Tuuli/ uraherkkä w140
Tuuli/ uraherkkä w140
Hiljattain ilmaantunut ominaisuus eli mikähän yleisin syy alustassa moiseen? Renkaat uudet.
Varsinkin liukkaalla kettumainen vika
Varsinkin liukkaalla kettumainen vika
W210 E320cdi
Re: Tuuli/ uraherkkä w140
Tukivarsien puslat pehmenee ajan kuluessa eikä rengaskulmat pysy enään aisoissa... tulee talvella voimakkaammin ilmi koska teissä on jääuria jotka vääntelevät renkaita...
Katsastuksessa eivät asiaa huomaa kun ei mikään kolise...
Katsastuksessa eivät asiaa huomaa kun ei mikään kolise...
Re: Tuuli/ uraherkkä w140
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tuuli/ uraherkkä w140
Ohjauksessahan tuo lähinnä tuntuu. Oiskohan ne raidetangon päät loppupeleissä. Takakelkan puslat näyttää hyviltä mitä nopeasti katoin. Pakko saada kuntoon kyllä on niin hirveä ajaa kun vaeltaa miten sattuu
W210 E320cdi
Re: Tuuli/ uraherkkä w140
Hakka9:t nyt alla. Paineita 3bar niin ei luulis niistä johtuvan. Aiemmin oli Hakka2:t ja välissä kävi kasitkin alla ja luulin että auton levottomuus johtuis noista 2005 vuoden hakka2:sta mutta ei johtunut Kaikilla sama ongelma.sakke88 kirjoitti:Jos on paskat renkaat rungoiltaan niin laita lisää painetta renkaisiin.simoks kirjoitti:Ohjauksessahan tuo lähinnä tuntuu. Oiskohan ne raidetangon päät loppupeleissä. Takakelkan puslat näyttää hyviltä mitä nopeasti katoin. Pakko saada kuntoon kyllä on niin hirveä ajaa kun vaeltaa miten sattuu
W210 E320cdi
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 578
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Tuuli/ uraherkkä w140
Apusimpukka mulla aiheutti tommosta.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: Tuuli/ uraherkkä w140
Mun lankku kiemurteli eikä kulku ollut parasta a-luokkaa. Vaihdoin narinanivelet ja taakse neljä tukivartta per puoli. Vain alatukivarsi jäi vanhaksi. Kyyti parani.
Pyörää heiluttamalla ei löytänyt mitään varsinaista kalppia, sillä vasen ja oikea kumpikin olivat samanlaiset. Uusia ja vanhoja tukivarsia irrallaan vertailemalla huomasi kumipuslissa jäykkyyseron, joka tuntui myös vaihdon jälkeen, - pyörä tuli jämäkämmäksi.
Pyörää heiluttamalla ei löytänyt mitään varsinaista kalppia, sillä vasen ja oikea kumpikin olivat samanlaiset. Uusia ja vanhoja tukivarsia irrallaan vertailemalla huomasi kumipuslissa jäykkyyseron, joka tuntui myös vaihdon jälkeen, - pyörä tuli jämäkämmäksi.
Re: Tuuli/ uraherkkä w140
Ripustuksessa on vikaa, jos auto ei kulje suoraan normi vanteille asennetuille laaturenkailla ja normi ilmanpaineilla.
Re: Tuuli/ uraherkkä w140
Noniin alustajumppaa on teetetty ja vaihtoon meni vasen alapallo,vasen ylätukivarsi,oikea ulko ja sisä raidetangonpää ja etualatukivarsien taaemmat puslat molemmat jotka olikin ihan romuna jo. Nyt pitäis viedä pyöränkulmien säätöön johonkin kun keksis minne pirkanmaalla
Enpä ole kerralla laittanu näin paljoa mihinkään autoon rahaa korjaukseen.. pelkkä ylätukivarsi jo 210e. Ei ole halpaa hommaa möhköily
Apusimpukassakin pieni välys mutta se nyt olkoon vielä.
Enpä ole kerralla laittanu näin paljoa mihinkään autoon rahaa korjaukseen.. pelkkä ylätukivarsi jo 210e. Ei ole halpaa hommaa möhköily
Apusimpukassakin pieni välys mutta se nyt olkoon vielä.
W210 E320cdi
Re: Tuuli/ uraherkkä w140
...jos sulla orkkis rengas koko niin tiputa paineet sieltä kolmesta kilosta tehtaan suosituksiin
...alkaa rengaskin pitämään paremmin talvella
...alkaa rengaskin pitämään paremmin talvella
Re: Tuuli/ uraherkkä w140
Kauheen alhasilta tuntuu painesuositukset polttoaineluukussa mitähän 2.4 sielä luki jos kuormaa hytissä ja muuten olikohan jopa 2bar. Voishan sitä kokeilla tietty.cuuno kirjoitti:...jos sulla orkkis rengas koko niin tiputa paineet sieltä kolmesta kilosta tehtaan suosituksiin
...alkaa rengaskin pitämään paremmin talvella
W210 E320cdi
Re: Tuuli/ uraherkkä w140
Mulla ainakin parani 203 huomattavasti kun tiputti paineet kolmesta sinne noin 2,2-2'4. Vänttisellä luulis onnistuvan kulmien säätö ainakin.
Re: Tuuli/ uraherkkä w140
No perhana... laskin paineet 2.2 ja kylläpä kyyti muuttui mukavemmaksi Väheni myös uraherkkyys radikaalisti. "yllätys" sinänsä.. jotenkin tottunu käyttään aina 2.7-3bar näköjään w140 on tarkempi paineiden suhteen. Nää pienemmät mutta tärkeät asiat tuppaa aina unohtuun kun joku on pielessä
W210 E320cdi
Re: Tuuli/ uraherkkä w140
...ei ne insinöörit turhaa työtä siellä tehtaalla ja testiradalla ole tehnyt
Re: Tuuli/ uraherkkä w140
Menee jo OT:n puolelle, mutta "maailman parasta autoa" tehdessään Mersu poltti 2 miljardia D-markkaa ja 10 vuotta aikaa Möhkön tuotekehitykseen.cuuno kirjoitti:...ei ne insinöörit turhaa työtä siellä tehtaalla ja testiradalla ole tehnyt
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Re: Tuuli/ uraherkkä w140
Taas saman aiheen parissa.. nyt kun tuullut reilusti niin huomaa motarilla että joutuu selkeästi ohjaamaan tuulenpuuskan osuessa kohdalle ja auto vähänkun "muljuu" vasemmalta oikealle eli jossain on oltava väljää.. Viimeks korjaamo katteli etupään ja nyt varmaan pitäs se takaosasto käydä läpi.
Kelkan etukumit? Narinanivelet? Ei kolise montuissa eikä pidä mitään narinaa mutta en jaksa uskoa että w140:n ominaisuus on olla moottoritienopeuksissa tommonen tuuliviiri Olikos se narinanivel alatukivarren ulompi pusla?
Kelkan etukumit? Narinanivelet? Ei kolise montuissa eikä pidä mitään narinaa mutta en jaksa uskoa että w140:n ominaisuus on olla moottoritienopeuksissa tommonen tuuliviiri Olikos se narinanivel alatukivarren ulompi pusla?
W210 E320cdi