W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Autooni vaihdettiin takajarruputket ja luonnollisesti myös jarrunesteet. Sen jälkeen katsastettiin huomautuksitta.
Kun ajelin noin 40 kilometriä, yhtäkkiä syttyi "Power Steering Malfunction, Please Check the Owner's Manual"-vikavalo ja ohjaus tuntui paikallaan raskaalta.
Ensin katsoin ohjaustehostimen nesteet, kaikki ok.
Sitten ajelin toiset 20 kilometria ja raskaus oli hävinnyt. Nyt tuntuisi toimivan ihan normaalisti, mutta aina kun sammutan jä käynnistän, tulee tuo sama vikailmoitus, vaikka tehostin pelaa ihan OK.
Neljä kysymystä:
1. Voiko tällainen vikailmoitus liittyä mitenkään jarruputkien vaihtoon (ehkä joku pyörän sensori vahingossa vioittunut, tms)? Luultavasti kuitenkin sattumaa, että tuli juuri perään.
2. Jos pumppu reistailee, eikö se pidä ääntä tai ole laakista vainaa? Eli joko toimii tai ei.
3. Voisiko olla, että järjestelmässä on ilmaa?
4. Voisiko olla, että on ollut joku hetkellinen softaongelma ja nyt vaatii vain nollauksen?
Vikakoodeja pääsen lukemaan huomenna.
Tiedän, pelkkää spekulaatiota mutta sitä vartenhan tämä foorumi on.
Kiitos etukäteen.
Edit: Kyllä se takeltelee paikallaan ja peruuttaessa pienillä nopeuksilla hetkittäin. Tulee "kohta" ohjauksessa, missä tehostus pienenee, kunnes palaa takaisin. Hmm...
Kun ajelin noin 40 kilometriä, yhtäkkiä syttyi "Power Steering Malfunction, Please Check the Owner's Manual"-vikavalo ja ohjaus tuntui paikallaan raskaalta.
Ensin katsoin ohjaustehostimen nesteet, kaikki ok.
Sitten ajelin toiset 20 kilometria ja raskaus oli hävinnyt. Nyt tuntuisi toimivan ihan normaalisti, mutta aina kun sammutan jä käynnistän, tulee tuo sama vikailmoitus, vaikka tehostin pelaa ihan OK.
Neljä kysymystä:
1. Voiko tällainen vikailmoitus liittyä mitenkään jarruputkien vaihtoon (ehkä joku pyörän sensori vahingossa vioittunut, tms)? Luultavasti kuitenkin sattumaa, että tuli juuri perään.
2. Jos pumppu reistailee, eikö se pidä ääntä tai ole laakista vainaa? Eli joko toimii tai ei.
3. Voisiko olla, että järjestelmässä on ilmaa?
4. Voisiko olla, että on ollut joku hetkellinen softaongelma ja nyt vaatii vain nollauksen?
Vikakoodeja pääsen lukemaan huomenna.
Tiedän, pelkkää spekulaatiota mutta sitä vartenhan tämä foorumi on.
Kiitos etukäteen.
Edit: Kyllä se takeltelee paikallaan ja peruuttaessa pienillä nopeuksilla hetkittäin. Tulee "kohta" ohjauksessa, missä tehostus pienenee, kunnes palaa takaisin. Hmm...
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Vikakoodit luettu ja pumppuhan se siellä antoi oikosulkuja. Pitänee vaihtaa. Toimii välillä hyvin, välillä takkuaa.
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Pumppuvaihtoehtoja:
737 Euroa:
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... p-473554-0" onclick="window.open(this.href);return false;
166 Euroa:
https://www.autonvaraosat24.fi/mercedes ... men-pumppu" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitähän helvataa?
Mitä raati suosittelee?
737 Euroa:
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... p-473554-0" onclick="window.open(this.href);return false;
166 Euroa:
https://www.autonvaraosat24.fi/mercedes ... men-pumppu" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitähän helvataa?
Mitä raati suosittelee?
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Entäs halvimman listan bosch....voisi olla laadukas ja halpakin ja hinta kohtaa siellä alle puolenvälin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Miksi 2010vm autoon pitää vaihtaa jarruputkia?Ettei vaan ruoste syynä..jos ruoste on syönyt jo sen ikäisestä autosta jarruputkia niin kyllä ne puheet Mersun laadun heikkenemisestä taitaa olla totta.
