W124 E300 Diesel egr pois
W124 E300 Diesel egr pois
Tarvis mersusta saada egr pois käytöstä kun imusarja ihan täynnä nokea niin mitenkä se nyt tässä vapari om606 moottorissa nyt kytketään oikea oppisesti pois pitääkö noille alipaine vehkeille tehdä jotain jos tukkii sen pakosarjassa olevan putken?
W124 E300 Diesel -94
W124 200D -89
W124 sportline 300D Turbo -92
W406 ”laulumersu” -70
S211 280 cdi -08
W124 200D -89
W124 sportline 300D Turbo -92
W406 ”laulumersu” -70
S211 280 cdi -08
Re: W124 E300 Diesel egr pois
Paa tulppa siihen egr venttiilin alipaine letkuun ja sokea laippa siihen venttilin ja pakosarjan väliin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W124 E300 Diesel egr pois
http://aijaa.com/itwu78" onclick="window.open(this.href);return false;
Onkohan tuollainen toteutus toimiva?
Onkohan tuollainen toteutus toimiva?
W124 E300 Diesel -94
W124 200D -89
W124 sportline 300D Turbo -92
W406 ”laulumersu” -70
S211 280 cdi -08
W124 200D -89
W124 sportline 300D Turbo -92
W406 ”laulumersu” -70
S211 280 cdi -08
Re: W124 E300 Diesel egr pois
Itse olen tehnyt noihin ihan pyöreän pellin siihen putken ja alu osan väliin ja jostain maalipurkista vaan leikkaa.
Sitten olen ottanut kanssa kurkkuläpän pois..kaksi ristipäätä ja jättänyt akselin liikkumaan hämäykseksi.
Sitten olen ottanut kanssa kurkkuläpän pois..kaksi ristipäätä ja jättänyt akselin liikkumaan hämäykseksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 E300 Diesel egr pois
Onko tuosta nyt haittaa kun otin sen egr venttiilin pois ja tukin siihen menevän alipaine letkun? Täytyy vaan toivoa että katsatus mies ei tiedä liikaa
W124 E300 Diesel -94
W124 200D -89
W124 sportline 300D Turbo -92
W406 ”laulumersu” -70
S211 280 cdi -08
W124 200D -89
W124 sportline 300D Turbo -92
W406 ”laulumersu” -70
S211 280 cdi -08
Re: W124 E300 Diesel egr pois
Eipä niitä taida niin paljoa kiinnostaa. Se läppä tosiaan kannattaa ottaa pois, todennäköisesti sitä vedetään kiinni kun egr:ää pyritään käyttämään, jolloin suljetun egr:n kanssa saattaa tulla jonkinasteinen moottorijarrutus aika-ajoin.
Re: W124 E300 Diesel egr pois
Mikä tarkoitus muuten on noilla kahdella muulla alipaineella toimivalla läpällä jotka myös on imusarjassa sisällä?
W124 E300 Diesel -94
W124 200D -89
W124 sportline 300D Turbo -92
W406 ”laulumersu” -70
S211 280 cdi -08
W124 200D -89
W124 sportline 300D Turbo -92
W406 ”laulumersu” -70
S211 280 cdi -08
Re: W124 E300 Diesel egr pois
Rakennetta sen tarkemmin tuntematta läpillä on varmaankin tavoiteltu parempaa moottorijarrutusta, alavääntöä ja mahdollisesti myös typen oksidien hallintaa, kuten EGR:lläkin. Typen oksidithan syntyvät palotapahtumassa suuren ilmaylijäämän ansiosta. EGR on tavallaan kemiallinen kaasuläppä, jos näin voi sanoa. EGR:n toimintaa tehostetaan rajoittamalla moottorin ilmansaantia, jolloin pakokaasua imeytyy enemmän moottorin nautittavaksi. Olenko väärässä väittäessäni, että alipainekellolla ohjattu läppä on imuputkessa ennen EGR:ää? Jos näin, niin tällä läpällä ainakin hallitaan EGR:n toimintaa sekä mahdollisesti moottorijarrutusta. Jos/kun imusarjassa on sisällä lisää läppiä, näillä tavoiteltaneen parempaa alavääntöä kasvattamalla imuilman virtausnopeutta ja pyörteilyä pienentämällä kanavaa. Riippuen toimintatavasta voidaan varmasti tälläkin tehdä moottorijarrutuksesta tehokkaampaa. Oli miten oli, tässä tapauksessa kaikki sellaiset hilavitkuttimet, mitkä jollain tapaa voivat normaalissa ajotilanteessa moottorin ilmansaantia rajoittaa, kannattaa surutta poistaa.
