W204 abs renkaan vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hyvonti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 13.04.2006 16:23

W204 abs renkaan vaihto

Viesti Kirjoittaja hyvonti »

Pitääkö kaikki tukivarret irroittaa jos haluaa vaihtaa w204 vetoakselin abs tunniste renkaan.Mikä helpoin tapa toimia.
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: W204 abs renkaan vaihto

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W204 abs renkaan vaihto

Viesti Kirjoittaja atlas »

Möllisssä oleva pyöränlaakeristalukeva anturi on ihan torx ruuvilla kiinni...luulen että on tossakin samanlainen systeemi.
Tunnisterenkaan tai kehän vaihtoon laakerin vaihdolla sitten isompi työ...varot sitä kehää sitten kasatessa.
Mielestäni kanssa tokko tuossa lie hammaskehää?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Motti M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: La 16.02.2008 10:06
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: W204 abs renkaan vaihto

Viesti Kirjoittaja Motti M »

Onko 4-matic takanavan osalta samanlainen kuin takaveto? Uuden kehän jo tilasin Veholta, käsittääkseni mangneettinen kehä kyseeessä eikä ole integroitu pyöränlaakeriin.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1599
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W204 abs renkaan vaihto

Viesti Kirjoittaja aziz »

Motti M kirjoitti:Onko 4-matic takanavan osalta samanlainen kuin takaveto? Uuden kehän jo tilasin Veholta, käsittääkseni mangneettinen kehä kyseeessä eikä ole integroitu pyöränlaakeriin.
Siis kehä on kiinni vetarissa ja tuskin on takapäässä eroa 4-maticin ja perusversion välillä.
Eikä tarvii ottaa kaikkia varsia irti navasta, muistaakseni alatukivarsi piti ja kannatti jättää paikalleen. Vetarin pään saa muljautettua näin pihalle.
Menikö sulla repsikan puoli vaihtoon? Jos on oma auto ja tuumailet tulevaisuuteen, niin kannattaa vaihtaa molemmat puolet samaan reissuun. Yhden kun saa vaihdettua, niin toinen vaihtuu jo tuplanopeudella.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Motti M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: La 16.02.2008 10:06
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: W204 abs renkaan vaihto

Viesti Kirjoittaja Motti M »

aziz antoi ihan oikean ohjeen. Syyskuussa 2019 vaihdoin edellisen kerran abs kehän, silloin vasemmalle puolelle. Nyt tammikuussa 2020 tuli oikealla puolella ollut tiensä päähän. Molemmissa tapauksissa abs-renkaan runkona oleva peltikehä oli ruostunut ja ruoste oli pullauttanut magneettisen kumin irti kehästä. Kehän paikalleen laittamiseen myydään jotain erikoistyökalua, mutta en kyllä näe sille tarvetta. Huolellinen putsaus ruosteesta ja vähän hiomapaperilla napaa kiiltäväksi. Sitten muovivasaralla varovasti naputtelua niin, että kehä menee suorassa kulmassa paikalleen. Ennen naputtelua laitoin vielä kehän ja navan väliin muutaman tipan lukitusnestettä, jos se vaikka toimisi ruosteenestona navan ja kehän välillä.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2307
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W204 abs renkaan vaihto

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Motti M kirjoitti:aziz antoi ihan oikean ohjeen. Syyskuussa 2019 vaihdoin edellisen kerran abs kehän, silloin vasemmalle puolelle. Nyt tammikuussa 2020 tuli oikealla puolella ollut tiensä päähän. Molemmissa tapauksissa abs-renkaan runkona oleva peltikehä oli ruostunut ja ruoste oli pullauttanut magneettisen kumin irti kehästä. Kehän paikalleen laittamiseen myydään jotain erikoistyökalua, mutta en kyllä näe sille tarvetta. Huolellinen putsaus ruosteesta ja vähän hiomapaperilla napaa kiiltäväksi. Sitten muovivasaralla varovasti naputtelua niin, että kehä menee suorassa kulmassa paikalleen. Ennen naputtelua laitoin vielä kehän ja navan väliin muutaman tipan lukitusnestettä, jos se vaikka toimisi ruosteenestona navan ja kehän välillä.
Nuo rempat ovat omistajalle välttämättömiä mutta olisivat valmistusvaiheessa hyvin helposti ja halvalla vältettävissä ikuisiksi ajoiksi. Tarvitsisi vain vaihtaa materiaali ruostumattomaan teräkseen.

Vaihdoin yhteen autoon viime keväänä pyöränlaakerin ja mukana tullut kehä oli galvanoitu. Puhdistin alkuperäisen rosterin, joka tuli uutta vastaavaksi (25v vanha auto) ja laitoin takaisin paikalleen seuraavaksi 25 vuodeksi.
Vastaa Viestiin