MB ML 270 cdi tehot pois

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1208
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: MB ML 270 cdi tehot pois

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

make73 kirjoitti:mitähän tuolla siirtopumpulla mahtaa olla paineet?? jos sen korvais sähköisellä pumpulla... onko kukaan koskaan kokeillut??
Älä korvaa sitä, mutta jos jaksat viritellä niin laita se sähköpumppu vaan lisäksi.
Vaikka ennen suodatinta.
Niin se on hiukan uudemmissakin, 1600bar systeemeissä, työntää suodattimelle tankista.
Auttaisi ilmauksessa ainakin jos ei muuta, ja sietäisi pienet ilmavuodot paremmin mitkä näille on tyypillisiä..

itse harkitsin aiemmin samaa, esim. monessa bwm:ssä on tankkipumpun lisäksi kuskin lattian alla siirtopumppu/esipainepumppu putken välissä. Aika pieni, sopisi melkein mihin vaan.
Pyörimään kun virrat laittaa päälle?
toozi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Su 15.01.2006 14:10

Re: MB ML 270 cdi tehot pois

Viesti Kirjoittaja toozi »

Sähköpumput pitää käsittääkseni asentaa niin, että pysähtyvät jos moottori sammuu oli virrat päällä tai ei.
make73
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 16.12.2004 18:22
Paikkakunta: lahti

Re: MB ML 270 cdi tehot pois

Viesti Kirjoittaja make73 »

Risto113 kirjoitti:
make73 kirjoitti:mitähän tuolla siirtopumpulla mahtaa olla paineet?? jos sen korvais sähköisellä pumpulla... onko kukaan koskaan kokeillut??
Älä korvaa sitä, mutta jos jaksat viritellä niin laita se sähköpumppu vaan lisäksi.
Vaikka ennen suodatinta.
Niin se on hiukan uudemmissakin, 1600bar systeemeissä, työntää suodattimelle tankista.
Auttaisi ilmauksessa ainakin jos ei muuta, ja sietäisi pienet ilmavuodot paremmin mitkä näille on tyypillisiä..

itse harkitsin aiemmin samaa, esim. monessa bwm:ssä on tankkipumpun lisäksi kuskin lattian alla siirtopumppu/esipainepumppu putken välissä. Aika pieni, sopisi melkein mihin vaan.
Pyörimään kun virrat laittaa päälle?
mulla on jo siellä sähköpumppu ennen suodatinta ja suodatin on vaihdettu jalkoineen metalliseksi (lähdöt helmi liitoksilla.. ei vuoda) ja paluut menee suoraan tankkiin.. silti ilmaa vaan tulee jostain.. tankista ilmeisesti... mahtaiskohan mulla olla väärinpäin paluu ja tulo putket
make73
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 16.12.2004 18:22
Paikkakunta: lahti

Re: MB ML 270 cdi tehot pois

Viesti Kirjoittaja make73 »

ilman tuota lisä sähköpumppua ei puhettakaan saada autoa käyntiin vaikkei olis juuri pakkastakaan
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: MB ML 270 cdi tehot pois

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Risto113 kirjoitti:
make73 kirjoitti:mitähän tuolla siirtopumpulla mahtaa olla paineet?? jos sen korvais sähköisellä pumpulla... onko kukaan koskaan kokeillut??
Älä korvaa sitä, mutta jos jaksat viritellä niin laita se sähköpumppu vaan lisäksi.
Vaikka ennen suodatinta.
Niin se on hiukan uudemmissakin, 1600bar systeemeissä, työntää suodattimelle tankista.
Auttaisi ilmauksessa ainakin jos ei muuta, ja sietäisi pienet ilmavuodot paremmin mitkä näille on tyypillisiä..

itse harkitsin aiemmin samaa, esim. monessa bwm:ssä on tankkipumpun lisäksi kuskin lattian alla siirtopumppu/esipainepumppu putken välissä. Aika pieni, sopisi melkein mihin vaan.
Pyörimään kun virrat laittaa päälle?
Siirtopainen ~3bar

mutta mitään sähköpumppua ei kannatta laitta se on sama kuin jalkaolisi poikki ja sitä hoitaisi asperina syömällä

ilam vuotoihin tarkista tankin imuputket, suutimien pikkuletkut ja siirtopumppun akseli
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
make73
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 16.12.2004 18:22
Paikkakunta: lahti

Re: MB ML 270 cdi tehot pois

Viesti Kirjoittaja make73 »

CDI203 kirjoitti:
Risto113 kirjoitti:
make73 kirjoitti:mitähän tuolla siirtopumpulla mahtaa olla paineet?? jos sen korvais sähköisellä pumpulla... onko kukaan koskaan kokeillut??
Älä korvaa sitä, mutta jos jaksat viritellä niin laita se sähköpumppu vaan lisäksi.
Vaikka ennen suodatinta.
Niin se on hiukan uudemmissakin, 1600bar systeemeissä, työntää suodattimelle tankista.
Auttaisi ilmauksessa ainakin jos ei muuta, ja sietäisi pienet ilmavuodot paremmin mitkä näille on tyypillisiä..

itse harkitsin aiemmin samaa, esim. monessa bwm:ssä on tankkipumpun lisäksi kuskin lattian alla siirtopumppu/esipainepumppu putken välissä. Aika pieni, sopisi melkein mihin vaan.
Pyörimään kun virrat laittaa päälle?
Siirtopainen ~3bar

mutta mitään sähköpumppua ei kannatta laitta se on sama kuin jalkaolisi poikki ja sitä hoitaisi asperina syömällä

ilam vuotoihin tarkista tankin imuputket, suutimien pikkuletkut ja siirtopumppun akseli
no mulla onneks sattuu löytymää ylimääränen siirtopumppu ja ne suuttimien pikkuletkut (hirvee säkä) täytyy varmaa ne vaihtaa ensiks sinne.. samalla kun vaihdan sen sammutin/siirtopumppu muoviputken.. se vuotaa ainakin siitä sammuttimen päästä... (ihan märkä/paskanen ympäriltä)

onkohan mulla edes ne polttoaine linjat oikenpäin siinä rintapellissä? molemmin päin käy kyllä ihan hyvin mutta en o tiellä uskaltanu kokeilla.... löpö loppuu 6-7 litran kohdalla+ se ilma mitä sielt tulee vaikka on reilumminkin ainetta tankissa?? nyt mul on se ylempi imu puolena

nii ja auto oli -00 270cdi farkku väyrynen
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17118
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: MB ML 270 cdi tehot pois

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei tarvitse sähköpumppua, eikä se sillä kuntoon tulekaan. Eikä muutakaan ylimääräistä viritystä polttoainelinjastoon, kannattaa vaan korjata vialliset paikat niin toimii.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin