MB ML 270 cdi tehot pois
MB ML 270 cdi tehot pois
Hei , tulihan hommattua tuollainen ML vm. 2000. Kaksi päivää toimi hyvin, mutta lamppua vaihdettaessa laitettiin auto käymään ja naftaa alkoi lentää ilmeisesti korkeapainepumpusta tai siihen menivistä letkuista suoraan remmin päälle. Auto sammutettiin ja kiroillen siivottiin. Laitettiin uudestaan käyntiin ja vuoto oli loppunut Lähdettiin ajamaan ja auto ei totellut kaasua. Meni ihan hissukseen ja kiihtyi rauhallisesti, kuski ei niinkään rauhallinen, Tasasella vauhti nousi mutta mäkeen uupui. Onko kenelläkään viisaita neuvoja. Voisiko vika olla ilmakuplissa joita menee aika hurjasti polttoaineletkuissa vai haetaanko vikaa tuosta korkeapainepumpusta. Auto lähtee hyvin käymään ja kone käy hyvin. Kierroksia ei ota yli 3000 eli vikatila päällä. Ilmamassamittari vaihdettu -16.
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
vaihtoon ne läpinäkyvät polttoaineletkut, kaikki, vajaa 100e, vaikka kl-varaosiin soittaa ja pyytää ettimään koko setin.
Niihin saa tiivisteitäkin, mutta kiinnityskynnet lahoaa kuitenkin jne.., ehdottomasti uudet letkut, niin ei tarvi niiden kanssa säätää enää.
Katselet pumppua sitten, kun kuplat ja letkuvuodot lakkaa, onko siinä vuotoa.
Siihenkin saa korjaussarjan samasta firmasta, pari kymppiä, vaatii ohjeet, puhtautta ja työkalut. Hiukan vaativampi homma, mutta tehtävissä itse.
(Lähinnä kunnollisen torx-hylsyn kansipultteihin, ja mielellään ruuvipenkin.)
Niihin saa tiivisteitäkin, mutta kiinnityskynnet lahoaa kuitenkin jne.., ehdottomasti uudet letkut, niin ei tarvi niiden kanssa säätää enää.
Katselet pumppua sitten, kun kuplat ja letkuvuodot lakkaa, onko siinä vuotoa.
Siihenkin saa korjaussarjan samasta firmasta, pari kymppiä, vaatii ohjeet, puhtautta ja työkalut. Hiukan vaativampi homma, mutta tehtävissä itse.
(Lähinnä kunnollisen torx-hylsyn kansipultteihin, ja mielellään ruuvipenkin.)
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
Letkuja vaihdetaan ja palataan asiaan. Mietin vain voiko tuo korkeapainepumpun vuoto aiheuttaa tehojen tippumisen.
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
En nyt sano että sinun tapauksessa, mutta en ole kuullut että sieltä lentämällä vuotaisi ainetta. Yleensä tihkuu kansien välistä, ja sisäinen vuoto tekee käynnistymisen (paine ei nouse tarpeeksi) vaikeaksi kylmänä.
Tähän helppo diagnoosi on lämmittää pumppua esim. sisälämppärillä tai hiustenkuivaajalla pari minuuttia, niin lähtee.
Voisiko se olla ruiskunnut letkun juuresta, tai sitten pumpun kannen tiiviste on poikki kokonaan?
Niissä letkuissahan ei ole kyllä painetta kuin syöttöpumpun ja kp-pumpun välissä, muuten on paineeton systeemi (kaikki ennen syöttöpumppua).
Imee tankista.
Syöttöpumppu on siinä kp-pumpun vieressä se pienempi.
Tähän helppo diagnoosi on lämmittää pumppua esim. sisälämppärillä tai hiustenkuivaajalla pari minuuttia, niin lähtee.
Voisiko se olla ruiskunnut letkun juuresta, tai sitten pumpun kannen tiiviste on poikki kokonaan?
Niissä letkuissahan ei ole kyllä painetta kuin syöttöpumpun ja kp-pumpun välissä, muuten on paineeton systeemi (kaikki ennen syöttöpumppua).
Imee tankista.
