722.646 722.694
722.646 722.694
mitä eroja vaihteistossa onko samat väliykset
Re: 722.646 722.694
Joitain erojahan pieniä yleensä on mutta googlaapa toi numero sarja ja sitten se tarjoaa missä autossa se on ollut...eli isompi moottorisissa varmaan enemmän väännön kestoa.
Välitys suhteilla ei väliä vaan perävälitys on se tärkein mikä sekoittaa kokopakan ja keskustelun ecun,moottorin ,luiston eston ja askin välillä.
Itse askin välitys ero ei sitä tee.
Välitys suhteilla ei väliä vaan perävälitys on se tärkein mikä sekoittaa kokopakan ja keskustelun ecun,moottorin ,luiston eston ja askin välillä.
Itse askin välitys ero ei sitä tee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 722.646 722.694
joo tohon autoon on vaihdettu laatikko ja menee vikatilaan heti,mutta kun nosturilla ajaa et etupyrät ei pyöri niin pelaa.yhesä väykässä oli mittarissa vikaa teki saman mut toi ei anna minkäälaisia vikakoodeja sieltä ja perävälitys on kyllä sama ja ilmeisesti orginal ainakin niissä missä tota laatikkoa on on sama välitys.autohan w 204 220 cdi ja laatikko on vissiin w212 ainakaan en ole löytänyt c mallia tollasella laatikolla.mut laatikon ohjainboxit on eri numerolla
Re: 722.646 722.694
ajattelin että pienillä vaihteilla on välityseroa
Re: 722.646 722.694
Sellainen muistikuva että tuo .646 olis se vahvempi laatikko jossa siis 1, 2 ja 3 vaihteilla eri välitys. Ohjainlaite luulee laatikon luistavan kun sielä pyörii akselit eri nopeutta mitä se olettaa niiden pyörivän.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: 722.646 722.694
sitä epäilen minäkin mutta varmuutta ei ole,en tiedä auttaisiko vaihteiston boxin vaihto? kun vaan tietäs mikä boxi sattuu siihen
Re: 722.646 722.694
alkuperäinen boxi on 545 59 16 ja ainakin olen löytänyt boxit mikä olis tohon karvakäsien vaihtamaan laatikkoon käypäset 545 68 16 ja 69 16
Re: 722.646 722.694
Tossa on järkeä kyllä että se vaatisi omansa boxin.....ebaystä löydät sen halvimmalla...tai jos olet nyt vaihtanut askin niin sieltä askin omistajalta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 722.646 722.694
se tuli tollasenaan tarkistin laatikon vaihdoin tiivisteet sama juttu ei muuttunut mitenkään sama vika laatikko oli vaihdettu juuri aikaisemmin ja vikatilassa kokoajan
Re: 722.646 722.694
en tiedä koska vanhaa en ole nähnyt.epäilen että on samankokoinen
Re: 722.646 722.694
Eikös ne yleensä ole samankokoisia...vain amg malleissa taitaa olla hieman pitempi aski....onkohan niissäkään kaikissa?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 722.646 722.694
Muistelisin että se vahvempi aski on myös hieman pitempi.
Tuollainen löytyi googlettamalla, eli noi on erilaiset. En tiedä lähteekö toisella ohjainlaitteella toimimaan.Kangas kirjoitti:Hyvä kuulla, että 200 CDI automaattilaatikko käytännössä kestää sen lisäväännön. Mitähän eroa sitten on W212 200 CDI laatikolla 722.694 (W5A 330) ja W212 220/250 CDI laatikolla 722.646 (W5A 580), koska ensimmäiselle on tehdas määrittänyt 330 Nm keston ja jälkimmäiselle huimat 580 Nm? Paperilla mitoitusero on niin suuri, että tekniset perusteet asialle tulisi ymmärtää ennenkuin aletaan tuollaisia 500+ Nm vääntöjä tavoittelemaan. Laatikon kestävyyden vuoksi saattaisi kuitenkin olla tarpeen rajoittaa huippuvääntöjä jonkin verran.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: 722.646 722.694
epäilen mut boxi on jo tulossa sittehän näkee
Re: 722.646 722.694
Iso ja pienen laatikon välillä ei ole pituuseroa. Pituus ero tulee vasta sen lujimman laatinon myötä jota on jossain v12 tupla turbossa yms. Jos vika johtuu nyt välitys erosta pitää boxin lisäksi vaihtaa myös perävälitys vastaamaan autoa josta laatikko on. Joissain tapauksissa vanhan boxin voi myös koodata eri autoon sopivaksi.
