MB ce300 -90 24v manuaali (Kierrosluku mittari reistailee)
MB ce300 -90 24v manuaali (Kierrosluku mittari reistailee)
Juu elikkäs sellainen ongelma ilmeni itellä että kierroslukumittari näyttää omiaan. Kovemmassa kiihdytyksessä menee omia aikojaan pohjaan asti vaikka auto vasta alkaa kunnolla vetämään ja kierrokset on kuulomääräsesti noin 3500-4000 paikkeilla. Samaten matka-ajossa 100 vauhdissa näyttää melkein 4500-5000 kierrosta. Mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään? Anturi rikki?
Re: MB ce300 -90 24v manuaali (Kierrosluku mittari reistaile
Harvinaista että kierroslukumittari temppuilee...noita antureita kyllä löytyy jokapaikasta käytettyjä ja kiekka mittareitakin...kokeilee ensin anturin vaihdolla.
Toki saahan siitä yleismittarillakin jotain ohmi lukuja jota voisi ehjään vertailla.
Toki saahan siitä yleismittarillakin jotain ohmi lukuja jota voisi ehjään vertailla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB ce300 -90 24v manuaali (Kierrosluku mittari reistaile
Missähän mahtaa anturi sijaita? Mittari siis toimii tyhjäkäynnillä ja paikallaan kaasuttaessa oikein, mutta kun lyö lapun lattiaan ajaessa niin mittari hyppää muutaman tuhannen kierroksen edelle.
Menee nyt tämän aiheen ohi mutta mikäs mahtaisi olla vikana siinä että auto nostaa itsekseen kierrokset välillä melkosen korkealle? (about 2000rpm) Kylmänä käynnistäessä normaalisti käy vähän korkeaa tyhjäkäyntiä mutta alkaa pikkuhiljaa lämmettyä nostamaan. Nopealla kaasun napautuksella saa välillä loppumaan ja kierrokset putoaa 1000rpm. Ei siis humputa mitenkään vaan tasaisesti käy. Oisko mahdollista että kaasuvivusto jumissa?
Menee nyt tämän aiheen ohi mutta mikäs mahtaisi olla vikana siinä että auto nostaa itsekseen kierrokset välillä melkosen korkealle? (about 2000rpm) Kylmänä käynnistäessä normaalisti käy vähän korkeaa tyhjäkäyntiä mutta alkaa pikkuhiljaa lämmettyä nostamaan. Nopealla kaasun napautuksella saa välillä loppumaan ja kierrokset putoaa 1000rpm. Ei siis humputa mitenkään vaan tasaisesti käy. Oisko mahdollista että kaasuvivusto jumissa?
Re: MB ce300 -90 24v manuaali (Kierrosluku mittari reistaile
Kaasuvivustossa on kaksi jousta ja kaiketi toinen poikki ruiskun alla..voitele vivusto että olisi herkempi.
Kierrosanturi on kampuran hihnapyörällä jossakin kohdin kiinnitetty pelti kiinnikkeeseen....tai siitä sen tunnistaa että yksi tappi on kehällä.
Sekin voi olla syynä että anturin päässä on kakkaa.
Kierrosanturi on kampuran hihnapyörällä jossakin kohdin kiinnitetty pelti kiinnikkeeseen....tai siitä sen tunnistaa että yksi tappi on kehällä.
Sekin voi olla syynä että anturin päässä on kakkaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-