W202 230 kompressor
W202 230 kompressor
Noniiin tuossa kuukausi sitten ostin kyseisen auton ja toimi ihan moitteetta noin 750km kotiin mutta nyt kun ei ole tullut ajoa paljon (ei ole korttia) ja kävin tänään kokeilemassa ni sehän meni vikatilaan ni mistä kannattaisi alotella vikaa etsimään??
Re: W202 230 kompressor
Puskurien välistä.
Eikun tosissaan vika paikkoja voi olla valtavasti kun et kuvaillut sitä sen tarkemmin...tällöin testeriin...halpiksilla saa jotain ulos mutta mersun starilla tarkinten.
Eikun tosissaan vika paikkoja voi olla valtavasti kun et kuvaillut sitä sen tarkemmin...tällöin testeriin...halpiksilla saa jotain ulos mutta mersun starilla tarkinten.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 230 kompressor
Nose aluksi lähti pois ku sammutti va nyt ei tarvinnu ajaa kuin parisataa metriä ja sitte rupes tyhjäkäynti humppaamaan vähän reilulla 1000 kierroksella ja kuulosti että kävisi kolmella eikä sammuttaminen auttanut mitään muuten käynnistyy normalisti ja niin edelleen.
Re: W202 230 kompressor
voi olla toinen puola pimeänä
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: W202 230 kompressor
Onko sulla ollut samanlaista vikaamoska kirjoitti:voi olla toinen puola pimeänä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 48
- Liittynyt: Pe 15.05.2009 13:14
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W202 230 kompressor
Tarkista puolat/ sytytysjohdot, raavi kaikki valkoinen hapettuma pois ja kontaktispraytä (ei crc liuotinta) perään hapettuneisiin kohtiin. Samalla saat selville, että vuotaako sinullakin venttiilikopantiiviste. Tulpanreijät täynnä öljyä... Myös puolien johtosarja voi olla rikki, aika rapeeta materiaalia, kun on ollu moottorin päällä näin pitkään. Jos mikään näistä ei sattunut kohdalleen, ota uusiksi yhteyttä kyllä se vika sieltä löytyy.
Re: W202 230 kompressor
Minkänäköiset tulpat olivat?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W202 230 kompressor
Johsot näytti päällisin puolin aika hyviltä mutta pitää käydä tänään katsomassa tarkemminNokelainen kirjoitti:Tarkista puolat/ sytytysjohdot, raavi kaikki valkoinen hapettuma pois ja kontaktispraytä (ei crc liuotinta) perään hapettuneisiin kohtiin. Samalla saat selville, että vuotaako sinullakin venttiilikopantiiviste. Tulpanreijät täynnä öljyä... Myös puolien johtosarja voi olla rikki, aika rapeeta materiaalia, kun on ollu moottorin päällä näin pitkään. Jos mikään näistä ei sattunut kohdalleen, ota uusiksi yhteyttä kyllä se vika sieltä löytyy.
Re: W202 230 kompressor
Itse epäilen ehkä tulppia koska olivat melko karstottuneen näköse päästä ja sitten siitä mistä alkaa tulpan valkoinen osa ni se juuri oli rusehtava että voipi olla aika finaalissa.tomant kirjoitti:Minkänäköiset tulpat olivat?
tomant
Re: W202 230 kompressor
Kerran meni toinen puola ja yksi sylinteri pimeni.Mebee kirjoitti:Onko sulla ollut samanlaista vikaamoska kirjoitti:voi olla toinen puola pimeänä
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: W202 230 kompressor
Eikö puolan hajotessa mene kaksi sylinteriä pimeäksi, vai miten se hajosi?moska kirjoitti:Kerran meni toinen puola ja yksi sylinteri pimeni.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W202 230 kompressor
Minunkin mielestä jos puola hajoaa ni pitäs mennä kaks sylkkää kerrallatomant kirjoitti:Eikö puolan hajotessa mene kaksi sylinteriä pimeäksi, vai miten se hajosi?moska kirjoitti:Kerran meni toinen puola ja yksi sylinteri pimeni.