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Kyllä. Läpimädät olivat. Mersun jarruputket ovat olleet Aatamin ajoista lähtien sijoitettu mahdollisimman surkeaan paikkaan takalokarin alle ja niin, että menevät bensatankinkin alta. Eli suolasumu on pahimmillaan juuri tuolla alueella. Saksassa ei suolan kanssa ole ongelmia. Kaverin vm 1988 Tenavatähdessä menevät ihan samalla tavalla ja veikkaisin, että uusissa myös. Mersu on tunnettu itsepäisyydestään tehdä asiat niinkuin Horst on 50-luvulla jo suunnitellut. Kuten kässäri jalalla, tms..Otemari kirjoitti:Miksi 2010vm autoon pitää vaihtaa jarruputkia?Ettei vaan ruoste syynä..jos ruoste on syönyt jo sen ikäisestä autosta jarruputkia niin kyllä ne puheet Mersun laadun heikkenemisestä taitaa olla totta.
Auton kunniaksi on kyllä sanottava, että itse kori on virheetön ja täysin ruosteeton. Eikä yksikään toinen 300 tonnia rullattu merkki tarjoa yhtä hienoja kyytejä. Vikojahan näihin tulee kyllä enemmän kuin Toyotaan, se on myönnettävä.
Viimeksi muokannut Nauti matkasta, Pe 05.01.2018 14:12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Sellainen twisti tuli tähän, että mekaanikko soitteli perään ja sanoi että toinen vanhempi guru oli katsonut tietokoneen vikakoodeja ja tietokonedataa ja sanonut, että haiskahtaa huonolta sähköliitokselta. Pumppu nimittäin antaa oikosulkuja, josta pätkiminen johtuu. Voi se pumppukin olla kaput, mutta voi olla ihan joku simppeli liitoskin.
Sähkövikaa epäilen siksi, että seisoi toista viikkoa.
Katsoin, että pumpun alle menee yksi liitos. Sinne ammuin jo CRC:tä. Onko muita ideoita perustumpelolle?
Sähkövikaa epäilen siksi, että seisoi toista viikkoa.
Katsoin, että pumpun alle menee yksi liitos. Sinne ammuin jo CRC:tä. Onko muita ideoita perustumpelolle?
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Vika on kuulemma ABS:n ohjainyksikössä. ABS toimii ja ESP toimii, eivätkä anna vikavaloa, mutta ohjaustehostin "pätkii" silloin tällöin.
Uusi yksikkö 1400 Euroa. Ihanan halpaa. Ja käytettyä osaa ei kuulemma voi asentaa, koska auton runkonumero on koodattu ohjainlaitteen sisään. Jos vaihtaa "väärän" osan, auto ei suostu vastaanottamaan sitä, koska numerot eivät väärässä osassa mätsää auton sarjanumeron kanssa. Huh.
Kellään mitään ideoita?
Uusi yksikkö 1400 Euroa. Ihanan halpaa. Ja käytettyä osaa ei kuulemma voi asentaa, koska auton runkonumero on koodattu ohjainlaitteen sisään. Jos vaihtaa "väärän" osan, auto ei suostu vastaanottamaan sitä, koska numerot eivät väärässä osassa mätsää auton sarjanumeron kanssa. Huh.
Kellään mitään ideoita?
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
PS: Admin voisi vaihtaa nimimerkkini "Nauti Matkasta" muotoon "Nauti Maksamisesta".
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Kysäiseppä ohjainyksikköä pattijoen elehuollosta, vois olla halvempi siellä..
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Kiitos vinkistä.
Nyt vedettiin STARilla läpi koko auto ja vain yksi vikakoodi:
Tarkista rakenneosa Y10/1 (määränsäätöventtiili ohjaustehostimen pumppu)
Tarkista, onko rakenneosassa Y10/1 ohjaustehostimen paineensäätöventtiili virtakatkos.
Kun jo kerran kokeiltiin vaihtaa uusi pumppu, niin ei kai siinä muuta vaihtoehtoa silloin ole, kuin että vika on EPS-boxin hydrauliikkaosassa. Vai sijaitseeko kyseinen venttiili pumpun sisällä, eli kun vaihtaa uuden pumpun, osaa ei voi olla vaihtamatta? Vai onko se jossain erikseen?
