EGR-vikatilaa uudella venttiilillä OM642, R 280 CDI

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: To 21.09.2017 13:45
Terve,

Ärrän kanssa menee nyt vähän sormi suuhun. Ostohetkellä oli tiedossa että vetää ajoittain EGR:n takia vikatilaan, mutta hintaneuvotteluissa otettiin huomioon. Ajattelin että pahimmassa tapauksessa menee venttiili vaihtoon ja se on sitten siinä. Mutta eipähän se ikinä mene kuten suunnitelee...

Noh, tilasin venttiilin ja vaihdoin sen toissapäivänä paikalleen sen kummemmin putsaamatta mitään. Vikatilat poissa ja toimi hyvin. Eilen sitten vikatila takaisin, ja vanhat tutut vikakoodit takaisin. Otin venttiilin irti uudelleen (pultit tuntui jääneen löysälle, joten toive oli että syy oli siinä), putsasin putkea niin pitkälle kuin ylsin (ei sinänsä mitenkään pahan näköinen ollut edes, kaukana mistään tukkeutuneista mitä netissä näkee), ja laitoin takaisin. Jälleen vikakoodit poissa, kunnes 100 km jälkeen taas tehot pois.

Mikä tuota nyt keljuttaa? Starin päässä ei ole vielä päässyt käymään, torque antaa vikatilan ollessa päällä näin:

Kuva

Silloin kun kaikki toimii, tuo P2616 on ainoa joka näkyy, ei liittyne tähän oletettavasti vaan on sitten seuraava projekti...
W251 R 280 CDI
W210 E 220 CDI
W115 220 D
entisiä mersuja: S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D



Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: To 21.09.2017 20:51
luokyio kirjoitti:Terve,

Ärrän kanssa menee nyt vähän sormi suuhun. Ostohetkellä oli tiedossa että vetää ajoittain EGR:n takia vikatilaan, mutta hintaneuvotteluissa otettiin huomioon. Ajattelin että pahimmassa tapauksessa menee venttiili vaihtoon ja se on sitten siinä. Mutta eipähän se ikinä mene kuten suunnitelee...

Noh, tilasin venttiilin ja vaihdoin sen toissapäivänä paikalleen sen kummemmin putsaamatta mitään. Vikatilat poissa ja toimi hyvin. Eilen sitten vikatila takaisin, ja vanhat tutut vikakoodit takaisin. Otin venttiilin irti uudelleen (pultit tuntui jääneen löysälle, joten toive oli että syy oli siinä), putsasin putkea niin pitkälle kuin ylsin (ei sinänsä mitenkään pahan näköinen ollut edes, kaukana mistään tukkeutuneista mitä netissä näkee), ja laitoin takaisin. Jälleen vikakoodit poissa, kunnes 100 km jälkeen taas tehot pois.

Mikä tuota nyt keljuttaa? Starin päässä ei ole vielä päässyt käymään, torque antaa vikatilan ollessa päällä näin:

[ [url=https://farm5.staticflickr.com/4389/37175255596_8d3dafed7f_o.jpg] ][/url]

Silloin kun kaikki toimii, tuo P2616 on ainoa joka näkyy, ei liittyne tähän oletettavasti vaan on sitten seuraava projekti...


Tuleeko nuo kaikki samat aina takisin
Mökkillä

Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Pe 22.09.2017 05:44
Ensin tulee 0404, 2355 ja 2511, mutta tällöin ei ole vielä vikatilassa. Sitten kun tuo 0401 tulee niin tehot tipahtaa. Mutta samat koodit siellä tosiaan pyörii, niin ennen kuin jälkeenkin venttiilin vaihdon.
W251 R 280 CDI
W210 E 220 CDI
W115 220 D
entisiä mersuja: S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ke 15.05.2013 20:52
ViestiLähetetty: La 23.09.2017 20:37
Minulla oli hieman vastaavanlaisia haasteita W212 300 cdi, vaihdoin egr:n mutta vika ei poistunut, mutta kun autoon ajettiin uusi siofta niin vika poistui, tämä johtui siitä kun softa oli muuttunut viallisen egr:n takia ja kun vaihdoin uuden tilalle niin softa ei tätä ymmörtänyt vaan vaati päivityksen, rnyt toiminut pitkäön hyvin. Miten auton lämmöt? Nouseeko 87 asteeseen, jos ei niin silloin ei regressio pääse toimimaan eli ei polta hiukkassuodatinta puhtaaksi ja tukkii sen ja myös EGR:n
MB 450 SL R107

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ke 15.05.2013 20:52
ViestiLähetetty: La 23.09.2017 20:40
Minulla oli hieman vastaavanlaisia haasteita W212 300 cdi, vaihdoin egr:n mutta vika ei poistunut, mutta kun autoon ajettiin uusi siofta niin vika poistui, tämä johtui siitä kun softa oli muuttunut viallisen egr:n takia ja kun vaihdoin uuden tilalle niin softa ei tätä ymmärtänyt vaan vaati päivityksen, nyt toiminut pitkään hyvin. Miten auton lämmöt? Nouseeko 87 asteeseen, jos ei niin silloin ei regressio pääse toimimaan eli ei polta hiukkassuodatinta puhtaaksi ja tukkii sen ja myös EGR:n
MB 450 SL R107

Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Su 24.09.2017 09:03
Softan vaihdos olisi suunnitelmissa kyllä kunhan löytyisi tekijä, Savon suunnalla ei tunnu ihan helposti löytyvän enää.

