Airmatic kivikova ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
MunmersuR
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 20.07.2017 18:44

Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja MunmersuR »

MB R 2006 320 CDi aj 306 tkm, Auto on kuin unelma, mutta Airmatic ilmajousitus on muuttunut kivikovaksi. Siihen on vaihdettu kaikki pussit, ja viimeksi kompurayksikkö. Aina kun ilmajärjestelmä on ollut auki, niin ilmajousitus toimii kuin unelma hetken matkaa. Hyvin nopeasti palaa kovaksi. Kovuus on joskus hyvinkin inhottava niin että hampaat kolisevat. Joskus ei niin kivikova. Katsastusmis kertoi että tällainen on tyypillistä vahoissa ilmajousituksissa merkkiin katsomatta. Auton tietokoneyksiköstä ei löydy mitään apua ja tätä on etsitty jo muutama vuosi usealla MB korjaamolla Tampereen alueella. Osaako kukaan valottaa mistä tällainen voisi johtua ja miten voisi korjata?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitään vikakoodeja ei varmasti tule ? Ei edes tapahtumia ?
Katsastusmies höpisee omiaan mersujen osalta, ei ole tyypillistä.
oulaistenliikenne.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4668
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jousituksen paineanturi on rikki.
Näyttää paineen liian pienenä, ikäänkuin haluttua painetta ei olisi, eikä sitä koskaan tavoitettaisi, silloin kompura pumppaa järjestelmään niin paljon painetta, kun pystyy ja kaikki muuttuu kivikovaksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13180
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ei sinne auton tietokoneeseen mitään vikakoodeja tule (tulkitsin että tietokoneyksiköllä viitattiin mittaristoon), ainoastaan varoituksia, enemmän tai vähemmän kriittisiä. Testerillä voi etsiä niitä vikakoodeja. Veikkaan että säätyvä iskunvaimennus menee pysyvästi kovalle jostain anturiviasta tms. johtuen, samoin jos on kaksitilavuuksinen ilmajousi joka lukittuu vikatilanteessa siihen pienempään tilavuuteen.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

DBFI kirjoitti:Veikkaan että säätyvä iskunvaimennus menee pysyvästi kovalle jostain anturiviasta tms. johtuen
Näin teki ainakin samanikäinen ML (jossa samat iskarit/jouset), kun toisen etuiskarin toinen magneettiventtiili jumitti. Tästä tuli kyllä mittaristoon vikailmoitus, mutta toimii iskari tuolleen että vetää sport2 asennonpäälle vikaantuessaan. ja autohan on silloin ihan mahdoton kivireki. Tosin tästä löytyi selvä vikakoodi starilla, että ei varmaan siitä kyse.
MunmersuR kirjoitti:Siihen on vaihdettu kaikki pussit, ja viimeksi kompurayksikkö.
Eli jouset on vaihdettu, mutta mitenkäs iskarit (takana ovat erilliset)?

Huikea heitto tuo katsastusmiehen kommentti. Varsinkin kun ilmapussit vaihdettu, niin mikä siellä sitten aiheuttaa vanhemmiten "kaikissa" kivirekisyyttä :shock:
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja RH »

noroljan kirjoitti:
DBFI kirjoitti:Veikkaan että säätyvä iskunvaimennus menee pysyvästi kovalle jostain anturiviasta tms. johtuen
Näin teki ainakin samanikäinen ML (jossa samat iskarit/jouset), kun toisen etuiskarin toinen magneettiventtiili jumitti. Tästä tuli kyllä mittaristoon vikailmoitus, mutta toimii iskari tuolleen että vetää sport2 asennonpäälle vikaantuessaan. ja autohan on silloin ihan mahdoton kivireki.
En tiedä systeemien eroavaisuuksista mallien välillä, mutta oma 211 muuttui kivikovaksi anturiviasta. Siis jopa reippaasti kovemmaksi kuin tuossa s2-asetuksessa normaalisti. Mittaristossa tosin myös loisti abs ja esp vikailmoituksia. Absianturihan siellä oli mykistynyt. Sitä en tiedä, miksi se vaikutti jousitukseen myös ko. tavalla, mutta näin käytännössä. Että kaikkeahan näissä voi vastaan tulla.
Lopresti
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 03.08.2017 18:08