Edit: Kun Googletan osaa Y10/1 tulee tällaisia:
https://www.ecstuning.com/b-genuine-mer ... 114600984/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa kerrotaan, että kyseisen solenoidin sijainti on "power steering rack".
Tässä kuvaa ML-sarjalaisesta ja solenoidin sijainnista?
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... -valve.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta W204 200 CDI:ssä se on pumpun sisällä, tai kiinni pumpussa, vai kuinka? En löydä mitään Googlella.
Nyt vedettiin STARilla läpi koko auto ja vain yksi vikakoodi:
Tarkista rakenneosa Y10/1 (määränsäätöventtiili ohjaustehostimen pumppu)
Tarkista, onko rakenneosassa Y10/1 ohjaustehostimen paineensäätöventtiili virtakatkos.
Kun jo kerran kokeiltiin vaihtaa uusi pumppu, niin ei kai siinä muuta vaihtoehtoa silloin ole, kuin että vika on EPS-boxin hydrauliikkaosassa. Vai sijaitseeko kyseinen venttiili pumpun sisällä, eli kun vaihtaa uuden pumpun, osaa ei voi olla vaihtamatta? Vai onko se jossain erikseen?
Edit: Kun Googletan osaa Y10/1 tulee tällaisia:
https://www.ecstuning.com/b-genuine-mer ... 114600984/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa kerrotaan, että kyseisen solenoidin sijainti on "power steering rack".
Tässä kuvaa ML-sarjalaisesta ja solenoidin sijainnista?
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... -valve.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta W204 200 CDI:ssä se on pumpun sisällä, tai kiinni pumpussa, vai kuinka? En löydä mitään Googlella.
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Tässä täytyy olla vielä perinteinen hydraulinen ohjaustehostin? Parametriohjauksen venttiili on siellä hammastanko-ohjauksessa ja tyyppivika ainakin monissa muissa malleissa. Venttiilin ohjaus tulee ESP-ohjainlaitteelta joten vikakooditkin tietenkin siltä ohjainlaitteelta.
Tehostuksen ei pitäisi kokonaan hävitä vaikka siltä ehkä tuntuu. Tehostus vain säätyy minimiinsä kuten kovemmassa vauhdissa.
Tehostuksen ei pitäisi kokonaan hävitä vaikka siltä ehkä tuntuu. Tehostus vain säätyy minimiinsä kuten kovemmassa vauhdissa.
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Kyllä. Hydraulinen ohjaustehostin. Tehostus ei tosiaan kokonaan häviä, paitsi aivan ajoittain. Suurimman osan ajasta "toimii miten toimii".DBFI kirjoitti:Tässä täytyy olla vielä perinteinen hydraulinen ohjaustehostin? Parametriohjauksen venttiili on siellä hammastanko-ohjauksessa ja tyyppivika ainakin monissa muissa malleissa. Venttiilin ohjaus tulee ESP-ohjainlaitteelta joten vikakooditkin tietenkin siltä ohjainlaitteelta.
Tehostuksen ei pitäisi kokonaan hävitä vaikka siltä ehkä tuntuu. Tehostus vain säätyy minimiinsä kuten kovemmassa vauhdissa.
Todella mielenkiintoista. Olisikohan tuosta venttiilin sijainnista W204:ssa kuvaa missään? Ja voiko joku vahvistaa, että todellakin sijaitsee hammastangossa?
Eli voisiko olla niin, että korjaamo ei ole osannut löytää vikaa, kun yrittivät vaihtaa pumppua.
Rahastaa kyllä osasivat turhasta pumpun vaihtotyöstä/kokeilemisesta. Ja olivat seuraavaksi tilaamassa 1400 Euron keskusohjainyksikköä.
Edit: Taitaa olla tämän venttiilin sijainti W204:ssä sellainen kysymys, johon kukaan ei osannut vastata. Googlesta ei löydy yhtään viitekuvaa. Mutta hammastangossa tosiaan sijaitsee. Ja ongelma on kuulemma useammin johtosarjassa kuin itse venttiilissä. Toivottavasti tämä ketju Googlessa auttaa muitakin tämän kyseisen ongelman kanssa, joka ei kaiketi ole W204:ssa yhtä yleinen kuin muissa malleissa.
