W212 ”sladittelu”
W212 ”sladittelu”
Nyt olen törmännyt viimeisimmässäni autossani että esp:n kytkemällä pois, niin esp:n raja-arvot siirtyvät vain hiukan pelivaraa antavammaksi. ELI autoa ei pysty enää viemään perse edellä mitenkään kun tietokone nappaa kiinni aivan liian aikaisin, vaikka esp pois asetuksella mennään.
Kyse ei siis ole siitä että haluaisin vielä autoa linkussa minkä ehdin, vaan haluan rauhassa tutustua auton käyttäytymiseen Ilman apulaitteita siitä että missä tuon massan liikkuttamisen raja menee.
Eli perstuntuman hakua etsien.. saako kyseisestä autosta liikene ajossa esp:n kokonaan pois?
Kyse ei siis ole siitä että haluaisin vielä autoa linkussa minkä ehdin, vaan haluan rauhassa tutustua auton käyttäytymiseen Ilman apulaitteita siitä että missä tuon massan liikkuttamisen raja menee.
Eli perstuntuman hakua etsien.. saako kyseisestä autosta liikene ajossa esp:n kokonaan pois?
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Re: W212 ”sladittelu”
.
Yleensä saa, se riippuu ihan siitä, minkälainen softa ja rauta on esp-ohjainlaitteessa, jos on halvin mahdollinen Suomi-versio, man vaihteistolla, niin ko ohjainlaitekkin on todennäiköisesti sellaista mallia, jonka softassa ei koodailumahdollisuutta ole, eikä rauta tue sellaista mahdollisuutta, kovalevyssä ei ole komponentteja tarpeeksi. Mutta siis, yleensä saa. Koetan laittaa kuvan vaihtoehdoista, kunhan kömmin ensin talliin.
Yleensä saa, se riippuu ihan siitä, minkälainen softa ja rauta on esp-ohjainlaitteessa, jos on halvin mahdollinen Suomi-versio, man vaihteistolla, niin ko ohjainlaitekkin on todennäiköisesti sellaista mallia, jonka softassa ei koodailumahdollisuutta ole, eikä rauta tue sellaista mahdollisuutta, kovalevyssä ei ole komponentteja tarpeeksi. Mutta siis, yleensä saa. Koetan laittaa kuvan vaihtoehdoista, kunhan kömmin ensin talliin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W212 ”sladittelu”
.
Perusasetus siis, ettei esp,n poistoa tueta.
Kombi-instrument tarkoitti muistaakseni bemarin mallia, eli lyhyellä painalluksella vähän helpotusta tuskaan, pitkä painallus poistaa kokonaan.
Lähes kaikista mersuista sen saa oikeanlaisella testerillä moottorinohjaimen kautta poikkeen, mutta samalla abs,sät myös poistuu pelistä ja siitä jää merkkivalo tillottamaan. Päivän päätteeksi sen sitten saa kätevästi takaisinkin.
En nyt muista tähän palaan tarkasti sitä staarin komentoa, mutta katsotaan, viitsinkö päivän mittaa kaivella sen esille.
Perusasetus siis, ettei esp,n poistoa tueta.
Kombi-instrument tarkoitti muistaakseni bemarin mallia, eli lyhyellä painalluksella vähän helpotusta tuskaan, pitkä painallus poistaa kokonaan.
Lähes kaikista mersuista sen saa oikeanlaisella testerillä moottorinohjaimen kautta poikkeen, mutta samalla abs,sät myös poistuu pelistä ja siitä jää merkkivalo tillottamaan. Päivän päätteeksi sen sitten saa kätevästi takaisinkin.
En nyt muista tähän palaan tarkasti sitä staarin komentoa, mutta katsotaan, viitsinkö päivän mittaa kaivella sen esille.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W212 ”sladittelu”
Joissakin malleissa oli joku rulauksentunnistus tms hassun niminen toimintodansku kirjoitti:Nyt olen törmännyt viimeisimmässäni autossani että esp:n kytkemällä pois, niin esp:n raja-arvot siirtyvät vain hiukan pelivaraa antavammaksi. ELI autoa ei pysty enää viemään perse edellä mitenkään kun tietokone nappaa kiinni aivan liian aikaisin, vaikka esp pois asetuksella mennään.
