W202 230 kompressor

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Mebee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 03.11.2017 19:47

W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja Mebee »

Noniiin tuossa kuukausi sitten ostin kyseisen auton ja toimi ihan moitteetta noin 750km kotiin mutta nyt kun ei ole tullut ajoa paljon (ei ole korttia) ja kävin tänään kokeilemassa ni sehän meni vikatilaan ni mistä kannattaisi alotella vikaa etsimään??
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja atlas »

Puskurien välistä. :D

Eikun tosissaan vika paikkoja voi olla valtavasti kun et kuvaillut sitä sen tarkemmin...tällöin testeriin...halpiksilla saa jotain ulos mutta mersun starilla tarkinten.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Mebee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 03.11.2017 19:47

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja Mebee »

Nose aluksi lähti pois ku sammutti va nyt ei tarvinnu ajaa kuin parisataa metriä ja sitte rupes tyhjäkäynti humppaamaan vähän reilulla 1000 kierroksella ja kuulosti että kävisi kolmella eikä sammuttaminen auttanut mitään muuten käynnistyy normalisti ja niin edelleen.
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja moska »

voi olla toinen puola pimeänä
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Mebee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 03.11.2017 19:47

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja Mebee »

moska kirjoitti:voi olla toinen puola pimeänä
Onko sulla ollut samanlaista vikaa
Nokelainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Pe 15.05.2009 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja Nokelainen »

Tarkista puolat/ sytytysjohdot, raavi kaikki valkoinen hapettuma pois ja kontaktispraytä (ei crc liuotinta) perään hapettuneisiin kohtiin. Samalla saat selville, että vuotaako sinullakin venttiilikopantiiviste. Tulpanreijät täynnä öljyä... Myös puolien johtosarja voi olla rikki, aika rapeeta materiaalia, kun on ollu moottorin päällä näin pitkään. Jos mikään näistä ei sattunut kohdalleen, ota uusiksi yhteyttä kyllä se vika sieltä löytyy.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

Minkänäköiset tulpat olivat?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Mebee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 03.11.2017 19:47

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja Mebee »

Nokelainen kirjoitti:Tarkista puolat/ sytytysjohdot, raavi kaikki valkoinen hapettuma pois ja kontaktispraytä (ei crc liuotinta) perään hapettuneisiin kohtiin. Samalla saat selville, että vuotaako sinullakin venttiilikopantiiviste. Tulpanreijät täynnä öljyä... Myös puolien johtosarja voi olla rikki, aika rapeeta materiaalia, kun on ollu moottorin päällä näin pitkään. Jos mikään näistä ei sattunut kohdalleen, ota uusiksi yhteyttä kyllä se vika sieltä löytyy.
Johsot näytti päällisin puolin aika hyviltä mutta pitää käydä tänään katsomassa tarkemmin
Mebee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 03.11.2017 19:47

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja Mebee »

tomant kirjoitti:Minkänäköiset tulpat olivat?

tomant
Itse epäilen ehkä tulppia koska olivat melko karstottuneen näköse päästä ja sitten siitä mistä alkaa tulpan valkoinen osa ni se juuri oli rusehtava että voipi olla aika finaalissa.
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja moska »

Mebee kirjoitti:
moska kirjoitti:voi olla toinen puola pimeänä
Onko sulla ollut samanlaista vikaa
Kerran meni toinen puola ja yksi sylinteri pimeni.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

moska kirjoitti:Kerran meni toinen puola ja yksi sylinteri pimeni.
Eikö puolan hajotessa mene kaksi sylinteriä pimeäksi, vai miten se hajosi?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Mebee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 03.11.2017 19:47

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja Mebee »

tomant kirjoitti:
moska kirjoitti:Kerran meni toinen puola ja yksi sylinteri pimeni.
Eikö puolan hajotessa mene kaksi sylinteriä pimeäksi, vai miten se hajosi?

tomant
Minunkin mielestä jos puola hajoaa ni pitäs mennä kaks sylkkää kerralla
Nokelainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Pe 15.05.2009 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja Nokelainen »

