Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Potilaana S212 350CDI vm. 2010. Muuten erinomaisesti toimivassa, ja kaikin puolin hyvässä autossa on kaksi wittumaista vikaa. Kumpikaan ei anna starilla itsestään mitään tietoja. Itse asiassa ei mitään vikakoodeja, ei edes tallennettuja.

Active bonnet malfunction:

Eli tuo ylöspomppaava konepelti. Tämä rassaa helvetisti, näyttöön tulee tuo viesti parin kilometrin välein. Talven tultua tätä alkoi esiintymään, ja luulinkin aluksi että jossakin väärässä paikassa on jäätä. Auto oli sitten pari yötä tallissa sulamassa. Mutta paskanmarjat se mitään auttanut. Mikä voisi aiheuttaa tämän? Oravanraato kiilautuneena johonkin? Joku pultti löysällä? (Autossa, allekirjoittaneella on puolet jo hukassakin) Vikakoodeja ei tosiaan ole ensimmäistäkään tähän liittyvää.

Distronic plus inoperative:

Tämä ottaa aivoon paljon enemmän kuin ylempänä oleva vika. Distronic, ja varsinkin sen Plus-versio on varmaan paras varuste minkä Stuttgartin insinöörit ovat saaneet ulostettua kammioistaan. Vika on seuraavanlainen: Heti auto käynnistyttyä näyttöön tulee ilmoitus "PRE-SAFE functions limited". Ajaessa kun yrittää kytkeä D+ päälle, tulee näyttöön ilmoitsu "Distronic Plus inoperative". Tässäkin tapauksessa luulin ensin, että paikat ovat paskassa ja jäässä. Kerran tuon maskin takana olevan pitkämatkan tutkan putsaaminen jopa auttoi, ja homma lähti pelaamaan. Sen jälkeen D+ on toiminut erittäin satunnaisesti ja harvoin. Kerran putsasin kuolleenkulman anturit (totwinkel on aina toiminut moitteettomasti), amerikan setien foorumilla meinasivat, että niiden tarpeeksi kova paskaantuminen pudottaa myös Distin pois toimivien varusteiden joukosta. Eihän sekään mitään auttanut. Lyhyen matkan tutkat puskurin sisällä on tarkistamatta, mutta ei kai ne pääse mitenkään paskaantumaan? Joskus tällaisesta samanlaisesta on tulllut puskuri purettua pois, ja muistelen sen olleen niin kyrpämäistä paskaa ettei ihan pienestä syystä siihen uusiksi tule ryhdyttyä. Auttakaa ny joku ristus. Koodeja ei tästäkään tule. Luulevat pian köyhäksi, kun letkassa etäisyys seilaa.

Yksi tähän mahdollisesti liittyvä asia on tapahtunut. Mäkkärin autoluukulla joku peruutti(!) päin sen verran, että koukku ruttasi kilven ja teki puskuriin pienen pienen jäljen. En itse usko että se liittyy tähän mitenkään koska viat alkoi varmaan 1kk sen jälkeen, eikä mitään vikakoodeja tule.

PULLO CAPTAIN MORGANIA SILLE JOKA RATKAISEE ONGELMIEN SYYN

T: Itkuinenjasurullinenboy88
E350CDI&A180CDI
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1040
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Tarkasta puskurin sisällä menevä muoviputki joka laukaisee tuon konepellin panoksen. Olisiko mennyt keulaan perutuksessa läjään
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja shade_z »

Etupuskurissahan menee letku puolelta toisella joka mittaa ilmeisesti painetta letkussa ja jos se on saanut kipeetä kolhussa tai mennyt jotenkin huonosti niin vois tohon peltiin vaikuttaa tai sitten se on jäänyt hieman huonosti sieltä saranalta jostain syystä, tai mahdollista että itse "laukaisin" on tullut tienpäähän tuntemattomasta syystä .

ja eikös etupuskurissa myös ole samanlaiset tutkat kuin takapuskurin reunoilla jemmassa siel sisällä ja voihan se olla että on täräyksessä irronnut ja estää Distronicin toiminnan. Jossei testeriä ole käytettävissä, siihen osaavaa käyttäjää ja työkalut pysyy kourassa niin ottaisin puskurin irti ja kattois että siellä kaikki kunnossa
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6265
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja MiHe »

yhdessä w212:ssa mitä starilla tutkailin, tuon konepelti-ilmon aiheutti etutörmäysanturi. Varmaan tuon mäkkärillä saadun pusun :lol: jälkeä tosiaan kannattaa alkaa tonkimaan.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17191
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä sieltä Starilla selitys löytyy kun osaa tutkia, aina kun herjaa tulee näyttöön.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Kiitos vastauksista kaikille. Eipä oo tullu mieleen että vika ei jäisi muistiin. Koitetaan siis seuraavaksi tutkia starilla kun se vika on päällä, sammuttamatta. Niin ja meisseli kyllä pysyy kädessä, ja mukana on pitämättäkin. Yleensä myös kanta sille löytynyt. Eri kannoillakin olevia tullut ruuvattua.
E350CDI&A180CDI
jonttu_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Ke 27.04.2011 01:32
Paikkakunta: Raahe

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja jonttu_ »

ssuvik kirjoitti: Niin ja meisseli kyllä pysyy kädessä, ja mukana on pitämättäkin. Yleensä myös kanta sille löytynyt. Eri kannoillakin olevia tullut ruuvattua.
:lol: :lol: :clap:
Star
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Hiukan offtopic, mutta huomioitavaa.
Tässä voi vaivata myös tuo tutka sensori on menossa hajalle.
On vastaavan tyyppinen kuin blind spot sensor ja saman valmistajan, suolavesi & pakkanen tuhoavat helposti sen.
Huono tiivistys sensorissa...
Blind spot inoperative on virhe mittaristossa.
Testerillä sensorista oli vain kommunikaatio virhe can väylässä, ja senkin oli kirjoittanut toisen puolen sensori. Kuitenkaan vialliseen sensorin ei testerillä päässyt.
Distronicissa taitaa olla vain yksi sensori joten ei tule välttämättä mitään virhettä.

Myös näissä sensoreissa on vara toiminto joka sammuttaa systeemin jos havaitsee vastaavan taajuuden lähetyksen, tämä johtuu radio taajuus säädöksistä.
Nuo toimii 24GHz tai 77GHz taajuuksilla, esim 24GHz on ilmatieteen laitoksella käytössä, jos sensori tunnistaa tehokkaamman lähettimen tuolla taajuudella sammuu auton sensori väliaikaisesti.
Tästä oli juttua myös foorumilla distronic toiminta Turun motarilla Veikkolan kohdalla.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ei oikeastaan liity aiheeseen mutta sen verran lisäystä edelliseen että se Distronicin pois kytkeytyminen Metsähovin ja Tuorlan läheisyydessä johtuu kyllä voimakkaasta lähettimestä mutta se lähetin on niin kaukana avaruudessa että mersun laitteet ei sen lähetettä tunnista. Sen sijaan nuo radioastronomian käytössä olevat vempaimet tunnistaa mutta se mersun signaali saattaa kaukaakin vielä olla häiritsevän voimakas verrattuna tuohon avaruudesta vastaanotettuun signaaliin.

221 kytkee navilta saatavan paikkatiedon perusteella Distronicin pois päältä lähellä alan laitoksia. Ohjekirjassa koordinaatit. Uudemmissa 24 GHz:n tutkaa vähän muutettu eikä sitä tarviikaan enää kytkeä pois. Muistaakseni jo 212:ssa tällainen joka pysyy Tuorlan/Metsähovinkin läheisyydessä päällä.

Joku lähellä oleva tutkalaite tai joku teollisuuden laite saattaa häiritä mersun tutkaa ja saa sen kytkeytymään pois. Yleisin syy varmaan loskalumi tutkan keilassa.

Jos oikeasti minkäänlaista vikakoodia tai tapahtumamerkintää ei tule niin se ohjainlaite ei tunnista virhetilannetta laiteviaksi vaan tuollaiseksi ulkoiseksi häiriöksi tms. En muista jääkö noistakin joku tapahtumamerkintä siihen asti että startataan uudestaan?
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

DBFI kirjoitti:Muistaakseni jo 212:ssa tällainen joka pysyy Tuorlan/Metsähovinkin läheisyydessä päällä.
Joissain uudemmissa saattaa ollakin, omassa 2011 valmistetussa menee kyllä joka kerta (kahdesti päivässä) pois päältä Veikkolan kohdalla.

Lisä-OT: mistä johtunee, että Helsinkiin ajettaessa pois päältä -alue on useita kilometrejä pidempii kuin Turkuun päin ajettaessa? Tokihan se Helsinkiin menevä kaista on lähempänä Metsähovia, mutta ei siitä nyt sentään kilometrien eroa tule.

Vielä enemmän OT: tämä onkin ainoa tilanne jossa olen keksinyt speed limitterille käyttöä: kun distronic menee pois päältä, voi laittaa limitterin päälle ja käyttää sitä vakionopeudensäätimenä.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tj86430 kirjoitti:
DBFI kirjoitti:Muistaakseni jo 212:ssa tällainen joka pysyy Tuorlan/Metsähovinkin läheisyydessä päällä.
Joissain uudemmissa saattaa ollakin, omassa 2011 valmistetussa menee kyllä joka kerta (kahdesti päivässä) pois päältä Veikkolan kohdalla.

Lisä-OT: mistä johtunee, että Helsinkiin ajettaessa pois päältä -alue on useita kilometrejä pidempii kuin Turkuun päin ajettaessa? Tokihan se Helsinkiin menevä kaista on lähempänä Metsähovia, mutta ei siitä nyt sentään kilometrien eroa tule.

Vielä enemmän OT: tämä onkin ainoa tilanne jossa olen keksinyt speed limitterille käyttöä: kun distronic menee pois päältä, voi laittaa limitterin päälle ja käyttää sitä vakionopeudensäätimenä.
Jatketaan off-topikkia, tuo 2011 212 Distronic tarkennus oli hyvä tietää. Oma auto ei kytke Distronic plussaa pois kummassakaan paikassa vaikka ei paljoa uudempi olekaan.

Aika yksinkertainen vinkki tuo speedtronic-juttu, oikein sopiva tällaisille yksinkertaisille ihmisille. Se lumisohjo kun kytkee vakkarin pois päältä niin tosissaan harmittaa ettei auto vaihda normi vakkarille kun ilmoituksen kuittaa tai jostain valikosta voisi vaihtaa moodia mutta ei. Tuo speedtronicin käyttö ei ole tullut mieleen. En sille tähän asti ole hyötykäyttöä keksinyt, en varmaan jokaisessa autossa ole kertaakaan päälle kytkenytkään.
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Tuota limiter-kikkaa tulee itsekin käytettyä. Se päälle sopivaan lukemaan, ja kaasu pohjaan.
E350CDI&A180CDI
Avatar
CDI320CLS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Ke 11.09.2013 08:24
Paikkakunta: Nummela

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja CDI320CLS »

