Airmatic kivikova ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Jhalmari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 23.05.2017 14:10

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Jhalmari »

Ongelma seuraava: vasen etutolppa vaihdettu ja alkanut nyt näyttää väärää painetietoa pussilta kun tarkastelee starilla. Tästä johtuen pussi ei tyhjene kunnolla ja alkaa tyhjentyä kun laskee oikeannpuolen tolppaa.
Oma diagnoosi on että painetunnistin on rikki, mutta missä se sijaitsee ja tietäisikö jiku varaosanroa?

W211 airmatic -06 fl
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Systeemissä on vain yksi paineanturi ("jakotukissa", kompressorin suunnalla), miksi se mittaisi vain yhden tolpan paineen väärin? Eikä korkeutta säädetä paineanturin mittauksella vaan korkeusanturin korkeustiedon perusteella. Oletko tarkistanut että korkeusanturi toimii kunnolla eikä ole vipusistaan jumittunut.

Jos on Starilla tarkastettu niin miten se painetieto on todettu virheelliseksi? Onko muut starin ohjaamat tarkistukset tehty, tulokset?
Jhalmari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 23.05.2017 14:10

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Jhalmari »

DBFI kirjoitti:Systeemissä on vain yksi paineanturi ("jakotukissa", kompressorin suunnalla), miksi se mittaisi vain yhden tolpan paineen väärin? Eikä korkeutta säädetä paineanturin mittauksella vaan korkeusanturin korkeustiedon perusteella. Oletko tarkistanut että korkeusanturi toimii kunnolla eikä ole vipusistaan jumittunut.

Jos on Starilla tarkastettu niin miten se painetieto on todettu virheelliseksi? Onko muut starin ohjaamat tarkistukset tehty, tulokset?
Jos katsoo starilla etutolppia samassa korkeudessa, vasemman tolpan paine näyttää n. 2bar kun oikea 7-8bar, joka on lähempänä totuutta.
Star ei ole antanut muuta vikakoodia kuin "tasausajat tolppien välillä liian pitkä", ja senkin vain kerran.
Vivut herkistelty ja liikkuu helposti, ihmettelen tuota että ohjaa nyt molempia etutolppia yhtäaikaa jos yrittää vain toista ohjata.
Korkeustason kalibroinnissa etutolppien korkeustiedossa on n. 10mm ero jonka saa tasoitettua vasta kun keulan nostaa todella ylös, yläasennosta kun laskee alaspäin, oikea tolppa laskee suhteessa paljon enemmän vasempaan tolppaan.
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja shade_z »

jos montakulmaa nousee samalla tai laskee tai tarkoittaa se venttiiliyksikössä venttiilin jumiutumista auki
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

211:ssä on ne jousikohtaiset venttiilit jousissa, ei venttiiliblokissa.

EDIT: tarkoitus ei ollut näsäviisastella vaan tarkoitin että 211:ssä ei ole niitä tyypillisä venttiiliyksikön ongelmia joista paljon puhutaan esim. 220 korimallin kohdalla.
Viimeksi muokannut DBFI, To 15.11.2018 07:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja shade_z »

DBFI kirjoitti:211:ssä on ne jousikohtaiset venttiilit jousissa, ei venttiiliblokissa.
vaihdetaan sitten niin ei ammattilaisilta mene herneet liiansyvälle, näyttää että jousessa oleva venttiili ei toimi oikein
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Näihin venttiilivikasiin useampaan olen törmännyt,venttiilin voi vaihtaa jostain toisesta samanlaisesta tolpasta jos vaikka on vanha tolppa tallella ja ehjä venttiilin osalta
Star
Jhalmari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 23.05.2017 14:10

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Jhalmari »

