W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!
W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!
Tervehdys, Ajelin tuossa kärryperässsä noin 40km vauhti 70-100km/h niin yhtäkkiä ku otin vakkarin poies ja menin pienemmälle tielle niin ei enään ottanu kierroksia paljoa ja eikä kulkenu. vikatilaan ei vetäny eikä mittariin tullu mitään.
Missä vika? Auto 220 vm 02. Kiitokset etukäteen jo.
Missä vika? Auto 220 vm 02. Kiitokset etukäteen jo.
Re: W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!
Kannattaa haketua starin perään niin ei tarvitse arvailla.
Re: W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!
Millainen ajattelit vikatilan olevan ? Nimenomaan moottorinohjaus vikatilassa, ja testerillä selviää miksi. Ehkä ei suoraan vikakoodit lukemalla, mutta ammattilainen osaa kyllä tulkita niitä ja tutkia Starilla tarkemmin.ei enään ottanu kierroksia paljoa ja eikä kulkenu. vikatilaan ei vetäny
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!
Vikatilassako ei tule mitään ilmoituksia mittaristoon
Re: W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!
Ei tuu ei. Auto ei vaan ota 3000 kierrosta enempää, eikä ilmeisesti ahda? ainakin meno on tukkoista. Kannattaa hakeutua staariin vaan. Mulla teki 203 sitä, ja kuittaantu sammuttamalla. Mutta testeri näytti, että tarkastaa egr, ja livedata näytti että imm oli punaisella. Mutta pointtina, kannattaa mennä sinne testeriin, ettei vaihda kalliita osia summassa.
Re: W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!
Joo oli jo lähellä että Lähen staarilla piipahtaa, yhtäkkiä lähti toimimaan normaalisti ja tehotkin tallella.
Re: W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!
No nyt kun se toimii, niin aja stariin. Ei tartte sitten kohta ajella vikatilassa hissukseen.Juggeli kirjoitti:Joo oli jo lähellä että Lähen staarilla piipahtaa, yhtäkkiä lähti toimimaan normaalisti ja tehotkin tallella.
E: Itellä on ässässä nyt tuolainen ongelma, ettei ole tehoja, mutta ei ole vikatilassa. eli kiertää kyllä yli 3000, mutta tehot on kadoksissa varsinkin alakierroksilla. joten on sellainenkin mahdollista.
Stari näytti alipaine tai ahtovuotoa mahdollisena ongelmana, mutta ei vielä löytynyt syylistä... Tässä säädetään egrrää ja "ahtoja" niillä alipainemokkuloilla ja niille niiden arvot on poissa ohjearvoista. Ei kuitenkaan muuttunut ne vaihtamalla.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!
Esim EGR kun nokeentuu, niin sen varsi voi takerlella. Aiheuttaa juuri tuollaista "vian korjaantuminen" itsestään. Ei näy välttämättä Starilla, kun ei aina jätä vikakoodia muistiinJuggeli kirjoitti:Joo oli jo lähellä että Lähen staarilla piipahtaa, yhtäkkiä lähti toimimaan normaalisti ja tehotkin tallella.
Puhdistus ja kevyt voitelu saattaa auttaa. Jos säätö moottorin epäkesko on kovasti nokinen, varren tiivistys on loppu. Sitten tarvii vaihtaa. Ei maksa mitään, jos itse saa puhdistettua.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!
Kuinkas paljon näistä on yleensä rikkoutunut noita egr-venttiileitä? Omaani oli vaihdettu 170tkm kohdalla venttiili, ja nyt 320ajettu, eli vois olla toiseen kertaan menossa. Koneena siis 646
Re: W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!
Jonkin verran on vaihdettu. Venttiili on joskus aika tiukassa irrottaa, saattaa käydä niin että ei saa ehjänä irti. Tuskin tässä tapauksessa kun on vaihdettukin kertaalleen.
Useasti vikakoodin viitatessa venttiiliin se on rikki jolloin puhdistaminen ei auta.
EGR:stä johtuvasta vikatilasta jää aina vikakoodi muistiin toisin kuin edellä väitetään.
Useasti vikakoodin viitatessa venttiiliin se on rikki jolloin puhdistaminen ei auta.
EGR:stä johtuvasta vikatilasta jää aina vikakoodi muistiin toisin kuin edellä väitetään.
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 lopetti kulkemisen ja kiihtymisen!
Minulla alkoi oireilun jossakin 90tkm vaiheilla. Starilla vika ei löynyt, kävi marmorilla varmaan 5 kertaa. Ei siis vikakoodeja. Syy oli ilmeisesti se, että vika poistui aina uudelleen käynnistyksellä.Anzzu kirjoitti:Kuinkas paljon näistä on yleensä rikkoutunut noita egr-venttiileitä? Omaani oli vaihdettu 170tkm kohdalla venttiili, ja nyt 320ajettu, eli vois olla toiseen kertaan menossa. Koneena siis 646
Puhdistuksesta on nyt a. 18kk. On toiminut sen jälkeen moitteetta. Ei ole siis vaihdettu vielä
Mutta, kun tarkistaa ja puhdistaa, säästää sitten muutaman euron. En itse ainakaan varmuudeksi ostaisi uutta, jos on alle 200tkm ajettu
Olen seurannut MB:tä ammatikseen marmorilla korjailevat kaverin aukaisu yritystä. Jäi siis aukaisematta. Piti itse se tehdä.
Jäi tuntuma, että jos en olisi ollut paikalla, luulenpa, että osa olisi rikkoontunut irroituksessa, ja niin sitten "risa" osa olisi vaihtunut uuteen. Ja lasku minulle.
Tässä ohjeet aukaisemiseksi. Ei tarvitse rikkoa.
Tuli mieleen, että ehkä voisi vielä helpottaa hommaa, jos saa jostain itse kierteitäviä M8 pultteja 2 kpl
http://nfgab.se/fi/kiinnitystarvikkeet/ ... ticle-form" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja se ohje:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 93&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
ps. Näkyy siellä samanlaista kommenttia aiheesta.
Eli jos vikakoodit löytyy, niin homma on selvempi?
Jos ei löydy, kannattaa tarkistaa EGR. Kun kuvia katsoo, ei ole vaikea ymmärtää, jos alkaa noki paskan vuoksi jumia.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.