Kyse ei siis ole siitä että haluaisin vielä autoa linkussa minkä ehdin, vaan haluan rauhassa tutustua auton käyttäytymiseen Ilman apulaitteita siitä että missä tuon massan liikkuttamisen raja menee.
Eli perstuntuman hakua etsien.. saako kyseisestä autosta liikene ajossa esp:n kokonaan pois?
automaati laatikon alta testerillä laitettavissa päälle pois
liekö siltä löytyisi apu
Mökkillä
'
'
Re: W212 ”sladittelu”
Enpä ole kuullut automaattilaatikon asetuksista joilla ESP ja luistonesto kytketään pois päältä mutta meheehän vanhilta korvilta ohi monta muutakin asiaa.
Eikö 212:ssa ole mittariston piilovalikoissa ihan normaali dyno-testi? Sillähän lähtee kerrasta kaikki ajovakautustoiminnot kokonaan pois päältä. Ei sovi normaaliin ajoon liikenteessä mutta eihän tässä siitä ollutkaan kyse.
Eikö 212:ssa ole mittariston piilovalikoissa ihan normaali dyno-testi? Sillähän lähtee kerrasta kaikki ajovakautustoiminnot kokonaan pois päältä. Ei sovi normaaliin ajoon liikenteessä mutta eihän tässä siitä ollutkaan kyse.
Re: W212 ”sladittelu”
Siis ihanko tosissaan foorumin "gurut" ei tiedä miten roller test laitetaan päälle vai jätittekö tarkoituksella kertomatta ettei kysyjä ole jossain puun ympärillä autonsa kanssa?
Virta-avain 1 asentoon, sitten painaa ratista eka vastausnapin pohjaan ja sitten OK napin, pitää hetken pohjassa niin mittaristoon tulee valikko mistä sen roller testin saa päälle. Kaikki avustimet lähtee pois ja autosta tulee kamala ajaa, poikkeuksena neliveto joka on ihan ok mitä nyt abs:it ei toimi.
Virta-avain 1 asentoon, sitten painaa ratista eka vastausnapin pohjaan ja sitten OK napin, pitää hetken pohjassa niin mittaristoon tulee valikko mistä sen roller testin saa päälle. Kaikki avustimet lähtee pois ja autosta tulee kamala ajaa, poikkeuksena neliveto joka on ihan ok mitä nyt abs:it ei toimi.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W212 ”sladittelu”
Ehkäpä foorumin guruilla keitä lienevät ei ole koskaan moiselle nappuloinille tarvettaS202 kirjoitti:Siis ihanko tosissaan foorumin "gurut" ei tiedä miten roller test laitetaan päälle vai jätittekö tarkoituksella kertomatta ettei kysyjä ole jossain puun ympärillä autonsa kanssa?
Virta-avain 1 asentoon, sitten painaa ratista eka vastausnapin pohjaan ja sitten OK napin, pitää hetken pohjassa niin mittaristoon tulee valikko mistä sen roller testin saa päälle. Kaikki avustimet lähtee pois ja autosta tulee kamala ajaa, poikkeuksena neliveto joka on ihan ok mitä nyt abs:it ei toimi.
Mökkillä
'
'
Re: W212 ”sladittelu”
Löytyykö "taikaloitsua" 4-Maticin vetosuhteen muuttamiseksi enempi takapainoiseksi? Olisi kiva joskus vedätellä ympyröissä...
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W212 ”sladittelu”
Tarkoitus ei ollu naljailla, mutta jos autoa meinaa ajaa penkissä niin sitä vartenhan tuo roller test on. Varmasti tuikulla on keinot tehdä sama ja vähän muutakin mutta tuo nyt on nopea konsti.
Tuo vetosuhdehan on mekaanisesti tehty eli ei. Mutta ei ole tarvettakaan, selvästi takavetopainotteinen on. Tykkäsin enemmän audin torsenista, se meni just sinne mihkä rattia käänsi. Jos meinas mennä liian leveäksi luisto niin ratti linkkuun ja kaasua niin oikes, tässä ei toimi niin hyvin.