Re: W124 E300 Diesel egr pois
Mittailin jossain vaiheessa ahtoja tuosta w124 250DT:stä ja sinä ei kyllä moottorijarrusta ollu tietoakaan meinaan tasaisessa ajossa jatkuva alipaine ja kun jalan nosti kaasulta meni ahtomittari nollaan kun EGR:n toimintaa selvittelin
No tässä kun on vapari niin tuollaisia ei ole mutta sellainen saattaa tulla että jos et pakkoauo ilmamassan ja sitä imukanavan läppää niin kun ECU huomaa peukaloinnin ja menee tuolta osin vikatilaan niin saattaa nuo läpät alkaa toimia miten sattuu. Sit loppuu kaasuun vastaaminen. Sitä en tiedä pystyykö ECU ilmamassan läppää kuristamaan mutta sitä toista kyllä pystyy. Varuiksi siis kumpikin pakkoauki.
Se kolmas läppä joka on siellä kannenylimenevän putken päässä imusarjassa (joka E300D:ssä on) niin sehän liikkuu sen mukaan moottorijarruttaako vaiko ei. Perimmäistä toimintaa sen paremmin kuin läpän tarkoitustakaan en tiedä. Se voisi jopa liittyäkin moottorijarruun kun muistaakseni jakaa ilmansaannin 123 ja 456 sylintereille erikseen jommassa kummassa tilanteessa. Sillä siis on vaan kaksi asentoa. No en muista tuota rakennetta tarkkaan mutta omassa E300:ssa (kun sellainen pihassa vielä oli) en sen toimintaa rajoittanut mutta nuo kaksi muuta kyllä.
Mitään muuta merkitystä tai vaikutusta tuolla vikatilalla ei tietääkseni ole tai ainakaan omassa silloin ei ollu.
Lisätään vielä että kylmänä kun lähtee ni ei yritäkkään kierrättää. Sit kun mosan lämpö alkaa lähennellä 80°C ni sit alkaa kierrätys ja siinä kohtaa sit ECU huomaa peukaloinnin ja menee vikatilaan. Tämä vaan sillä että jos huomaat muutoksia toiminnassa tuossa lämpötilassa. Niin ja ei me vikatilaan jos autolla ei aja. Ts. jos sammutat kuuman mosan ja starttaat ni ECU:n vikatila nollaantuu ja ei me vikatilaan. Vasta kun lähdet liikkeelle ni sit. Näin siis jos toimii samaan tapaan kuin tuo 250:nen
Tuossa vielä siitä 250:sestä juttua ja muistaakseni E300D:ssä on tuo sama anturi kokolailla samassa paikassakin mitä itte 250:sestä manipuloimalla sain EGR:n pois niin ettei ECU koskaan mene vikatilaan vaikka läpät pakkoauki onkin ja tuossa atlaksen neuvomassa paikassa on blommi.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=120" onclick="window.open(this.href);return false;
No tässä kun on vapari niin tuollaisia ei ole mutta sellainen saattaa tulla että jos et pakkoauo ilmamassan ja sitä imukanavan läppää niin kun ECU huomaa peukaloinnin ja menee tuolta osin vikatilaan niin saattaa nuo läpät alkaa toimia miten sattuu. Sit loppuu kaasuun vastaaminen. Sitä en tiedä pystyykö ECU ilmamassan läppää kuristamaan mutta sitä toista kyllä pystyy. Varuiksi siis kumpikin pakkoauki.
Se kolmas läppä joka on siellä kannenylimenevän putken päässä imusarjassa (joka E300D:ssä on) niin sehän liikkuu sen mukaan moottorijarruttaako vaiko ei. Perimmäistä toimintaa sen paremmin kuin läpän tarkoitustakaan en tiedä. Se voisi jopa liittyäkin moottorijarruun kun muistaakseni jakaa ilmansaannin 123 ja 456 sylintereille erikseen jommassa kummassa tilanteessa. Sillä siis on vaan kaksi asentoa. No en muista tuota rakennetta tarkkaan mutta omassa E300:ssa (kun sellainen pihassa vielä oli) en sen toimintaa rajoittanut mutta nuo kaksi muuta kyllä.
Mitään muuta merkitystä tai vaikutusta tuolla vikatilalla ei tietääkseni ole tai ainakaan omassa silloin ei ollu.
Lisätään vielä että kylmänä kun lähtee ni ei yritäkkään kierrättää. Sit kun mosan lämpö alkaa lähennellä 80°C ni sit alkaa kierrätys ja siinä kohtaa sit ECU huomaa peukaloinnin ja menee vikatilaan. Tämä vaan sillä että jos huomaat muutoksia toiminnassa tuossa lämpötilassa. Niin ja ei me vikatilaan jos autolla ei aja. Ts. jos sammutat kuuman mosan ja starttaat ni ECU:n vikatila nollaantuu ja ei me vikatilaan. Vasta kun lähdet liikkeelle ni sit. Näin siis jos toimii samaan tapaan kuin tuo 250:nen
Tuossa vielä siitä 250:sestä juttua ja muistaakseni E300D:ssä on tuo sama anturi kokolailla samassa paikassakin mitä itte 250:sestä manipuloimalla sain EGR:n pois niin ettei ECU koskaan mene vikatilaan vaikka läpät pakkoauki onkin ja tuossa atlaksen neuvomassa paikassa on blommi.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=120" onclick="window.open(this.href);return false;