MB 250 TD kylmäkäyntiongelma
MB 250 TD kylmäkäyntiongelma
Mistähän johtuu että 250 TD (1996) kone käynnistyy kyllä oikein hyvin mutta tuntuu käyvän kylmänä vain kolmella-neljällä pytyllä. Ottaa kierroksia kylmänä vain hitaasti kaasuttamalla, ei ryntäyttämällä. Kun saa kierrokset sinne 1500, myös käynti tasaantuu ja noin viiden kuuden minuutin käyttämisen jälkeen myös tyhjäkäynti tasoittuu. Voisiko johtua venttiilien "pikeentymisestä" jolloin kylmänä oireilee ohivuotona tms. yhdeltä- kahdelta sylinteriltä, vai missä lienee syy? Muuten kone toimii ok eli ei painetta jäähdytyspuolelle, ei vettä öljyssä eikä poikkeavannäköistä savutusta.
Re: MB 250 TD kylmäkäyntiongelma
Jossakin voi olla ilmaakin eli jokin o-rengas vuotaa...onkos suodattimia vaihdettu koska löpöhän lämpenee kun moottorikin ja läpäisy kysy paranee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB 250 TD kylmäkäyntiongelma
Niin minkäsikäinen kampe tämä on? W202 vai W124? Mullon käsitys että ennen 10/89 mosat joissa suuttimet menee kanteen suoraan ei vinosti niin niissä tämä kylmäyskiminen olisi enempi tyypillistäkin? Ukkelin 87 ollu ikänsä (yli 10v) just tuollainen. Hetken kun käy ni tasoo käyntikin. Nythän siinä on metrejä takana paljon mutta kun osti niin sillon ei ollu.
Mutta tosiaan voi olla p-ainepuolellakin vika ja tietty jos hehkut ei pelaa. Hehkujen pelaamattomuuteen saattaa olla montakin eri vikavaihtoehtoa joista rele ja sen kontaktorien kärjet yhtenä. W124:ssa kuluu ne virtakärjet aikalailla. Kaksihan niitä taisi olla ja sit tietty ne kärjet jotka hehkuille menee mutta ne useimmin on hyvässä kunnossa. Toisista niitäkin olen ns. elvyttänyt. Jousipaine saattaa olla keventynyt syystä tai kolmannesta ja sitte jollain hienolla vesihiomapaperilla olen kevyesti putsannu niitten pinnat.
Mutta tosiaan voi olla p-ainepuolellakin vika ja tietty jos hehkut ei pelaa. Hehkujen pelaamattomuuteen saattaa olla montakin eri vikavaihtoehtoa joista rele ja sen kontaktorien kärjet yhtenä. W124:ssa kuluu ne virtakärjet aikalailla. Kaksihan niitä taisi olla ja sit tietty ne kärjet jotka hehkuille menee mutta ne useimmin on hyvässä kunnossa. Toisista niitäkin olen ns. elvyttänyt. Jousipaine saattaa olla keventynyt syystä tai kolmannesta ja sitte jollain hienolla vesihiomapaperilla olen kevyesti putsannu niitten pinnat.
Re: MB 250 TD kylmäkäyntiongelma
Kysymyksessä on siis C- mallin farmarimersu vuodelta 1996. viisipyttyinen 250 turbokone. Ja polttoainepuolen ilmansaannista ei ole kysymys, koska jotkut sylinterit kyllä saavat polttoainetta heti startista lähtien kun kerran käynnistyy tosi hyvin. Myöskään ei ole hehkuvika. Vika on siis siinä että hyvin käynnistyvä kone käy kylmänä tyhjäkäyntiä vain kolmella/neljällä pytyllä. Koneen lämmettyä yli 60 % käynti tasoittuu. Öljynvaihdossa käytetty motorflush- pesuainetta jotta öljykanavat ja venttiilinkaulat puhdistuisi. Ei parantanut tyhjäkäyntiä kylmänä. Eikö kenelläkään ole vastaavia kokemuksia mersun viisipyttyisestä diiselistä?
Re: MB 250 TD kylmäkäyntiongelma
Malleista 250TD on vapaastihengittävä farkku, joka hieman harhautti tässä.
Kyseessä siis kuitenkin on C250TDT.
Kun ilmavaivat ja hehkuvika on poissuljettu jäljelle jää moottorin mekaaninen vika tai ruiskutuspumpun vika ?
Kyseessä siis kuitenkin on C250TDT.
Kun ilmavaivat ja hehkuvika on poissuljettu jäljelle jää moottorin mekaaninen vika tai ruiskutuspumpun vika ?
oulaistenliikenne.fi
Re: MB 250 TD kylmäkäyntiongelma
Osaavalle korjaamolle ohivuotomittaukseen, sopivan väljä niin ei se vaan kylmänä käy kunnolla.
Tai sitten kankea mutkalla ja puristukset on mitä on. Onko ahtoja nostettu tai muuten leikitty?
Tai sitten kankea mutkalla ja puristukset on mitä on. Onko ahtoja nostettu tai muuten leikitty?
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987