Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
Tekipä menopeli tepposet. Ajon jälkeen vajaat pari viikkoa rokulia ja nyt ei yritystäkään käyntiin. Aikani startilla sahattua heitin homman pois ja otin P-A-suodattimen irti. Se olikin yllättäen vain puolillaan ja täytin sen. Löysäsin paria ensimmäistä ruiskuputkea suihkun juuresta ja sieltä alkoi tihkumaan tavaraa, muttei yritystäkään käyntiin.
Ajattelin ilmauksen olleen riittämätön ja auto ripustettiin naapurin hiacen perään. Muutama kilometri sitä kiskottiin, muttei vieläkään mitään eloa. Löysäsin taas paria ruiskuputkea ja kilometri hiacen perässä aiheutti sen, että konetila oli niin kuin löpöllä pesty.
Sellaisen havainnon tein hiacen perässä roikkuessani, ettei kierroslukumittari reagoinut mitenkään meidän jumppatuokion aikana. Laturi alkoi kyllä lataamaan (valo sammui ja ajovalot syttyi), mutta kiekkamittari pysyi mykkänä samoin kuin auton moottori.
Tässä vaiheessa lyötiin hanskat tiskiin. Nyt väkisin tulee mieleen pimeän kiekkamittarin ja auton käymättömyyden syy-yhteys, onko sitä? Lisäksi polttoainetta tulee aivan selvästi suuttimille, mutta miksei se syty? Autolla ajettu vajaa 300tkm josta itse n. 130tkm kahdeksan vuoden aikana ilman mitään tällaisia ongelmia aiemmin.
Mistä mitataan kierrosluku ja tuleeko jollain jotain mieleen asiaan liittyen?
Ajattelin ilmauksen olleen riittämätön ja auto ripustettiin naapurin hiacen perään. Muutama kilometri sitä kiskottiin, muttei vieläkään mitään eloa. Löysäsin taas paria ruiskuputkea ja kilometri hiacen perässä aiheutti sen, että konetila oli niin kuin löpöllä pesty.
Sellaisen havainnon tein hiacen perässä roikkuessani, ettei kierroslukumittari reagoinut mitenkään meidän jumppatuokion aikana. Laturi alkoi kyllä lataamaan (valo sammui ja ajovalot syttyi), mutta kiekkamittari pysyi mykkänä samoin kuin auton moottori.
Tässä vaiheessa lyötiin hanskat tiskiin. Nyt väkisin tulee mieleen pimeän kiekkamittarin ja auton käymättömyyden syy-yhteys, onko sitä? Lisäksi polttoainetta tulee aivan selvästi suuttimille, mutta miksei se syty? Autolla ajettu vajaa 300tkm josta itse n. 130tkm kahdeksan vuoden aikana ilman mitään tällaisia ongelmia aiemmin.
Mistä mitataan kierrosluku ja tuleeko jollain jotain mieleen asiaan liittyen?
Re: Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
Jos polttoaineen tulolinjas tiiviste falskaa tai muu reikä, niin ei se pysy käynnissä edes hinaamalla, mutta voi hieman yrittää käyntiin.
Onko syksyllä hiiret nakertanu sähköjohtoja?
Penkin alta kannattaa irrotella yksitellen releet että niissä ei ole kontaktihäiriötä. Siellä on esimerkiksi puolet kapeampi harmaa rele joka yleinen muissakin mersuissa, ja se aiheutti käynnistymättömyyttä, sekä omituisesti jätti jarruvalot päälle virran sammutettua.
https://www.google.fi/search?q=a0055451 ... =670&dpr=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko syksyllä hiiret nakertanu sähköjohtoja?
Penkin alta kannattaa irrotella yksitellen releet että niissä ei ole kontaktihäiriötä. Siellä on esimerkiksi puolet kapeampi harmaa rele joka yleinen muissakin mersuissa, ja se aiheutti käynnistymättömyyttä, sekä omituisesti jätti jarruvalot päälle virran sammutettua.
https://www.google.fi/search?q=a0055451 ... =670&dpr=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
Terve
Jos kampiakselin asentotunnistin ei paikallaan tai johto poikki, niin ei käynnisty.
Johto kulkee sillä kytkinkopan vieressä ja tunnistin siinä kytkinkopassa.
T Jamppa
Jos kampiakselin asentotunnistin ei paikallaan tai johto poikki, niin ei käynnisty.
Johto kulkee sillä kytkinkopan vieressä ja tunnistin siinä kytkinkopassa.
T Jamppa
Re: Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
K-A -anturi vaihdettu, ei vieläkään eloa moottoriin, ehdotuksia?
Re: Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
Joku ajonesto päällä. Onko niitä releitä siellä penkin alla testattu.
