W212 300 hybridin akun kesto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
S 420 L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 23.01.2011 17:35
Paikkakunta: Kaakkoissuomi

W212 300 hybridin akun kesto

Viesti Kirjoittaja S 420 L »

Tuli vähän heräteostona tuollainen hommattua. Vuosimalli 2013 ja 300 tuhatta ajettu. Onkohan kenelläkään kokemusta kauanko noissa se kalliimpi akku yleensä kestää? En löytänyt varmaa tietoa myöskään siitä kuinka pitkä takuu sillä on, autosta on ilmeisesti johonkin matkan varrelle jäänyt ohjekirjaan todennäköisesti kuuluva liite jossa hybridisysteemistä jotain tietoa olis. Hyvinhän tuo tuntuu ainakin toimivan.
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Re: W212 300 hybridin akun kesto

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Sen on tarkoitus kestää auton käyttöiän. Takuu on 6 vuotta/100000 km. Akku on aivan sairaan kallis, mutta käytetyn akun saa tonnilla, joten huoli pois. Vetokyky on vain 300 kg. Vaihteistosta puuttuu momentinmuunnin, joka on korvattu kytkinpakalla. Sama toteutus kun joissain AMG malleissa, joten kaipa sekin on tehty toimivaksi. Yhtään hybridiä ei lienee ole laitettu paaliin akku/hybrid ongelmien takia, vaikka enimmäiset on tehty vuonna 2009.
Mulla on Hybrid lisävihko Germaanien kielellä, mutta siinä on onneksi kuvia joista en ymmärrä myöskään mitään.
M_M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Pe 18.08.2006 12:39
Paikkakunta: Kotka

Re: W212 300 hybridin akun kesto

Viesti Kirjoittaja M_M »

No jatketaanpa tässä kyselyä, mitähän se tarkoittaa kun akkuhallintajärjestelmä BMS (N82/2) ilmoittaa vikakoodia P0A7F00 - Korkeajänniteakkumodulin vanhenemisen raja-arvo on saavutettu. :?:

Vikakoodi on aktiivinen, eikä poistu nollaamalla. STAR ei tarjoa muita diagnoosi- tai ratkaisuvaihtoehtoja kuin akkumoodulin vaihto. Järjestelmän kaikki löytämäni mittausarvot ovat komeasti rajoissaan, eikä mikään niistä edes viittaa tuohon vanhenemiseen.

Millähän tämä vanhenemistaan mittaa? Iällä? Ajokilometreillä? Purku-/lataussykleillä? Arpomalla?

Kaikkihan siis toimii ulospäin nähtynä aivan oikein, pelkällä akkuvirralla voi ajella pieniä matkoja eikä mitään herjoja näy taulussa. TIPS ei jostain syystä suostunut aukeamaan lainkaan, jäi arvoitukseksi olisiko siellä ollut jotain vinkkiä asiaan. Liekö joku aiheeton herja joka poistuisi esim. tuon BMS:n ohjelmistopäivityksellä?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W212 300 hybridin akun kesto

Viesti Kirjoittaja DBFI »

M_M kirjoitti: TIPS ei jostain syystä suostunut aukeamaan lainkaan, jäi arvoitukseksi olisiko siellä ollut jotain vinkkiä asiaan. Liekö joku aiheeton herja joka poistuisi esim. tuon BMS:n ohjelmistopäivityksellä?
Joltain klooni star'iltako yritit TIPSiä käyttää? Ei onnistu kun se on on-line palvelu ja vaatii tunnukset. Laita runkonumero niin katson onko tuohon ongelmaan jotain vinkkiä.
M_M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Pe 18.08.2006 12:39
Paikkakunta: Kotka

Re: W212 300 hybridin akun kesto

Viesti Kirjoittaja M_M »

Jaa niin se TIPS oli kanssa näitä online-juttuja... ei ole aivan selkäytimessä vielä tämä STAR oheistuotteineen. Auton runkonumerohan on WDD2120981A761139.
S 420 L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 23.01.2011 17:35
Paikkakunta: Kaakkoissuomi

Re: W212 300 hybridin akun kesto

Viesti Kirjoittaja S 420 L »

Kiitos vaan tiedoista, ihan kunnossa tosiaan tuntuis tää olevan, tuokin on kuitenkin hyvä tietää että jos akun sattuisi joskus tarvitsemaan niin ei ole kallis.
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Vastaa Viestiin