w906 automaattilaatikko ei kytke vaihdetta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
arisma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 16.08.2017 14:01

w906 automaattilaatikko ei kytke vaihdetta

Viesti Kirjoittaja arisma »

Laatikko vaihdettu helmikuussa saksantuonti autosta. Toimi tähän asti hyvin, viime viikkoina muutaman kerran vaihto 2-1 takkuillu, mutta muuten oireeton. laatikolla ajettu vaihdon jälkeen n. 30 tkm.

kesken ajon tuntui n. 20 km ajan , kuin olisi käsijarru päällä. Asuntovaunu perässä niin ei tuntunut isolta asialta. Sen enempi varoittelematta meno hyytyi ja moottori sammui. laatikko oli käynyt todella kuumana ja pistoke rikkoutunut, josta oli päässyt jonkin verran öljyä ulos.
*:lla luettu vikakoodit ja herjasi öljyn lämpötilaa ja kiinteäksi lukitus venttiiliä.
Purkaessa öljyä tuli noin 5 litraa, että ei ole ollut täysin kuiva. Johdinlevy oli osittain sulanut. ja pistöke rikki johtosarjasta. muuta vikaa silmämääräisesti en löytänyt.

Nyt vaihdettu johdinlevy, gybbi venttiili, öljyt + suodatin, kytkentäpaineen säätömagneetti venttiiliä kokeiltu 3 eri venttiiliä, johdinsarjan pistoke.

*:lla ei löydy vikakoodeja, mutta kun ajaa venttiilijen testejä läpi, niin rakenneosan (y3/6y2 kytkentäpaineen säätömagneettiventtiili) mittausarvovirta näyttää vain ---, eli ei tule mA lukemaa ollenkaan.

Nyt rupeaa olee konstit loppu ja *:n mukaan vika paikallistuu ohjain boksiin. Onko mitään tehtävissä, muuta kuin alkaa tilailee halpoja bokseja marmoritiskiltä. ja tosiaan laatikkohan on 722.6
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5263
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w906 automaattilaatikko ei kytke vaihdetta

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

arisma kirjoitti:Laatikko vaihdettu helmikuussa saksantuonti autosta. Toimi tähän asti hyvin, viime viikkoina muutaman kerran vaihto 2-1 takkuillu, mutta muuten oireeton. laatikolla ajettu vaihdon jälkeen n. 30 tkm.

kesken ajon tuntui n. 20 km ajan , kuin olisi käsijarru päällä. Asuntovaunu perässä niin ei tuntunut isolta asialta. Sen enempi varoittelematta meno hyytyi ja moottori sammui. laatikko oli käynyt todella kuumana ja pistoke rikkoutunut, josta oli päässyt jonkin verran öljyä ulos.
*:lla luettu vikakoodit ja herjasi öljyn lämpötilaa ja kiinteäksi lukitus venttiiliä.
Purkaessa öljyä tuli noin 5 litraa, että ei ole ollut täysin kuiva. Johdinlevy oli osittain sulanut. ja pistöke rikki johtosarjasta. muuta vikaa silmämääräisesti en löytänyt.

Nyt vaihdettu johdinlevy, gybbi venttiili, öljyt + suodatin, kytkentäpaineen säätömagneetti venttiiliä kokeiltu 3 eri venttiiliä, johdinsarjan pistoke.

*:lla ei löydy vikakoodeja, mutta kun ajaa venttiilijen testejä läpi, niin rakenneosan (y3/6y2 kytkentäpaineen säätömagneettiventtiili) mittausarvovirta näyttää vain ---, eli ei tule mA lukemaa ollenkaan.

Nyt rupeaa olee konstit loppu ja *:n mukaan vika paikallistuu ohjain boksiin. Onko mitään tehtävissä, muuta kuin alkaa tilailee halpoja bokseja marmoritiskiltä. ja tosiaan laatikkohan on 722.6
Purkaessa siis onko koko laatikko purettu tarkastettu kasattu
jos ei niin noin lämeneestä missä johdinlevy on sulanut on voinut pakkojen tiivisteetkin sulaa, ei tosin vaikuta sähkövikaan
mutta vaihteen kytkeytymiseen kyllä,
onko johtosarja tarkistettu jos ei niin kannatta tarkistaa boxsit harvemin hajoilee ilamn ulkoista syytä
onko laatikon lämpenemissen löytynyt syytä,

jos vika on boxsissa eikä saa korjauttua niin osta käytetty
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin