W212 raju nakutus
W212 raju nakutus
Mistähän mahtaisi johtua todella ronski käyntiääni. Ääni alkoi yhtäkkiä käynnistyksen yhteydessä ja pysyy auton käydessä. Sen verran ruma ääni, että ei ajaa uskalla. 2,1 diesel 2010 kyseessä. Onko näistä yleisesti ottaen hajonnu jakoketjuja ja voisko esim laahain pettää ja löystää ketjun yllättäen.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5258
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W212 raju nakutus
Toden näköinen syy äänelle on "huippu hyvä" delphin suutinKyömy kirjoitti:Mistähän mahtaisi johtua todella ronski käyntiääni. Ääni alkoi yhtäkkiä käynnistyksen yhteydessä ja pysyy auton käydessä. Sen verran ruma ääni, että ei ajaa uskalla. 2,1 diesel 2010 kyseessä. Onko näistä yleisesti ottaen hajonnu jakoketjuja ja voisko esim laahain pettää ja löystää ketjun yllättäen.
(yksi tai useampia suutimia rikki)
Mökkillä
'
'
Re: W212 raju nakutus
Mikäli näin olis ni mitä mahtavat maksaa uudet tai käytetyt vastaavat? Voisko hajota ihan yhtäkkiä käynnistyksen yhteydessä
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5258
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W212 raju nakutus
Hinnoista ei tarkempaa tietoa jotain 500€ luokaa kplKyömy kirjoitti:Mikäli näin olis ni mitä mahtavat maksaa uudet tai käytetyt vastaavat? Voisko hajota ihan yhtäkkiä käynnistyksen yhteydessä
ja kyllä hyvät delphin suutimet voivat hajota lähes milloin vain
samoin muutkin polttoainen järjestelmän osat
Mökkillä
'
'
Re: W212 raju nakutus
Melko varmasti syynä suuttimet. Noista OM651-moottorin Delphin suuttimista ollut juttua täälläkin, mutta tuossa aihe naapurifoorumilta: http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=39461" onclick="window.open(this.href);return false;
Takavetoja vuodesta -87: Corolla Coupé, Taunus Coupé (x2), Sierra, E46 320i touring -02, W(S)203 C 200 CDI farmari A. -06, -
Re: W212 raju nakutus
Homma selkis. Kyseessä alakerran laakerivika. Kone vaihtoon siis
Re: W212 raju nakutus
Auts. Missä diagnoosi tehtiin ja mitä sanoivat hajoamisen syyksi?
Re: W212 raju nakutus
Otetaanpas sanat takaisin. Asiaa tutkittu lisää ja monien vahvojen epäilyjen vuoksi tilasin yhden ehjän suuttimen ja vaihdoin sen "vioittuneen" paikalle, auto kun kävi siis pääosin kolmella. Yllätyksekseni käynti ei parantunut vaan auto kävi edelleenkin kolmella. Tarkastelin Delphin softalla Real Time Dataa ja nakutussenrsori ilmoitti sylintereille 2-4 arvoiksi noin 5V ja 1-syliterille 0,3-0,5V. Kipu on siis jossakin muualla. Syöttö sinne vaikuttaisi menevän normaalisti kun suutinkin tuli siihen vaihdettua, mutta ilmeisesti polttoaine ei syty? Noh, tästä kaikesta innostuneena purin hilppeet koneen päältä ja avasin venttiilikopan siinä toivossa, että 1-sylinterin nokat on pyöristynyt ja se olisi syy nakutukseen ja kolmella käyntiin. Ainakaan silmämääräisesti en mitään pyöristymistä löydä. Mistäpä siis lähteä etsimään vikaa seuraavaksi??Kyömy kirjoitti:Homma selkis. Kyseessä alakerran laakerivika. Kone vaihtoon siis
Päivitettynä auton oireet:
Käy pääosin kolmella kovasti nakuttaen. Joskus kuitenkin innostuu käymään nätisti neljällä eikä tuolloin edes nakuta.