Bomber4 kirjoitti:Näihin venttiilivikasiin useampaan olen törmännyt,venttiilin voi vaihtaa jostain toisesta samanlaisesta tolpasta jos vaikka on vanha tolppa tallella ja ehjä venttiilin osalta
Kiitti vinkistä, pitääpä kattoo olisko vanha tolppa vielä tallessa!
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 680
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Mulla valitti paineventtiilin yhteyskatkosta ja pistoke oli hapettunut. Vikailmotukset häipy taulusta, mutta alusta on kuin kivireki edelleen. Esimerkikse kun vertaa -01 200 cdi Paavon kyyteihin, niin ei voi uskoa, että ilma-alusta on kuin istuisi jossain E36 325i Bemarissa, joka vedetty niin tonttiin ettei autotalliin saa ajettua.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Venttiileitä pystyy starilla käskyttään...
Star
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Behemoth kirjoitti:Mulla valitti paineventtiilin yhteyskatkosta ja pistoke oli hapettunut. Vikailmotukset häipy taulusta, mutta alusta on kuin kivireki edelleen. Esimerkikse kun vertaa -01 200 cdi Paavon kyyteihin, niin ei voi uskoa, että ilma-alusta on kuin istuisi jossain E36 325i Bemarissa, joka vedetty niin tonttiin ettei autotalliin saa ajettua.
Menee ohi aiheen mutta ei ne ilmapussit autosta tee pehmeätä vaan säädettävät iskarit. Airmatic menee helposti varmuustilaan jos joku anturi ei toimi tms. ja laittaa säädettävät iskarit kovimpaan asentoon ja jos on ilmapusseissa tilavuussäätö/tilavuusvalinta niin ohjataan se pienempi tilavuus käyttöön. Pienempi ilmatilakin kyllä vähän koventaa alustaa.
Jyrmex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 13.07.2015 07:34

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Jyrmex »

Aiheen parista vielä, jos löytyisi apuja.
Tulee Starilla vikakoodi ja selvennys: Tarkista painetunnistimen B7 singnaalijännite. Eli ilmeisesti mitataan jakotukilta? Otan auki lähipäivinä,siksi kyselen nyt valmiiksi, että jos mittausarvo ei ole kunnossa niin mistä se singnaali tulee jotta voisi löytää sen. Onko tässä mitään sellaista vakiopaikkaa mistä vikaa voi etsiä? Kyseessä W 212. Muuten tuo mun alusta on mielestäni ihan kuosissaan eikä tunnu mitenkään super kovalta, kuten edelliset tässä.

T.

Jyrki
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Jyrmex kirjoitti:Aiheen parista vielä, jos löytyisi apuja.
Tulee Starilla vikakoodi ja selvennys: Tarkista painetunnistimen B7 singnaalijännite. Eli ilmeisesti mitataan jakotukilta? Otan auki lähipäivinä,siksi kyselen nyt valmiiksi, että jos mittausarvo ei ole kunnossa niin mistä se singnaali tulee jotta voisi löytää sen. Onko tässä mitään sellaista vakiopaikkaa mistä vikaa voi etsiä? Kyseessä W 212. Muuten tuo mun alusta on mielestäni ihan kuosissaan eikä tunnu mitenkään super kovalta, kuten edelliset tässä.

T.

Jyrki
Testerihän kertoo mistä tarkistaa mutta sieltä anturista alkuun
Mökkillä
'
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jyrmex kirjoitti:Aiheen parista vielä, jos löytyisi apuja.
Tulee Starilla vikakoodi ja selvennys: Tarkista painetunnistimen B7 singnaalijännite. Eli ilmeisesti mitataan jakotukilta? Otan auki lähipäivinä,siksi kyselen nyt valmiiksi, että jos mittausarvo ei ole kunnossa niin mistä se singnaali tulee jotta voisi löytää sen. Onko tässä mitään sellaista vakiopaikkaa mistä vikaa voi etsiä? Kyseessä W 212. Muuten tuo mun alusta on mielestäni ihan kuosissaan eikä tunnu mitenkään super kovalta, kuten edelliset tässä.

T.

