W202 230 kompressor
Re: W202 230 kompressor
Mikä siellä kaasuläpässä yleensä menee rikki ku nyt otin putken irti ja vähä ränkläsin sitä kaasuläppää ja sillee ni starttasin ni ei ollu vikatilassa eikä mennu vikatilaan vaikka kävin pikkulenkin heittämässä?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 48
- Liittynyt: Pe 15.05.2009 13:14
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W202 230 kompressor
Luultavasti on kaasuläppä sen verran likanen, että antaa vikakoodin. Ota irti ja puhdista kunnolla. Jos pääset kaasuläpän piirilevyyn käsiksi, niin vilkaise onko kunnossa. Ja kokeile myös kaasuläpänakseli, onko väljä... Kerro sitten miten kävi tämän urakan jälkeen.Mebee kirjoitti:Mikä siellä kaasuläpässä yleensä menee rikki ku nyt otin putken irti ja vähä ränkläsin sitä kaasuläppää ja sillee ni starttasin ni ei ollu vikatilassa eikä mennu vikatilaan vaikka kävin pikkulenkin heittämässä?
Re: W202 230 kompressor
No tuossa sillonku käytin sen auki ni kaasuläppä itsessään kyllä ihan kiiltävä ei ollu nokea tai öljyä ollenkaan. Pitää katsoa vielä se akselin väljyys.Nokelainen kirjoitti:Luultavasti on kaasuläppä sen verran likanen, että antaa vikakoodin. Ota irti ja puhdista kunnolla. Jos pääset kaasuläpän piirilevyyn käsiksi, niin vilkaise onko kunnossa. Ja kokeile myös kaasuläpänakseli, onko väljä... Kerro sitten miten kävi tämän urakan jälkeen.Mebee kirjoitti:Mikä siellä kaasuläpässä yleensä menee rikki ku nyt otin putken irti ja vähä ränkläsin sitä kaasuläppää ja sillee ni starttasin ni ei ollu vikatilassa eikä mennu vikatilaan vaikka kävin pikkulenkin heittämässä?
Re: W202 230 kompressor
Ja nyt hyviä ideoita. Viimeksi ku meni vikatilaan ni käytin käsin kaasuläppää auki ja kiinni ni vikatila katos nyt ku on kortti ni lähin ajaa ja 10km päästä uusiks vikatilaan:-\ ja nyt putsasin kaasuläpän ku oli vähän öljyä ja nokea ja akseli ei ollut väljä paitsi päittäisvälys mikä vissiin on normaali nii nämä tein ja taas toimi normaalisti.
Re: W202 230 kompressor
Kaasupolkimenkin voi opettaa..mietin myös kun noissa on potentiometrit..trimpotentiometrit?...niin olisiko katkoksia tai ihan pelkästään ihan johtosarjassa tai siinä läppäkotelon piuhassa ja pätkäisee....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 230 kompressor
Selvä homma pitää koittaa opettaa. Ja jos oikkuilee vielä ni pitää ruveta johtosarjoja kahtomaan. Mutta miks vikatila lähtee aina pois ku käyttää vaan kaasuläppää auki ja kiinni?atlas kirjoitti:Kaasupolkimenkin voi opettaa..mietin myös kun noissa on potentiometrit..trimpotentiometrit?...niin olisiko katkoksia tai ihan pelkästään ihan johtosarjassa tai siinä läppäkotelon piuhassa ja pätkäisee....
Re: W202 230 kompressor
Niin ja semmosta vielä että tyhjäkäynti seilaa aavistuksen mutta ei paljoa mutta välillä tyhjäkäynnillä ikäänkuin stumppaa eli kierrokset tippuu jonkun verran ja sitten taas takasin normaaliin?
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: W202 230 kompressor
Minulla oli w202 ja aivan samaa. Kyllä se kaasuläppään viittaa. Minä kiristin kaasuvaijerista sen verran, että ei pudonnut kierrokset enään aivan normaali tyhjäkäynnille. Siitä oli seuraus, etta "humppaminen" meni minimiin mutta ei tyhdäkäyntikään ollut järkyttävän suuri. Muistaakseni 600-700r/min. Lisäksi putsasin sen niin hyvin, kuin pystyin.
Toinen sammusisen syy oli pitempi seisonta => ei vain käynnyt tyhjää, muuten kuin akku 100% ladattuna ja päälle pikku lenkki. Pelkkä siirto ei auttanut.
Kaikki tämä oli aivan satunnaista. Ikinä en saanut hommaa selville. Mitä kylmempää sen huonompaa tyhjäkäyntiä. Koko ongelma alkoi -30 pakkasista, kun auto piti pelastaa. Ei olisi pitänyt.
Moottorin häiriövalo ei syttynyt koskaan, kun kaasuläppä ja jänniteet ei tainnut olla siihen yhteydessä- Kompurassa voi olla toisin.
Toinen sammusisen syy oli pitempi seisonta => ei vain käynnyt tyhjää, muuten kuin akku 100% ladattuna ja päälle pikku lenkki. Pelkkä siirto ei auttanut.
Kaikki tämä oli aivan satunnaista. Ikinä en saanut hommaa selville. Mitä kylmempää sen huonompaa tyhjäkäyntiä. Koko ongelma alkoi -30 pakkasista, kun auto piti pelastaa. Ei olisi pitänyt.
Moottorin häiriövalo ei syttynyt koskaan, kun kaasuläppä ja jänniteet ei tainnut olla siihen yhteydessä- Kompurassa voi olla toisin.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: W202 230 kompressor
No nyt kun putsasin kaasuläpän niin 500km ilman oireita ajettu:-) pikkusen se tyhjäkäynti heijjaa mutta ei merkittävästi ja ei ole lähelläkään sammumista.
Re: W202 230 kompressor
Voiko huonossa hapessa oleva kaasuläppä vaikuttaa että kovassa kiihytyksessä nykii jonkunverran?