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Lopresti »

Onko selvinnyt missä vika alustan kovuuteen?
Itselläni myös R-sarjalainen. Vaihdoin takaiskarit, jonka jälkeen auto muuttui kovaksi. Mitään vikaa ei ole vielä löytynyt. Alustan "Mode"- kytkintä painettaessa ei alustalle tapahdu mitään, aina yhtä kova oli sitten Comfort tai Sport-asennossa. Palaan asiaan, kun selviää.
Vision
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 18.06.2016 22:46

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Vision »

Kompuran ohjausrele varmaan viimesillään. Omassa ML Rele kiukutteli samallatavoin,käytti irti ja taas toimi. Uusi rele eikä ole vaivannut enään..
ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.
oikkari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 04.10.2009 08:52

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja oikkari »

Mulla oli ärrä korjattavana taannoin vastaavan vian vuoksi. Joku oli saanut laitettua ohuen johtosarjan hantinpuolen umpion kiinnitysruuvin alle
w115 ex
w124 ex
w210 ex
w211 ex
w212 ex
s212 ex
s212 ex
W203 ex
C107
MunmersuR
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 20.07.2017 18:44

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja MunmersuR »

MunmersuR kirjoitti:MB R 2006 320 CDi aj 306 tkm, Auto on kuin unelma, mutta Airmatic ilmajousitus on muuttunut kivikovaksi. Siihen on vaihdettu kaikki pussit, ja viimeksi kompurayksikkö. Aina kun ilmajärjestelmä on ollut auki, niin ilmajousitus toimii kuin unelma hetken matkaa. Hyvin nopeasti palaa kovaksi. Kovuus on joskus hyvinkin inhottava niin että hampaat kolisevat. Joskus ei niin kivikova. Katsastusmis kertoi että tällainen on tyypillistä vahoissa ilmajousituksissa merkkiin katsomatta. Auton tietokoneyksiköstä ei löydy mitään apua ja tätä on etsitty jo muutama vuosi usealla MB korjaamolla Tampereen alueella. Osaako kukaan valottaa mistä tällainen voisi johtua ja miten voisi korjata?
Ongelma jatkuu edelleen ja kaipaisin lisää apua ennen kuin vaihdetaan kalliita osia "turhaan". Nyt vaihdettu kaikki pussit ja kompura.

Muutama tarkennus:
"Tietokoneyksiköllä" tarkoitin testerillä luettavia vikakoodeja. Niitä ei siis ole. Iskunvaimentimien säätö, komfort, normaali ja sport toimii normaalisti.
Katsastusmies aikanaan siis totesi, että tällaisia ilmajousien ongelmia on merkiin katsomatta tullut vastaan. Ei siis kaikissa eikä väittänyt erityisesti Mersujen viaksi.
Jukkahep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Pe 25.12.2015 12:18

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Jukkahep »

Selvititkö jo jousituksen paineanturin mitä Tuikku aiemmin ehdotti.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MunmersuR kirjoitti:
MunmersuR kirjoitti:MB R 2006 320 CDi aj 306 tkm, Auto on kuin unelma, mutta Airmatic ilmajousitus on muuttunut kivikovaksi. Siihen on vaihdettu kaikki pussit, ja viimeksi kompurayksikkö. Aina kun ilmajärjestelmä on ollut auki, niin ilmajousitus toimii kuin unelma hetken matkaa. Hyvin nopeasti palaa kovaksi. Kovuus on joskus hyvinkin inhottava niin että hampaat kolisevat. Joskus ei niin kivikova. Katsastusmis kertoi että tällainen on tyypillistä vahoissa ilmajousituksissa merkkiin katsomatta. Auton tietokoneyksiköstä ei löydy mitään apua ja tätä on etsitty jo muutama vuosi usealla MB korjaamolla Tampereen alueella. Osaako kukaan valottaa mistä tällainen voisi johtua ja miten voisi korjata?
Ongelma jatkuu edelleen ja kaipaisin lisää apua ennen kuin vaihdetaan kalliita osia "turhaan". Nyt vaihdettu kaikki pussit ja kompura.