Tuo vetosuhdehan on mekaanisesti tehty eli ei. Mutta ei ole tarvettakaan, selvästi takavetopainotteinen on. Tykkäsin enemmän audin torsenista, se meni just sinne mihkä rattia käänsi. Jos meinas mennä liian leveäksi luisto niin ratti linkkuun ja kaasua niin oikes, tässä ei toimi niin hyvin.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W212 ”sladittelu”
Ei kai tuohon ole mitään taikaloitsua. Momentin jakosuhteet määräytyy jakovaihteiston geometriasta (tämähän yllä jo selitettiinkin), ainakin itselle aina vaikea aihe käsittää kun kokonaisvälityssuhde etuakselille ja taka-akselille on sama mutta silti akselille välittyvä momentti saadaan asetettua jakolaatikon toteutuksella.simosami kirjoitti:Löytyykö "taikaloitsua" 4-Maticin vetosuhteen muuttamiseksi enempi takapainoiseksi? Olisi kiva joskus vedätellä ympyröissä...
Taikaloitsun pitäisi laittaa etujarrut kevyelle jarrutukselle mutta eihän sitä voi käytännössä tehdä.
Re: W212 ”sladittelu”
En minäkään ole päässyt perille millä keinoin sitä voimaa saa toiselle akselille enemmän, jonkinlainen erikoinen planeettapyörästö sielä on.
Joskus vuosia sitten oli puhetta tuosta esp:n koodaamisesta toimimaan toisella tavalla mutta se oli aika uus juttu silloin. Onko tuikku tehnyt noita koodailuja, saako sitä muutettua vai katoaako koko esp Edellisellä takaveto w212 joskus kokeilin jääradalla ajella tuolla rullaustestillä muttei siitä mitään tullut. 5v automaatti ei toimi sillä kunnolla, sekä jarruihin pitäis totutella kun menevät lukkoon eli ei käänny mihinkään.
Joskus vuosia sitten oli puhetta tuosta esp:n koodaamisesta toimimaan toisella tavalla mutta se oli aika uus juttu silloin. Onko tuikku tehnyt noita koodailuja, saako sitä muutettua vai katoaako koko esp Edellisellä takaveto w212 joskus kokeilin jääradalla ajella tuolla rullaustestillä muttei siitä mitään tullut. 5v automaatti ei toimi sillä kunnolla, sekä jarruihin pitäis totutella kun menevät lukkoon eli ei käänny mihinkään.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W212 ”sladittelu”
Eli ruuvvaamalla oikeat piikkirenkaat alle ja laittamalla estot pois käytöstä saadaan w212 hyvä jäärata auto
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W212 ”sladittelu”
S202 kirjoitti:En minäkään ole päässyt perille millä keinoin sitä voimaa saa toiselle akselille enemmän, jonkinlainen erikoinen planeettapyörästö sielä on.
Joskus vuosia sitten oli puhetta tuosta esp:n koodaamisesta toimimaan toisella tavalla mutta se oli aika uus juttu silloin. Onko tuikku tehnyt noita koodailuja, saako sitä muutettua vai katoaako koko esp Edellisellä takaveto w212 joskus kokeilin jääradalla ajella tuolla rullaustestillä muttei siitä mitään tullut. 5v automaatti ei toimi sillä kunnolla, sekä jarruihin pitäis totutella kun menevät lukkoon eli ei käänny mihinkään.
Suhteellisen uusissa on mahdollista koodata sen napin toimintaa, sille on valmiina jokunen vaihtoehto, valitsee sopivimman.
Jos hiukan vanhemmissa on sellainen esp,n ohjain, joka jotain ymmärtää, niin niistäkin se on pois koodattavissa, se on tuo farttest.
Kaikki muu muistaakseni pelasi oikein, absit ei ja siitä jää varoitusvalo palamaan, poisto pysyy päällä niin kauan, kunnes se farttest otetaan pois päältä, jolloin auto palautuu "normaaliksi".
En ole kamalan paljoa näitten espien kanssa puuhastellut, kun minulla ne pitää olla päällä.