tomant
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 48
- Liittynyt: Pe 15.05.2009 13:14
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W202 230 kompressor
Yhdyn myös tähän mielipiteeseen, tuplakipinä sytytyspuolat (puolan päästä lähtee toinen kipinä ja toinen erillisestä johdosta) pitäs olla 230k:ssa.Mebee kirjoitti:Minunkin mielestä jos puola hajoaa ni pitäs mennä kaks sylkkää kerrallatomant kirjoitti:Eikö puolan hajotessa mene kaksi sylinteriä pimeäksi, vai miten se hajosi?moska kirjoitti:Kerran meni toinen puola ja yksi sylinteri pimeni.
tomant
Re: W202 230 kompressor
Niin ja vielä tuosta vikatilasta että ennen sitä muuten toimi normaalisti mutta tyhjäkäynti oli lämpimälläki koneella vähä hakusessa?
Re: W202 230 kompressor
Ja vielä semmonen että jos tuollane w202 on vikatilassa ni kävisikö se silti suht tasaisesti tyhjäkäyntiä vai kuuluuko sen käydä sen kuulosesti että oisi vaan 3 pyttyä mukana?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 48
- Liittynyt: Pe 15.05.2009 13:14
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W202 230 kompressor
Riippuu tietysti viasta. Joko katsoit sytyspuolat ja johdot? Tyhjäkäynnin seilailu voisi johtua myös ilmamassamittarista tai imuvuodosta. Ilmamassamittarin voi putsata ja kokeilla toimiiko. Imuvuodot olivat minulla venttiilikopan edessä olevan suojamuovin alla, alipaineputket lämmönvaihtelusta katkenneet.Mebee kirjoitti:Ja vielä semmonen että jos tuollane w202 on vikatilassa ni kävisikö se silti suht tasaisesti tyhjäkäyntiä vai kuuluuko sen käydä sen kuulosesti että oisi vaan 3 pyttyä mukana?
Re: W202 230 kompressor
Katso myös kaasuläppä kotelon sisään johdotusta ja putsaa itse kurkku.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 230 kompressor
Johdot näytti ainakin minun silmöön hyvältä mutta jos tulppien vaiholla ei sano mitään ni sitten vaihan samaan kyytiin puolat ja johdot, ilmamassamittari näytti hyvälle ja se on vaihdettu muutama tuhat kilometriä sitten, pitänee katsoa noita imuvuotoja.Nokelainen kirjoitti:Riippuu tietysti viasta. Joko katsoit sytyspuolat ja johdot? Tyhjäkäynnin seilailu voisi johtua myös ilmamassamittarista tai imuvuodosta. Ilmamassamittarin voi putsata ja kokeilla toimiiko. Imuvuodot olivat minulla venttiilikopan edessä olevan suojamuovin alla, alipaineputket lämmönvaihtelusta katkenneet.Mebee kirjoitti:Ja vielä semmonen että jos tuollane w202 on vikatilassa ni kävisikö se silti suht tasaisesti tyhjäkäyntiä vai kuuluuko sen käydä sen kuulosesti että oisi vaan 3 pyttyä mukana?
Re: W202 230 kompressor
Omasta hajosi toinen puola viime talvena ja yksi pytty mykäksi. Kokeilin vielä vaihtaa puolet keskenään ja vika seurasi puolaa. Testasin myös johdot ja sen jäykän "johdon" ristiin ja vika pysyi samassa puolan lähdössä. Korjaantui uudella puolalla.tomant kirjoitti:Eikö puolan hajotessa mene kaksi sylinteriä pimeäksi, vai miten se hajosi?moska kirjoitti:Kerran meni toinen puola ja yksi sylinteri pimeni.
tomant
Puolan hajotessa pimeni myös mittaristosta numerot, palautui kyllä virtojen poiskäytöllä.
