Behemoth kirjoitti:Joo ei auta vaikka käyttää irti kiihtyvyysantureilta piuhat. Hommasin yhden vaihtoanturinkin, jonka laitoin takapäähän, mutta ei kummene. Ei ole tainnut tässä reilun vuoden aikana tuo alusta vielä kertaakaan toimia niinkuin pitäisi, koska ei selvää ymmärrystä minkalainen toimiva Airmatic pitäisi olla ajossa. Jotakin muuta häikkää tässä on tai sitten kaikki tolpat on iskareistaan jumissa.
Tarkista sen anturin johdot minkä irrotus viimeksi auttoi
Onkos alustaa madallettu jos on niin kuinka paljon
Behemoth kirjoitti:Joo ei auta vaikka käyttää irti kiihtyvyysantureilta piuhat. Hommasin yhden vaihtoanturinkin, jonka laitoin takapäähän, mutta ei kummene. Ei ole tainnut tässä reilun vuoden aikana tuo alusta vielä kertaakaan toimia niinkuin pitäisi, koska ei selvää ymmärrystä minkalainen toimiva Airmatic pitäisi olla ajossa. Jotakin muuta häikkää tässä on tai sitten kaikki tolpat on iskareistaan jumissa.
Tarkista sen anturin johdot minkä irrotus viimeksi auttoi
Onkos alustaa madallettu jos on niin kuinka paljon
On sitä laskettu edellisten toimesta jonkin verran, kun sen verran tontissa on. Lisäksi auto ei ole täysin samalla korkeudella vaan etäisyys pyörän keskiöstä lokasuojan reunaan on pelkääjän puolella 10-15 mm alempi. Liekkö tuolla sitten jotain merkitystä? Pitää hommautua piuhan päähän, kun sellainen löytyy.
Behemoth kirjoitti:Joo ei auta vaikka käyttää irti kiihtyvyysantureilta piuhat. Hommasin yhden vaihtoanturinkin, jonka laitoin takapäähän, mutta ei kummene. Ei ole tainnut tässä reilun vuoden aikana tuo alusta vielä kertaakaan toimia niinkuin pitäisi, koska ei selvää ymmärrystä minkalainen toimiva Airmatic pitäisi olla ajossa. Jotakin muuta häikkää tässä on tai sitten kaikki tolpat on iskareistaan jumissa.
Tarkista sen anturin johdot minkä irrotus viimeksi auttoi
Onkos alustaa madallettu jos on niin kuinka paljon
On sitä laskettu edellisten toimesta jonkin verran, kun sen verran tontissa on. Lisäksi auto ei ole täysin samalla korkeudella vaan etäisyys pyörän keskiöstä lokasuojan reunaan on pelkääjän puolella 10-15 mm alempi. Liekkö tuolla sitten jotain merkitystä? Pitää hommautua piuhan päähän, kun sellainen löytyy.
Sttapi tuo jäkyys johtua siitä että iskarit on pohjassa/tukivarsien liikeradat tapisaan
Behemoth kirjoitti:Joo ei auta vaikka käyttää irti kiihtyvyysantureilta piuhat. Hommasin yhden vaihtoanturinkin, jonka laitoin takapäähän, mutta ei kummene. Ei ole tainnut tässä reilun vuoden aikana tuo alusta vielä kertaakaan toimia niinkuin pitäisi, koska ei selvää ymmärrystä minkalainen toimiva Airmatic pitäisi olla ajossa. Jotakin muuta häikkää tässä on tai sitten kaikki tolpat on iskareistaan jumissa.
Tarkista sen anturin johdot minkä irrotus viimeksi auttoi
Onkos alustaa madallettu jos on niin kuinka paljon
On sitä laskettu edellisten toimesta jonkin verran, kun sen verran tontissa on. Lisäksi auto ei ole täysin samalla korkeudella vaan etäisyys pyörän keskiöstä lokasuojan reunaan on pelkääjän puolella 10-15 mm alempi. Liekkö tuolla sitten jotain merkitystä? Pitää hommautua piuhan päähän, kun sellainen löytyy.
Sttapi tuo jäkyys johtua siitä että iskarit on pohjassa/tukivarsien liikeradat tapisaan
Eli madallus tehdään iskareilla ei palkeilla. Autohan on kivireki myös tuossa "mökkitieasennossa" ylös nostettuna.
Iltaa tuliko tähän koskaa selvyyttä miksi se airmatic oli kova?minulla on w211 320 2003.airmaticilla eli joka nurkka ilmalla.nyt olisi hyvät vinkit poikaa.autoni "jäätyi"talvella eli perätippu noh sulattelin tossa pari päivää.ei noussut ajoin sen hallille n.20km sulamaa ei sekää auttanut.muina kertoina auttoi kyllä sillä matkalla tai omassa pihassa keula oli noussu aivan tappii ja kivikovaksi perä tontissa.oon laittanu uuden kompuran venttiilinblokin käytetyn ja ohjainyksikön.ja staari väittää että ei ole mitää vikaa airmatissa?onko kellää tai jollaa ollu edes huhuja tuollaisesta ongelmasta?
tomppa-90 kirjoitti:joo aukesihan se. ja varmaan hyvin perinteinen vika: eli alapäästä oli toinen pinni hapettunut ja katkennut, väliaikais korjauksena nokare tikaa tuon irtoavan liittimen puoleen ja napakasti kiinni. ei antanut enää vikakoodeja, mutta tuskin tuo montaa vuotta kestää.