Uudempien koodailu onnistuu vaan vediamo/monaco systeemillä, jossa pitää olla myös kunnollinen tietokanta.
Vanhemmat onnistuu staarilla, jos siinä on riittävästi lisätty "natsoja kaulukseen".
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W212 ”sladittelu”
ratsastan röyhkeesti tässä sen verta että joko 212sta saa start stopin pysyvästi pois koodaamalla ?
Re: W212 ”sladittelu”
.
Juu, saapi.
Kun moottorin ohjaus muuttuu Delphi/Bosch EDC-17 malliseksi, oikeastaan vasta avautuu tämä koodailuikkuna.
Ohjainlaitteisissa olevissa ohjelmissa alkaa olla oikeasti valikoita, vähän vanhemmissa koodaaminen tarkoittaa käytännössä, että koko ohjelmisto pitää vaihtaa sopivaksi, joskus myös ecukin.
Käytännössä tämä, sopivan testerin avulla tapahtuva, valmiiden asetusten muuttelu alkaa W204/W212/W166 jne sukupolven laitteista, vanhemmissa vähemmän, uudemmissa enemmän, etukäteen vähän vaikea sanoa, mikä onnistuu ja mikä ei, kun ohjainlaiteversioita ja ohjelmistoversioita on tällä merkillä niin runsaasti, yleensä näyttäisi menevän niin, että paremmin varustelluissa enemmän vaihtoehtoja, neekerimalleissa vähemmän.
Facelift W211 Delphissä, eli 200/220cdi myös jotain koodailu mahdollisuutta.
Samoin Sprinttereissä.
Käytännössähän tämä, sopivan testerin kanssa puuhastelu tarkoittaa sitä, että hyvin monesta eri toimesta, tai toimilaitteesta, on erilaisia toimintamalleja jo valmiiksi tehty sinne sisälle valittavaksi - valikkoon.
Oikeanlaisella työkalulla näitä pääsee sitten sotkemaan.
Huippunopeudet, vääntömomentin hallinta, dpf/egr/src, start-stop, kameran maakoodaus, turvavyöt, ajonvakautus, valot, ym ym ....
Ja joo, kun sitä kohta kysytään, sellainen, toimiva testeri maksaa useamman tonnin.
Muutamille autoille ei kannata alkaa touhuamaan, kun ei tämä oikein mene hankkeiksi minullakaan.
Pelkät ohjelmarungot ei riitä, vaan tarvitaan vielä tiedostot, joilla asetuksia muutetaan ja saadaan muuttumaan.
Ja sitten sellainenkin juttu, että näillä puuhasteluilla on oikeastaan aika helppo saada sellaisia hankalia solmujakin aikaiseksi.
Juu, saapi.
Kun moottorin ohjaus muuttuu Delphi/Bosch EDC-17 malliseksi, oikeastaan vasta avautuu tämä koodailuikkuna.
Ohjainlaitteisissa olevissa ohjelmissa alkaa olla oikeasti valikoita, vähän vanhemmissa koodaaminen tarkoittaa käytännössä, että koko ohjelmisto pitää vaihtaa sopivaksi, joskus myös ecukin.
Käytännössä tämä, sopivan testerin avulla tapahtuva, valmiiden asetusten muuttelu alkaa W204/W212/W166 jne sukupolven laitteista, vanhemmissa vähemmän, uudemmissa enemmän, etukäteen vähän vaikea sanoa, mikä onnistuu ja mikä ei, kun ohjainlaiteversioita ja ohjelmistoversioita on tällä merkillä niin runsaasti, yleensä näyttäisi menevän niin, että paremmin varustelluissa enemmän vaihtoehtoja, neekerimalleissa vähemmän.
Facelift W211 Delphissä, eli 200/220cdi myös jotain koodailu mahdollisuutta.
Samoin Sprinttereissä.
Käytännössähän tämä, sopivan testerin kanssa puuhastelu tarkoittaa sitä, että hyvin monesta eri toimesta, tai toimilaitteesta, on erilaisia toimintamalleja jo valmiiksi tehty sinne sisälle valittavaksi - valikkoon.
Oikeanlaisella työkalulla näitä pääsee sitten sotkemaan.