Jyrki
Ei oikein sovi tähän W211 keskusteluun vaikka otsikon alle sopiikin, W211 ja W212 on ihan erilaisia ilmajousituksen osalta. W212:ssa se paineanturi on venttiiliblokissa (voi sitä tukiksikin sanoa vaikka ei ole rivimallinen kuten joissakin muissa malleissa). Se venttiiliblokki taas auton takapäässä, altapäin näkyvillä.

Johtosarjoissa ollut paljon katkoksia, ei ole omaa kokemusta enkä tiedä koskeeko paineanturin johtoja vaiko enemmän niitä kompressorille meneviä.
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 680
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

DBFI kirjoitti:
Behemoth kirjoitti:Mulla valitti paineventtiilin yhteyskatkosta ja pistoke oli hapettunut. Vikailmotukset häipy taulusta, mutta alusta on kuin kivireki edelleen. Esimerkikse kun vertaa -01 200 cdi Paavon kyyteihin, niin ei voi uskoa, että ilma-alusta on kuin istuisi jossain E36 325i Bemarissa, joka vedetty niin tonttiin ettei autotalliin saa ajettua.
Menee ohi aiheen mutta ei ne ilmapussit autosta tee pehmeätä vaan säädettävät iskarit. Airmatic menee helposti varmuustilaan jos joku anturi ei toimi tms. ja laittaa säädettävät iskarit kovimpaan asentoon ja jos on ilmapusseissa tilavuussäätö/tilavuusvalinta niin ohjataan se pienempi tilavuus käyttöön. Pienempi ilmatilakin kyllä vähän koventaa alustaa.
Käytin Starin nokassa, kun oli tuo valkoinen Visit workshop -ilmotus taulussa. Se saatiin pois tuolla pistokkeen kopeloinnilla paineanturista, mutta edelleen auto on kuin kivireki. Starilla näyttää, että Airmatic pelaa normaalisti...ja niinhän se pelaakin siinä mielessä, että nostaa napista ylös ja säätelee kulmia, kun esim kuskin ovi aukaistaan jne. Luultavasti etuoikea tolppa vuotaa hiukan, mutta voiko tuo tehdä sitä, että vetää joka nurkan kivikovaksi? Ei viittis lähtä uusimaan kaikkia tolppia ihan summassa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Tarkoitatko että Star ei antanut enää mitään vikakoodeja vai meinaatko vain että ruudulta lähti se vikavaroitus pois?

Testattiinko niitä iskareiden säätöjä testerillä tai yleismittarilla ja ulkoisella ohjauksella? Samoin ilmatilavuutta ohjaavia venttiileitä. Onhan siellä takana vielä lisäilmapussit paikallaan? Monet nuo poistaneet sanoo kyllä että ei vaikuttanut merkittävästi ajoon eli ei kauheasti pitäisi alustan koventua muusta kuin iskareiden säädöistä. Iskarithan taas voi toimia miten vaan, tai olla toimimatta vaikka alusta pysyisi korossa moitteetta.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja epk »

mikä kulma/t siellä on kovana ? sehän on helppo testata ilman mitään testereitä.
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 680
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

DBFI kirjoitti:Tarkoitatko että Star ei antanut enää mitään vikakoodeja vai meinaatko vain että ruudulta lähti se vikavaroitus pois?

Testattiinko niitä iskareiden säätöjä testerillä tai yleismittarilla ja ulkoisella ohjauksella? Samoin ilmatilavuutta ohjaavia venttiileitä. Onhan siellä takana vielä lisäilmapussit paikallaan? Monet nuo poistaneet sanoo kyllä että ei vaikuttanut merkittävästi ajoon eli ei kauheasti pitäisi alustan koventua muusta kuin iskareiden säädöistä. Iskarithan taas voi toimia miten vaan, tai olla toimimatta vaikka alusta pysyisi korossa moitteetta.
Joo siis Star löysi airmaticista vikakoodin "painetunnistin ei yhteyttä". Se kopeloitiin kuntoon ja ei muita vikakoodeja, samalla lähti ilmoitus taulusta. Kuitenkin joku iskari on jumissa tai kaikki, koska auto ei jousta yhtään oli ylhäällä tai normiasennossa. Väyrynen on Sitikka verrattuna tähän ilmalaivaan. Ei ole sen kummemmin ajeltu iskareita Starilla tms. Mielenkiintosta, että ei tule mitään vikailmoitusta/koodia, vaikka alusta ei todellakaan pitäisi olla tälläinen. Kun vaihtaa Sport1/2/Comfort välillä ei huomaa yhtään mitään eroa missään. Ja kyllä takana on ilmapussit ja edessä tolpat. Englanninkielisillä foorumeilla on ihan yleinen tauti "Airmatic stuck in sport mode"...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja epk »

