Hirsmann sähköantenni

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Hirsmann sähköantenni

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Ei mennyt ihan alas saakka,vaan jäi n. 20cm ylös. Pieni voitelu ei auttanut,vaan oli otettava pöydälle.
Ajattelin,että kun purkaan joutuu,niin puhdistus sitten kokonaan.

Aika mukavasti sinne näyttää kerääntyvän ryönää. Ei ihan mahdoton aika ole,kun viimeksi tuon avasin.
Silloin tosin oli piiskanaru poikki ja täytyi tuo pätkä kalastaa pois. Tuplarattaan jousikin oli syystä tai toisesta pois paikaltaan ja hetken sai pähkäillä oikeaa asentoa. Nyt en rattaita erottanut toisistaan,vaan nostin pois ja puhdistin kotelon ja muut paikat. En tiedä mikä on oikea tapa pyörittää lapamato takaisin,mutta pyöritin moottorin hinnasta.

Paketti lähti toimimaan,mutta melko nihkeästi menee tuo loppupätkä. Tuntuu moottori tarvitsevan hyvän jännitteen,kun auto sammutettuna muutaman kerran jälkeen jää jo hieman ulos tuo teleskooppi. Moottori käynnissä toimii paremmin.

Mikä voi olla syynä? Lapamato ja piiska on suhteellisen uusi.Voitelua on ihan karvan verran.Voisko moottori olla väsynyt? Tuplarattaan alkuasennolla tuskin merkitystä?Jos piiskankin voi vaihtaa nopeasti ulkopuolelta,niin ratas voi olla missä asennossa tahansa.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Hirsmann sähköantenni

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Petromax kirjoitti:Ei mennyt ihan alas saakka,vaan jäi n. 20cm ylös. Pieni voitelu ei auttanut,vaan oli otettava pöydälle.
Ajattelin,että kun purkaan joutuu,niin puhdistus sitten kokonaan.

Aika mukavasti sinne näyttää kerääntyvän ryönää. Ei ihan mahdoton aika ole,kun viimeksi tuon avasin.
Silloin tosin oli piiskanaru poikki ja täytyi tuo pätkä kalastaa pois. Tuplarattaan jousikin oli syystä tai toisesta pois paikaltaan ja hetken sai pähkäillä oikeaa asentoa. Nyt en rattaita erottanut toisistaan,vaan nostin pois ja puhdistin kotelon ja muut paikat. En tiedä mikä on oikea tapa pyörittää lapamato takaisin,mutta pyöritin moottorin hinnasta.

Paketti lähti toimimaan,mutta melko nihkeästi menee tuo loppupätkä. Tuntuu moottori tarvitsevan hyvän jännitteen,kun auto sammutettuna muutaman kerran jälkeen jää jo hieman ulos tuo teleskooppi. Moottori käynnissä toimii paremmin.

Mikä voi olla syynä? Lapamato ja piiska on suhteellisen uusi.Voitelua on ihan karvan verran.Voisko moottori olla väsynyt? Tuplarattaan alkuasennolla tuskin merkitystä?Jos piiskankin voi vaihtaa nopeasti ulkopuolelta,niin ratas voi olla missä asennossa tahansa.
Ne on tommoisia vanhana. Pahin on suolapaska jota teille levitetään. Semenee piiskan sisään ja loput tiedetäänkin. Puhdistus auttaa hetkeksi kuten toistuvat havainnot todistavat.

Jännitehavaintosikin on normaali havainto. Itseasiassa jännitteen korotus olisi hyvä konsti saada pelaamaan nätimmin... Virtaa tais ehjä käytetty ottaa amppeerin tietämissä jos muistin oikein. Mulla ois 124 mallin hirschmanni joka toimi kun viimeksi testasin se joutais kyllä pois nurkista.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
mustavihannes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: To 15.10.2009 12:01

Re: Hirsmann sähköantenni

Viesti Kirjoittaja mustavihannes »

Mun piti irrottaa vuoden vanha hirsmanni puhdistusta varten, vaan ei lähtenyt. Täytyy ottaa kevväämmällä työn alle... Siihen asti Radio Suomi saa soida Yle Areenan kautta.
Vastaa Viestiin