Huippunopeudet, vääntömomentin hallinta, dpf/egr/src, start-stop, kameran maakoodaus, turvavyöt, ajonvakautus, valot, ym ym ....
Ja joo, kun sitä kohta kysytään, sellainen, toimiva testeri maksaa useamman tonnin.
Muutamille autoille ei kannata alkaa touhuamaan, kun ei tämä oikein mene hankkeiksi minullakaan.
Pelkät ohjelmarungot ei riitä, vaan tarvitaan vielä tiedostot, joilla asetuksia muutetaan ja saadaan muuttumaan.
Ja sitten sellainenkin juttu, että näillä puuhasteluilla on oikeastaan aika helppo saada sellaisia hankalia solmujakin aikaiseksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W212 ”sladittelu”
Tuosta kuvasta sen momentinjaon pitäisi selvitä mutta oikeasti kuvakulma on huono. Tuosta ei näy se kaksoisplaneettapyörästö kunnolla. Joka tapauksessa kummallakin eri pituinen "vääntövarsi". Lyhyempi siirtää momentin etuakselille ja pidempi taka-akselille.S202 kirjoitti:En minäkään ole päässyt perille millä keinoin sitä voimaa saa toiselle akselille enemmän, jonkinlainen erikoinen planeettapyörästö sielä on.
Joskus vuosia sitten oli puhetta tuosta esp:n koodaamisesta toimimaan toisella tavalla mutta se oli aika uus juttu silloin. Onko tuikku tehnyt noita koodailuja, saako sitä muutettua vai katoaako koko esp Edellisellä takaveto w212 joskus kokeilin jääradalla ajella tuolla rullaustestillä muttei siitä mitään tullut. 5v automaatti ei toimi sillä kunnolla, sekä jarruihin pitäis totutella kun menevät lukkoon eli ei käänny mihinkään.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W212 ”sladittelu”
Rattaita vaihdella tuohon jako laatikkon tai
Eri kokoiset renkaat eteen ja taakse mistä tosin tulee miuta ogelmia
niihin ehkä voisi vaikuttaa ohjelma puolelta että sallisi enemän pyörimis nopeus eroa
Eri kokoiset renkaat eteen ja taakse mistä tosin tulee miuta ogelmia
niihin ehkä voisi vaikuttaa ohjelma puolelta että sallisi enemän pyörimis nopeus eroa
Mökkillä
'
'
Re: W212 ”sladittelu”
Se vaan että kun se on hyvä sellaisenaan, tarjoaa perää kyllä sivulle helposti.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W212 ”sladittelu”
En kyllä uskalla omaa 350:stä usuttaa kaasulla peräliirtoon esim ympyrässä. Ei ole ihan sen tuntuinen, että perä on täysin hallinnassa. Jos vertaa joihinkin tässä suhteessa parempiin. Kentällä, radalla tilanne on toki parempi.S202 kirjoitti:Se vaan että kun se on hyvä sellaisenaan, tarjoaa perää kyllä sivulle helposti.
Tuli mieleen, miten mahtaisi käytös muuttua mekaanisella lukkoperällä, joita on saatavana jälkiasennuksena ainakin C6.3:seen.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: W212 ”sladittelu”
Onko W212 tosiaan niin huono ajettava ilman sähköisiä apuja että sen ajettavuus on kokonaan ESP:n, ASR:n ja ABS:n varaan rakennettu? Eikö auto pitäisi tehdä niin että se on ihan ajettava ilman näitä apujärjestelmiäkin ja ne apujärjestelmät ovat vain apuna poikkeustilanteissa, kun auto pyrkii esim. yliohjautumaan, sutimaan tai jarrutus on niin voimakas että jarrut menisivät lukkoon ilman ABS:ää.S202 kirjoitti:Siis ihanko tosissaan foorumin "gurut" ei tiedä miten roller test laitetaan päälle vai jätittekö tarkoituksella kertomatta ettei kysyjä ole jossain puun ympärillä autonsa kanssa?