Venttiili on tämän näköinen. Ja maksaa noin 400 Euroa. Halpaa kuin saippua. Ainakin keskusohjainyksikköön verrattuna.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Eikös se sillä hammastangossa oleva ole y10Nauti matkasta kirjoitti:Kyllä. Hydraulinen ohjaustehostin. Tehostus ei tosiaan kokonaan häviä, paitsi aivan ajoittain. Suurimman osan ajasta "toimii miten toimii".DBFI kirjoitti:Tässä täytyy olla vielä perinteinen hydraulinen ohjaustehostin? Parametriohjauksen venttiili on siellä hammastanko-ohjauksessa ja tyyppivika ainakin monissa muissa malleissa. Venttiilin ohjaus tulee ESP-ohjainlaitteelta joten vikakooditkin tietenkin siltä ohjainlaitteelta.
Tehostuksen ei pitäisi kokonaan hävitä vaikka siltä ehkä tuntuu. Tehostus vain säätyy minimiinsä kuten kovemmassa vauhdissa.
Todella mielenkiintoista. Olisikohan tuosta venttiilin sijainnista W204:ssa kuvaa missään? Ja voiko joku vahvistaa, että todellakin sijaitsee hammastangossa?
Eli voisiko olla niin, että korjaamo ei ole osannut löytää vikaa, kun yrittivät vaihtaa pumppua.
Rahastaa kyllä osasivat turhasta pumpun vaihtotyöstä/kokeilemisesta. Ja olivat seuraavaksi tilaamassa 1400 Euron keskusohjainyksikköä.
Edit: Taitaa olla tämän venttiilin sijainti W204:ssä sellainen kysymys, johon kukaan ei osannut vastata. Googlesta ei löydy yhtään viitekuvaa. Mutta hammastangossa tosiaan sijaitsee. Ja ongelma on kuulemma useammin johtosarjassa kuin itse venttiilissä. Toivottavasti tämä ketju Googlessa auttaa muitakin tämän kyseisen ongelman kanssa, joka ei kaiketi ole W204:ssa yhtä yleinen kuin muissa malleissa.
Venttiili on tämän näköinen. Ja maksaa noin 400 Euroa. Halpaa kuin saippua. Ainakin keskusohjainyksikköön verrattuna.
ja y10/1 tehostimen pumppun takaossa siinä kohdin mihin menee joku johto
vai liekö jossain toisessa vuosimallissa/mallissa
Mökkillä
'
'
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Jaa-a. Erittäin hyvä kysymys. Yritin Veholta asiaa tiedustella tänään, mutta 30 minuutin puhelujonossa oleminen oli minulle tarpeeksi yhdelle päivälle. Soittopyyntöönkään ei vastattu.FinlandMerceds kirjoitti:Nauti matkasta kirjoitti:DBFI kirjoitti:Tässä täytyy olla vielä perinteinen hydraulinen ohjaustehostin? Parametriohjauksen venttiili on siellä hammastanko-ohjauksessa ja tyyppivika ainakin
Eikös se sillä hammastangossa oleva ole y10
ja y10/1 tehostimen pumppun takaossa siinä kohdin mihin menee joku johto
vai liekö jossain toisessa vuosimallissa/mallissa
Jos on näin, niin korjaamo saa puhtaat paperit ja vika tosiaan on boxissa. Kunpa nyt jostain saisi tähän varmistuksen, että tietäisi pitääkö hommata boxi vai venttiili/johtosarja.
Googlella löytyy tuloksia vain osalle Y10. Y10/1 on hakukoneille täysin tuntematon. Tai sitten en vain osaa etsiä. Pumpun takaosassa on tosiaankin johto/liitin, joka menee tähän osaan. Eikös tuo joku venttiili/solenoidi ole? Olisiko tämä nimenomaan osa Y10/1? Toisaalta tuohan on integroitu pumppuun eikä kai irroitettavissa eli olisiko sillä silti erillinen varaosanumero? Vai tuleeko tuo irti tuosta pumpusta tuon harmaan torx-ruuveilla kiinni olevan hökötyksen kanssa?
Ja jos hammastangossa oleva osa on nimenomaan määränsäätöventtiili, niin mikä tuo sitten on?