Mebee kirjoitti:
tomant kirjoitti:
moska kirjoitti:Kerran meni toinen puola ja yksi sylinteri pimeni.
Eikö puolan hajotessa mene kaksi sylinteriä pimeäksi, vai miten se hajosi?

tomant
Minunkin mielestä jos puola hajoaa ni pitäs mennä kaks sylkkää kerralla
Yhdyn myös tähän mielipiteeseen, tuplakipinä sytytyspuolat (puolan päästä lähtee toinen kipinä ja toinen erillisestä johdosta) pitäs olla 230k:ssa.
Mebee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 03.11.2017 19:47

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja Mebee »

Niin ja vielä tuosta vikatilasta että ennen sitä muuten toimi normaalisti mutta tyhjäkäynti oli lämpimälläki koneella vähä hakusessa?
Mebee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 03.11.2017 19:47

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja Mebee »

Ja vielä semmonen että jos tuollane w202 on vikatilassa ni kävisikö se silti suht tasaisesti tyhjäkäyntiä vai kuuluuko sen käydä sen kuulosesti että oisi vaan 3 pyttyä mukana?
Nokelainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Pe 15.05.2009 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja Nokelainen »

Mebee kirjoitti:Ja vielä semmonen että jos tuollane w202 on vikatilassa ni kävisikö se silti suht tasaisesti tyhjäkäyntiä vai kuuluuko sen käydä sen kuulosesti että oisi vaan 3 pyttyä mukana?
Riippuu tietysti viasta. Joko katsoit sytyspuolat ja johdot? Tyhjäkäynnin seilailu voisi johtua myös ilmamassamittarista tai imuvuodosta. Ilmamassamittarin voi putsata ja kokeilla toimiiko. Imuvuodot olivat minulla venttiilikopan edessä olevan suojamuovin alla, alipaineputket lämmönvaihtelusta katkenneet.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja atlas »

Katso myös kaasuläppä kotelon sisään johdotusta ja putsaa itse kurkku.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Mebee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 03.11.2017 19:47

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja Mebee »

Nokelainen kirjoitti:
Mebee kirjoitti:Ja vielä semmonen että jos tuollane w202 on vikatilassa ni kävisikö se silti suht tasaisesti tyhjäkäyntiä vai kuuluuko sen käydä sen kuulosesti että oisi vaan 3 pyttyä mukana?
Riippuu tietysti viasta. Joko katsoit sytyspuolat ja johdot? Tyhjäkäynnin seilailu voisi johtua myös ilmamassamittarista tai imuvuodosta. Ilmamassamittarin voi putsata ja kokeilla toimiiko. Imuvuodot olivat minulla venttiilikopan edessä olevan suojamuovin alla, alipaineputket lämmönvaihtelusta katkenneet.
Johdot näytti ainakin minun silmöön hyvältä mutta jos tulppien vaiholla ei sano mitään ni sitten vaihan samaan kyytiin puolat ja johdot, ilmamassamittari näytti hyvälle ja se on vaihdettu muutama tuhat kilometriä sitten, pitänee katsoa noita imuvuotoja.
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja moska »

tomant kirjoitti:
moska kirjoitti:Kerran meni toinen puola ja yksi sylinteri pimeni.
Eikö puolan hajotessa mene kaksi sylinteriä pimeäksi, vai miten se hajosi?

tomant
Omasta hajosi toinen puola viime talvena ja yksi pytty mykäksi. Kokeilin vielä vaihtaa puolet keskenään ja vika seurasi puolaa. Testasin myös johdot ja sen jäykän "johdon" ristiin ja vika pysyi samassa puolan lähdössä. Korjaantui uudella puolalla.
Puolan hajotessa pimeni myös mittaristosta numerot, palautui kyllä virtojen poiskäytöllä.