Virta-avain 1 asentoon, sitten painaa ratista eka vastausnapin pohjaan ja sitten OK napin, pitää hetken pohjassa niin mittaristoon tulee valikko mistä sen roller testin saa päälle. Kaikki avustimet lähtee pois ja autosta tulee kamala ajaa, poikkeuksena neliveto joka on ihan ok mitä nyt abs:it ei toimi.
Kerran tuon SLK32 AMG:n ESP onneksi tuli joistain taustalta selvästi apuun, vaikka sen olin kytkenytkin nappulasta pois päältä. Kalasta tullessa savetulta hiekkatieltä (jossa oli mukava perää hieman rauhallisesti heitellä mutkissa rauhallisella n. 60km/h vauhdilla ESP pois päältä) olivat renkaat ilmeisesti vähän saviset ja lähtiessäni kiihdyttämään täyskaasukiihdytyksellä asvalttitielle käännyttyäni tuolta pieneltä hiekkatieltä, kiihtyi vauhti nopeasti tuohon n. 90-100km/h nopeuteen siinä viidessä sekunnissa ja kun automaatti latasi kakkosen tilalle kolmosen pesään 6.200rpm -> 4.000rpm tuossa n. 95km/h nopeudessa alkoi perä irtoamaan selvästi kun takarenkaat eivät ilmeisesti renkaisiin tarttuneen saven takia pitäneetkään tarpeeksi. Veikeä tunne perstuntumalla kun perä alkaa irtoamaan katto auki ajaessa tuossa noin satasen vauhdissa, mutta vaikka ESP:n olin kytkenyt pois päältä tuli se jostain taustalta apuun, kolmio vilkkui mittarissa, ASR vähensi selvästi heti kaasua ja mahdollisesti ESP jarrutti jotain pyörää ja auto oikeni saman tien, heti kun alkoi edes tajuamaan koko tapahtumaa eli kun auto alkoi kääntyä poikittain oikealle se heti varsin pehmeän tuntuisesti oikeni takaisin suoraan ja matka jatkui ESP päälle kytkettynä rauhallisesti ajellen.
Viimeksi muokannut Simo M. A., Su 21.01.2018 13:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: W212 ”sladittelu”
Pitää sen ajettavuuden olla kunnossa ilman avustimia ja kyllä se 212:ssa onkin. Ehkä S202 viittasi enemmän vaikkapa sutimisenestoon jonka puuttuminen tekee ajosta ikävämmän.
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: W212 ”sladittelu”
No hyvä, tuo "kamala ajaa" vaikutti aika hurjalle, kun jo neljä polvea taaksepäin E-sarjassa mennessä 30v. vanhempi W123 oli / on hyvä ajaa ilman ABS:ää, ESP:tä tai ASR:ää.DBFI kirjoitti:Pitää sen ajettavuuden olla kunnossa ilman avustimia ja kyllä se 212:ssa onkin. Ehkä S202 viittasi enemmän vaikkapa sutimisenestoon jonka puuttuminen tekee ajosta ikävämmän.
Ja kyllä tuolla SLK:llakin kolmion vilkkuminen tai ABS:n rutina aika harvinaista on, eivät ne apujärjestelmät juuri käytössä ole, tosin se nykyään onkin vain kesäisin käytössä.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: W212 ”sladittelu”
Kyllä nämä uudemmat on ilman avustimia jotenkin kumman tuntuisia ajaa vertaa vaikka w123:seen. Vai tuntuuko se vaan siltä kun on tottunut että jarrua saa polkea ja auto kääntyy tai huolimaton kaasunkäyttö aiheuttaa vaan kolmion vilkkumista? Sekin tietysti vaikuttaa että näissä esp jarruttaa sutivaa pyörää niin toinenkin pyörä alkaa pyöriä, eli toimii ikäänkuin kitkalukko. Kun tuon esp:n kytkee kokonaan pois päältä niin toinen pyörä vaan sutii vallattomasti. Lisäksi 5v automaatti ei toiminut kunnolla kun ajoi jonkunaikaa, ei vaihtanut pienempää pykälää ennenku pysähtyi eikä vaihtanut kepistäkään. Muuten toimi kyllä täydellisesti paljon ajetuksi. Tää 7 vaihteinen ja neliveto taasen on ihan hyvä ilman avustimia.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500