Minun Cl:n DistronicPlus pysyy tuossa kohti päällä, kertaakaan ei ole tietääkseni mennyt pois päältä ja kuitenkin tuota paikkaa ohi ajna kesäisin ainakin 4 krt/vko.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Haluan kiittää fanejani, tuottajaa, levy-yhtiötä, lihavaa autokauppiasta Alakylästä, kaikkia ketkä uskoi minuun, kiertuebasistia sekä ennenkaikkea Staria. Vikoja ei ole enää. Active bonnet malfunction-herja poistui itsestään ilman mitään toimenpiteitä. Olisiko vaan ollut sitkeää jäätä jossakin, ja se suli pois nyt kun kelit lämpeni.
D+ otettiin työn alle tänään. Stari kiinni ja ajamaan. Pikatesti ei edelleenkään näyttänyt mitään, vaikka vika oli päällä ja herja mittaristossa. Mentiin sisälle Distroniciin ja heti antoi vikakoodin: "Tutkatunnistin suunnattu virheellisesti oikealle". Ignorattiin se, ja siirryttiin tekemään "hienosäätö ajaessa" Tämä löytyi Sovitukset->käyttöönotto-valikoiden takaa. Siinä piti ajella nopeudella 50-120km/h toisen auton perässä, noin 70 metrin etäisyydellä, pitäen Distronicin viikseä koko ajan ylöspäin. Muutama kilometri tätä ja Distronic+ heräsi eloon. Varoiksi vielä sammutin auton ja toimi edelleen. Pienestä oli taas kiinni.
Onkohan mahdollista, että siinä olemattomassa pusussa mäkkärin parkkiksella, on pitkän etäisyyden tutka (se siinä maskin takana) tärähtänyt, ja D+ piti vaan "kalibroida" uusiksi?
E350CDI&A180CDI
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Mukava kuulla että ongelmat on hoidettu threadin harhailuista huolimatta.

Ei oikein pelkästä tärähdyksestä luulisi Distronic tutkan liikkuvan, saahan se aika kovia pusuja tien päällä silloin tällöin. Onko varmaa ettei se pusu ole hitusen vetänyt tutkan kiinnityksiä vinoon, ei tarvii olla mitään näkyvää jälkeä.
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

DBFI kirjoitti:Mukava kuulla että ongelmat on hoidettu threadin harhailuista huolimatta.

Ei oikein pelkästä tärähdyksestä luulisi Distronic tutkan liikkuvan, saahan se aika kovia pusuja tien päällä silloin tällöin. Onko varmaa ettei se pusu ole hitusen vetänyt tutkan kiinnityksiä vinoon, ei tarvii olla mitään näkyvää jälkeä.
Siinähän harhailee, itsekin tulee offtopicia harrastettua liian paljon.

Mun on vaikea uskoa että tutka on liikkunut mihinkään. Sen verran onneton osuma oli kyseessä, ja tosiaan mitään näkyvää vääntymistä ei ole. Tutkahan on paljon syvemmällä kiinni, ja maskin sekä tutkan välissä on varmaan 3cm ilmaa. Ja se pusu oli oikeasti varmaan 2km/h.

Niinjoo, jos joku tuntee ansainneensa lupaamani morkkupullon, niin ilmoittaudu.
E350CDI&A180CDI
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Etkö kuitenkin olisi huomannut sen Distronic vian pikapuolin pikkupusun jälkeen? Tossahan maski pysyy paikallaan konepeltiä nostaessa niin ei pääse nyrkillä vahingossa tuuppaamaan sitä tutkaa. Tulkitsen voittopullon kuuluvan ihan omaan käyttöösi
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

DBFI kirjoitti:Etkö kuitenkin olisi huomannut sen Distronic vian pikapuolin pikkupusun jälkeen? Tossahan maski pysyy paikallaan konepeltiä nostaessa niin ei pääse nyrkillä vahingossa tuuppaamaan sitä tutkaa. Tulkitsen voittopullon kuuluvan ihan omaan käyttöösi
Ekat oireet ilmaantui varmaan viikko pussailun jälkeen. Putelin juon mielelläni itse, mutta rehtinä miehenä vielä odottelen josko joku sitä tulee paikalle himoamaan. Sullekin kyllä pitäisi ihan muuten vaan pullo tarjota, sen verran hienosti jeesaat jengiä :thumbup:
E350CDI&A180CDI
Suksipoika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
Paikkakunta: seinäjoki

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Voin tulla juomaan oman osuuden ja sä voit juoda puolet :lol:
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG

------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja RH »

ssuvik kirjoitti:
DBFI kirjoitti:Etkö kuitenkin olisi huomannut sen Distronic vian pikapuolin pikkupusun jälkeen? Tossahan maski pysyy paikallaan konepeltiä nostaessa niin ei pääse nyrkillä vahingossa tuuppaamaan sitä tutkaa. Tulkitsen voittopullon kuuluvan ihan omaan käyttöösi
Sullekin kyllä pitäisi ihan muuten vaan pullo tarjota, sen verran hienosti jeesaat jengiä :thumbup:
Mitä tässä on aikojen saatossa huomannut, niin nyt ainakin meni kyllä kehut oikeaan osoitteeseen :thumbup: .
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Suksipoika kirjoitti:Voin tulla juomaan oman osuuden ja sä voit juoda puolet :lol:
Näin se on kai toimittava :D
E350CDI&A180CDI
melastinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja melastinen »

Voisiko joku lyhyesti valaista, mitä antureita/sensoreita Distronic Plus -autot käyttävät mihinkin toimintoon. Meillä on taloudessa näitä 2 kpl (2012 S212 ja 2012 S204) ja kuten edelläkin on mainittu, on varsinkin adaptiivinen vakkari toimiessaan mitä mainioin varuste.

Nyt kuitenkin Eemeli on alkanut kiukuttelemaan ja ensimmäinen kysymys on, eikö vakionopeudensäädintä saa Distronic Plus -autossa mitenkään toimimaan ilman etäisyystutkaa, ns. tavallisen vakkarin tavoin? En ole ainakaan vielä keksinyt, miten onnistuisi. Käynnistäessä näytölle ilmestyy herjat "Distronic Plus inoperative" ja "PRE-SAFE functions limited" ja jos valikosta ottaa tutkan pois päältä, toinen herjoista häviää, mutta vakkari ei edelleenkään toimi. Itsekin oletin aluksi, että tutkasensori on vain jäässä, mutta eipä auttanut auton sulatuskaan. Muutenkin tuntuu, että E-mallissa on kiukutellut tuo Distronic Plus koko ajan paljon enemmän, kuin C:ssä esim. kovalla sateella.

Molemmista autoista on ollut jo pitkän aikaa jokin peräpään peruutustutkasensoreista pimeänä, mutten ole ehtinyt tutkimaan asiaa enempää (E:ssä on myös peruutuskamera ja takatutka on mielestäni siksi aika turha). Ensin molemmissa toimi myös katveavustin (vai mikä nyt onkaan oikealta nimeltään) moitteetta, joten oletan, että katveavustin käyttää vain reunimmaisia sensoreita?! E:ssä meni sitten varmaan jokin toinenkin sensori pimeäksi jonkin aikaa sitten ja jouduin ottamaan katveavustimen pois pelistä, koska muuten peileissä olisi palanut koko ajan keltaiset kolmiot. Distronic Plus toimi kuitenkin tämän jälkeen ihan ok, kunnes nyt pari viikkoa sitten rupesi kiukuttelemaan, joten parkkisensoreilla ei liene mitään tekemistä Distronic Plussan kanssa?!

Auto ei ole tietääkseni saanut minkäänlaista keulapusua tai ainakaan silmällä ei näy vaurioita. Varmaan seuraava steppi olisi saada se Stariin kiinni, mutta vielä en ole ehtinyt tehdä mitään koko asian eteen.
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suksipoika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
Paikkakunta: seinäjoki

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Niin ja tosiaan mikäli distronic ei näytä vikakoodeja niin nimenomaan AJON AIKANA mennä distronicin "sisälle" starilla ja kattoa sieltä niin pitäis näkyä jotain ja sen jälkeen siitä jatkotoimenpiteisiin. Olisko sama ongelma kun ssuvik autossa oli. Uudelleen kalibroimalla se tuli kuntoon.