Lämmöt nousee ainakin mittarin mukaan ihan nopeasti siihen yhdeksänkympin nurkille, tarkemmin en ole tajunnut tutkia. Eikös DPF antaisi oman koodinsa jos sen poltto ei meinaisi onnistua?

Reilun 200 km matka-ajo tuli eilen tehtyä, ensimmäisen kerran vikatila 70 km kohdalla, muutaman minuutin paussi ja koodien nollaus niin pääsi taas saman 70 km, sama proseduuri ja taas mentiin loppumatka ongelmitta.
W251 R 280 CDI
W210 E 220 CDI
W115 220 D
entisiä mersuja: S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3400
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Su 24.09.2017 09:09
Mitäs MAFfiarvot näyttää (toisaalta eihän sitä torqilla näe onko pielessä eikä egrrää pysty ohjaamaan kiinni/auki :wink: ), eikös se tutkaile EGR:n toimintaa juuri ilmamäärän kautta... koittais ainakin putsata sen ?
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01

Ex: W211 320CDI -04

Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Su 24.09.2017 19:28
Lämmöt Torquen mukaan tasaisesti 87-89°C eli termari lienee ok ja ainakaan sen vuoksi ei jää polttelut tekemättä.

Tänään kesti ensin 140 km ennen kuin heitti vikatilaa, sitten tankkaus ja vikatila taas poissa, 70 km lisää ja taas tehot pois...

Maffiarvoja tosiaan aika vaikea päätellä tuon mukaan, lukemat vaihtelee kaasun asennon mukaan, mutta eipä tuolla vertailupohjaa saa mitä pitäisi olla.
W251 R 280 CDI
W210 E 220 CDI
W115 220 D
entisiä mersuja: S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ke 06.04.2011 12:48
Paikkakunta: HELSINKI
ViestiLähetetty: Ma 25.09.2017 12:22
Olisin kysäissyt 2 asiaa:

1) Millaista moottoriöljyä käytät?
2) Mikä on moottoriöljyn vaihtoväli?
W211 E270 CDI Sedan 2004

X W124 300 D A 1988
X W201 190 D 1989

Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ma 25.09.2017 12:42
Edellisellä omistajalla ollessa käytetty merkkihuollossa ohjelman mukaan. Nyt viime viikolla vaihdatin Mobilin ESP:t 17 tkm kohdalla ja tarkoitus pitää max 15tkm.
W251 R 280 CDI
W210 E 220 CDI
W115 220 D
entisiä mersuja: S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ke 06.04.2011 12:48
Paikkakunta: HELSINKI
ViestiLähetetty: Ma 25.09.2017 13:17
Itse siirryin aikoinani 5-30W ESP:iin ja ongelmat hävisi. Vertailin öljyjä ja sit hokasin et tuhkautuminen on ESPissä pienempi. Itse asiassa aika paljonkin pienempi. Sitten tein vielä niin että ajoin kierrokset pykälää vaille punainen raja n. tunnin verran. Näin teen joka kesä. Dieselit tykkää kierroksista ja putsaa hieman röörit. Noi temput ainakin kohdallani jeesas. Jotenkin vaikee funtsia et kyseessä olis mekaaninen ongelma, softapuolikin tuntuu myös hieman etäiseltä. Siksi itse lähtisin ekaks noilla. Niin öljyt vaihdan 8-10000 välein.
W211 E270 CDI Sedan 2004

X W124 300 D A 1988
X W201 190 D 1989

Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ma 25.09.2017 14:06
Kiitokset vinkistä. Olen muutaman kerran kokeillut vinguttaa reiluilla kierroksilla, en nyt sentään ihan tuntia kuitenkaan, mutta luokkaa 15-20 min. Ennen kuin tilasin tuon uuden EGR:n, laitoin tankkiin kokeeksi myös Forten Advanced Formula Diesel Treatment + Turbo Cleaner -setin ja huudattelin menemään, mutta ei auttanut sekään, ainakaan pysyvästi.
W251 R 280 CDI
W210 E 220 CDI
W115 220 D
entisiä mersuja: S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D

Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ma 16.10.2017 13:51
Karalan softa sisässä, EGR poistettu ohjelmasta + EGR:n piuha pysyvästi irti. Eiköhän se nyt ole historiaa.

Ps. Vaikea ajaa nauramatta koko ajan. 190/440 -> 270/600 muuttaa tuonkin kokoisen lossin käytöksen aika dramaattisesti :D
W251 R 280 CDI
W210 E 220 CDI
W115 220 D
entisiä mersuja: S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot], jespo ja 14 vierailijaa

   








AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

lukitusturva.fi

https://Www.AutoDoc.fi