Ja nimenomaan tuollainen tuplakipinäpuola joka on tulpan päällä ja johdolla toiseen tulppaan.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Mebee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 03.11.2017 19:47

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja Mebee »

moska kirjoitti:
tomant kirjoitti:
moska kirjoitti:Kerran meni toinen puola ja yksi sylinteri pimeni.
Eikö puolan hajotessa mene kaksi sylinteriä pimeäksi, vai miten se hajosi?

tomant
Omasta hajosi toinen puola viime talvena ja yksi pytty mykäksi. Kokeilin vielä vaihtaa puolet keskenään ja vika seurasi puolaa. Testasin myös johdot ja sen jäykän "johdon" ristiin ja vika pysyi samassa puolan lähdössä. Korjaantui uudella puolalla.
Puolan hajotessa pimeni myös mittaristosta numerot, palautui kyllä virtojen poiskäytöllä.

Ja nimenomaan tuollainen tuplakipinäpuola joka on tulpan päällä ja johdolla toiseen tulppaan.
Menikö sullakin vikatilaan ja kierrokset hyppi koko ajan 1000-1500rpm
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja moska »

Mebee kirjoitti:
moska kirjoitti:
tomant kirjoitti:
moska kirjoitti:Kerran meni toinen puola ja yksi sylinteri pimeni.
Eikö puolan hajotessa mene kaksi sylinteriä pimeäksi, vai miten se hajosi?

tomant
Omasta hajosi toinen puola viime talvena ja yksi pytty mykäksi. Kokeilin vielä vaihtaa puolet keskenään ja vika seurasi puolaa. Testasin myös johdot ja sen jäykän "johdon" ristiin ja vika pysyi samassa puolan lähdössä. Korjaantui uudella puolalla.
Puolan hajotessa pimeni myös mittaristosta numerot, palautui kyllä virtojen poiskäytöllä.

Ja nimenomaan tuollainen tuplakipinäpuola joka on tulpan päällä ja johdolla toiseen tulppaan.
Menikö sullakin vikatilaan ja kierrokset hyppi koko ajan 1000-1500rpm
Kiekat oli lähellä normaalia, mutta tietenkin rytkytti kolmella. Ei ainakaan tarvinnut kuitata mitään, vaan alkoi toimimaan uudella puolalla.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Mebee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 03.11.2017 19:47

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja Mebee »

moska kirjoitti:
Mebee kirjoitti:
moska kirjoitti:
tomant kirjoitti:
moska kirjoitti:Kerran meni toinen puola ja yksi sylinteri pimeni.
Eikö puolan hajotessa mene kaksi sylinteriä pimeäksi, vai miten se hajosi?

tomant
Omasta hajosi toinen puola viime talvena ja yksi pytty mykäksi. Kokeilin vielä vaihtaa puolet keskenään ja vika seurasi puolaa. Testasin myös johdot ja sen jäykän "johdon" ristiin ja vika pysyi samassa puolan lähdössä. Korjaantui uudella puolalla.
Puolan hajotessa pimeni myös mittaristosta numerot, palautui kyllä virtojen poiskäytöllä.

Ja nimenomaan tuollainen tuplakipinäpuola joka on tulpan





päällä ja johdolla toiseen tulppaan.
Menikö sullakin vikatilaan ja kierrokset hyppi koko ajan 1000-1500rpm
Kiekat oli lähellä normaalia, mutta tietenkin rytkytti kolmella. Ei ainakaan tarvinnut kuitata mitään, vaan alkoi toimimaan uudella puolalla.
Joo pitää itte kokeilla aluksi nuo tulpat ja sitten johdot ja puola/puolat vaihtoon
Mebee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 03.11.2017 19:47

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja Mebee »

Joo elikkä nyt vaihtelin tulpat ja bensasuodattimen ja käytin akun kenkiä irti. Laitoin käymään niin vähän aikaa kävi vikatilassa mutta sen jälkee lähti vikatila pois ja kävi normaalisti ja pystyi antamaan kaasua jne sitte ku lähin ajamaan niin pääsin ehkä 200m ja taas vikatilaan. Mutta minun mielestä ei ole puolavika koska tyhjäkäyntiä käy kyllä vähän raskaasti mutta kun kaasua laittaa vähän niin ahtomittarin mukaan alipaineet menee juurikin sinne 0,8baariin joka on aikalailla normaali.
Nokelainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Pe 15.05.2009 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja Nokelainen »