Niin ja tuo on kyllä erityisen typerä systeemi mersulta, että vakkari ei toimi normaalina vakkarina kun distronicissä jotain häikkää on. Toisaalta, montako distroniciä jäis korjailematta jos se toimisi niin..
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG

------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
melastinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja melastinen »

SakariH kirjoitti:Ei se kuolleenkulman tunnistin käytä niitä parkkitutkia niille on omat tutkat puskurin takana molemmilla puolilla kyljissä, tyyppivikana menevät suolavettä yms paskaa täyteen, turpoavat ja menevät rikki. Uus tutka 800e.. jotkut väittää et tehdas tulis korjauskuluissa vastaan aina 7 vuoteen saakka jos tutka rikki. Käyppä kysymässä jos auto vielä alle 7v vaikka veholta. Kunhan vikapaikka ensin varmistuu.

Ja eipä taida saada distroniccia toimimaan normaalin vakkarin tavoin mitenkään kovin yksinkertaisesti. Tai kai ne sieltä joku osaisi koodata pois mut toimisko sit senkään jälkeen, en tiedä, fiksumpaa kuitenkin korjata alkuperäiseen malliin.

Pre safe käyttää keulan tutkaa, tuulilasin kameraa ja kuolleen kulman tutkia. Distronic varmaan periaatteessa kaikkia samoja jos on kaistavahdit yms.. näissä tuppaa kaikki liittymään toisiinsa tavalla tai toisella.

Ihan ensalkuun auto starin päähän ja katsomaan mikä hätä sillä on. Helpoimmasta päästä olevat vaivat näiden kanssa hoituvat ohjainlaitepäivityksellä.

Vinkkinä- jos pikatestissä ei näy koodeja kuolleenkulman tutkista niin tarkista että molemmat tutkaohjainlaitteet ovat löytyneet. Yleensä sitä rikkinäistä auto ei edes löydä eikä anna vikakoodia.
Kiitoksia vaan vastauksista! Tässä kävi nyt melko hyvin - SakariH:n vinkistä auto käytetty merkkiliikkeessä ja lopputulos on nyt se, että käsittääkseni molemmat kuolleenkulman tutkat menee uusiksi tehtaan goodwill-takuuseen eli asiakas ei maksa mitään. :thumbup: Elikkäs osat tilattu ja uusi aika varattu remonttiin. Ja auto on tosiaan 2012-mallinen, yli 200 tkm ajettu tuontivehje täydellisellä huoltohistorialla (mikä ilmeisesti olikin edellytys tehtaan jälkitakuulle). :o Itse en tiedä ihan kaikkea aiheesta, kun en päässyt paikalle, vaan isä käytti auton huollossa.

Tällaiset ovat kyllä hyviä vetoja tehtaalta, lisäävät varmasti merkkiuskollisuutta!

Kävin eilen hakemassa auton takaisin ja hieman ihmettelin, kun Distronic toimikin taas, vaikkei tästä oltu mitään mainittu, saatika tehty asialle mitään. Voisiko siis olla, että jos liikkeessä on nollattu vikakoodit, niin se olisi riittänyt Distronicin ongelmaan? Blind Spot Assistin kun laitoin valikosta takaisin päälle, niin herjat ilmestyivät tauluun entiseen malliin. Otin ne varmuudeksi pois päältä ennen matkaan lähtöä ja Distronic toimi edelleen. Olisi ihan mielenkiintoista tietää, miksi Distronic oli pois pelistä parisen kuukautta, vaikka oli kyllä toiminut aiemmin pitkään myös ilman Blind Spot Assistia, niinkuin toimii nytkin.

Entistä enemmän alkaa houkutella hommata Staari itselle. :mrgreen:
kojamo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:05
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Piinaavat Active bonnet- ja Distronic plus viat S212

Viesti Kirjoittaja kojamo »

Kuolleenkulmantunnistin meni täälläkin tehtaan piikkiin.Auto -14 malli yli 200 tkm rullattu.Kaikki huollot tehty merkkiliikkeessä.
Kiitokset edellisille postaajille .Iso määrä euroja säästyi.
E 220 CDI avantgarde STW -14
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
Vastaa Viestiin