auton loota on ilmeisesti 722.5???
Aa, nyt löysin vanhan threadin samasta aiheesta, siinä ollaan lähinnä sitä mieltä, että loota toimii juuri kuten pitääkin: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 28&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Aa, nyt löysin vanhan threadin samasta aiheesta, siinä ollaan lähinnä sitä mieltä, että loota toimii juuri kuten pitääkin: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 28&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Stone68, Ke 28.06.2017 09:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W210 automaatin "herääminen"?
Ehän tuo voi olla -95 mallia jos on 320Stone68 kirjoitti:Mun Väykkä on -95:nen, siinä on eteenpäin vaan D-3-2. En ole tuolla kolmosella koittanut vielä jurnuttaa, pitää kokeilla.sompio kirjoitti:Vaihtaakos silloin normaalisti 2:lta ylöspäin jos pistää valitsimen d:n sijasta 4:selle?...
Btw, miten E/S-katkaisimen toiminnan voisi parhaiten todeta? Ja jos se on poissa pelistä, niin mikä siinä useimmiten on vikana, itse kytkin vai jotain muuta?
"Kannataisi koittaa ensin starilla tehdä laatikon adaptaation nollaus sekä tarkistaa laatikon töpsölin kunto ettei siellä ole öljyä"... Onko joku vm-raja noille resetoinneille, jotka tehdään virta-avainkikalla?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 automaatin "herääminen"?
Bensa, rivi6 ?arska10 kirjoitti:Ehän tuo voi olla -95 mallia jos on 320Stone68 kirjoitti:Mun Väykkä on -95:nen, siinä on eteenpäin vaan D-3-2. En ole tuolla kolmosella koittanut vielä jurnuttaa, pitää kokeilla.sompio kirjoitti:Vaihtaakos silloin normaalisti 2:lta ylöspäin jos pistää valitsimen d:n sijasta 4:selle?...
Btw, miten E/S-katkaisimen toiminnan voisi parhaiten todeta? Ja jos se on poissa pelistä, niin mikä siinä useimmiten on vikana, itse kytkin vai jotain muuta?
"Kannataisi koittaa ensin starilla tehdä laatikon adaptaation nollaus sekä tarkistaa laatikon töpsölin kunto ettei siellä ole öljyä"... Onko joku vm-raja noille resetoinneille, jotka tehdään virta-avainkikalla?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: W210 automaatin "herääminen"?
Nyt on jossain joku muuttuja väärin, rekisteriotteessa tai mun päässä? Miksei voi olla E320?arska10 kirjoitti:Ehän tuo voi olla -95 mallia jos on 320
Re: W210 automaatin "herääminen"?
Juurikin näin.noroljan kirjoitti:Bensa, rivi6 ?