Pitää vielä tehdä sinne joku vähän parempi patentti, kun ei tuossa tolpassa vielä mitään oikeaa fyysistä vikaa ole.
Onko olemassa jotain elastista sähköäjohtavaa massaa, jolla tuommoisen pikkuliitoksen saisi mukavasti korjattua?
Jos ostaisit käytetyn tolpan halvalla ja siitä nappaat sen johdon niin saat ehjän liittimen. Tai jos auton puoli hajonnut niin kyllä niitä mersuja puretaan ja johtosarjat menee ser kierrätykseen monesti...
Edit: Ohoh vastasin puoli vuotta vanhaan viestiin
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Oma ML 320 CDi -06 Offroad -paketilla pudotti eilen keulan alas ja nyt kertoo ainoastaan että kompuraa pitää jäähdytellä. Takapää nousee hieman kun yrittää alustaa korottaa. Mistähän osaisi lähteä vikaa etsimään? Ajaa voi mutta keula on kuitenkin alempana kuin koskaan.
Jyffe kirjoitti:Oma ML 320 CDi -06 Offroad -paketilla pudotti eilen keulan alas ja nyt kertoo ainoastaan että kompuraa pitää jäähdytellä. Takapää nousee hieman kun yrittää alustaa korottaa. Mistähän osaisi lähteä vikaa etsimään? Ajaa voi mutta keula on kuitenkin alempana kuin koskaan.
Luultavasti kompuran vedensuodatin täynnä. Vesi estää ilman kulkemisen, ja rikkoo ventiilit ajan myötä. Saattaa myös palaa kompuran rele kiinni. Ei pysähdy sitten olleenkaan.
Eli kompuran huoltoa, ilman- ja vedensuodattimet kuntoon.
Ei varmaan olisi huono juttu tarkistaa/vaihtaa kompuraan mäntä ( huoltokit). Tai tilata kokonaan uutta kompuraa.
Jyffe kirjoitti:Oma ML 320 CDi -06 Offroad -paketilla pudotti eilen keulan alas ja nyt kertoo ainoastaan että kompuraa pitää jäähdytellä. Takapää nousee hieman kun yrittää alustaa korottaa. Mistähän osaisi lähteä vikaa etsimään? Ajaa voi mutta keula on kuitenkin alempana kuin koskaan.
Luultavasti kompuran vedensuodatin täynnä. Vesi estää ilman kulkemisen, ja rikkoo ventiilit ajan myötä. Saattaa myös palaa kompuran rele kiinni. Ei pysähdy sitten olleenkaan.
Eli kompuran huoltoa, ilman- ja vedensuodattimet kuntoon.
Ei varmaan olisi huono juttu tarkistaa/vaihtaa kompuraan mäntä ( huoltokit). Tai tilata kokonaan uutta kompuraa.
Ei siellä kyllä vedensuodatinta pitäisi olla
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Ehkä joku voisi linkata videon, jossa silicat vaihdetaan....
7D212B04-FF59-4816-8060-CC0F5A6629E1.jpeg
Kompuran huolto ja typpitäyttö 200eur kun uusi tarvikekompura maksaa 80-150 ja aito wabco 300... Typpitäyttö 50eur on sama kun jättäisi parkkipaikalla auton viereen illalla viiskymppisen ja aamulla se ois hävinny - niin se typpikin vaihtuu ilmaksi jossa on typpeä 79%.
Korjaussarja 54eur, no harrastaminen maksaa Amorfista piidioksidia eli silica geliä saa hyvälaatuisena kympillä kilo, männänrengas ja sylinteri tiivisteillä 20-25eur.
Itse korjasin omasta w220 vanhan kompuran vaihtamalla renkaan ja sylinterin ja kuivasin rakeet kun ne ei mene miksikään vaikka kastuisivat ihan märäksikin asti, oisko kulut ollut jotain 25eur. Käytettynä tollasesta huolletusta saa varmaan 100eur. Joten saahan sitä pyytää 200eur kun on sitä typpeäkin
Vedensuodatinta siellä ei kyllä ole siltikään
Niin kauan kun systeemi ei ole hermeettinen sinne pääsee kosteutta ja siksi airmatikki on kehno. ABC alustassa vettä ei pääse systeemiin kun se on suljettu.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Mitenkäs, onko teillä ollut samanlainen homma. Sain hylätyn katsastuksessa, kun kuskinpuoleinen jousi mukamas löllö. Auto seissyt korjaamon pihassa lähes kuukauden, kone irrotettuna. Kertaakaan ei ole tullut alas.