w211 turbiinin pultit
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
w211 turbiinin pultit
Huomasin että isäukolla oli 220cdi -04 moottorin vaihto menossa.Tuli mieleen että pitääkö turbiin pultit uusia joka kerta ja tietääkö joku kiristysmomentit?
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: w211 turbiinin pultit
Ei kai turbiinin pultteja uusia tarvi. Vetolevyn pultit kampiakseliin kyllä. Yleinen sääntö on että jos pultille annetaan kiristysmomentin lisäksi astekulma, on pultti venyvä, ja tällöön myös kertakyttökamaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: w211 turbiinin pultit
Vanhemmissa dieseleissä on tullut vastaan ihan -80 luvun koneissa että ei ole venyviä mutta annetaan astekiristys..luulen että se on tarkemoi kuin suurilla kiriarvoilla vedettävä kitkaan perustuva momentti jolloin jo pultin voitelu ja siistit kierteet vaikuttaa lopulliseen momenttiin mutta nykyään vain koneen kokoamisen takia on nää venyvät kun ei tartte esim. kansia jälki kiriä mutta venymäkin muuttuu ja siksi kannen välistä alkaa sitte valua öljyä ja pahvi löystyy.
Alakertoja purkanu niin aika löysässä on ollut pultit siellä orkkis jäljellä eli venyvä pultti venyy ja paikat löystyy.
Mutta nyrkki sääntö on toi että venyvät aina vaihtoon nyky koneissa.
Alakertoja purkanu niin aika löysässä on ollut pultit siellä orkkis jäljellä eli venyvä pultti venyy ja paikat löystyy.
Mutta nyrkki sääntö on toi että venyvät aina vaihtoon nyky koneissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: w211 turbiinin pultit
kiitos vastauksista.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-