Muutama tarkennus:
"Tietokoneyksiköllä" tarkoitin testerillä luettavia vikakoodeja. Niitä ei siis ole. Iskunvaimentimien säätö, komfort, normaali ja sport toimii normaalisti.
Katsastusmies aikanaan siis totesi, että tällaisia ilmajousien ongelmia on merkiin katsomatta tullut vastaan. Ei siis kaikissa eikä väittänyt erityisesti Mersujen viaksi.

Mitä tuli testerin ohjatujen testien tuloksisi
Mökkillä
'
kankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Ti 19.10.2010 23:38

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja kankkis »

Jos auto pysyy normaalissa ajoasennossa kun menee kovaksi ni vian täytyy olla jäykkyys säätyvien iskunvaimentimien puolella, koska r sarjan ilmajouset on yksikammioisia ni jos jouset menisivät kovaksi ni auto nousisi ylä asentoon
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
MunmersuR
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 20.07.2017 18:44

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja MunmersuR »

FinlandMerceds kirjoitti:
MunmersuR kirjoitti:
MunmersuR kirjoitti:MB R 2006 320 CDi aj 306 tkm, Auto on kuin unelma, mutta Airmatic ilmajousitus on muuttunut kivikovaksi. Siihen on vaihdettu kaikki pussit, ja viimeksi kompurayksikkö. Aina kun ilmajärjestelmä on ollut auki, niin ilmajousitus toimii kuin unelma hetken matkaa. Hyvin nopeasti palaa kovaksi. Kovuus on joskus hyvinkin inhottava niin että hampaat kolisevat. Joskus ei niin kivikova. Katsastusmis kertoi että tällainen on tyypillistä vahoissa ilmajousituksissa merkkiin katsomatta. Auton tietokoneyksiköstä ei löydy mitään apua ja tätä on etsitty jo muutama vuosi usealla MB korjaamolla Tampereen alueella. Osaako kukaan valottaa mistä tällainen voisi johtua ja miten voisi korjata?
Ongelma jatkuu edelleen ja kaipaisin lisää apua ennen kuin vaihdetaan kalliita osia "turhaan". Nyt vaihdettu kaikki pussit ja kompura.

Muutama tarkennus:
"Tietokoneyksiköllä" tarkoitin testerillä luettavia vikakoodeja. Niitä ei siis ole. Iskunvaimentimien säätö, komfort, normaali ja sport toimii normaalisti.
Katsastusmies aikanaan siis totesi, että tällaisia ilmajousien ongelmia on merkiin katsomatta tullut vastaan. Ei siis kaikissa eikä väittänyt erityisesti Mersujen viaksi.

Mitä tuli testerin ohjatujen testien tuloksisi
Testerillä ei löydy mitään vikaa....
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja simosami »