kai tähän voisi laittaa kolmannen kerran että testatkaa ne iskarit testerillä mutta jos ne vikakoodit vaan kiinnostaa poistella eikä muuta sillä testerillä tehdä niin ei kait siinä sit muuta kuin ajalee menemään.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Mulla vuotaa kolme nurkkaa ,takaa molemmat ja etu oikea,silti alusta pelaa ihan niinku kuuluu. sullon ny tyhjennysventtiilssä vikaa tms. juu mää tiän kyllä mitkä on vuotavan alustan murheet.,kiitos. btw. lisäsäiliötkin on poistettu, en oo huomannu mitään eroo toiminnassa. Sanottakaanko topikin aloittajan autossakin olityhjennysventtiili vikana jota omistaja ei halunnut ikinä vaihdattaa....tätä ärrää toki alusta asti touhusin, ny vasta jaksan kirjottaa
Star
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 680
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

epk kirjoitti:kai tähän voisi laittaa kolmannen kerran että testatkaa ne iskarit testerillä mutta jos ne vikakoodit vaan kiinnostaa poistella eikä muuta sillä testerillä tehdä niin ei kait siinä sit muuta kuin ajalee menemään.
Pitää testauttaa. Löytyykö Oulun seudulta joku homman osaava Starin kanssa? Tämä edellinen keikka käytiin Oulussa eräässä Mersuihin erikoistuneessa liikkeessä tekemässä.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja epk »

koititko auton käydessä jo mitkä kulmat siellä on kovana ? auto käyntiin , konepelti ja takaluukku ylös, pumppailet joka nurkan läpi , huomaat kyllä mitkä siellä on kovana, tähän et tarvitse testeriä ja helpottaa jo vähän viankin hakua.
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 680
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

epk kirjoitti:koititko auton käydessä jo mitkä kulmat siellä on kovana ? auto käyntiin , konepelti ja takaluukku ylös, pumppailet joka nurkan läpi , huomaat kyllä mitkä siellä on kovana, tähän et tarvitse testeriä ja helpottaa jo vähän viankin hakua.
Niin siis joka kulma on kivikova. Joku tietäjä tiesi, että jos katoaa jokin anturitieto esim. kiihtyvyysanturilta niin vetää turvallisuussyistä joka tolpan kovaksi. Mene ja tiedä, mutta näin on käynyt. Toimi hetken keväällä, kun värkkäsin taka oikean kiihtyvyysanturin (sisälokarin sisäpuolella) kunnolla kiinni juottamalla kaapelit uudestaan. Tai ainakin tuntu, että toimi, ehkä.
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 680
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Koitettu käynnissä etuovet ja takaluukku auki ja joka nurkka melkein kuin E36 Bemarissa.
Edit: siis joku tietäjä väitti että jos katoaa anturitieto jostain Temicin air ride stability sensorilta (ei tietoa Suomen nimestä) niin vetää joka tolpan jumiin. Löytyy edestä konetilasta tolpan yläpään vierestä ja takaa sisälokarin sisältä telineestä. Takaoikealta lähti irti läskeineen ruostehommissa ja piti kolvata takas ja pelas hetken, mutta ei enää. Sitä ihmettelen että kenelläkään ei ole tullut vastaavaa vaivaa foorumilla vastaan?
edit2: Siis kyseessä Anturi korin kiihtyvyystunnistin joka Starin mukaan Airmatic-järjestelmässä mukana. Takana 1 kpl ja kulkee nimellä 24/6. Outoa, että Starissa vain "TALLENNETTU" vika eikä "Olemassa nyt ja tallennettu".
Edit3: Taitaa tulla kuntoon kun käyttää plugia irti anturilta.
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 680
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Tämä meikäläisen tapaus ratkesi siis ottamalla takaa oikealta takapään kiihtyvyysanturin piuhan irti ja laittoi takaisin. Airmatic taas pelaa ja Sport 1/2 laskee alas ja Comfortille nostaa ja myös iskarit tulivat takaisin. Kannattaa irrotella noita anturin piuhoja (3 kpl), jos samoja vaivoja. Mitään vikakoodia ei Stari löytänyt.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Behemoth kirjoitti:Tämä meikäläisen tapaus ratkesi siis ottamalla takaa oikealta takapään kiihtyvyysanturin piuhan irti ja laittoi takaisin. Airmatic taas pelaa ja Sport 1/2 laskee alas ja Comfortille nostaa ja myös iskarit tulivat takaisin. Kannattaa irrotella noita anturin piuhoja (3 kpl), jos samoja vaivoja. Mitään vikakoodia ei Stari löytänyt.
Ja testerin käyttäjä ei siis huomannut mittaus arvot sivulla että yksi
anturi antaa mitä sattu arvoja tai oireiden/valitusten mukasia tarkastuksia ei tehty
Mökkillä
'
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 680
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

