Kokemuksia koneistamoista?
Kokemuksia koneistamoista?
Minkälaisia kokemuksia löytyy? Onko suositella etelä-suomesta mitään? Om 642 kiertokanki päätti irrottaa otteensa kampiakselin kaulasta ja se johtaa nyt erinäisiin toimenpiteisiin.
Re: Kokemuksia koneistamoista?
Eikö olisi halvempaa etsiä toinen kone...tai laitat sinne om611..?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5263
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Kokemuksia koneistamoista?
https://www.google.fi/maps/place/R-Kone ... 4911?hl=fi" onclick="window.open(this.href);return false;TjjL kirjoitti:Minkälaisia kokemuksia löytyy? Onko suositella etelä-suomesta mitään?
Om 642 kiertokanki päätti irrottaa otteensa kampiakselin kaulasta ja se johtaa nyt erinäisiin toimenpiteisiin.
https://www.google.fi/maps/place/Forssa ... 1951?hl=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.fi/maps/place/Virtas ... 4257?hl=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Mökkillä
'
'
Re: Kokemuksia koneistamoista?
No ei sitten todellakaan olis halvempaa. Toi neloskone oli varmaan vitsi. Kyseessä on ML.atlas kirjoitti:Eikö olisi halvempaa etsiä toinen kone...tai laitat sinne om611..?
Re: Kokemuksia koneistamoista?
Joo, kiitoksia. Joskus yli 10 vuotta sitten R-koneistuksessa muuan nokka-akselin teettänytkin. Ajattelin että jos jollain olis nyt lähimenneisyydestä kokemuksia että missä mennään.FinlandMerceds kirjoitti:https://www.google.fi/maps/place/R-Kone ... 4911?hl=fi" onclick="window.open(this.href);return false;TjjL kirjoitti:Minkälaisia kokemuksia löytyy? Onko suositella etelä-suomesta mitään?
Om 642 kiertokanki päätti irrottaa otteensa kampiakselin kaulasta ja se johtaa nyt erinäisiin toimenpiteisiin.
https://www.google.fi/maps/place/Forssa ... 1951?hl=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.fi/maps/place/Virtas ... 4257?hl=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kokemuksia koneistamoista?
Viddu kun nämä moottorin koodi numerot on täysin sekaisin nykyään....vast ikään laitoin uudemman neloskoneen ja olevinaan oli tolla numerolla...muistin väärin.TjjL kirjoitti:No ei sitten todellakaan olis halvempaa. Toi neloskone oli varmaan vitsi. Kyseessä on ML.atlas kirjoitti:Eikö olisi halvempaa etsiä toinen kone...tai laitat sinne om611..?
Ei tossa moottorien laitossa kannattaisi olla huolissaan kun on niissä takuu kuitenkin....toki aina parempi kun tulisi kerralla kuntoon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Kokemuksia koneistamoista?
Joo en minäkää noita numeroita ulkoa muista ku aina sen jonka kans on parasta aikaa tekemisissä. Täs on tosiaan nyt semmonen toiveajattelu että kampiakseli on säilynyt ehjänä. Silmämääräisesti ainakin näyttää siltä, mutta on se tarkistutettava koneistamossa. Saavat kattoa suoruuden ja säröt. Jos selviää laakeroinnilla ja yhdellä uudella kiertokangella niin homman kustannukset voi jäädä ihan inhimillisiksi. Täysi mysteeri on toistaiseksi se, että kuinka se kiertokanki on irronnut siitä kaulasta. Onko pultit pettänyt vai auennut vai mikä on. Ehkä selvii kun purkaa alakertaa lisää tai sitten ei. Kaulassa ei oo juuri minkäänlaisia jälkiä esim. laakerivauriosta tai ylipäänsä voitelun puutteesta.atlas kirjoitti:Viddu kun nämä moottorin koodi numerot on täysin sekaisin nykyään....vast ikään laitoin uudemman neloskoneen ja olevinaan oli tolla numerolla...muistin väärin.TjjL kirjoitti:No ei sitten todellakaan olis halvempaa. Toi neloskone oli varmaan vitsi. Kyseessä on ML.atlas kirjoitti:Eikö olisi halvempaa etsiä toinen kone...tai laitat sinne om611..?
Ei tossa moottorien laitossa kannattaisi olla huolissaan kun on niissä takuu kuitenkin....toki aina parempi kun tulisi kerralla kuntoon.
Re: Kokemuksia koneistamoista?
Muutama tapaus täälläpäin ollut kun spintterin koneesta kanki irronnut niin veho tutki asiaa ja jälkeenpäin tullut ohje tehtaalta että lukkoliimalla on vedettävä kiertokangenpultit...eivät kuitenkaan korvanneet mitään vaikka auto ollut aika uusi.
Tuntuu uskomattomalta että missään ei ole ikinä tarvinnut liimaa mutta kerta se on ensimmäinenkin.
Tuntuu uskomattomalta että missään ei ole ikinä tarvinnut liimaa mutta kerta se on ensimmäinenkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Kokemuksia koneistamoista?
Joo, aloin tossa purkamaan sitä alakertaa lisää ja lukitteen kanssa oli näemmä kasattu kangenpultit ja ne hajonneen kangen pultit melko kärsineen oloiset (vääntyneet/katkenneet) eli ilmeisesti ei ainakaan auki ole pyörineet. Homma stoppas nyt siihen että runkolaakerien kannet istuu aika mukavasti niillä sijoillaan vaikka pultit on jo pois. Joutuu ilmeisesti siihenki irrotukseen rakentamaan jotain ihan erikseen. Hieman vaikuttais kyllä siltä että joku on tota mottia joskus jo entrannut ja tämän pidemmälle se ei nyt sitten kantanut.atlas kirjoitti:Muutama tapaus täälläpäin ollut kun spintterin koneesta kanki irronnut niin veho tutki asiaa ja jälkeenpäin tullut ohje tehtaalta että lukkoliimalla on vedettävä kiertokangenpultit...eivät kuitenkaan korvanneet mitään vaikka auto ollut aika uusi.
Tuntuu uskomattomalta että missään ei ole ikinä tarvinnut liimaa mutta kerta se on ensimmäinenkin.
Re: Kokemuksia koneistamoista?
Tossa mietin kun nykyään on venyviä pultteja kiertokangissakin niin kun venyy tarpeeksi käytössä pukki löystyy ja pam.
Voisi olla parempi olla ihan venymättömät tollasissa paikoissa.
Voisi olla parempi olla ihan venymättömät tollasissa paikoissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Kokemuksia koneistamoista?
Niin se venyvyys on kyllä aina yks kysymysmerkki. Eihän tämäkään tapaus välttämättä tosiaan muuta vaadi kun että on kasattu vanhoilla jo kertaalleen venytetyillä pulteilla. Säästöä kun ei osta uusia. Jospa mäkin laittasin vaan noi kaks uusiksi.atlas kirjoitti:Tossa mietin kun nykyään on venyviä pultteja kiertokangissakin niin kun venyy tarpeeksi käytössä pukki löystyy ja pam.
Voisi olla parempi olla ihan venymättömät tollasissa paikoissa.