w211 400cdi
w211 400cdi
Hei,
laitetaas tänne nyt kyssäriä kun ei muualtakaan löytynyt järkevää vastausta ongelmaan.
Eli öljynsuodattimen korkin välistä pääsee tihkumaan öljyä läpi kun korkki ilmeisesti löystyy.
Ongelma on nyt pariin kertaan toistunut ja ajoittain on puskenut reippaammin öljyä läpi.
Kiristys ja suodattimen vaihto uuden o-renkaan kanssa on yleensä auttanut.
Päästääköhän jostain syystää liikaa painetta läpi jostain?
-Robert
laitetaas tänne nyt kyssäriä kun ei muualtakaan löytynyt järkevää vastausta ongelmaan.
Eli öljynsuodattimen korkin välistä pääsee tihkumaan öljyä läpi kun korkki ilmeisesti löystyy.
Ongelma on nyt pariin kertaan toistunut ja ajoittain on puskenut reippaammin öljyä läpi.
Kiristys ja suodattimen vaihto uuden o-renkaan kanssa on yleensä auttanut.
Päästääköhän jostain syystää liikaa painetta läpi jostain?
-Robert
Re: w211 400cdi
Ensimmäinen asia, mikä tuosta tulee mieleen on se, että asentuiko se kannen iso O-rengas sinne oikein. Tuliko se öljyttyä ennen asennusta? Kiristetty liian tiukkaan tai liian löysälle? Itsellä on periaatteessa sama kone ässässä eikä ole koskaan vielä vuotanut siitä. Eikä pitäsi myöskään siitä vuotaa, jos asennus on tehty oikein ja tiiviste on kunnossa. Ei sinne pitäsi mitään ylimääräistä painetta tulla, joka tekisi tämän. Oma mielipide.
Re: w211 400cdi
Olisko O-rengas pykälää liian ylhäällä eli ei oikeassa paikassa siinä kannessa.
Re: w211 400cdi
Aina kannattaa katsoa ja pistää mieleen, miten ne vanhat osat olivat paikoillaan niitä uusiin vaihtaessaan. Aika vaikea tuota O-rengasta on minusta saada niin väärin paikalleen, ettei jo sitä laittaessan tajua, ettei se nyt niin voi olla. Näin itse sen asian näin suodatinta vaihtaessani. Jotain muuta asennusvirhettä epäilisin näin aluksi. Avaa, katso tarkkaan ja laita uudelleen paikoilleen. Jos ei jostain syystä silti pidä, kerro.
Re: w211 400cdi
Oliskohan tilanne tässäkin ollut tuon näköinen? Ihan sama ei ehkä ole, mutta ilmeisesti aika vastaavanlainen tilanne. Näkyy se O-renkaan paikka siinä. Näin se varmaan tuli sitten omassakin laitettua. Laitoin vanhan mukaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w211 400cdi
Kyllä tiivisteen voi sinne väärinkin saada jos laittaa sen liian ylös tuonne kuvassa näkyvän kannen kaulukseen asti. O-rengas jää siihen uraan muutama milli ennen kaulusta kuten yllä olevasta kuvasta näkyy.
S211 E320 cdi -09
Re: w211 400cdi
siihen kannen ja rungon väliin ei saa jäädä yhtään rakoa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 400cdi
Ja muistaakseni siihen oli joku momenttikin annettu millä kansi kiristetään...MiHe kirjoitti:siihen kannen ja rungon väliin ei saa jäädä yhtään rakoa...
S211 E320 cdi -09
Re: w211 400cdi
momentillahan ei ole merkitystä vuotamiseen välistä jos kansi on ehjä koska O-rengas tiivistää jo paljon ennen kun kansi on pohjassa. on noita joskus ollut että kaulus jo rikki ja kannessa halkeama kun kiristelty niin kovaa
Re: w211 400cdi
Juu, minä männävuosina tuoreena väykyn omistajana uskoin tuohon momenttiin, vedin kiltisti kiinni siihen arvoon enkä katsonut sen tarkemmin... jonun ajan kuluttua tuli öljyntaso alhainen varoitus ja kun avasin konepellin niin oli korroosiosuojattu konetilan etuosa aika tehokkaasti. Tuossa kyllä ainakaan ei tiivistänyt vaikka o-rengas oli paikoillaan eikä kurkistellut raosta. Siitä lähtien ei ole kiinnostanut momentista vaan katson silmällä että rako menee kiinni ja siihen... o-renkaiden pituuksissa tuntuu olevan heittoa riippuen vähän minkä merkkisen suodattimen ostaa, joissain oli turhankin löysän (pitkän) oloinen mutta paikoilleen sekin meni ja piti öljyt takanaan.JoneN kirjoitti:Ja muistaakseni siihen oli joku momenttikin annettu millä kansi kiristetään...MiHe kirjoitti:siihen kannen ja rungon väliin ei saa jäädä yhtään rakoa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 400cdi
Morjesta, taas kiireitä sen verta että unohtu kokonaa vastata tänne...
Tosiaan ongelmana ei ole tuo o-rengas se tuli katsottua heti ensimmäisenä ja vaihdoin keväällä tuon filtterin korkin jopa varmuuden vuoksi.
Ilmeisesti ongelmana on rikkoutunut/kangistunut kalvo huohottimessa. Veholta kävin hakemassa palikan torstaina.
Veholla meni puoli tuntia etsiessä oikeaa varaosaa, kun itse huohottimelle ei löytynyt varaosakoodia. Vehon mukaan tässä kyseisessä nelisatkussa paineventtiili/huotin on samassa paketissa kiinni öljyjalassa. Katsotaan ratkeaako asia nyt tuon vaihtamisella....
https://merc.com.ua/mercedes-benz/item/ ... alve/37995" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosiaan ongelmana ei ole tuo o-rengas se tuli katsottua heti ensimmäisenä ja vaihdoin keväällä tuon filtterin korkin jopa varmuuden vuoksi.
Ilmeisesti ongelmana on rikkoutunut/kangistunut kalvo huohottimessa. Veholta kävin hakemassa palikan torstaina.
Veholla meni puoli tuntia etsiessä oikeaa varaosaa, kun itse huohottimelle ei löytynyt varaosakoodia. Vehon mukaan tässä kyseisessä nelisatkussa paineventtiili/huotin on samassa paketissa kiinni öljyjalassa. Katsotaan ratkeaako asia nyt tuon vaihtamisella....
https://merc.com.ua/mercedes-benz/item/ ... alve/37995" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w211 400cdi
Tuo huohotin usein vuotaa vasemmasta alakulmastaan ja sotkee samoilta kohdin myös vastapäisen vesiletkun
Star
Re: w211 400cdi
Aivan. O-rengas toimii kuin männänrengas konsanaan eli tiivistää sivusuunnassa suodatinkammion ja korkin välissä. Sama juttu sen suodatinrungon jalan alapään pienen O-renkaan kanssa. Sillä, miten tiukkaan itse korkin ruuvvaa, ei ole sen kanssa juuri mitään merkitystä. Tiivistepinta ei siis sijaitse korkin reunan levikkeen alapinnan ja suodatinkammion yläreunan välillä. O-renkaan täytyy olla riittävän syvällä.shade_z kirjoitti:momentillahan ei ole merkitystä vuotamiseen välistä jos kansi on ehjä koska O-rengas tiivistää jo paljon ennen kun kansi on pohjassa. on noita joskus ollut että kaulus jo rikki ja kannessa halkeama kun kiristelty niin kovaa