Ja nimenomaan tuollainen tuplakipinäpuola joka on tulpan päällä ja johdolla toiseen tulppaan.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: W202 230 kompressor
Menikö sullakin vikatilaan ja kierrokset hyppi koko ajan 1000-1500rpmmoska kirjoitti:Omasta hajosi toinen puola viime talvena ja yksi pytty mykäksi. Kokeilin vielä vaihtaa puolet keskenään ja vika seurasi puolaa. Testasin myös johdot ja sen jäykän "johdon" ristiin ja vika pysyi samassa puolan lähdössä. Korjaantui uudella puolalla.tomant kirjoitti:Eikö puolan hajotessa mene kaksi sylinteriä pimeäksi, vai miten se hajosi?moska kirjoitti:Kerran meni toinen puola ja yksi sylinteri pimeni.
tomant
Puolan hajotessa pimeni myös mittaristosta numerot, palautui kyllä virtojen poiskäytöllä.
Ja nimenomaan tuollainen tuplakipinäpuola joka on tulpan päällä ja johdolla toiseen tulppaan.
Re: W202 230 kompressor
Kiekat oli lähellä normaalia, mutta tietenkin rytkytti kolmella. Ei ainakaan tarvinnut kuitata mitään, vaan alkoi toimimaan uudella puolalla.Mebee kirjoitti:Menikö sullakin vikatilaan ja kierrokset hyppi koko ajan 1000-1500rpmmoska kirjoitti:Omasta hajosi toinen puola viime talvena ja yksi pytty mykäksi. Kokeilin vielä vaihtaa puolet keskenään ja vika seurasi puolaa. Testasin myös johdot ja sen jäykän "johdon" ristiin ja vika pysyi samassa puolan lähdössä. Korjaantui uudella puolalla.tomant kirjoitti:Eikö puolan hajotessa mene kaksi sylinteriä pimeäksi, vai miten se hajosi?moska kirjoitti:Kerran meni toinen puola ja yksi sylinteri pimeni.
tomant
Puolan hajotessa pimeni myös mittaristosta numerot, palautui kyllä virtojen poiskäytöllä.
Ja nimenomaan tuollainen tuplakipinäpuola joka on tulpan päällä ja johdolla toiseen tulppaan.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: W202 230 kompressor
Joo pitää itte kokeilla aluksi nuo tulpat ja sitten johdot ja puola/puolat vaihtoonmoska kirjoitti:Kiekat oli lähellä normaalia, mutta tietenkin rytkytti kolmella. Ei ainakaan tarvinnut kuitata mitään, vaan alkoi toimimaan uudella puolalla.Mebee kirjoitti:Menikö sullakin vikatilaan ja kierrokset hyppi koko ajan 1000-1500rpmmoska kirjoitti:Omasta hajosi toinen puola viime talvena ja yksi pytty mykäksi. Kokeilin vielä vaihtaa puolet keskenään ja vika seurasi puolaa. Testasin myös johdot ja sen jäykän "johdon" ristiin ja vika pysyi samassa puolan lähdössä. Korjaantui uudella puolalla.tomant kirjoitti:Eikö puolan hajotessa mene kaksi sylinteriä pimeäksi, vai miten se hajosi?moska kirjoitti:Kerran meni toinen puola ja yksi sylinteri pimeni.
tomant
Puolan hajotessa pimeni myös mittaristosta numerot, palautui kyllä virtojen poiskäytöllä.
Ja nimenomaan tuollainen tuplakipinäpuola joka on tulpan
päällä ja johdolla toiseen tulppaan.