Mebee kirjoitti:Joo elikkä nyt vaihtelin tulpat ja bensasuodattimen ja käytin akun kenkiä irti. Laitoin käymään niin vähän aikaa kävi vikatilassa mutta sen jälkee lähti vikatila pois ja kävi normaalisti ja pystyi antamaan kaasua jne sitte ku lähin ajamaan niin pääsin ehkä 200m ja taas vikatilaan. Mutta minun mielestä ei ole puolavika koska tyhjäkäyntiä käy kyllä vähän raskaasti mutta kun kaasua laittaa vähän niin ahtomittarin mukaan alipaineet menee juurikin sinne 0,8baariin joka on aikalailla normaali.
Kokeile puhdistaa ilmamassamittari. Luultavasti joku anturi vika, ei saa oikeaa seosta. Tai sitten imuvuoto...
Mebee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 03.11.2017 19:47

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja Mebee »

Joo elikkäs onko se nyt ilmamassamittari hajalla kun piuhan ottaa irti ni käynti on täysin sama
Nokelainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Pe 15.05.2009 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja Nokelainen »

Mebee kirjoitti:Joo elikkäs onko se nyt ilmamassamittari hajalla kun piuhan ottaa irti ni käynti on täysin sama
Eihän se ikuisuuksia kestä omassa SLK:ssa noin 15v kesti. Muista ostaa alkuperäinen tai sitten alkuperäisnumeroa vastaava ilmamassamittari ja Bosch merkkinen. Star-testerillä saat ainakin varmuuden, että onko juuri ilmamassamittari sökö. Jos auto on vikatilassa ei ilmamassamittarikaan toimi oikein (luultavasti liitimen irroituksella ja kiinnityksellä ei ole mitään eroa käyntiin). Mikä tahansa auton antureista voi olla rikki... Puhdistitko muuten ilmamassamittarin?
Mebee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 03.11.2017 19:47

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja Mebee »

Staria ei nyt tähän hätään ole oikeen missään ja ilmamassa mittari on kyllä putsattu mutta ei eroa kokeilin vanhaa hajonnutta ja samallalailla kävi.
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja moska »

Mebee kirjoitti:Staria ei nyt tähän hätään ole oikeen missään ja ilmamassa mittari on kyllä putsattu mutta ei eroa kokeilin vanhaa hajonnutta ja samallalailla kävi.
Onko tähän jo vaihdettu ilmamassamittari? Jos on niin onko uusi aito bossi vai jokin halppis, jos halppis niin veikkaus on siinä.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Mebee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 03.11.2017 19:47

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja Mebee »

moska kirjoitti:
Mebee kirjoitti:Staria ei nyt tähän hätään ole oikeen missään ja ilmamassa mittari on kyllä putsattu mutta ei eroa kokeilin vanhaa hajonnutta ja samallalailla kävi.
Onko tähän jo vaihdettu ilmamassamittari? Jos on niin onko uusi aito bossi vai jokin halppis, jos halppis niin veikkaus on siinä.
Laitoin eilen uuden tulemaan mutta pitää vielä käydä katsomassa että kun akunkegät käyttää irti ja saa vikatilan vähäksi aikaa pois ja ottaa imm johdon irti että miten se sitten läy
Mebee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 03.11.2017 19:47

Re: W202 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja Mebee »

Mebee kirjoitti:
moska kirjoitti:
Mebee kirjoitti:Staria ei nyt tähän hätään ole oikeen missään ja ilmamassa mittari on kyllä putsattu mutta ei eroa kokeilin vanhaa hajonnutta ja samallalailla kävi.
Onko tähän jo vaihdettu ilmamassamittari? Jos on niin onko uusi aito bossi vai jokin halppis, jos halppis niin veikkaus on siinä.
Laitoin eilen uuden tulemaan mutta pitää vielä käydä katsomassa että kun akunkegät käyttää irti ja saa vikatilan vähäksi aikaa pois ja ottaa imm johdon irti että miten se sitten läy
Joo akunkengät käytin irti ja piuha kiinni mutta ei mitään eroa ja vikatilakaan ei lähtenyt pois :clap:
Vastaa Viestiin