Syöttöpumppu on siinä kp-pumpun vieressä se pienempi.
Re: MB ML 270 cdi tehot pois, vikakoodit luettu
Käytiin lukemassa vikakoodit ja tälläistä näytti. Käynnistyksenesto, kaasupolkimen asentotunnistin, hehkutuspääteaste, jäähdyttimenpuhaltimen ohjaus, lisälämmitin, imuilman lämpötunnistin, ahtopaineen säätö , canväylän katkoksia . Ajoittainhan auto ottaa kierroksia. Mielenkiintoista, jatkamme vian etsintää.
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
No, minkä vikakoodin noista autoa testannut henkilö kertoi aiheuttavan tehon katoamisen ? Oliko vikakoodi vain tallennettu ja tarkemmin mikä, ja miten toimintotesteillä selvisi mahdollisesti lisää ?
oulaistenliikenne.fi
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
Imuilman lämpötunnistin näytti lämpötilan 100. Tämä kuulemma saattaa olla syynä. Ostamme uuden tunnistimenkin, vaikka pikkasen tuota epäilen. Muut vikakoodit olivat katkoksia tai toimintahäiriöitä. Tosin kaasupolkimen asentotunnistin ja tuo imuilman lämpötunnistimelle antoi syyksi jännite liian korkea. Mittaaja kertoi suoraan ettei oikein mersuista mitään ymmärrä. Oli kyllä ihan autokorjaamo, niitä nyt vaan on kaikenlaisia.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
100c niin tehoa rajoitetaan jonkin verranfrida kirjoitti:Imuilman lämpötunnistin näytti lämpötilan 100. Tämä kuulemma saattaa olla syynä. Ostamme uuden tunnistimenkin, vaikka pikkasen tuota epäilen. Muut vikakoodit olivat katkoksia tai toimintahäiriöitä. Tosin kaasupolkimen asentotunnistin ja tuo imuilman lämpötunnistimelle antoi syyksi jännite liian korkea. Mittaaja kertoi suoraan ettei oikein mersuista mitään ymmärrä. Oli kyllä ihan autokorjaamo, niitä nyt vaan on kaikenlaisia.
eikö kannataisi viedä jonnekin sellaiseen paikkan missä niistä jotain tiedetään
osia vaihtelemalla tulee helposti pikku viankin korjaamineen sen hintaiseksi että
jopa vehosa käynti olis tullut halvemaksi
Mökkillä
'
'
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
Ahtopaineen säätö lienee se joka tuossa aiheuttaa ongelmat, mutta tosiaan turha testauttaa ellei ole Staria, ei ne kuitenkaan osaa joilla ei edes ole oikeaa testeriä.
oulaistenliikenne.fi
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
Mistähän tuon ahtopaineen säädön löytää, kun tuo imuilman lämpötunnistimenkaan paikkaa ei löydy, tunnistin kyllä ostettiin eikä ollut ihan karmeen hintanen 14 e.
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
Eikös imuilman anturi ole kun avaat pellin niin siinä nokalla coolerissa kiinni?
Rinnan korkeus.
Rinnan korkeus.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
Siis vyötärön korkeus
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
Ahtopaineen tunnistin löytyy ahtoputkesta, ahtopainetta säätää säkhöinen osa josta menee letku ahtimelle jne... imuilman lämpötunnistin saattaa tässä olla ilmamassamittarissa, ei jaksa muistaa. Jos on ostamasi osa ei ole sopiva.
oulaistenliikenne.fi
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
Ainakin tuossa omassa OM612-koneessa on erillinen imuilmanlämpötunnistin (Omassa OM613 ei ole). Siltä oli joskus johto poikki ties kuin kauan. En tiedä mihin vaikutti, mutta vikatilaa se ei ainakaan tehnyt (näytti muistaakseni starilla silloin -50' kokoajan).
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
Eikös ahtopaine/ imuilmananturit ole ahtoputkessa coolerilta imusarjalle, vastakkaisilla puolilla putkea.
Tuon ikäisissä yleensä johdot kuoriutuneet, oikosessa tai poikki. Niitä kannattaisi aluksi tutkia.