Re: W202 230 kompressor
Joo elikkä nyt vaihtelin tulpat ja bensasuodattimen ja käytin akun kenkiä irti. Laitoin käymään niin vähän aikaa kävi vikatilassa mutta sen jälkee lähti vikatila pois ja kävi normaalisti ja pystyi antamaan kaasua jne sitte ku lähin ajamaan niin pääsin ehkä 200m ja taas vikatilaan. Mutta minun mielestä ei ole puolavika koska tyhjäkäyntiä käy kyllä vähän raskaasti mutta kun kaasua laittaa vähän niin ahtomittarin mukaan alipaineet menee juurikin sinne 0,8baariin joka on aikalailla normaali.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 48
- Liittynyt: Pe 15.05.2009 13:14
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W202 230 kompressor
Kokeile puhdistaa ilmamassamittari. Luultavasti joku anturi vika, ei saa oikeaa seosta. Tai sitten imuvuoto...Mebee kirjoitti:Joo elikkä nyt vaihtelin tulpat ja bensasuodattimen ja käytin akun kenkiä irti. Laitoin käymään niin vähän aikaa kävi vikatilassa mutta sen jälkee lähti vikatila pois ja kävi normaalisti ja pystyi antamaan kaasua jne sitte ku lähin ajamaan niin pääsin ehkä 200m ja taas vikatilaan. Mutta minun mielestä ei ole puolavika koska tyhjäkäyntiä käy kyllä vähän raskaasti mutta kun kaasua laittaa vähän niin ahtomittarin mukaan alipaineet menee juurikin sinne 0,8baariin joka on aikalailla normaali.
Re: W202 230 kompressor
Joo elikkäs onko se nyt ilmamassamittari hajalla kun piuhan ottaa irti ni käynti on täysin sama
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 48
- Liittynyt: Pe 15.05.2009 13:14
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W202 230 kompressor
Eihän se ikuisuuksia kestä omassa SLK:ssa noin 15v kesti. Muista ostaa alkuperäinen tai sitten alkuperäisnumeroa vastaava ilmamassamittari ja Bosch merkkinen. Star-testerillä saat ainakin varmuuden, että onko juuri ilmamassamittari sökö. Jos auto on vikatilassa ei ilmamassamittarikaan toimi oikein (luultavasti liitimen irroituksella ja kiinnityksellä ei ole mitään eroa käyntiin). Mikä tahansa auton antureista voi olla rikki... Puhdistitko muuten ilmamassamittarin?Mebee kirjoitti:Joo elikkäs onko se nyt ilmamassamittari hajalla kun piuhan ottaa irti ni käynti on täysin sama
Re: W202 230 kompressor
Staria ei nyt tähän hätään ole oikeen missään ja ilmamassa mittari on kyllä putsattu mutta ei eroa kokeilin vanhaa hajonnutta ja samallalailla kävi.
Re: W202 230 kompressor
Onko tähän jo vaihdettu ilmamassamittari? Jos on niin onko uusi aito bossi vai jokin halppis, jos halppis niin veikkaus on siinä.Mebee kirjoitti:Staria ei nyt tähän hätään ole oikeen missään ja ilmamassa mittari on kyllä putsattu mutta ei eroa kokeilin vanhaa hajonnutta ja samallalailla kävi.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: W202 230 kompressor
Laitoin eilen uuden tulemaan mutta pitää vielä käydä katsomassa että kun akunkegät käyttää irti ja saa vikatilan vähäksi aikaa pois ja ottaa imm johdon irti että miten se sitten läymoska kirjoitti:Onko tähän jo vaihdettu ilmamassamittari? Jos on niin onko uusi aito bossi vai jokin halppis, jos halppis niin veikkaus on siinä.Mebee kirjoitti:Staria ei nyt tähän hätään ole oikeen missään ja ilmamassa mittari on kyllä putsattu mutta ei eroa kokeilin vanhaa hajonnutta ja samallalailla kävi.
Re: W202 230 kompressor
Joo akunkengät käytin irti ja piuha kiinni mutta ei mitään eroa ja vikatilakaan ei lähtenyt poisMebee kirjoitti:Laitoin eilen uuden tulemaan mutta pitää vielä käydä katsomassa että kun akunkegät käyttää irti ja saa vikatilan vähäksi aikaa pois ja ottaa imm johdon irti että miten se sitten läymoska kirjoitti:Onko tähän jo vaihdettu ilmamassamittari? Jos on niin onko uusi aito bossi vai jokin halppis, jos halppis niin veikkaus on siinä.Mebee kirjoitti:Staria ei nyt tähän hätään ole oikeen missään ja ilmamassa mittari on kyllä putsattu mutta ei eroa kokeilin vanhaa hajonnutta ja samallalailla kävi.