W211 propleema!
W211 propleema!
Elikkä tommonen 211 farkku löytyy, taakse vaihettiin abs kehä vänkärin puolelle, akulla virtaa ilmapussille että sai ilmat poies, auto saatiin normisti kasaan ja alko pelittää abs/esp, mutta sitte tuleeki se ongelma että pussit ei enää täyty, taulus vaa stop car, too low ja visit workshop.. kompura pienisä pätkisä "yritti" hetken täyttää mutta ei nouse, vuotoja ei löydy.. mikähä perskele mahtas olla.. ?
Re: W211 propleema!
Onko kompura huollettu? Ilmansuodatin menee noissa joskus ihan tukkoon. Kosteuden poistoryynit kannattaa vaihtaa samalla.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W211 propleema!
Kompurassa ongelma kuten edellä jo arveltu. Kehän vaihtamiseksi ei muuten tarvitse pussia tyhjentää.
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 propleema!
Hassua vaan jos yht'äkkiä olisi kompura ihan hengettömäksi mennyt. Tai ei tuossa mitään sanottu siitä toimiko tasonsäätö aiemmin moitteitta mutta täällä täytyy olettaa että toimi jos ongelmista ei mitään kerrota.
Re: W211 propleema!
No siis viikko sit vastaavilla keleilla heitti ekan kerran et stop car too low, pari tuntii seis ja sit täyttiki pussit normisti. tuntunu et jotai häikkää vois kompuras olla mut kyl tuo muuten hyvin on ryhis pysyny tähä asti. Jännä vaa et ton jälkee ny ei enää täytä ku tyhjennettii täysin pussit. Staaris varmaa täytyy käyttää tosiaa joo.
Re: W211 propleema!
Ei mun aikana ja luulen et noilla kilsoilla (330tkm) voi olla koskematon viel? Tosiaan oudon kuulonen tuo kompura kyl on.simosami kirjoitti:Onko kompura huollettu? Ilmansuodatin menee noissa joskus ihan tukkoon. Kosteuden poistoryynit kannattaa vaihtaa samalla.
Re: W211 propleema!
Onko johdot kunnossa, kompressorin paineenalennusventtiili sulkeutuu oikein?
Re: W211 propleema!
Oliko pakkanen, kun jäi alas?Niips kirjoitti:Ei mun aikana ja luulen et noilla kilsoilla (330tkm) voi olla koskematon viel? Tosiaan oudon kuulonen tuo kompura kyl on.simosami kirjoitti:Onko kompura huollettu? Ilmansuodatin menee noissa joskus ihan tukkoon. Kosteuden poistoryynit kannattaa vaihtaa samalla.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W211 propleema!
Tulipas mieleen, että se takapään tasonsäätöanturikin saattaa juonitella, jos on päässyt oikeen kunnolla nivelet ruostumaan.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W211 propleema!
tais aste tai kaks olla pakkasta.simosami kirjoitti:Oliko pakkanen, kun jäi alas?Niips kirjoitti:Ei mun aikana ja luulen et noilla kilsoilla (330tkm) voi olla koskematon viel? Tosiaan oudon kuulonen tuo kompura kyl on.simosami kirjoitti:Onko kompura huollettu? Ilmansuodatin menee noissa joskus ihan tukkoon. Kosteuden poistoryynit kannattaa vaihtaa samalla.
Re: W211 propleema!
Vettä taitaa olla. Pakkasella jää ventiilit auki, kun jäätyy.Niips kirjoitti:tais aste tai kaks olla pakkasta.simosami kirjoitti:Oliko pakkanen, kun jäi alas?Niips kirjoitti:Ei mun aikana ja luulen et noilla kilsoilla (330tkm) voi olla koskematon viel? Tosiaan oudon kuulonen tuo kompura kyl on.simosami kirjoitti:Onko kompura huollettu? Ilmansuodatin menee noissa joskus ihan tukkoon. Kosteuden poistoryynit kannattaa vaihtaa samalla.
Kompuran huolto, eli silicat ja ilmansuodatin . Kustannus 20€ + tunti työtä. Vie staariin sen jälkeen, jos ei viat poistu. Ja ne korkeuden säätö tangot kandee öljytä.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W211 propleema!
Ei pitäisi olla anturin vika jos taulussa lukee "car too low". Silloinhan anturi näyttää että auto on liian alhaalla ja tasonsäätö pyrkii autoa nostamaan.SakariH kirjoitti:Niin muttakun jos nyt on pussi tyhjennetty kokonaan, niin ei kompura jaksa enään täyttää niin paljon tietyssä ajassa vaan auto toteaa että vika on olemassa.
Kuvitellaan et järjestelmässä ei vuotoja olis, joskus sillointällöin kompuran pitäs vähän pumpata vaan lisää ilmaa ja siihen se kykenee, nyt on laskettu ilmat pois järjestelmästä mutta ei jaksa enään täyttää tarpeeksi nopeaan -> menee ”vikatilaan”
Myös takapään tasoanturin välitanko yleensä aina murtunut näissä. Tsekkaa se, hankala havaita, toinen pää kiinnittyy kallistuksenvakaajaan ja on siinä perämurikan kohdalla.
