W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Juggeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: La 17.06.2017 01:40

W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!

Viesti Kirjoittaja Juggeli »

Tervehdys, Ajelin tuossa kärryperässsä noin 40km vauhti 70-100km/h niin yhtäkkiä ku otin vakkarin poies ja menin pienemmälle tielle niin ei enään ottanu kierroksia paljoa ja eikä kulkenu. :( vikatilaan ei vetäny eikä mittariin tullu mitään.
Missä vika? Auto 220 vm 02. Kiitokset etukäteen jo.
Janne L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ke 02.04.2003 07:27
Paikkakunta: Tervakoski

Re: W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!

Viesti Kirjoittaja Janne L »

Kannattaa haketua starin perään niin ei tarvitse arvailla.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17200
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!

Viesti Kirjoittaja dealer »

ei enään ottanu kierroksia paljoa ja eikä kulkenu. :( vikatilaan ei vetäny
Millainen ajattelit vikatilan olevan ? Nimenomaan moottorinohjaus vikatilassa, ja testerillä selviää miksi. Ehkä ei suoraan vikakoodit lukemalla, mutta ammattilainen osaa kyllä tulkita niitä ja tutkia Starilla tarkemmin.
oulaistenliikenne.fi
Pertti K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 13.07.2017 13:18

Re: W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!

Viesti Kirjoittaja Pertti K »

Vikatilassako ei tule mitään ilmoituksia mittaristoon :shock:
Anzzu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 569
Liittynyt: Ke 08.06.2016 17:44

Re: W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

Ei tuu ei. Auto ei vaan ota 3000 kierrosta enempää, eikä ilmeisesti ahda? ainakin meno on tukkoista. Kannattaa hakeutua staariin vaan. Mulla teki 203 sitä, ja kuittaantu sammuttamalla. Mutta testeri näytti, että tarkastaa egr, ja livedata näytti että imm oli punaisella. Mutta pointtina, kannattaa mennä sinne testeriin, ettei vaihda kalliita osia summassa.
Juggeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: La 17.06.2017 01:40

Re: W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!

Viesti Kirjoittaja Juggeli »

Joo oli jo lähellä että Lähen staarilla piipahtaa, yhtäkkiä lähti toimimaan normaalisti ja tehotkin tallella.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Juggeli kirjoitti:Joo oli jo lähellä että Lähen staarilla piipahtaa, yhtäkkiä lähti toimimaan normaalisti ja tehotkin tallella.
No nyt kun se toimii, niin aja stariin. Ei tartte sitten kohta ajella vikatilassa hissukseen.

E: Itellä on ässässä nyt tuolainen ongelma, ettei ole tehoja, mutta ei ole vikatilassa. eli kiertää kyllä yli 3000, mutta tehot on kadoksissa varsinkin alakierroksilla. joten on sellainenkin mahdollista.
Stari näytti alipaine tai ahtovuotoa mahdollisena ongelmana, mutta ei vielä löytynyt syylistä... Tässä säädetään egrrää ja "ahtoja" niillä alipainemokkuloilla ja niille niiden arvot on poissa ohjearvoista. Ei kuitenkaan muuttunut ne vaihtamalla.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!

Viesti Kirjoittaja simosami »

Juggeli kirjoitti:Joo oli jo lähellä että Lähen staarilla piipahtaa, yhtäkkiä lähti toimimaan normaalisti ja tehotkin tallella.
Esim EGR kun nokeentuu, niin sen varsi voi takerlella. Aiheuttaa juuri tuollaista "vian korjaantuminen" itsestään. Ei näy välttämättä Starilla, kun ei aina jätä vikakoodia muistiin
Puhdistus ja kevyt voitelu saattaa auttaa. Jos säätö moottorin epäkesko on kovasti nokinen, varren tiivistys on loppu. Sitten tarvii vaihtaa. Ei maksa mitään, jos itse saa puhdistettua.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Anzzu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 569
Liittynyt: Ke 08.06.2016 17:44

Re: W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

Kuinkas paljon näistä on yleensä rikkoutunut noita egr-venttiileitä? Omaani oli vaihdettu 170tkm kohdalla venttiili, ja nyt 320ajettu, eli vois olla toiseen kertaan menossa. Koneena siis 646
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17200
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jonkin verran on vaihdettu. Venttiili on joskus aika tiukassa irrottaa, saattaa käydä niin että ei saa ehjänä irti. Tuskin tässä tapauksessa kun on vaihdettukin kertaalleen.
Useasti vikakoodin viitatessa venttiiliin se on rikki jolloin puhdistaminen ei auta.
EGR:stä johtuvasta vikatilasta jää aina vikakoodi muistiin toisin kuin edellä väitetään.
oulaistenliikenne.fi
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!

Viesti Kirjoittaja simosami »

Anzzu kirjoitti:Kuinkas paljon näistä on yleensä rikkoutunut noita egr-venttiileitä? Omaani oli vaihdettu 170tkm kohdalla venttiili, ja nyt 320ajettu, eli vois olla toiseen kertaan menossa. Koneena siis 646
Minulla alkoi oireilun jossakin 90tkm vaiheilla. Starilla vika ei löynyt, kävi marmorilla varmaan 5 kertaa. Ei siis vikakoodeja. Syy oli ilmeisesti se, että vika poistui aina uudelleen käynnistyksellä.
Puhdistuksesta on nyt a. 18kk. On toiminut sen jälkeen moitteetta. Ei ole siis vaihdettu vielä

Mutta, kun tarkistaa ja puhdistaa, säästää sitten muutaman euron. En itse ainakaan varmuudeksi ostaisi uutta, jos on alle 200tkm ajettu


Olen seurannut MB:tä ammatikseen marmorilla korjailevat kaverin aukaisu yritystä. Jäi siis aukaisematta. Piti itse se tehdä.
Jäi tuntuma, että jos en olisi ollut paikalla, luulenpa, että osa olisi rikkoontunut irroituksessa, ja niin sitten "risa" osa olisi vaihtunut uuteen. Ja lasku minulle.

Tässä ohjeet aukaisemiseksi. Ei tarvitse rikkoa.
Tuli mieleen, että ehkä voisi vielä helpottaa hommaa, jos saa jostain itse kierteitäviä M8 pultteja 2 kpl

http://nfgab.se/fi/kiinnitystarvikkeet/ ... ticle-form" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja se ohje:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 93&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

ps. Näkyy siellä samanlaista kommenttia aiheesta.
Eli jos vikakoodit löytyy, niin homma on selvempi?
Jos ei löydy, kannattaa tarkistaa EGR. Kun kuvia katsoo, ei ole vaikea ymmärtää, jos alkaa noki paskan vuoksi jumia.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Vastaa Viestiin