Onko starissa erityinen iskaritesti? Ajettiinko sellainen, vai luettiin vain pikatestin tulokset?
Jos jokin iskarin ventiili jumittaisi, niin ei varmaan kaikki yhtäaikaa?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Riittää jos yhdeltä nurkalta on jäykkyydensäätöventtiilin johto poikki tai yms kosketushäikkää, niin menee koko auto kivikovaksi, mutta siitä tulee kyllä ilmo mittaristoon ja näkyis vikamuistissa.
Oisko ohjainlaitevika.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 680
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Kumipää kirjoitti:Riittää jos yhdeltä nurkalta on jäykkyydensäätöventtiilin johto poikki tai yms kosketushäikkää, niin menee koko auto kivikovaksi, mutta siitä tulee kyllä ilmo mittaristoon ja näkyis vikamuistissa.
Oisko ohjainlaitevika.
Missä nämä jäykkyydensäätöventtiilit sijaitsevat? Mikä on osan virallinen nimi? Mulla "valkoinen" visit workshop -ilmotus taulussa Airmaticista ja alusta kivireki. Ei muutosta Sport 1/2 moodien välillä. Auto nousee normaalisti ja laskee napista.
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Behemoth kirjoitti: Missä nämä jäykkyydensäätöventtiilit sijaitsevat? Mikä on osan virallinen nimi? Mulla "valkoinen" visit workshop -ilmotus taulussa Airmaticista ja alusta kivireki. Ei muutosta Sport 1/2 moodien välillä. Auto nousee normaalisti ja laskee napista.
Iskunvaimentajan kyljessä oleva ylimääräinen mötikkä, mihin menee piuhat.
Usein ne liittimet on tosi hapettuneita siinä venttiilissä, staarilla kyllä näkyy oikutteleva kulma.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 680
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Kumipää kirjoitti:
Behemoth kirjoitti: Missä nämä jäykkyydensäätöventtiilit sijaitsevat? Mikä on osan virallinen nimi? Mulla "valkoinen" visit workshop -ilmotus taulussa Airmaticista ja alusta kivireki. Ei muutosta Sport 1/2 moodien välillä. Auto nousee normaalisti ja laskee napista.
Iskunvaimentajan kyljessä oleva ylimääräinen mötikkä, mihin menee piuhat.
Usein ne liittimet on tosi hapettuneita siinä venttiilissä, staarilla kyllä näkyy oikutteleva kulma.
Onko tietoa, että onko noissa yleensä kaapelia poikki tai muuta sähköpuolen hommaa vai meneekö koko tolppa vaihtoon?
Vision
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 18.06.2016 22:46

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Vision »

http://www.air-suspension-shop.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Edukkaasti korjaussarjaa.
ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 680
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Liittyykö tämä anturi mitenkään Airmaticin toimintaan: Temic 002 542 69 18 "Air ride stability sensor"? Läskeineen irti takaoikealta. Joku toisessa Topicissa sanoi, että on kiihtyvyysanturi, mutta osanumerolla tulee ihan muuta tietoa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13180
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Behemoth kirjoitti:Liittyykö tämä anturi mitenkään Airmaticin toimintaan: Temic 002 542 69 18 "Air ride stability sensor"? Läskeineen irti takaoikealta. Joku toisessa Topicissa sanoi, että on kiihtyvyysanturi, mutta osanumerolla tulee ihan muuta tietoa.
Kyllä minulle tulee osanumerolla kiihtyvyysanturi hakutulokseksi (mersun varaosakirjasta).
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 680
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

DBFI kirjoitti:
Behemoth kirjoitti:Liittyykö tämä anturi mitenkään Airmaticin toimintaan: Temic 002 542 69 18 "Air ride stability sensor"? Läskeineen irti takaoikealta. Joku toisessa Topicissa sanoi, että on kiihtyvyysanturi, mutta osanumerolla tulee ihan muuta tietoa.
Kyllä minulle tulee osanumerolla kiihtyvyysanturi hakutulokseksi (mersun varaosakirjasta).
No kuitenkin tähän omalta osalta tuli ratkaisu, kun purin liittimen, tinasin jne kunnolla. Löin anturin kiinni ja koko auto muuttu aivan erilaiseksi. Mitä näillä sitten onkaan virkaa, mutta ilmeisesti Airmaticin vetää kivikovaksi joka kulman, jos joku näistä Temicin antureista ei anna tietoa. Etupäässähän nämä ovat siinä iskarin yläosassa konehuoneessa ja takana sisälokareitten sisäpuolelle, josta kaapeli kulkee iskarille tai jonnekin siitä.
tomppa-90
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 30.08.2016 21:32

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja tomppa-90 »

Vähän saman ongelman kanssa painitaan täälläkin.

w164 ml -08 airmatic
Staria ei ole käytössä, mutta yleismallinen vikakoodinlukija antaa herjaa (siis autoon syttyy heti käynnistettäessä vikakoodi asiasta.