Starin kyllä pitäisi kertoa jos välitys on väärä, lukikohan silloin jotain ei sallittu välityssuhde tai luisto.
Starin kyllä pitäisi kertoa jos välitys on väärä, lukikohan silloin jotain ei sallittu välityssuhde tai luisto.
Re: 722.646 722.694
Abs anturin johdot etupyöriltä irti niin laatkko toimii tosin vaihtaa täydellä paineella.Laatikko ei saa nopeustietoa,absit ei tietenkään silloin toimi.Perän vaihto ei auta.
Re: 722.646 722.694
Ei kannata talviliukkailla ajaa ilman abseja, jos on niihin tottunut. Eikä varsinkaan kannata ajaa kolaria.puntti kirjoitti:Abs anturin johdot etupyöriltä irti niin laatkko toimii tosin vaihtaa täydellä paineella.Laatikko ei saa nopeustietoa,absit ei tietenkään silloin toimi.Perän vaihto ei auta.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: 722.646 722.694
Kyllä auttaa.puntti kirjoitti:Perän vaihto ei auta.
Jos tässä nyt kyse siitä että pikkulaatikon tilalle on tullut isolaatikko niin silloin pitää vaihteistonohjain vaihtaa ja perävälitys myös täsmäämään ohjaimen kanssa ja vaihteiston välitysten kanssa. juuri pari viikkoa sitten tein omaan autoon pikkulaatikosta isoonlaatikkoon muutoksen ja laatikon ohjain koodattiin uudelleen ja perävälitys vaihdettiin täsmäämään automallia jossa laatikonohjain luuli olevansa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5261
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.646 722.694
Juurikin näin,jukkis. kirjoitti:Kyllä auttaa.puntti kirjoitti:Perän vaihto ei auta.
Jos tässä nyt kyse siitä että pikkulaatikon tilalle on tullut isolaatikko niin silloin pitää vaihteistonohjain vaihtaa ja perävälitys myös täsmäämään ohjaimen kanssa ja vaihteiston välitysten kanssa. juuri pari viikkoa sitten tein omaan autoon pikkulaatikosta isoonlaatikkoon muutoksen ja laatikon ohjain koodattiin uudelleen ja perävälitys vaihdettiin täsmäämään automallia jossa laatikonohjain luuli olevansa.
on helppo tarkisttaa onko laatikoksi joku vaihtaunt autoon kuulumattoman
vin koodilla auton kantarotti ja siitä vertaa laatikon numeroa autosa olevan laatikon numeeron
jos tulos on että pikku laatiko on vaihtunut isoksi tai toisin päin
on ainoa konsti saada se toimimaan nim jukkisen kertoma
tai sitten vaihtaa sinne semmoinen laatiko mikä sinne kuulluu
Mökkillä
'
'
Re: 722.646 722.694
Onnistuu siis vain jos auto on cdi moottorilla.Mielestäni ei onnistu,jos on sähköohjattu syöttöpumppu.korjatkaa ,jos olen väärässä.
Re: 722.646 722.694
Ei onnistu kammiokoneissa koska siihen aikaan ei ole ollut dieseliä isolla laatikolla, ensimmäiset isotlaatikot dieselissä olivat jo tippilaatikkoja ja se vaatisi jo laajempaa sähköjen rakentelua.puntti kirjoitti:Onnistuu siis vain jos auto on cdi moottorilla.Mielestäni ei onnistu,jos on sähköohjattu syöttöpumppu.korjatkaa ,jos olen väärässä.
Ja tämähän ei liity enää aloittajan asiaan.