Tyhjä pussi täytyy kevyemmin kuin paineistettu. Tietenkin aika nopeasti siellä on painetta mutta voisi sanoa että sen ekan sentin se perä nousee siinä missä "alueella" ollessaan tekee sentin tasomuutoksen. Nyt kompressori kävi sykäyksissä eli ei lopettanut pumppaamista aikarajaan. Loppuun kuluneella kompuralla nosto olisi saattanut jäädä vajaaksi mutta ymmärsin että nyt ei noussut yhtään. Jos olisi vähän matkaa noussut niin myöhemmällä yrityksellä loput.
Testerillä tietenkin todennäköisesti selviäisi, tässä vaan kaikki veikkailee sen minkä käytettävissä olevilla tiedoilla voi veikkailla.
Re: W211 propleema!
Staari kohta paikalla, eiköhän jotain selvyyttä saaja kohta ja tosiaan perä ei nouse milliäkään vaikka kompura sykäyksiä huutaakin välistä.
Re: W211 propleema!
Staarilla ei saatu täyttyyn, anto tiedon että; tason säädön venttiili vasen ja oikea taka, oikosulku maadotukseen.. oisko mahollista että ois kärähtäny ku 12v akulla annettiin virtaa ku tyjennettii pussit..?
Re: W211 propleema!
Onhan se mahdollista. Mikäli varmistuu että niin on käynyt minulta löytyy 2 kpl ehjiä käytettyjä venttiileitä (itse asiassa pussitkin olisi) myydä.
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 propleema!
Omastanikin kompura zippasi talliin aikanaan siinä samassa kun vaihdoin ryynit ja ilmansuodattimen. Mitään vikaa ei kompuran sisällä ollut, venttiilit toimi jne. Uusi männänrengas silti korjasi tilanteen. Luonnollisesti kuitenkin siivosin venttiilitkin samalla. Auton perän sain kompuran kiukutellessa ylös niin, että otin kompuralta paineputken irti ja painoin paineilmaa putkeen aina, kun kompura lähti yrittämään. Tässä samalla huomasi varsin selkeästi, ettei kompura tehnyt oikein mitään.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 propleema!
Usein kikailevat 9v paterrilla suoraan sähköNiips kirjoitti:Staarilla ei saatu täyttyyn, anto tiedon että; tason säädön venttiili vasen ja oikea taka, oikosulku maadotukseen.. oisko mahollista että ois kärähtäny ku 12v akulla annettiin virtaa ku tyjennettii pussit..?
Mökkillä
'
'
Re: W211 propleema!
Kaikki on mahdollista mutta ei kuulosta mitenkään uskottavalta että kompressori olisi edellisenä iltana nostanut auton normikorkeudelle ja sitten seuraavana päivänä mäntä vuotaa niin paljon että ilmaa ei tule nimeksikään ja mäntä renkaineen sentään tallella. Ettei vaan olisi se tyyppivika päästänyt kaiken kompuran tuottaman ilman takaisin imupuolelle.gubbe89 kirjoitti:Omastanikin kompura zippasi talliin aikanaan siinä samassa kun vaihdoin ryynit ja ilmansuodattimen. Mitään vikaa ei kompuran sisällä ollut, venttiilit toimi jne. Uusi männänrengas silti korjasi tilanteen. Luonnollisesti kuitenkin siivosin venttiilitkin samalla. Auton perän sain kompuran kiukutellessa ylös niin, että otin kompuralta paineputken irti ja painoin paineilmaa putkeen aina, kun kompura lähti yrittämään. Tässä samalla huomasi varsin selkeästi, ettei kompura tehnyt oikein mitään.
Sinänsä ihan sama miten auto tulee kuntoon kun ei turhia kuluja synny.
Tossa muuten yksi hyvä konsti testata ilmajousien venttiilien toimintaa.
Re: W211 propleema!
Sillä ei saa savumerkkiä viallisesta osasta. Tosin auton akulla suoraan ilman mitään pikkusulaketta tai muuta suojaa se vikailmoitus savuna tulee aiemmin ehjästä osasta.FinlandMerceds kirjoitti:
Usein kikailevat 9v paterrilla suoraan sähkö
Jos ei ole jotain virtarajoitettavaa labravirtalähdettä käytössä niin jonkinlainen suojaus olisi hyvä järjestää sen mukaan minkä virrankulutustason osasta on kyse. Tietenkin jos on 120% varma että osa toimii 12 Voltilla ja kytkentä on varmasti oikein niin eihän siinä mikään rikki mene vaikka kuinka isosta akusta ottaisi muutaman milliampeerin.
Re: W211 propleema!
Okkeei elikkä venttiilit oli kunnosa mutta herjaa vikaa silti niille, tosta "pääliitintä" piipparilla tutkailtii ja 1 ja 3 navat piippas ja 2 ja 4 ei, oisko vika mahollisesti tuola keulapääsä josain?.. kummatki venttiilit anto mittaril lukemaks 8.2 ohm
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 propleema!
Siinä kohdin kun 12v sinne laitettu niin oliko johdot ohjaus boxsin suuntaan irti,
eikä mitään kipunointia tms tapahtunut
eikä mitään kipunointia tms tapahtunut
Mökkillä
'
'
Re: W211 propleema!
Kyllä oli irti eikä mitää propleemaa ollu..FinlandMerceds kirjoitti:Siinä kohdin kun 12v sinne laitettu niin oliko johdot ohjaus boxsin suuntaan irti,
eikä mitään kipunointia tms tapahtunut
Re: W211 propleema!
Elikkäs elikkäs, ohjaus boksin vaihto ja perä alkopi hetimmiten nouseen.. propleema ratkaistu.