Joskus tullut luettua tältä foorumilta, että huohottimen sähkövastuksen rikkoutuminen oli estänyt käynnistymisen, eli virtapiiri poikki, mutta tuo sähkövastus huohottimen letkussa tuskin on yleinen vanhoissa Sprinttereissä?
Käynnistyäkseen vanha Sprintteri vaatii paineen suuttimille, eikä se riitä että sieltä ainoastaan roiskii polttoainetta, kun niitä löyhdytetty.
Joskus tullut luettua tältä foorumilta, että huohottimen sähkövastuksen rikkoutuminen oli estänyt käynnistymisen, eli virtapiiri poikki, mutta tuo sähkövastus huohottimen letkussa tuskin on yleinen vanhoissa Sprinttereissä?
Käynnistyäkseen vanha Sprintteri vaatii paineen suuttimille, eikä se riitä että sieltä ainoastaan roiskii polttoainetta, kun niitä löyhdytetty.
Re: Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
Laita paikkakunta näkyville niin joku lähistöltä ehkä katsoo kotitesterillä oisko jotain virallista syytä sprintterillä mököttää.ViRi kirjoitti:K-A -anturi vaihdettu, ei vieläkään eloa moottoriin, ehdotuksia?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
Tornio. Tietokone on käynyt paikalla, muttei tunnistanut ecua. Asia ei kuulemma ole vaarallinen tuon ikäisissä varsinkin kun lootaa on jälkeen kolvailtu.AK47 kirjoitti:Laita paikkakunta näkyville niin joku lähistöltä ehkä katsoo kotitesterillä oisko jotain virallista syytä sprintterillä mököttää.ViRi kirjoitti:K-A -anturi vaihdettu, ei vieläkään eloa moottoriin, ehdotuksia?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
Mitäs sieltä on kolvailtuViRi kirjoitti:Tornio. Tietokone on käynyt paikalla, muttei tunnistanut ecua. Asia ei kuulemma ole vaarallinen tuon ikäisissä varsinkin kun lootaa on jälkeen kolvailtu.AK47 kirjoitti:Laita paikkakunta näkyville niin joku lähistöltä ehkä katsoo kotitesterillä oisko jotain virallista syytä sprintterillä mököttää.ViRi kirjoitti:K-A -anturi vaihdettu, ei vieläkään eloa moottoriin, ehdotuksia?
tarkista ne
Mökkillä
'
'
Re: Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
No, jos ecu ei vastaa niin silloinhan kannattaa vaihtaa kampiakselin anturi (tosin onhan se tärkeä anturi) ???ViRi kirjoitti:Tornio. Tietokone on käynyt paikalla, muttei tunnistanut ecua. Asia ei kuulemma ole vaarallinen tuon ikäisissä varsinkin kun lootaa on jälkeen kolvailtu.AK47 kirjoitti:Laita paikkakunta näkyville niin joku lähistöltä ehkä katsoo kotitesterillä oisko jotain virallista syytä sprintterillä mököttää.ViRi kirjoitti:K-A -anturi vaihdettu, ei vieläkään eloa moottoriin, ehdotuksia?
Jos nyt epäilisi sitä ecua kuitenkin ensimmäisenä. Tuleeko sinne virta ja saako se boksi maata? Saako boksi ajonestolta luvan käynnistää mylly?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
En tiedä mersuista, mutta useissa muissa ajoneuvoissa ka-tunnistin on aika tärkeä. Oma ajatus liittyi yhtä aikaa pimentyneeseen kiekkamittariin. Ecuun tulee moniriviliitin ja jos jollain olisi karttaa mikä napa on mikä niin olisipa hyvä.AK47 kirjoitti:No, jos ecu ei vastaa niin silloinhan kannattaa vaihtaa kampiakselin anturi (tosin onhan se tärkeä anturi) ???ViRi kirjoitti:Tornio. Tietokone on käynyt paikalla, muttei tunnistanut ecua. Asia ei kuulemma ole vaarallinen tuon ikäisissä varsinkin kun lootaa on jälkeen kolvailtu.AK47 kirjoitti:Laita paikkakunta näkyville niin joku lähistöltä ehkä katsoo kotitesterillä oisko jotain virallista syytä sprintterillä mököttää.ViRi kirjoitti:K-A -anturi vaihdettu, ei vieläkään eloa moottoriin, ehdotuksia?
Jos nyt epäilisi sitä ecua kuitenkin ensimmäisenä. Tuleeko sinne virta ja saako se boksi maata? Saako boksi ajonestolta luvan käynnistää mylly?
Tuosta ajonestosta en kanna niin suurta huolta, sitä ei mielestäni tuossa autossa ole, tai sitten se toimii ainakin minulle tuntemattomalla tavalla.
Re: Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
Semmoinen asia vielä, onko ecu jonkin sulakkeen takana?
Re: Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
Penkin alta löytyi liuta sulakkeita ja jokunen rele. Ei mitään käsitystä mikä liittyy mihinkin. Löytyipä tuollainen keltapohjainen sulakepohja, jossa on ihmeellisesti sulakemitoilla oleva pesä, mihin sulake ei kuitenkaan sovi ilman muokkausta.
Mikähän muuten on tuo penkin alla oleva värkki, mikä näyttää sulakkeelta, jossa palava lanka on korvattu konkalla tai vastuksella. Yleismittarilla lukemat ovat megaohmeja tjsp. Tavallinen sulake ei siihen sovi. Uusia ajatuksia?
Mikähän muuten on tuo penkin alla oleva värkki, mikä näyttää sulakkeelta, jossa palava lanka on korvattu konkalla tai vastuksella. Yleismittarilla lukemat ovat megaohmeja tjsp. Tavallinen sulake ei siihen sovi. Uusia ajatuksia?
Re: Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
Kuvia ei näköjään voi tänne liittää
Re: Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
Tuo epämääräinen värkki on sitten diodi. Sulakkeen muotoinen härpäke keltaisessa pohjassa, muttei mene pesään ulkoisten muotojen vuoksi. Pinnijako on täysin sama. Toinen nurkka on viistetty merkiksi. Kumpaan suuntaan viistetty nurkka on, ajosuunnassa oikeaan vai vasempaan?
+
+
Re: Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
Kuvaa en edellekkän tänne osaa laittaa.
Re: Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
Ota pois se, ja korvaa alkuperäisellä.
Ne isot releet penkin alla, on lämmityslaitteen puhaltimelle.
Edit:
Sulla on niin hieno puhelin, että pienennä kuvaa.
Ne isot releet penkin alla, on lämmityslaitteen puhaltimelle.
Edit:
Sulla on niin hieno puhelin, että pienennä kuvaa.
Re: Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
etrade kirjoitti:Ota pois se, ja korvaa alkuperäisellä.
Ne isot releet penkin alla, on lämmityslaitteen puhaltimelle.
Edit:
Sulla on niin hieno puhelin, että pienennä kuvaa.
Niin, no mulla on uusi veholta ostettu diodi tuossa pöydällä. En vaan välittäisi pistää sitä väärinpäin niin kuin tuossa aiemmin asiasta tehin selkoa. Ei kai sen rikki pitäisi siitä mennä, mutta seku kyselen josko jollain olisi tietoakin.
Puhelin on mallia -07, joten ei se erityisen hieno ole. Olen päässyt siihen käsitykseen, että kuvat pitäisi tallettaa johonkin ja sitten viitata linkillä tänne.
Miten ihmeessä yhdelle flektille tarvitaan useampia releitä?
Re: Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
Kuvan voi laittaa kun painaa kirjoitus kentäs alhaalta "Liitetiedostot" .
Yks iso rele on lämppärin suoralle virralle ja toinen vastuspaketin kautta alemmille nopeuksille, kun jännitettä alennetaan.
Yks iso rele on lämppärin suoralle virralle ja toinen vastuspaketin kautta alemmille nopeuksille, kun jännitettä alennetaan.
Re: Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
Thänks, enpä hoksannut tuotaetrade kirjoitti:Kuvan voi laittaa kun painaa kirjoitus kentäs alhaalta "Liitetiedostot" .
Yks iso rele on lämppärin suoralle virralle ja toinen vastuspaketin kautta alemmille nopeuksille, kun jännitettä alennetaan.
Tuommoinen paketti löytyy penkin alla ja tuo diodi oli alla olevassa keltaisessa pohjassa oikean puolimmaisena. Kumminkohan päin se kuuluu olla?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
Ei löydy omas 312d -99 tuollaista keltapohjaists, missä hienoutena ABS, Airbag ja virtalukos ajonesto, eli karvalakki malli.
Eikös tuon pitäny olla kans aika perusmalli, vai onko siinä jotain hienouksia varusteena? Otatko suuremman kuvan missä näkyy kaikki releet.
Tuo harmaa kapea pitäis itelle uusia, mistä numero ylhäällä.
Eikös tuon pitäny olla kans aika perusmalli, vai onko siinä jotain hienouksia varusteena? Otatko suuremman kuvan missä näkyy kaikki releet.
Tuo harmaa kapea pitäis itelle uusia, mistä numero ylhäällä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
Mulla on hienoutena abs, sähköpeilit ja kiekkamittari, jos vertaa vaikka vm.76 -corollaan. Eli ei mielestäni erityisen ylenpalttisesti varusteltu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Sprinter 212 -95 ei käynnisty, K-A tunnistin?
Katso väriä niissä johdoissa, niin tietää mistä virta tulee.