Re: W212 raju nakutus
Onko moottorinohjaimessa vikakoodeja? Johtosarjassa läpilyönti suuttimien johtojen välillä?
Re: W212 raju nakutus
Voisipa muuten hyvinkin olla. Nyt kun otit asian puheeksi niin tulipa mieleeni, että viimeksi kun autoa roppasin niin huomasin toisen johtosarjan liittimen kuoren olevan rikki, keulasta katsoen vasemman puoleisen. Kuoren alla oli huomattavasti epäpuhtautta, mutta en osannut ajatellakaan, että se voisi olla syypää kaikkeen. Vikakoodina antaa välillä, että 1-sylinterin suuttimen opetus epäonnistunut. Liittimen putsaukseen siis
Re: W212 raju nakutus
Ilmaus tehty kaikin puolin ohjeiden mukaan ettei nyt ole vain siitä kiinni ? Nämähän ei ole mitään "vaihda-toinen-osa-ja-heti-pelaa" - juttuja ensinkään....tilasin yhden ehjän suuttimen ja vaihdoin sen "vioittuneen" paikalle, auto kun kävi siis pääosin kolmella. Yllätyksekseni käynti ei parantunut vaan auto kävi edelleenkin kolmella
oulaistenliikenne.fi
Re: W212 raju nakutus
Saitko suuttimen koodattua autoon? Koodin saa ainakin starilla syötettyä. Johtovikaa kuitenkin arvaan kun vikakoodi antaa välillä.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W212 raju nakutus
Sain koodattua ja ohjelma kertoi sen onnistuneen. Ja kyllähän se oikea koodi sinne listaankin ilmaantui. Ilmaamisesta en tiedä kuinka se oikeaoppisesti pitäisi tehdä, mutta tehty samalla tavalla kuin tein kokeillessani sitä 2-sylinteriin ja siinä se ainakin toimi moitteetta. Uskoisin tällä hetkellä tuohon johtosarjaongelmaan, totuus siitä selvinnee huomenna.
Re: W212 raju nakutus
Ja mitenhän tämä ilmaus ihan oikeaoppisesti tehtäisiin?
Re: W212 raju nakutus
Kannattaa kokeilla sitä johtosarjaa muualtakin, esimerkiksi koneen päältä takaseinään mentäessä on kohta jota vatkataan kaiken aikaa (tukikumien kunnosta riippuen enemmän tai vähemmän)
Re: W212 raju nakutus
Noniin. Ainakin siinä ohjausyksikön päässä johtosarjaa aivan liittimen juuressa oli kaks johtoa kulunut puhki ja ottivat kunnolla kiinni toisiinsa. Erotin johdot toisistaan, mutta tällä hetkellä auto käy kahdella Koko johtosarja siis käsittelyyn ja tsekkaan, josko jossakin muuallakin olisi kontakteja johtojen välillä. Syytä sille, että auto käykin nyt kahdella, en tosiaan tiedä enkä vielä ehtinyt sen enempää tutkimaankaan, mutta venakopan aukaisun jälkeen se tapahtui. Suuttimiakin jouduin siis irti käyttämään, joten olisko ongelma ilmauksessa??, sitä kun en ollenkaan tehnyt. Onko kone itsestään ilmaava vai miten homma tehdään?
Re: W212 raju nakutus
Noniin. Suutinten nakutus saatu yhtä sylinteriä lukuunottamatta eliminoitua ja nyt vaikuttaa sille, että alakerran liuskat menneet ja kampiakseli notkahtanut. Itsellä ei aika koko koneen vaihtamiseen riitä eikä uskalla ottaa sitä riskiä, että laatikossakin olisi vielä jtn kipua konerempan jälkeen kun laatikkoa en ole koskaan päässyt testaamaan. Auto myyntiin ja uudelle omistajalle jolla enemmän aikaa...
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5258
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W212 raju nakutus
Hintaa kun on jäänyt pois niin tarjotaan 2000€
rikkinäinen kun on mutta tuskin vielä kovin pahasti ruostessa
rikkinäinen kun on mutta tuskin vielä kovin pahasti ruostessa
Mökkillä
'
'