Tuon ikäisissä yleensä johdot kuoriutuneet, oikosessa tai poikki. Niitä kannattaisi aluksi tutkia.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
Kiitos kun jaksatte vastailla. Imuilman lämpöanturin paikka löydetty ja vaihdettu. Vanhassa anturossa ei ollut edes johdot kiinni Nyt ottaa kierroksia mutta kuinka kauan. Olisiko jäänyt tuo vika päälle kun ei saanut uutta arvoa imuilmalta. Täytyy viällä tarkastaa varmuuden vuoksi tuo ahtopaineen juttu. Mielenkiintoista tämä vanhan mb elämä
,
,
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
No ottihan tuo auto kierroksia hetken ja sitten taas ei. Menee kuitenkin satasta mutta mäkiin hyytyy. Hieman epäilinkin mahtaisiko vika olla tuossa imuilman anturissa, ei ollut. Joten seuraavaksi sitten varmaan tuo ahtopaineen tunnistin jne.
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
Morjens
Joko vika löyty... mulla ittellä Sprinter 216 CDI -06 (902) ja aivan samat oireet. Vikakoodeja luettu ja anto ensten suutinvikaa (korjattu) sitte antoki listan,
P1187 -Polttoaineen yhdysputken valvonta,
P2203 -Ulkoinen määrä ESP-ohjausmodulin säätämä,
P1470 -Kuormituspaineen säädin,
P0105 -MAP-tunnistin.
Kuittauksen ja pienen koe-ajolenkin jälkeen muut koodit pysyi pois paitsi P1470 joka sitten vaihdettiin mutta tehot ei pysy mukana.
Voikohan nuo muut sitten vaikuttaa tuohon????
Joko vika löyty... mulla ittellä Sprinter 216 CDI -06 (902) ja aivan samat oireet. Vikakoodeja luettu ja anto ensten suutinvikaa (korjattu) sitte antoki listan,
P1187 -Polttoaineen yhdysputken valvonta,
P2203 -Ulkoinen määrä ESP-ohjausmodulin säätämä,
P1470 -Kuormituspaineen säädin,
P0105 -MAP-tunnistin.
Kuittauksen ja pienen koe-ajolenkin jälkeen muut koodit pysyi pois paitsi P1470 joka sitten vaihdettiin mutta tehot ei pysy mukana.
Voikohan nuo muut sitten vaikuttaa tuohon????
216 CDI -06
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
Ja nyt ei tule mitään vika koodeja?klasalma kirjoitti:Morjens
Joko vika löyty... mulla ittellä Sprinter 216 CDI -06 (902) ja aivan samat oireet. Vikakoodeja luettu ja anto ensten suutinvikaa (korjattu) sitte antoki listan,
P1187 -Polttoaineen yhdysputken valvonta,
P2203 -Ulkoinen määrä ESP-ohjausmodulin säätämä,
P1470 -Kuormituspaineen säädin,
P0105 -MAP-tunnistin.
Kuittauksen ja pienen koe-ajolenkin jälkeen muut koodit pysyi pois paitsi P1470 joka sitten vaihdettiin mutta tehot ei pysy mukana.
Voikohan nuo muut sitten vaikuttaa tuohon????
otaako kieroksia yli 3500
Mökkillä
'
'
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
Ku ei oo peijakas vielä saanu luettua koodeja... vasta huomenna iltapäivällä.
Pelkona vaan et jossaki pihahässäkässä ihan semmonen pieni väli josta tuo sähkö ei hyppää.
Pelkona vaan et jossaki pihahässäkässä ihan semmonen pieni väli josta tuo sähkö ei hyppää.
216 CDI -06
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
Sen varmaan saa koitettua että kiertääköklasalma kirjoitti:Ku ei oo peijakas vielä saanu luettua koodeja... vasta huomenna iltapäivällä.
Pelkona vaan et jossaki pihahässäkässä ihan semmonen pieni väli josta tuo sähkö ei hyppää.
Mökkillä
'
'
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
Nii meinaakko et ottaako kierroksia...