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Näin näyttää menevän. Katsoinkohan vahingossa 211:stä, en tarkistanut onko siinä N10/1:ksi nimetty hammastangon säätöventtiili.FinlandMerceds kirjoitti:
Eikös se sillä hammastangossa oleva ole y10
ja y10/1 tehostimen pumppun takaossa siinä kohdin mihin menee joku johto
vai liekö jossain toisessa vuosimallissa/mallissa
Autoja kun on erilaisia niin tällaisessakin kohtaa pitäisi heti alkuun saada se runkonumero/VIN koodi. Näyttää se säätöventtiili olevan eri paikassa eri malliversioissa (ja eri niminenkin), olisi pitänyt hoksata kun OP viittasi pumpuun menevästä johdosta. 204:ssakin kuitenkin kumpaakin versiota käytössä.
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Kiitos vastauksista.DBFI kirjoitti:Näin näyttää menevän. Katsoinkohan vahingossa 211:stä, en tarkistanut onko siinä N10/1:ksi nimetty hammastangon säätöventtiili.FinlandMerceds kirjoitti:
Eikös se sillä hammastangossa oleva ole y10
ja y10/1 tehostimen pumppun takaossa siinä kohdin mihin menee joku johto
vai liekö jossain toisessa vuosimallissa/mallissa
Autoja kun on erilaisia niin tällaisessakin kohtaa pitäisi heti alkuun saada se runkonumero/VIN koodi. Näyttää se säätöventtiili olevan eri paikassa eri malliversioissa (ja eri niminenkin), olisi pitänyt hoksata kun OP viittasi pumpuun menevästä johdosta. 204:ssakin kuitenkin kumpaakin versiota käytössä.
Laitan tänne heti aamulla runkonumeron, kun saan auton takaisin.
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Kun otin rekisterinumerohaun KL-varaosista, niin tämä sieltä tuli. Lienee oikea?
WDD2042011F456636
WDD2042011F456636
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Katsoikos joku tätä jo? Outo yhdistelmä itselle mutta tulkitsin että tässä on perinteinen ohjaustehostimen pumppu sillä lisäyksellä että sähköisesti ohjataan sen tuottoa sillä Y10/1 venttiilillä. 213 varusteisena autossa on myös se Y10 hammastangossa.
Varaosakirjan mukaan hammastangon venttiilille on korjaussarja mutta tehostimen pumpun venttiiliä ei saa erikseen, en ainakaan löytänyt. Tosin se Y10 korjaussarja maksaakin puolet koko tehostimen pumpusta venttiileineen.
Varaosakirjan mukaan hammastangon venttiilille on korjaussarja mutta tehostimen pumpun venttiiliä ei saa erikseen, en ainakaan löytänyt. Tosin se Y10 korjaussarja maksaakin puolet koko tehostimen pumpusta venttiileineen.
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Joo. Kiitoksia vastauksista. Arvostan.
Oleellista tässä on nimenomaan se, että Power Steering Malfunction tulee myös toisella, toimivalla ja uudella pumpulla.
Oleellinen asia itselleni on varmistaa, onko vika EPS/ABS-hydrauliikkaboxissa vai hammastangossa olevassa erillisessä venttiilissä. STARin antama vikakoodi on osassa Y10/1, joka siis viittaisi pumpun perässä olevaan venttiiliin eikä hammastangon venttiiliin, joka on pelkkä Y10?
Jos näin on, vika ei voi olla kuin boxissa. Ja siitä sen verran, että käytetyn vaihtoboxin boi kuulemma (todennäköisesti) myös koodata niin, että vaihtaa sen VIN-koodin mätsäämään auton Viniin, koska autoni on valmistunut ennen 06/2010, jolloin Mersu siirtyi DAS-systeemistä Xentryyn. Tämän jälkeen ei kuulemma onnistuisi.
Oleellista tässä on nimenomaan se, että Power Steering Malfunction tulee myös toisella, toimivalla ja uudella pumpulla.
Oleellinen asia itselleni on varmistaa, onko vika EPS/ABS-hydrauliikkaboxissa vai hammastangossa olevassa erillisessä venttiilissä. STARin antama vikakoodi on osassa Y10/1, joka siis viittaisi pumpun perässä olevaan venttiiliin eikä hammastangon venttiiliin, joka on pelkkä Y10?