Magneettiventtiili 2 vasen taka. Kompressori vaihdettu pari viikkoa sitten, vanhasta oli jostainsyystä kuivain halki ja ei tehnyt painetta.

Onko vinkkejä mitä vaihdetaan vai onko tuo osa sellainen joka puhdistamalla saadaan kuntoon. Noihin venttiileihin en ole tutustunut, mutta mukava olisi saada tuo pikaiseen kuntoon.

Ja siis menee suoraan sport asentoon tuo alusta, ei saa säädettyä pehmeämmäksi vaikka haluaisi.
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

tomppa-90 kirjoitti:Vähän saman ongelman kanssa painitaan täälläkin.

w164 ml -08 airmatic
Staria ei ole käytössä, mutta yleismallinen vikakoodinlukija antaa herjaa (siis autoon syttyy heti käynnistettäessä vikakoodi asiasta.

Magneettiventtiili 2 vasen taka. Kompressori vaihdettu pari viikkoa sitten, vanhasta oli jostainsyystä kuivain halki ja ei tehnyt painetta.

Onko vinkkejä mitä vaihdetaan vai onko tuo osa sellainen joka puhdistamalla saadaan kuntoon. Noihin venttiileihin en ole tutustunut, mutta mukava olisi saada tuo pikaiseen kuntoon.

Ja siis menee suoraan sport asentoon tuo alusta, ei saa säädettyä pehmeämmäksi vaikka haluaisi.
Ei voi vaihtaa erikseen venttiiliä, vaan menee iskari vaihtoon. Voi olla myös jkohdotuksessa/liittimessä vikaa, varsinki se kohta jossa johto yhtyy iskariin.
2007 R 320cdi
tomppa-90
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 30.08.2016 21:32

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja tomppa-90 »

saakos tuon osan tuosta iskarin kyljestä purettua jotekin auki? liitin oli ihan ok. puhdistelin vielä elektroniikka spraylla, mutta tuo ei auttanut.
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 253
Liittynyt: La 05.07.2014 20:58

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Forestman »

tomppa-90 kirjoitti:saakos tuon osan tuosta iskarin kyljestä purettua jotekin auki? liitin oli ihan ok. puhdistelin vielä elektroniikka spraylla, mutta tuo ei auttanut.
Päädyissä on muovitulppien alla ruuvit, josta aukeaa vielä toiset liittimet. Muuten osaa ei saa purettua, on hitsillä kiinni iskarissa.
tomppa-90
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 30.08.2016 21:32

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja tomppa-90 »

joo aukesihan se. ja varmaan hyvin perinteinen vika: eli alapäästä oli toinen pinni hapettunut ja katkennut, väliaikais korjauksena nokare tikaa tuon irtoavan liittimen puoleen ja napakasti kiinni. ei antanut enää vikakoodeja, mutta tuskin tuo montaa vuotta kestää.

Pitää vielä tehdä sinne joku vähän parempi patentti, kun ei tuossa tolpassa vielä mitään oikeaa fyysistä vikaa ole.

Onko olemassa jotain elastista sähköäjohtavaa massaa, jolla tuommoisen pikkuliitoksen saisi mukavasti korjattua?
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 680
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Porukka vaihtaa tolppaa ja kompuraa uuteen ja usein liittimet hapettuneet ja ei sen vakavampaa. Tietenkin, kun vaihtaa uuden tolpa,niin tulee uutta kaapelia mukana ja liitintä, niin sillähän se korjaantuu.
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

Kupariteippiä on olemassa, johtaa molemmilta puolilta. Lisäksi on "etanateippi" joka estää etanaa kiipeilemästä asiattomiin paikkoihin. Etanateippiä myy ainakin Biltema, eikä maksa paljon. Ei ole kokemusta, melkein ostin...
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Vastaa Viestiin