Juu ottaa ja pysyykin kunha ei lähe liikenteeseen. Vähänatkaa ku ajaa nii menee tohon vikatilaan, eli kierrokset n. 3000 tienoilla... kiihtyvyys... nooh kuski kiihtyy nopeemmin ku pirssi... mäkiin hyytyy
Juu ottaa ja pysyykin kunha ei lähe liikenteeseen. Vähänatkaa ku ajaa nii menee tohon vikatilaan, eli kierrokset n. 3000 tienoilla... kiihtyvyys... nooh kuski kiihtyy nopeemmin ku pirssi... mäkiin hyytyy
216 CDI -06
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
P1470 ei voi vaihtaa. Vikakoodi ei kohdistu yhteen komponenttiin. Toimintotestien mukaan jatkotutkimuksia.P1470 joka sitten vaihdettiin mutta tehot ei pysy mukana
oulaistenliikenne.fi
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
Dodiidealer kirjoitti:P1470 ei voi vaihtaa. Vikakoodi ei kohdistu yhteen komponenttiin. Toimintotestien mukaan jatkotutkimuksia.P1470 joka sitten vaihdettiin mutta tehot ei pysy mukana
Vikakoodit luettu ja kumma kyllä vikakoodi P1470 lähti pois kun vaihettiin tuo mutikka mutta tuohan nyt ei vielä tuonu tehoja takasi.
Siinä ilmansuodattimen kotelon alla on muutama mötikkä, johon menee ja lähtee noita letkuja (anteeksi ammattitermien puute sähkäriltä , siinä yhessä alipaineputkessa oli semmonen hankausreikä, joka korjattiin putkee lyhentämällä. Vika ei ollu siinäkään. Sitte vaihettiin vielä tuo... oisko virallisesti joku alipaine-muunnin tai -säädin se turboo likempi kuitenki, nii jopas rupes tehot taas löytymään.
Kiitokset kaikista vastauksista.
Hyvää joulua sekä rauhallista uuttavuotta kaikille
P.S. Toivottavasti tästä vastauksesta vielä on jolle kulle apua kun rupee ittekseen vikaa hakemaan. Harmittaa itteeni suunnattomasti kun viimeinen vastaus puuttuu monelta, eli kuinka vika lopuksi korjattiin.
216 CDI -06
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
Hienoa ne alipaineet ja säätimet on kaikki osia jotka vaikuttavat "1470" vikakoodin tulemiseen ja vikatilaan. Vikakoodihan ei aina tule heti takaisin vaikka vikatila tulisi, riippuu mikä sen aiheuttaa, alipainevuoto vai sähkövika vai mikä.
oulaistenliikenne.fi
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
noist letkuist sen verran et mistä saa alle 100e? olin kattovinani kl:stä n.400e tulis maksaaRisto113 kirjoitti:vaihtoon ne läpinäkyvät polttoaineletkut, kaikki, vajaa 100e, vaikka kl-varaosiin soittaa ja pyytää ettimään koko setin.
Niihin saa tiivisteitäkin, mutta kiinnityskynnet lahoaa kuitenkin jne.., ehdottomasti uudet letkut, niin ei tarvi niiden kanssa säätää enää.
Katselet pumppua sitten, kun kuplat ja letkuvuodot lakkaa, onko siinä vuotoa.
Siihenkin saa korjaussarjan samasta firmasta, pari kymppiä, vaatii ohjeet, puhtautta ja työkalut. Hiukan vaativampi homma, mutta tehtävissä itse.
(Lähinnä kunnollisen torx-hylsyn kansipultteihin, ja mielellään ruuvipenkin.)
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
KL:stä minä tilasin omaan ML:ään.
400e ei millään, siinä on nyt jotain ylimääräistä mukana.
Soita sinne, kyllä ne osaa kattoa oikeat osat...
400e ei millään, siinä on nyt jotain ylimääräistä mukana.
Soita sinne, kyllä ne osaa kattoa oikeat osat...
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
juu selvittelin vähän asiaa ja lähettivät räjäytyskuvat s.postiin... jää alle 150e maksaa pelkät muoviputket
Re: MB ML 270 cdi tehot pois
mitähän tuolla siirtopumpulla mahtaa olla paineet?? jos sen korvais sähköisellä pumpulla... onko kukaan koskaan kokeillut??