FinlandMerceds kirjoitti:
Behemoth kirjoitti:Tämä meikäläisen tapaus ratkesi siis ottamalla takaa oikealta takapään kiihtyvyysanturin piuhan irti ja laittoi takaisin. Airmatic taas pelaa ja Sport 1/2 laskee alas ja Comfortille nostaa ja myös iskarit tulivat takaisin. Kannattaa irrotella noita anturin piuhoja (3 kpl), jos samoja vaivoja. Mitään vikakoodia ei Stari löytänyt.
Ja testerin käyttäjä ei siis huomannut mittaus arvot sivulla että yksi
anturi antaa mitä sattu arvoja tai oireiden/valitusten mukasia tarkastuksia ei tehty
Kylläpä se näin taisi olla, vaikka piti olla alan liike taas kerran, jossa tätä tutkittiin.
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 680
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia, että alusta pelaa muuten, mutta ei iskunvaimmenus lainkaan? Eli nousee napista mökkiasentoon, Laskee hieman kun laittaa Sports 1 ja Sports 2 laskee lisää. Sitten nousee, kun laittaa Comfortille. Mutta rautajousi Väyrynen on kuin Sitikka tähän verrattuna. Jos joku osaa Oulun alueella tutkia korvausta vastaan, niin viestiä vaan.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Behemoth kirjoitti:Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia, että alusta pelaa muuten, mutta ei iskunvaimmenus lainkaan? Eli nousee napista mökkiasentoon, Laskee hieman kun laittaa Sports 1 ja Sports 2 laskee lisää. Sitten nousee, kun laittaa Comfortille. Mutta rautajousi Väyrynen on kuin Sitikka tähän verrattuna. Jos joku osaa Oulun alueella tutkia korvausta vastaan, niin viestiä vaan.
Kokeillut jo saman tehdä mitä aikaisemminkin
Mökkillä
'
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 680
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Airmatic kivikova ?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Joo ei auta vaikka käyttää irti kiihtyvyysantureilta piuhat. Hommasin yhden vaihtoanturinkin, jonka laitoin takapäähän, mutta ei kummene. Ei ole tainnut tässä reilun vuoden aikana tuo alusta vielä kertaakaan toimia niinkuin pitäisi, koska ei selvää ymmärrystä minkalainen toimiva Airmatic pitäisi olla ajossa. Jotakin muuta häikkää tässä on tai sitten kaikki tolpat on iskareistaan jumissa.
Vastaa Viestiin