Morjesta!
Iski ikävän käyntiongelman tuohon w220 malliseen veekasiin. Moottorin malli on m113 5l. (Testerinä käytetty staria)
Käyntihäiriöt alkoi yhtäkkiä maantiellä ajettaessa, aluksi sen huomasi vain moottorin vikavalon syttymisenä mutta pian sen jälkeen auto hyytyi ja hädin tuskin jaksoi liikkua. Uudelleenkäynnistys auttoi sen verran, ettei rumputtanut käydä ihan niin huonosti.
Vikaakoodien luku, sytytyskatkoksia sylinterille 1, 5 ja 6.
Tämän jälkeen vaihdoin tulpat josta ei ollut mitään apua.
Nokka-akselin ja kampiakselin asentoanturit vaihdettu. Ei mitään apua.
Ilmamärämittari diagnosoitu ehjäksi.
Jälkimmäiset katit tyhjätty ja tuntuisi, että pakokaasut virtaa omasta mielestäni hyvin. Kattien tyhjäys ei vaikuttanut käyntiin.
Koska kyseessä on usean sylinterin sytysvirheet en jaksanut uskoa, että puolat olisi hajonnut yhdenäkin. Merkkasin puolat 1-8 ja vaihdoin 1,5 ja 6 puolat 2,3 ja 4 sylintereille. Kävin heittämässä lenkin ja luin koodit niin nyt sytyskaktkokset ovat sylintereillä 1,2 ja 7.
Tulpanjohdot uusittu myös.
Kun auto ruputtaa käydä ja nyppii puolien johtoja irti yksitellen niin jokaisen kohdalla käynti huononee.
w220 s500 4matic Käyntiongelmaa
w220 s500 4matic Käyntiongelmaa
Viimeksi muokannut Ilmaister, Su 15.10.2017 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w220 s500 4matic Käyntiongelmaa
Polttoainepuolen paine mitattu ja se on ok.
Tänään kun testeröin autoa niin se lähtee nätisti käymään ja käy hetken aikaa ilman vikoja mutta lämmetessään se alkaa ruputtamaan ja antaa nämä vikakoodit.
Jäljelle jää primärikatit, imuvuoto imusarjan alla tai ecu. Näistä kolmesta lämpötilavaikutteisin olisi nuo primärikatit.
Vinkkejä otetaan mieluusti vastaan.
Tänään kun testeröin autoa niin se lähtee nätisti käymään ja käy hetken aikaa ilman vikoja mutta lämmetessään se alkaa ruputtamaan ja antaa nämä vikakoodit.
Jäljelle jää primärikatit, imuvuoto imusarjan alla tai ecu. Näistä kolmesta lämpötilavaikutteisin olisi nuo primärikatit.
Vinkkejä otetaan mieluusti vastaan.