Jos näin on, vika ei voi olla kuin boxissa. Ja siitä sen verran, että käytetyn vaihtoboxin boi kuulemma (todennäköisesti) myös koodata niin, että vaihtaa sen VIN-koodin mätsäämään auton Viniin, koska autoni on valmistunut ennen 06/2010, jolloin Mersu siirtyi DAS-systeemistä Xentryyn. Tämän jälkeen ei kuulemma onnistuisi.
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Onhan siinä vielä johdot välissä. Kohtuullisen epätodennäköistä että johdoissa vika mutta myös helppo varmistaa.Nauti matkasta kirjoitti:
Jos näin on, vika ei voi olla kuin boxissa.
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Joo. On jo varmistettu, että pumppu on ok.DBFI kirjoitti:Onhan siinä vielä johdot välissä. Kohtuullisen epätodennäköistä että johdoissa vika mutta myös helppo varmistaa.Nauti matkasta kirjoitti:
Jos näin on, vika ei voi olla kuin boxissa.
Eli nyt vain sopivan käytetyn boxin metsästykseen. Tai jos joku osaisi korjata tämän.
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Tuolla ulkomaan foorumeillakin vähän ihmetellään, että olisi muka boxiongelma. Luulisi, että jos vika olisi boxissa, koko tehostus olisi poissa, eikä vain osittain ja ajoittain.
Tällaisia ohjeita annettiin, kun epäiltiin että vika olisi johdotuksissa. Mitenköhän näitä parhaiten tarkistelisi? Autosähkökorjaamolla kai sitten.
Y10/1 wiring routes to the ESP CU via two connectors before the ESP CU connector itself.
One is X26 at the front of the cam cover then to X35/6 inside the car on the left hand side.
Tällaisia ohjeita annettiin, kun epäiltiin että vika olisi johdotuksissa. Mitenköhän näitä parhaiten tarkistelisi? Autosähkökorjaamolla kai sitten.
Y10/1 wiring routes to the ESP CU via two connectors before the ESP CU connector itself.
One is X26 at the front of the cam cover then to X35/6 inside the car on the left hand side.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Vaikka vika boxsissa olisiNauti matkasta kirjoitti:Tuolla ulkomaan foorumeillakin vähän ihmetellään, että olisi muka boxiongelma. Luulisi, että jos vika olisi boxissa, koko tehostus olisi poissa, eikä vain osittain ja ajoittain.
Tällaisia ohjeita annettiin, kun epäiltiin että vika olisi johdotuksissa. Mitenköhän näitä parhaiten tarkistelisi? Autosähkökorjaamolla kai sitten.
Y10/1 wiring routes to the ESP CU via two connectors before the ESP CU connector itself.
One is X26 at the front of the cam cover then to X35/6 inside the car on the left hand side.
Ajoitaisuus voi hyvin johtua vaikka jostain toisinaan kosketusta antavasta vain sitä ohjaavassa piirissä
Mökkillä
'
'
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Tämä mystinen vika tuli lopulta korjattua. Syy oli viallinen (huonosti kiinni olleen moottorinkatteen hankaama) johtosarja. Sergei (MAN Auto) löysi vian heti. Jos olisin uskonut toista korjaamoa, ne olisivat tilauttaneet 1400 Euron uuden hydrauliikkaboxin, eikä olisi vika tullut siltikään kuntoon. Vaihtoivat sinne pumpunkin jo turhaan ja laskuttivat työstä.
Jos on sähkö / elektroniikkaongelmia, näyttäisi siltä että Sergei on mies, kenelle kannattaa viedä eikä haaskata aikaansa (ja erityisesti rahojaan) amatöörien kanssa. Kaikesta täydet 10 pistettä MAN Autolle Virkatie 7:ssä.
Jos on sähkö / elektroniikkaongelmia, näyttäisi siltä että Sergei on mies, kenelle kannattaa viedä eikä haaskata aikaansa (ja erityisesti rahojaan) amatöörien kanssa. Kaikesta täydet 10 pistettä MAN Autolle Virkatie 7:ssä.
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Mystinen vika ei korjaantunutkaan. Tämä tulee aina vain uudestaan, juuri kun luulit että se on kunnossa.
Sain vinkkinä, että kyseessä voisi olla hammastangon sähköventtili, vaikka Starilla vikakoodi paikallistetaan pumpun päässä olevaan venttiiliin. Varmaa on, että siinä ei vika ole (kokeiltu kolmella eri pumpulla venttiileineen).
