W463 G400 tärinä moottoritienopeuksissa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tommiruu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 29.03.2017 18:01

W463 G400 tärinä moottoritienopeuksissa

Viesti Kirjoittaja Tommiruu »

Mistähän voisi lähteä haarukoimaan ongelmaa, joka on varsin inhottava.. Eli 120 km/h ja siitä yli niin auto vapisee todella kovasti, talvirenkailla ongelma pahempi, mutta kesärenkaillakin vapina niin kovaa, että ei huvita niin kovaa ajaa, kun tulee merisairaaksi :)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W463 G400 tärinä moottoritienopeuksissa

Viesti Kirjoittaja karra »

Tommiruu kirjoitti:Mistähän voisi lähteä haarukoimaan ongelmaa, joka on varsin inhottava.. Eli 120 km/h ja siitä yli niin auto vapisee todella kovasti, talvirenkailla ongelma pahempi, mutta kesärenkaillakin vapina niin kovaa, että ei huvita niin kovaa ajaa, kun tulee merisairaaksi :)
Yleinen ongelma on keskikardaanin murrokset. Niistä katoaa rasva kun kumit halkeilee ja murros menee rikki. Se pitas irrottaa ja tarkastaa, ei ole paha homma mutta hieman ahdasta siellä on, ja kuuumaa jos tulee ajosta suoraan...

Sitä ennen kantsii tarkastaa etu-ja takakardaanien ristikoiden kunto ja liukujen rasvaisuus, ja rasvata jos on kuivaa.

Kuulin että etupyöränlaakerit on myös suositeltava tarkastuksen kohde.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Tommiruu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 29.03.2017 18:01

Re: W463 G400 tärinä moottoritienopeuksissa

Viesti Kirjoittaja Tommiruu »

No niin, taisi syyllinen löytyä.. alkoi oikealta puolelta kuulumaan kahinaa ja huomasin jarrulevyssä ilkeitä jälkiä.. rengas irti ja jarrulevy heiluu pirusti ja ottaa satulaan kiinni. Rasvakuppi auki niin pari mutteria ja lukitusprikka tippuu lattialle.. Hyvä tuuri ettei koko rengas ole lähtenyt irti, jarrusatulan varassa ollut kiinni.. joskus huollossa ilmeisesti säädetty välyksiä ja on jäänyt lukitusprikka lukitsematta, koska oli käyttämättömän näköinen.. liekköhän rikkonut mitään muuta ja uskaltaakohan vaan kiriä ja ajella tyytyväisenä? Vois kuvitella, että on paikat ollu kovilla kun napa on päässyt valtoimenaan heilumaan..
Vastaa Viestiin