Tällaisia vikakoodeja pukkaa. Osaako kukaan tulkita näitä ja voisiko liittyä ohjaustehostimeen?
Ensimmäinen nyt lienee joku ilmastoinnin vikakoodi. Ilmastointi toimii kyllä hyvin, että sen voinee unohtaa. Mutta nuo kaksi muuta ovat outoja. Mittaristossa on joskus ollut sellaista kidenäytön välkkymistä, mutta sekin sitten aina korjaantuu itsestään. Kerran akunkengän irroituksen jälkeen lakkasi koko mittari toimimasta, mutta heräsi sitten eloon. Veikkaan, että tuo toinen on siitä?
Eniten kiinnostaa tuo ECO failure.
Sain vinkkinä, että kyseessä voisi olla hammastangon sähköventtili, vaikka Starilla vikakoodi paikallistetaan pumpun päässä olevaan venttiiliin. Varmaa on, että siinä ei vika ole (kokeiltu kolmella eri pumpulla venttiileineen).
Tällaisia vikakoodeja pukkaa. Osaako kukaan tulkita näitä ja voisiko liittyä ohjaustehostimeen?
Ensimmäinen nyt lienee joku ilmastoinnin vikakoodi. Ilmastointi toimii kyllä hyvin, että sen voinee unohtaa. Mutta nuo kaksi muuta ovat outoja. Mittaristossa on joskus ollut sellaista kidenäytön välkkymistä, mutta sekin sitten aina korjaantuu itsestään. Kerran akunkengän irroituksen jälkeen lakkasi koko mittari toimimasta, mutta heräsi sitten eloon. Veikkaan, että tuo toinen on siitä?
Eniten kiinnostaa tuo ECO failure.
ensimmäinen on lämppärin sähkövastus, toinen viittaa siihen tehostimen pumpun päässä olevaan venttiiliin edelleen. ja kolmas
mittariston can-väylä vikaan.
onko tämä nyt käyty läpi; Y10/1 wiring routes to the ESP CU via two connectors before the ESP CU connector itself.
One is X26 at the front of the cam cover then to X35/6 inside the car on the left hand side
mittariston can-väylä vikaan.
onko tämä nyt käyty läpi; Y10/1 wiring routes to the ESP CU via two connectors before the ESP CU connector itself.
One is X26 at the front of the cam cover then to X35/6 inside the car on the left hand side
ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re:
Starilla ei tuollaisia tullut. Sähkäri MAN-autossa on tietääkseni käynyt jotain johtosarjoja läpi, mutta käsittääkseni niitä jotka ovat moottorin suojapeitteen alla.Vision kirjoitti:ensimmäinen on lämppärin sähkövastus, toinen viittaa siihen tehostimen pumpun päässä olevaan venttiiliin edelleen. ja kolmas
mittariston can-väylä vikaan.
onko tämä nyt käyty läpi; Y10/1 wiring routes to the ESP CU via two connectors before the ESP CU connector itself.
One is X26 at the front of the cam cover then to X35/6 inside the car on the left hand side
"Inside the car on the left hand side". Eli vasemmalla puolella autossa sisällä. Missähän nuo johdot mahtavat kulkea?
Voisi kyllä olla johtovika, kun se on joskus kuivalla kesäilmalla viikonkin poissa se vikailmoitus. Nyt se on kyllä palanut non-stoppina. Kyllä on saatanallinen vika, ei voi muuta sanoa. Kolme eri korjaamoa tutkinut, tuloksetta.
Onko foorumilla ketään PK-seudulla, joka ymmärtäisi näistä jotain?
- Nauti matkasta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 78
- Liittynyt: La 01.07.2017 05:30
Re: W204 vm 2010 ohjaustehostimen outo ongelma
Löytyisikö ketään pk-seudulta, joka osaisi katsoa näitä johdotuksia?
Mittaristokin välillä vilkkuu moottorin ollessa kylmä, joka voisi olla sama vika (eli tuolle keskusyksikölle menevissä johdoissa).
Mittaristokin välillä vilkkuu moottorin ollessa kylmä, joka voisi olla sama vika (eli tuolle keskusyksikölle menevissä johdoissa).